Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutisme en/of adhd icm wiet

Autisme en/of adhd icm wiet

44 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
d
davy_xochiLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben vroeger autistisch gediagnosticeerd. blowen gaf me de kans om minder gestructureerd te denken, ik bedoel dan dat ik hierdoor leerde de dingen te relativeren. er zijn mensen met autisme en adhd die marijuana verkiezen boven ritalin of risperdal, vooral in amerika. google it.
ik kan nix garanderen, maar in een goede omgeving, met leuke vrienden, leuke muziek, moet 't wel eens 't proberen waard zijn.

edit na het lezen van sommige posts: ja, bij langdurig gebruik kan het bij mensen slecht uitpakken. tja je moet niet overdrijven eh. er is een verschil tussen af en toe en constant gebruiken. en daar kies je zelf voor.
wanneer ik merk dat men gedachtes teveel naar wiet uitgaan, dan rook ik een tijdje niet meer. werkt goed.
mijn ervaring is ook dat puur roken (bijv. bong) minder psychologisch 'verslavend' is dan jointjes. je bent meer high en het effect houdt langer aan.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#2
stevenkeuh zei:
adhd en wiet moet lukken

autisme en wiet lijkt me niet verstandig , aangezien een autist structuur en controle nodig heeft, ik denk dat een autist snel SUPER paranoïa zal worden :openmouth: :rolleyes:
Klik om te vergroten...

als space-autist kan ik zeggen dat het wel meevalt, als je maar geen hele drukke gelegenheden gaat opzoeken. Zorg voor een beetje relaxte omgeving met niet al te veel mensen om je heen en dan komt het wel goed. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe zwaar je het hebt, en het verschilt per persoon.
S
SchoenlepelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een boel autisten hebben we hier zeg. :tearsofjoy: :stoned:
g
gamehexwolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
mijn scanning was pdd-NOS
blow graag niks aan de hand
:stoned:
ze zeggen ook wel eens dat autisten en alcohol een slechte combinatie zijn
maar een whiskey mag er net zo goed ook zijn :beer:
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#5
NoMoreSmoking zei:
DrippTone zei:
ADD, als ik blow ben ik rustiger in mijn hoofd. Minder malen, minder denken.
Klik om te vergroten...


dat rustige gevoel in je hoofd kan na zwaar en dagelijks LANGdurig gebruik omslaan in een gedachtestroom die bijna niet te stoppe is.

als je echt jaren rookt en veel per dag, kan je wel degelijk mentaal achteruit gaan , en denk je op alles en nog wat ver door, (terwijl je dat ervoor nooit gedaan had), tot het echt irritant word.


dus best niet overdrijve :openmouth: al lijkt wiet toch zo onschuldig :grin: ....
Klik om te vergroten...


Nooit last van gehad, wiet was het enige wat mij op hetzelfde niveau kon krijgen als de rest van de wereld, zeker 14 jaar lang. Het probleem was alleen dat ik in paniek raakte als het einde van mijn zakje wiet in zicht kwam en ik op een gegeven moment echt geen wiet meer kon veroorloven. Ik ben dus drastisch gestopt en ben nu weer hyper. Af en toe slik ik wel wat Ritalin of visoliecapsules (die werken echt!) alleen ga je dan ranzig visserig boeren en dat vind ik niet zo prettig. Bovendien hoeft ADHD niet zo'n slechte eigenschap te zijn, mijn baas is er blij mee, ik doe bijna dubbel het werk als mijn collega's voor hetzelfde geld, puur omdat ik niet niks kan doen, daarom doet hij ook nooit moeilijk als ik een keer niet kom, hij weet dat ik in twee dagen mijn werk voor de week wel af heb, kost hem ook nog minder geld...

(mijn psycholge wou me in de eerste instantie geen Ritalin meegeven omdat ik wiet al voor dat doel gebruikte en daar was ze heel tevreden mee, vooral na me een paar keer voor het blowen gezien te hebben)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."