Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk blow, maar geen fascinerende effecten

Ik blow, maar geen fascinerende effecten

32 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allen,
ik blow al enkele jaren zeer sporades. Soms 2x per maand, maar soms ook 10x per maand.
Mijn ervaring in wiet is een zeer ontspannen gevoel, kalmerend. Nu lees ik hier op dit forum soms wiet-ervaringen bij de Trip Reports en ik sta ervan versteld van de effecten. Typische cannabis kenmerken zijn vreetkicks & lachkicks, maar die heb ik nog nooit ervaren...

Ikzelf blow bijna altijd de 'normale wiet', meestal is dit zelfkweek en kost 25 euro voor 5 gram (soms 4 gram, hangt af van wie ik het koop, of 3 gram voor 25, meestal de beste :wink:. & PS ik woon in België). Ik heb al enkele keren Amnesia geblowd, maar het effect is enkel het kalmerend gevoel X 3. White Widow & Purple Haze gaven me een niet speciaal gevoel. Iets tussen gewone wiet en Amnesia.

Ik rol zelf mijn jointjes & ik inhaleer toch wel redelijk, maar de vraag is, hoe kan ik het effect van wiet vergroten? Liefst geen tips zoals 'met alcohol mengen' enzo.
Soms heb ik geen grinder dus moet het met de nagels 'grinden'. Kan dit een mogelijke oorzaak zijn, dat de wiet niet goed verbrand ofso, ik weet het eigenlijk niet goed...

Misschien kan ik het beter ervaren door eens Hasj te roken of eens thee te zetten van wiet, of spacecake, of...

alvast bedankt :)
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
25euro voor 5g?? Dat kan nooit goed zijn. Maar dat ter zijde, probeer het eens puur te roken uit een pijpje ofzo. Enja anders spacecake... Of 10x zoveel roken.
Klik om te vergroten...

Wel 25 euro voor 5 gram is meestal zelfkweek die niet zo goede effect heeft. De 4 gram voor 25 is iets beter maar de beste blijft degene die ik voor 3 gram koop voor die prijs. Van die 3 gram heb ik al eens 3 joints gerookt. Ik word er gewoon kalmer en kalmer van.

Ik zal eens spacemuffins maken en zien hoe ik daarop reageer :).
Bedankt voor de tips.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pammer zei:
KoxBox zei:
25euro voor 5g?? Dat kan nooit goed zijn. Maar dat ter zijde, probeer het eens puur te roken uit een pijpje ofzo. Enja anders spacecake... Of 10x zoveel roken.
Klik om te vergroten...

Wel 25 euro voor 5 gram is meestal zelfkweek die niet zo goede effect heeft. De 4 gram voor 25 is iets beter maar de beste blijft degene die ik voor 3 gram koop voor die prijs. Van die 3 gram heb ik al eens 3 joints gerookt. Ik word er gewoon kalmer en kalmer van.

Ik zal eens spacemuffins maken en zien hoe ik daarop reageer :).
Bedankt voor de tips.
Klik om te vergroten...
Je wel goed inlezen over spacecake (of dergelijke) want het kan nogal eens verkeerd vallen.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
Je wel goed inlezen over spacecake (of dergelijke) want het kan nogal eens verkeerd vallen.
Klik om te vergroten...

Bedoel je kans op een bad trip?
Aangezien ik een relatief ervaren blower ben, hoeveel gram wiet raad je me dan aan voor een 1-persoonsmuffin? Ik dacht aan 1 gram.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pammer zei:
KoxBox zei:
Je wel goed inlezen over spacecake (of dergelijke) want het kan nogal eens verkeerd vallen.
Klik om te vergroten...

Bedoel je kans op een bad trip?
Aangezien ik een relatief ervaren blower ben, hoeveel gram wiet raad je me dan aan voor een 1-persoonsmuffin? Ik dacht aan 1 gram.
Klik om te vergroten...
Eum, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Maar ik denk dat 1g wel moet lukken.
Ik zou wel nog even wachten op andere reacties van personen die daar wel ervaring mee hebben.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lang wachten hoeft niet :)

Ik zou 2 brownies/muffins enz. maken met beide 0,5 gram erin.
Neem eerst die ene, op een zo nuchtere maag mogelijk. ( liefst 4 uur of meer niets gegeten)

Merk je na een uur nog niets, neem dan die andere.

