Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste, makkelijkste, sterkste manier van wiet nuttigen?

Beste, makkelijkste, sterkste manier van wiet nuttigen?

60 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
:hearteyes:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
In je kontje stoppen :)
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kunt vanalles doen om het goed, makkelijk en sterk te maken.
Space-cake eten en vanaf dan blijven blowen vind ik het hardst (geldt ook voor de wiet-thee).
Of blowen combineren met alcohol.

Een joint voel je (naar hoeveelheid) minder hard, omdat de meeste stuff opkwalmt en in de lucht verloren gaat.
De rook van joints inhaleer je vaak ook minder diep en voorzichtiger vanwege de hitte.
Als ik een pijp rook, ga ik er meestal eens goed voor zitten en dan concentreer je je erop hoe je dat ding in 1 keer leegtrekt en je kunt sowieso harder trekken omdat de rook door het water gekoeld wordt.

Door de verdamper heb ik nog nooit gedaan, maar dat schijnt ook super te zijn.
Je kunt ook nog emmer roken, verschillende wiet en/of hash soorten combineren of toen ik jonger was deden we ook nog al eens mexicanen als we maar weinig wiet hadden.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vaporizer/verdamper, sterkste en efficiëntste manier van nuttigen.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook veel gezonder voor je longen hè :)
Maar ik vraag me af of je ook kunt gaan hallucineren wanneer je het door de verdamper rookt.
Als je bv een topje van een kwart grammetje in 1 keer erin doet ???
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmokeMe zei:
Kwart gram is heul weinig, met een beetje bong rook je toch in 2/3 teugen zo een gram op

En het is niet echt de bedoeling dat je gaat hallucineren
Klik om te vergroten...
Dat hoeft helemaal niet, doe ik liever ook niet zo hard. 1/5e grammetjes per bowl
is prima voor een mooie flow.
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hij heeft het over hallucineren.. van een kwart gram zal dat nooit lukken
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmokeMe zei:
Hij heeft het over hallucineren.. van een kwart gram zal dat nooit lukken
Klik om te vergroten...
oh ja zo, nee de meeste mensen zullen dat niet bij een kwart gram.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap sowieso niet hoe je kan hallucineren van cannabis. Bij mij is het meestal zo, dat als ik veel geblowd heb achter elkaar, ik gewoon niet stoneder meer wordt.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee en dat heb ik nou juist ook; van blowen raak je tot een bepaald nivo verzadigd en ook al rook je dan meer toch blijk je niet stoneder te worden.
Vandaar dat ik me afvroeg of dat via de verdamper wél mogelijk is
om steeds stoneder te worden.
Ik vraag me namelijk af of je longen niet toevallig stoppen met het opnemen van thc wanneer je verzadigd bent.
Met blowen schijn je onmogelijk een dodelijke overdosis te kunnen krijgen, maar via de maag is dat weer wel mogelijk, omdat de maag namelijk niet stopt met het opnemen van thc (ook al ben je al volop verzadigd).
Als men van een vaporizer dus niet kan gaan hallucineren, is dat minder sterk dan het eten van stuff zou ik zeggen...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Frenzel zei:
Nee en dat heb ik nou juist ook; van blowen raak je tot een bepaald nivo verzadigd en ook al rook je dan meer toch blijk je niet stoneder te worden.
Klik om te vergroten...

Rare wiet heb jij.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Black widow is dan ook wel 1 van de hardere wietjes, bijna hypnotiserend.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Frenzel zei:
Nee en dat heb ik nou juist ook; van blowen raak je tot een bepaald nivo verzadigd en ook al rook je dan meer toch blijk je niet stoneder te worden.
Klik om te vergroten...

Rare wiet heb jij.
Klik om te vergroten...

Sowiso een heel raar verhaal.
Theoretisch allemaal in orde, maar in de praktijk werkt het bij mij toch niet zo.

Stoneder worden kan altijd.. Ook al ben je al verzadigd.
Misschien heb je meer nodig om nog iets stoneder te worden, het is altijd mogenlijk.

Over de mogelijke dodelijke dosis wiet oraal: De LD50 ligt bij ratten op 1270mg/kg.
De dosis ligt tussen 2-20 mg THC.

Dus 8450 / 0.020 = 422.500
en 8450 / 0.002 = 4.225.000

significant moet je dus tussen de 400.000 en 4.000.000 maal de normale dosis nemen om 50% kans te hebben om dood te gaan aan THC.

OT:

Zonder twijfel verslaat oraal alle manieren van thc nemen. Op gebied van sterkte dan..
Je hebt het minste nodig voor het sterkste effect. Wat ook nog eens het langst duurt ook.

