Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutisme en/of adhd icm wiet

Autisme en/of adhd icm wiet

44 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
d
davy_xochiLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben vroeger autistisch gediagnosticeerd. blowen gaf me de kans om minder gestructureerd te denken, ik bedoel dan dat ik hierdoor leerde de dingen te relativeren. er zijn mensen met autisme en adhd die marijuana verkiezen boven ritalin of risperdal, vooral in amerika. google it.
ik kan nix garanderen, maar in een goede omgeving, met leuke vrienden, leuke muziek, moet 't wel eens 't proberen waard zijn.

edit na het lezen van sommige posts: ja, bij langdurig gebruik kan het bij mensen slecht uitpakken. tja je moet niet overdrijven eh. er is een verschil tussen af en toe en constant gebruiken. en daar kies je zelf voor.
wanneer ik merk dat men gedachtes teveel naar wiet uitgaan, dan rook ik een tijdje niet meer. werkt goed.
mijn ervaring is ook dat puur roken (bijv. bong) minder psychologisch 'verslavend' is dan jointjes. je bent meer high en het effect houdt langer aan.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#2
stevenkeuh zei:
adhd en wiet moet lukken

autisme en wiet lijkt me niet verstandig , aangezien een autist structuur en controle nodig heeft, ik denk dat een autist snel SUPER paranoïa zal worden :openmouth: :rolleyes:
Klik om te vergroten...

als space-autist kan ik zeggen dat het wel meevalt, als je maar geen hele drukke gelegenheden gaat opzoeken. Zorg voor een beetje relaxte omgeving met niet al te veel mensen om je heen en dan komt het wel goed. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe zwaar je het hebt, en het verschilt per persoon.
S
SchoenlepelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een boel autisten hebben we hier zeg. :tearsofjoy: :stoned:
g
gamehexwolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
mijn scanning was pdd-NOS
blow graag niks aan de hand
:stoned:
ze zeggen ook wel eens dat autisten en alcohol een slechte combinatie zijn
maar een whiskey mag er net zo goed ook zijn :beer:
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#5
NoMoreSmoking zei:
DrippTone zei:
ADD, als ik blow ben ik rustiger in mijn hoofd. Minder malen, minder denken.
Klik om te vergroten...


dat rustige gevoel in je hoofd kan na zwaar en dagelijks LANGdurig gebruik omslaan in een gedachtestroom die bijna niet te stoppe is.

als je echt jaren rookt en veel per dag, kan je wel degelijk mentaal achteruit gaan , en denk je op alles en nog wat ver door, (terwijl je dat ervoor nooit gedaan had), tot het echt irritant word.


dus best niet overdrijve :openmouth: al lijkt wiet toch zo onschuldig :grin: ....
Klik om te vergroten...


Nooit last van gehad, wiet was het enige wat mij op hetzelfde niveau kon krijgen als de rest van de wereld, zeker 14 jaar lang. Het probleem was alleen dat ik in paniek raakte als het einde van mijn zakje wiet in zicht kwam en ik op een gegeven moment echt geen wiet meer kon veroorloven. Ik ben dus drastisch gestopt en ben nu weer hyper. Af en toe slik ik wel wat Ritalin of visoliecapsules (die werken echt!) alleen ga je dan ranzig visserig boeren en dat vind ik niet zo prettig. Bovendien hoeft ADHD niet zo'n slechte eigenschap te zijn, mijn baas is er blij mee, ik doe bijna dubbel het werk als mijn collega's voor hetzelfde geld, puur omdat ik niet niks kan doen, daarom doet hij ook nooit moeilijk als ik een keer niet kom, hij weet dat ik in twee dagen mijn werk voor de week wel af heb, kost hem ook nog minder geld...