Je zegt zelf een ervaren blower te zijn, maar je hebt de ''echte effecten'' van wiet nog nooit ervaren. Orale inname kan je nog verrassen :hearteyes: , maar natuurlijk ook flink teleurstellen.

Zoek wat recepten op het internet, wat je ook maakt: Maak het met wietboter en niet rechtsstreeks door het beslag.

Succes!

ps. Koxbox, nog nooit space cake oid. gedaan?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Lang wachten hoeft niet :)

Ik zou 2 brownies/muffins enz. maken met beide 0,5 gram erin.
Neem eerst die ene, op een zo nuchtere maag mogelijk. ( liefst 4 uur of meer niets gegeten)

Merk je na een uur nog niets, neem dan die andere.

Je zegt zelf een ervaren blower te zijn, maar je hebt de ''echte effecten'' van wiet nog nooit ervaren. Orale inname kan je nog verrassen :hearteyes: , maar natuurlijk ook flink teleurstellen.

Zoek wat recepten op het internet, wat je ook maakt: Maak het met wietboter en niet rechtsstreeks door het beslag.

Succes!

ps. Koxbox, nog nooit space cake oid. gedaan?
Klik om te vergroten...
Wel ik dacht eerst 0,75g aan te raden maar dacht dan dat 1g ook wel zou lukken. :grin:

Nee nog geen spacewatdanook gedaan. Spreekt me eerlijk gezegd niet zo aan.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Lang wachten hoeft niet :)

Ik zou 2 brownies/muffins enz. maken met beide 0,5 gram erin.
Neem eerst die ene, op een zo nuchtere maag mogelijk. ( liefst 4 uur of meer niets gegeten)

Merk je na een uur nog niets, neem dan die andere.

Je zegt zelf een ervaren blower te zijn, maar je hebt de ''echte effecten'' van wiet nog nooit ervaren. Orale inname kan je nog verrassen :hearteyes: , maar natuurlijk ook flink teleurstellen.

Zoek wat recepten op het internet, wat je ook maakt: Maak het met wietboter en niet rechtsstreeks door het beslag.

Succes!

ps. Koxbox, nog nooit space cake oid. gedaan?
Klik om te vergroten...

Omdat ik het zo vaak heb gedaan noemde ik mezelf een 'relatief ervaren blower'.
Ik heb al vaak geblowd, zelfs achter elkaar maar enkel het kalm gevoel dat versterkt wordt heb ik. Wat me ook opvalt is dat men ogen niet rood worden en men pupillen veranderen ook niet. De kwaliteit is misschien niet zo goed, maar vrienden van me ervaren soms ook leuke dingen mee en ik koop niet altijd van dezelfde persoon, kwestie van variatie, en het zijn ook altijd mensen die ik goed ken.

Kan het ook liggen aan de persoon zelf? Dat ik geen psychoactieve effecten heb door tetrahydrocannabinol?

En wat vinden jullie van de suggestie dat ik zei over hasj? Of is dat een totaal ander effect dan wiet?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tgoh, van die hasj ik denk dat je daar dan helemaal niets van gaat voelen. :grin: Tenzij dat het echt super goede, sterke hasj is natuurlijk.

Ik moet zeggen dat het ergens wel herkenbaar is, vroeger (in het begin dat ik begon te blowen) werd ik ook niet zo erg psychedelisch stoned. Dat was ook waarschijnlijk omdat ik in het begin niet zo goede connecties had.
Maar nu heb ik altijd ongelooflijk sterke wiet en daar heb je echt niet veel van nodig om knetter stoned te worden.

