Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare gedachte over een joint

Rare gedachte over een joint

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja dat bedoel ik dus, dat je na het eerste stuk heel stoned bent omdat de thc steeds meer aan het opwarmen is en dat je van de andere 3 kwart minder merkt. Maar dat zal zeker gering zijn zoals iemand al zei.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hangt ervan af hoe heet je thc moet worden natuurlijk. Maar je zult wel gelijk hebben!

thnx for de replys
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zit hier een joint te roken, en vroeg me ineens iets af waar ik geen antwoord op weet te vinden, stiekem weet ik dat het een domme vraag is, maar toch stel ik hem.

Als je een joint aan het roken bent. Je hebt je wiet verspreid over de hele joint, uiteraard. Is het dan niet zo dat als je de joint net aansteekt, en de rook dus de hele joint door moet voordat het je mond ingaat, de thc in de rest van de joint al zo warm word dat het werkzaam word en verdampt, en dus dat je joint eigenlijk al eerder 'op' is dat iedereen denkt?

Klinkt raar, maar ik bedacht me dit bij het lezen van de informatie over een vaporizer. Dus dat je wiet persee hoeft te verbranden, maar ook warm gemaakt kan worden voor thc afgifte.

Let me know :grin:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Die koelt gelijk weer af, dus er zal niet zo veel verloren gaan. Tenminste niet dat je het merkt.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdens de weg die de rook aflegt over de joint word het toch ook automatisch gekoelt, waardoor de werkzame stof niet zal verdampen? Soms voel ik me al stoned na een paar hijsjes, dus als hij net is aangestoken. Als de thc dan al niet meer werkzaam zou zijn, zou dit ook niet kunnen :P
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#7
huh, omdat dat laatste stuk dan niet genoeg is opgewarmt? Of omdat de werkzame stoffen uit dat laatste stuk zijn verdampt door de warme rook die er door heen is gegaan?
Ik denk dat als je dit tweede bedoeld dat dit niet echt zo werkt, omdat de rook niet warm genoeg is I think. Anders zou je je toch echt altijd verbranden in je keel? :P
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja dat is waar:-P Maar als er echt veel wiet verspilt zou worden, was de joint denk ik niet zo'n populaire rook methode. Trouwens, om het roken chiller te maken en lekkerder vooral, is door de joint tussendoor even minuutje af laten koelen tussendoor. Als je met een groepje rookt gebeurd dit niet echt, maarja als ej dr alleen ns eentje opsteekt :grin:
&noproblem!
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien is het tegenovergestelde wel waar, dat de joint sterker wordt op het einde.
Ben geen expert, maar de THC gaat langs alle wiet die nog niet is verbrand en zou zich hier aan kunnen hechten.
Ik rook niet graag een joint, omdat ik geen tabak wil roken rook ik puur en ik vind het laatste stukje joint ook zwaar kut roken. Omdat ik geen wiet wil weggooien rook ik sinds kort met een vaporizer, daarvoor met een ijs-bong. de sterkte is dan over je hele portie hetzelfde
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#10
drugsgebruiker zei:
Misschien is het tegenovergestelde wel waar, dat de joint sterker wordt op het einde.
Ben geen expert, maar de THC gaat langs alle wiet die nog niet is verbrand en zou zich hier aan kunnen hechten.
Ik rook niet graag een joint, omdat ik geen tabak wil roken rook ik puur en ik vind het laatste stukje joint ook zwaar kut roken. Omdat ik geen wiet wil weggooien rook ik sinds kort met een vaporizer, daarvoor met een ijs-bong. de sterkte is dan over je hele portie hetzelfde
Klik om te vergroten...
Als de thc al verbrand is, kan het zich niet meer hechten aan de rest van de joint. Tenminste, dat is wat ik aan neem.
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha, zalig :tongueout: nog nooit zo bekeken ^^
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier heb ik zelf ookal is over zitten nadenken :grin: ik heb de oplossing ook
rook altijd savonds voor ik naar bedje ga een lekkere dikke joint ik probeer de joint altij heel rustig te roken en er lekker van genieten als hij nog mar 1 cm is leg ik hem in de asbak en ga ik lekker maffen

volgendedag half 5 gaat me wekkertje alweer en daarna volgt me 2e wekker op me pc ( slaap probleempje) eerste wat ik doe is ik pak de joint uit de asbak en rook die 1 cm die er nog op zit op

als jij gelijk had was alle thc al de avond ervoor helemaal opgebrand en verdampt maar toch word ik sochtends nog wel stoned

dus dan moet het wel zo zijn dat de thc nog in de joint zit en niet verdampt is door de hitte van het rooken de avond ervoor



:stoned:
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
haha jep da is waar! peukjes doen het nog goed :tongueout: zeker 's morgens :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thc verdampt rond de 185 graden tot 220 graden celcius.
Aangezien het smeulende topje van een sigaret 800 graden is, zal je theorie zeker kunnen kloppen.