SmokeMe zei:
Kwart gram is heul weinig, met een beetje bong rook je toch in 2/3 teugen zo een gram op

En het is niet echt de bedoeling dat je gaat hallucineren
Klik om te vergroten...

2/3 teugen en een gram is weg?
Als jij met je bong een gram wegbeukt, in 2 of 3 hijssen. Dan geloof ik je niet.

Een kwart gram is met een bong meer dan voldoende om knetter te zijn.
Met 0,25 gram haal ik toch zeker 10 hijssen uit een bong. ( en het is een flinke, cm of 80!)
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Frenzel zei:
Nee en dat heb ik nou juist ook; van blowen raak je tot een bepaald nivo verzadigd en ook al rook je dan meer toch blijk je niet stoneder te worden.
Klik om te vergroten...

Rare wiet heb jij.
Klik om te vergroten...
Ja momenteel wel, ik had eerst Black Widow die gaf mij al lichte visioenen bij het roken door een steel, al denk ik niet dat het per sé aan de soort ligt, maar dat het ook van een ervaren kweker kon zijn.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oom Klaas zei:
Black widow is dan ook wel 1 van de hardere wietjes, bijna hypnotiserend.
Klik om te vergroten...

Ik weet al wat ik van de week ga kopen:)
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#16
2/3 teugen en een gram is weg?
Als jij met je bong een gram wegbeukt, in 2 of 3 hijssen. Dan geloof ik je niet.

Een kwart gram is met een bong meer dan voldoende om knetter te zijn.
Met 0,25 gram haal ik toch zeker 10 hijssen uit een bong. ( en het is een flinke, cm of 80!)
Klik om te vergroten...

dan weet ik niet wat voor mierenlongetjes jij hebt, maar ik krijg toch zeker wel een gram weg met 4 teugen, in een bong van 30 cm
je moet het er wel puur inleggen op een pipescreen natuurlijk maar dan heb je ook wat,

lichamelijk overdosering door roken is simpelweg onmogelijk omdat je voordat je eenmaal in de buurt komt van een giftige werking van thc je allang out bent gegaan

het niet meer stoned kunnen worden dan ik al ben op een gegeven moment heb ik af en toe ook wel eens, maar dan val ik gewoon in slaap en word ik half spacend wakker. dit is dan vaak na een hele dag smoken en door het bos touren waarna we crashen op de bank en al 15 gram hebben gerookt. het gaat hier dan om 4 personen inclusief mezelf

hallucineren van thc heb ik nog niet meegemaakt, wel het gevoel dat je dingen ziet of dat er dingen zijn die er eigenlijk niet zijn, maar dit zijn meer geprojecteerde gedachten op de werkelijkheid omdat je hem gewoon hard aan het spacen bent. echte visuals heb ik (jammergenoeg) nog nooit meegemaakt.

OT:

sterkste manier blijft gewoon eten
dus kanen die cake
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
SmokeMe zei:
Kwart gram is heul weinig, met een beetje bong rook je toch in 2/3 teugen zo een gram op

En het is niet echt de bedoeling dat je gaat hallucineren
Klik om te vergroten...

2/3 teugen en een gram is weg?
Als jij met je bong een gram wegbeukt, in 2 of 3 hijssen. Dan geloof ik je niet.

Een kwart gram is met een bong meer dan voldoende om knetter te zijn.
Met 0,25 gram haal ik toch zeker 10 hijssen uit een bong. ( en het is een flinke, cm of 80!)
Klik om te vergroten...

Een gram oproken in 3 bong hits is zeker wel mogelijk, wel erg onaangenaam en voor mij persoonlijk ook vrij onnodig. Zoals jij al zei, van een kwart gram kan je goed stoned worden. Al zou ik daar weer niet 10 hijsen mee doen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan heb ik denk ik kleine mierelongetjes. ( ik rook trouwens altijd gewoon zonder water, misschien dat het hierdoor wat heter is en niet goed lukt.)

Maar, een hele gram past bij mij ook niet in m'n bowls hoor.
Met flink aandouwen misschien 0.5 gram.

Na een gram wiet door een bong gerookt te hebben geroookt, zou ik inderdaad wel in slaap vallen.
Eerst word je van puur roken wel high, maar ga je over die '' ik kan niet meer higher worden'' grens heen dan verander je in een zombie. In mijn hoofd is dan nog redelijk wat activiteit, maar die heeft gewoon geen zich een weg naar buiten te banen. Op welke manier dan ook.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Check je wel of je 't niet weer opnieuw kan aansteken?
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#20
je kan toch extra bowls kopen om op je bong op te schroeven? moet je gewoon een twee keer zo grote kopen:]

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."