Het kan natuurlijk zijn dat je niet echt gevoelig bent aan drugs.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pammer zei:
Misschien omdat ik groot & breed ben. Ik weet dat dat bij alcohol een verschil maakt maar met andere drugs?
Klik om te vergroten...
Bwah, het speelt zeker wel mee denk ik. Maar niet in die mate dat je gewoon "ongevoelig" bent voor drugs...
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Pammer zei:
Misschien omdat ik groot & breed ben. Ik weet dat dat bij alcohol een verschil maakt maar met andere drugs?
Klik om te vergroten...
Bwah, het speelt zeker wel mee denk ik. Maar niet in die mate dat je gewoon "ongevoelig" bent voor drugs...
Klik om te vergroten...
We zien wel na de reacties van morgen wat ze nog te zeggen hebben :).

Off-Topic: Is het 0:30 of 23:30 ? Want het forum zegt 23:30 o_O?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pammer zei:
KoxBox zei:
Pammer zei:
Misschien omdat ik groot & breed ben. Ik weet dat dat bij alcohol een verschil maakt maar met andere drugs?
Klik om te vergroten...
Bwah, het speelt zeker wel mee denk ik. Maar niet in die mate dat je gewoon "ongevoelig" bent voor drugs...
Klik om te vergroten...
We zien wel na de reacties van morgen wat ze nog te zeggen hebben :).

Off-Topic: Is het 0:30 of 23:30 ? Want het forum zegt 23:30 o_O?
Klik om te vergroten...
Haha, je moet dat nog aanpassen. Staat waarschijnlijk nog op winter uur. :grin:
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#13
gewoon meer blowen lijkt me
koop een bong, teug deze een paar keer leeg, zet wat leipe lampjes met mooie kleurtjes in de kamer en dan space je hem wel.
goede muziek helpt ook, shpongle of infected mushroom
of ga andere dingen doen tijdens je space. ikzelf klim vaak in dingen zoals bomen of op gebouwen. je krijgt er echt zo'n adrenaline-rush van als je knetter bent en dan dat soort redelijk gevaarlijke dingen gaat doen. als je 5 jaar lang elk weekend stoned op de bank zit tv te kijken o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat het nooit echt heel erg leip word

edit: ik weet natuurlijk niet of je dit wel of niet doet :rolleyes:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
DutchCookie zei:
gewoon meer blowen lijkt me
koop een bong, teug deze een paar keer leeg, zet wat leipe lampjes met mooie kleurtjes in de kamer en dan space je hem wel.
goede muziek helpt ook, shpongle of infected mushroom
of ga andere dingen doen tijdens je space. ikzelf klim vaak in dingen zoals bomen of op gebouwen. je krijgt er echt zo'n adrenaline-rush van als je knetter bent en dan dat soort redelijk gevaarlijke dingen gaat doen. als je 5 jaar lang elk weekend stoned op de bank zit tv te kijken o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat het nooit echt heel erg leip word

edit: ik weet natuurlijk niet of je dit wel of niet doet :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Nja meestal 'space' ik buiten. Dan rollen we zo'n 5 jointjes en geven die door in een groepje van 3. We praten dan wat en gaan dan (zoals vandaag, nu het goed weer was) even liggen op een bergje en genieten van de zon :stoned:. Wat grappige dingen verteld enzo... en dan een filmpje zien ^^.
Een bong is inderdaad een goed idee. Ik zal er eentje kopen.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Puur roken in een pijpje is een simpele oplossing, voordaat je met bongs enzo aan de gang gaat. Belangrijk is idd dat het goed verkleind , dus grinden. Zorg voor een goede grote vlam van je aansteker zodat je pijpje goed doortrekt. En dan zonder eerst de rook in je mond te trekken direct inhaleren tot je bijna een hoestbui krijgt. Dat je de rook dan kwijt bent is niet erg, de werkzame stoffen worden erg snel opgenomen.
t
twenty4sevenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hash zou ik niet aanraden, ik vind het wel chill enzo ik heb gister en eergister nog van die primera's gerookt, die voorgedraaide hasholiepaffies:tongueout:. kwas echt knetter maar normaal word ik niet echt stoned of high van hash. Meestal rook ik na een hash paf meestal gelijk nog een paffie XD. Bong en waterpijp zijn wel aanteraden ik heb zelf ook een waterpijp om mn kamer best wel chil zeker met een goed wietje er in ook al twijfel ik nog steeds of ik niet beter gewoon een paffie kan roke dan via die pijp maarja...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
DutchCookie zei:
gewoon meer blowen lijkt me
koop een bong, teug deze een paar keer leeg, zet wat leipe lampjes met mooie kleurtjes in de kamer en dan space je hem wel.
goede muziek helpt ook, shpongle of infected mushroom
of ga andere dingen doen tijdens je space. ikzelf klim vaak in dingen zoals bomen of op gebouwen. je krijgt er echt zo'n adrenaline-rush van als je knetter bent en dan dat soort redelijk gevaarlijke dingen gaat doen. als je 5 jaar lang elk weekend stoned op de bank zit tv te kijken o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat het nooit echt heel erg leip word