De rook is dan wel geen 800 graden wanneer het je longen ingaat, maar zeker net onder het brandpuntje zal er behoorlijk wat thc verdampen.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken wat de theorie niet doet kloppen is de vermelde gebruikerservaringen, van mensen die van alleen kontjes toch nog stoned worden ( nicotine? Placebo? ), of dat er een gedeelte van de thc-damp zich onderweg weer hecht aan de binnenzijde van de joint ( hetzij aan de wiet,tabak of vloei).

iSmokex zei:
drugsgebruiker zei:
Misschien is het tegenovergestelde wel waar, dat de joint sterker wordt op het einde.
Ben geen expert, maar de THC gaat langs alle wiet die nog niet is verbrand en zou zich hier aan kunnen hechten.
Ik rook niet graag een joint, omdat ik geen tabak wil roken rook ik puur en ik vind het laatste stukje joint ook zwaar kut roken. Omdat ik geen wiet wil weggooien rook ik sinds kort met een vaporizer, daarvoor met een ijs-bong. de sterkte is dan over je hele portie hetzelfde
Klik om te vergroten...
Als de thc al verbrand is, kan het zich niet meer hechten aan de rest van de joint. Tenminste, dat is wat ik aan neem.
Klik om te vergroten...

De THC verbrand dus ook niet, maar verdampt.
Het zou dus kunnen kloppen.

Weet iemand de condensatie temperatuur van THC?

iSmokex zei:
Maar als er echt veel wiet verspilt zou worden, was de joint denk ik niet zo'n populaire rook methode.
Klik om te vergroten...

Er word echt veel wiet ''verspilt'' bij een jointje roken.
Wanneer ik 0,1 gram door een pijp rook, en daarna een sigaret opsteek word ik even stoned dan wanneer ik een jointje met 0,5gram rook.

Naar mijn idee gebruikers methoden op volgorde van efficiëntie.

1. Vaporizer, met kop en schouders. Als het een goede is natuurlijk.
2. Puurpijp/bong/andere pijpen zonder water. Er vervliegt bijna niets, en er word niet gefilterd.
3. Joint. er vervliegt een hoop rook.
4. Waterpijp/shisha/bong met water ( of ander koelmiddel). Er vervliegt bijna niets, maar er word een hoop THC ( en andere cannabisoiden) gefilterd door het water.
5. Pure joint, er vervliegt veel. Wat vervliegt is pure cannabis rook.
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Water doet niks met THC hoor :tearsofjoy:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmokeMe zei:
Water doet niks met THC hoor :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Toch blijft er een heel groot deel (ik dacht iets van een 30%) in het water plakken...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
SittaMan zei:
SmokeMe zei:
Water doet niks met THC hoor :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Toch blijft er een heel groot deel (ik dacht iets van een 30%) in het water plakken...
Klik om te vergroten...
thc is een vette stof, en over het algemeen blijft dat niet in water ``plakken``
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mm, mening verschilletje dus.

Ik heb enkele onderzoeken gelezen dat inderdaad 20 tot 30 % van de werkzame stoffen in het water achterblijft. Zal deze na het weekend eens opzoeken.

Toch klinkt het logisch dat de ( idd vettige ) in het water oplost.
Als het toch zo is zou er een soort vettig laagje bovenop het water moeten gaan drijven lijkt me?

Binnenkort eens op gaan letten dan.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#19
cropp zei:
SittaMan zei:
SmokeMe zei:
Water doet niks met THC hoor :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Toch blijft er een heel groot deel (ik dacht iets van een 30%) in het water plakken...
Klik om te vergroten...
thc is een vette stof, en over het algemeen blijft dat niet in water ``plakken``
Klik om te vergroten...

Daarmee 'plakken', niet 'oplossen' ;p
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thc plakt in water.
Het is wetenschappelijk bewezen.

:rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."