(mijn psycholge wou me in de eerste instantie geen Ritalin meegeven omdat ik wiet al voor dat doel gebruikte en daar was ze heel tevreden mee, vooral na me een paar keer voor het blowen gezien te hebben)
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heeft er iemand ervaring?
Is het verstandig als je autisme hebt om dan te gaan blowen? En geld dat voor adhd ook? Ik vroeg het me af, in een stonede bui. :stoned:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#7
En ? :flushed: Ervaring ?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
ADD, als ik blow ben ik rustiger in mijn hoofd. Minder malen, minder denken.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
adhd- en blowen doet wonderen, zelfs voor mijn spanningsboog, die nuchter echt niet groot is.

hoe dat zit met autisme weet ik niet
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#10
adhd en wiet moet lukken

autisme en wiet lijkt me niet verstandig , aangezien een autist structuur en controle nodig heeft, ik denk dat een autist snel SUPER paranoïa zal worden :openmouth: :rolleyes:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ADHD + Wiet = verslaving?
B
BganjaBLid
01-01-2024, 00:00
#12
cropp zei:
adhd- en blowen doet wonderen, zelfs voor mijn spanningsboog, die nuchter echt niet groot is.

hoe dat zit met autisme weet ik niet
Klik om te vergroten...

same here.
werkt echt prachtig tegen mijn nogal vlug agressieve kant :wink:
stoned kan ik alles verdragen..
nuchter bijna niets, dus met adhd moet da wel lukken.

autisme zou ik niet aanraden :mrgreen:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
ADHD en blowen is super lekker, maar wel verslavend.

Ik weet van autistische mensen dat ze meestal de psychedelische drugs niet echt kunnen waarderen wegens de bovengenoemde redenen. Geef ze maar een lijntje coke, of XTC :)
K
Konjo0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ken zat mensen die blowen en er niet altijd normaal uitzien. Je ziet ze wel eens in de coffeeshop
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb een vorm van autisme en ik blow dagelijks, helpt een beetje de scherpe kantjes eraf te halen. (Stoor me wat minder aan bepaalde dingen)
Er zijn vele soorten / maten van autisme dus misschien ben ik een van de weinige die dagelijks blowt. Het gaat hier in ieder geval al aantal jaren dagelijks goed.
Als het niks voor jou is kom je er snel genoeg achter lijkt me :wink:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#16
DonnieDark0
Is dat nou zo grappig?
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#17
heb de diagnose ADD sinds 2 jaar.
twijfel er soms wel aan of dit werkelijk is wat ik heb want.

ik kan veel drugs gebruiken en altijd mezelf onder controle enz houden en word er altijd wel relax van. (speed, ghb , coke, xtc, alcohol, poppers , ketamine).

de enige drugs waar ik egt te erg "waus" van word is wiet ...
de hele wereld veranderd en ik word zwaar paranoide en angstig.
alles ziet er anders uit , en zwaar onreele gedachtes (dat weet ik dan vooraf en achteraf ook)
en gedachten gaan 100 x zo snel enz. over alles piekeren.

heb het altijd al gehad en ik heb het al vaak geprobeerd.

blowen is egt niets voor mij.

iedereen die ik ken word er rustig en relaxed van.
bij mij werkt het heel anders dan bij andere mensen.
maar dit is met de meeste drugs het geval.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
het is gewoon een :stoned: wondermiddeltje :stoned:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oom Klaas zei:
Ik ben gek in m'n hoofd, mag ik dan wel blowen?
Klik om te vergroten...

Ja maar natuurlijk!

Het valt me gewoon op dat coffeeshops veelal vol zitten met mensen die er asociaal UITZIEN! Niet allemaal, maar veel wel. Alhoewel dat nu veel en veel minder is, gezien je niet meer binnen mag blowen in de meeste coffeeshops. Ik doel op zulke mafkezen:



Zou overigens ook goed kunnen liggen aan de shops die ik bezoek.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, allemaal van die sjonny's, haha :grin:
Reken maar dat veel van die mongolen hier op het board zitten :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."