edit: ik weet natuurlijk niet of je dit wel of niet doet :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Adrenaline maakt je weer nuchter.

Fidge zei:
Puur roken in een pijpje is een simpele oplossing, voordaat je met bongs enzo aan de gang gaat. Belangrijk is idd dat het goed verkleind , dus grinden. Zorg voor een goede grote vlam van je aansteker zodat je pijpje goed doortrekt. En dan zonder eerst de rook in je mond te trekken direct inhaleren tot je bijna een hoestbui krijgt. Dat je de rook dan kwijt bent is niet erg, de werkzame stoffen worden erg snel opgenomen.
Klik om te vergroten...

Waarom niet meteen een bong?
Kost misschien paar euro extra, maar is veel makkelijker en fijner om te roken.
Waarom is het belangrijk de wiet goed te grinden? Maakt dus niet uit, behalve dat je paar keer meer moet hijsen. Hetzelfde geld voor de grote vlam, is overbodig. Dat je de rook niet meteen uitblaast is bij puur roken wel iets belangrijker dan bij een joint.

De werkzame stoffen worden snel opgenomen ja ( binnen enkele seconden), maar pure rook bevat meer werkzamestoffen en doet er dus ook iets langer over. Wanneer je inhaleert, moet hoesten en dus meteen uitblaast zit je nog niet eens aan die paar seconden.
Maar meeste mensen moeten de 1e keren hoesten bij puur roken, in welke vorm dan ook.
( waterpijp of bong met water nog het minst denk ik). Dus dat maakt niet uit :stoned:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Temperatuur en fijnheid van de te verbranden wiet is juist wel belangrijk. Te koud en het eindigd in de teer in je pijp, te heet en het verbrand in de kop van je pijp.

Veel is ook persoonlijke voorkeur en/of maakt deel uit van het ritueel van het draaien van een joint of vullen van een pijp. Hoe meer je "bezig" bent met de dingen er om heen des te intenser.

En stel, je woont in Nijmegen (voor mijn belgische vrienden: vlak bij Gendt in Nederland) pak je dan de trein naar Amsterdam om een bong te kopen.....tot zover.

Maar ik vraag me af of TS niet te veel verwacht van wiet, het is geen LSD....
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#19
als je wilt lachen enzo van wiet dan moet je een andere setting hebben..
ik blow al een paar jaar iedere dag en word er alleen relaxed van.. maar vorige x had ik een maatje zo ver te krijgen om mee te doen (had nog nooit geblowt) en hij kreeg super lach kicks en ik dus later ook :grin: echt geweldig..

een onbekende setting met nieuwe mensen helpt super :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fidge zei:
te heet en het verbrand in de kop van je pijp.

En stel, je woont in Nijmegen (voor mijn belgische vrienden: vlak bij Gendt in Nederland) pak je dan de trein naar Amsterdam om een bong te kopen.....tot zover.

Maar ik vraag me af of TS niet te veel verwacht van wiet, het is geen LSD....
Klik om te vergroten...

Is dat nou juist niet de bedoeling?
Te koud is juist goed, dan verdamp je de THC en andere werkzamestoffen zonder de wiet te verbranden. Een vaporizer staat op ongeveer 180? graden. Een vlam van een aansteker is ongeveer 1500graden, Te koud zal het dus niet snel zijn :)

En waar je ook bent in Nederland, overal zijn bongs te koop.
Ook in Belgie zullen er vast wel tabakswinkels zijn om ze te kopen, anders gewoon via internet bestellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."