Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen slecht voor je longen?

Blowen slecht voor je longen?

59 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vigilante zei:
[...]
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ze met "onderdukken" eerder "afremmen" bedoelen dan stoppen. Anders ligt het wel heel erg voor de hand om iedereen aan dat spul te helpen :)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik geloof niet dat die cannabidiol zo goed helpt.

Wiki:
Medically, it appears to relieve convulsion, inflammation, anxiety, and nausea, and to inhibit cancer cell growth.

Als het zo goed zou werken dat het alle kankercellen stopt van groeien hebben we een geneesmiddel voor kanker. En dat hebben we niet.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vigilante zei:
Ik geloof niet dat die cannabidiol zo goed helpt.

Wiki:
Medically, it appears to relieve convulsion, inflammation, anxiety, and nausea, and to inhibit cancer cell growth.

Als het zo goed zou werken dat het alle kankercellen stopt van groeien hebben we een geneesmiddel voor kanker. En dat hebben we niet.
Klik om te vergroten...
Nee. Er staat dat het de groei van de cellen onderdrukt, niet dat het kanker geneest.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
True true

Maar als het zo goed werkt dat het de groei van kankercellen volledig stopt hoef je mensen die kanker hebben alleen maar aan de CBD te houden om ervoor te zorgen dat kanker niet uitzaait of verder groeit.
Dus lijkt me sterk dat het de kankergroei volledig stopt, en als het dat inderdaad niet doet, kan je alsnog kanker krijgen van wiet roken.

Heb me er niet in verdiept, maar vind het wel redelijk logisch zo.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sittaman en Chemical zijn dezelfde persoon :grin:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#6
HetEindeVanAlles zei:
Sittaman en Chemical zijn dezelfde persoon :grin:
Klik om te vergroten...
Neen toch niet :wink:
Wel mooi geprobeerd ;p
De moderators/beheerders kunnen dit bevestigen adv ip-adres?
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#7
SittaMan zei:
HetEindeVanAlles zei:
Sittaman en Chemical zijn dezelfde persoon :grin:
Klik om te vergroten...
Neen toch niet :wink:
Wel mooi geprobeerd ;p
De moderators/beheerders kunnen dit bevestigen adv ip-adres?
Klik om te vergroten...

ik was eens stoned en zat jullie berichten te lezen en dacht: wat als die twee dezelfde waren? Dat zou pas zielig zijn :grin: , het idee leek wel grappig toen.

Nu zou het gewoon triest zijn als het zo was, maar ik geloof je.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
SittaMan zei:
HetEindeVanAlles zei:
Sittaman en Chemical zijn dezelfde persoon :grin:
Klik om te vergroten...
Neen toch niet :wink:
Wel mooi geprobeerd ;p
De moderators/beheerders kunnen dit bevestigen adv ip-adres?
Klik om te vergroten...
Oh shit! Jullie zijn alle 3 dezelfde! :openmouth:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat het inademen van wat voor soort rook dan ook, slecht is voor je longen. Rook hoort niet in longen thuis :) . Iedereen die regelmatig wiet gebruikt zou in mijn ogen een verdamper moeten hebben, dat scheelt je heel veel aan wiet en dus geld (je gebruikt een factor 4 minder ofzo), je hoeft geen rook in te ademen, en het effect schijnt beter te zijn.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zonder tabak is het een stuk minder schadelijk :stoned:
er is een vrouw van 104(zoiets) die beweerd dat ze iedere dag een jointje rookt :stoned: (vette oma :grin: ) dus tja ik weet niet, als je slechte longen hebt en je bent er wat meer bevattelijk voor tja dan kan het waarschijnlijk wel slecht voor je zijn :rolleyes: :stoned:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Precies!

Daarom zeg ik ook, van puur wiet roken kan je alsnog kanker krijgen. CBD helpt misschien wel, maar niet genoeg.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wiet roken is slecht voor je longen punt uit dat weet ik ook. Ik volg sittaman dat het geen grote kans geeft op kanker maar de teer alleen al is een aanleiding voor mij om niet te vaak weed te doen.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb verleden week nog in de krant gelezen dat er zo'n 20x meer teer vrijkomt bij het verbranden van wiet dan bij het verbranden van tabak.

Op internet staat veel zin, maar ook veel onzin, dus niet ieder YouTube filmpje is wáár.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#14
hmmmja beetje teveel gezopen laatste tijd.
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat denken jullie

Geloven jullie de overheid dat blowen slecht voor je longen?
op sommige youtube filmpjes zeggen ze dat het niet schaadt..

wat denk jij?
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
zoek maar op youtube: The Truth About Weed, waarbij ze zeggen dat het 100% minder schadelijk is dan tabak
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja, die tabak zit er ook nog bij, dat is kankerverwekkend he. :smoke:
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#18
verbrandingsproducten die je inademt zijn slecht, dus of je nou wiet rookt, of tabak, of dat je uitlaatgassen inademt, het is allemaal schadelijk. waarbij dus blowen en roken schadelijker zijn.
Bij het verdampen is het een ander verhaal. al zal het niet 100% onverbrandt blijven zitten er in principe geen verbrandingsproducten in.
overigens heb ik weleens gehoord dat er meer teer vrijkomt bij verbranding van wiet dan bij tabak, maar of dat waar is weet ik niet.
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Extisi zei:
Tja, die tabak zit er ook nog bij, dat is kankerverwekkend he. :smoke:
Klik om te vergroten...
ik bedoel:

als je het puur rookt
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Och jeetje, weer een stoner fabeltje. Rook is en blijft rook, of je nou bloemen rookt, krant of hout. Rook is gewoon slecht voor je longen, je hoort het niet in te ademen.
Als je je longen niet de tering in wilt helpen, ga dan vaporizen of verwerkt de wiet/hasj in eten of drinken.

Roken is slecht voor je longen.

Zo, klaar. Einde discussie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."