Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk blow, maar geen fascinerende effecten

Ik blow, maar geen fascinerende effecten

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pammer zei:
Misschien omdat ik groot & breed ben. Ik weet dat dat bij alcohol een verschil maakt maar met andere drugs?
Klik om te vergroten...
Bwah, het speelt zeker wel mee denk ik. Maar niet in die mate dat je gewoon "ongevoelig" bent voor drugs...
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
Pammer zei:
Misschien omdat ik groot & breed ben. Ik weet dat dat bij alcohol een verschil maakt maar met andere drugs?
Klik om te vergroten...
Bwah, het speelt zeker wel mee denk ik. Maar niet in die mate dat je gewoon "ongevoelig" bent voor drugs...
Klik om te vergroten...
We zien wel na de reacties van morgen wat ze nog te zeggen hebben :).

Off-Topic: Is het 0:30 of 23:30 ? Want het forum zegt 23:30 o_O?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pammer zei:
KoxBox zei:
Pammer zei:
Misschien omdat ik groot & breed ben. Ik weet dat dat bij alcohol een verschil maakt maar met andere drugs?
Klik om te vergroten...
Bwah, het speelt zeker wel mee denk ik. Maar niet in die mate dat je gewoon "ongevoelig" bent voor drugs...
Klik om te vergroten...
We zien wel na de reacties van morgen wat ze nog te zeggen hebben :).

Off-Topic: Is het 0:30 of 23:30 ? Want het forum zegt 23:30 o_O?
Klik om te vergroten...
Haha, je moet dat nog aanpassen. Staat waarschijnlijk nog op winter uur. :grin:
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
gewoon meer blowen lijkt me
koop een bong, teug deze een paar keer leeg, zet wat leipe lampjes met mooie kleurtjes in de kamer en dan space je hem wel.
goede muziek helpt ook, shpongle of infected mushroom
of ga andere dingen doen tijdens je space. ikzelf klim vaak in dingen zoals bomen of op gebouwen. je krijgt er echt zo'n adrenaline-rush van als je knetter bent en dan dat soort redelijk gevaarlijke dingen gaat doen. als je 5 jaar lang elk weekend stoned op de bank zit tv te kijken o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat het nooit echt heel erg leip word

edit: ik weet natuurlijk niet of je dit wel of niet doet :rolleyes:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#5
DutchCookie zei:
gewoon meer blowen lijkt me
koop een bong, teug deze een paar keer leeg, zet wat leipe lampjes met mooie kleurtjes in de kamer en dan space je hem wel.
goede muziek helpt ook, shpongle of infected mushroom
of ga andere dingen doen tijdens je space. ikzelf klim vaak in dingen zoals bomen of op gebouwen. je krijgt er echt zo'n adrenaline-rush van als je knetter bent en dan dat soort redelijk gevaarlijke dingen gaat doen. als je 5 jaar lang elk weekend stoned op de bank zit tv te kijken o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat het nooit echt heel erg leip word

edit: ik weet natuurlijk niet of je dit wel of niet doet :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Nja meestal 'space' ik buiten. Dan rollen we zo'n 5 jointjes en geven die door in een groepje van 3. We praten dan wat en gaan dan (zoals vandaag, nu het goed weer was) even liggen op een bergje en genieten van de zon :stoned:. Wat grappige dingen verteld enzo... en dan een filmpje zien ^^.
Een bong is inderdaad een goed idee. Ik zal er eentje kopen.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Puur roken in een pijpje is een simpele oplossing, voordaat je met bongs enzo aan de gang gaat. Belangrijk is idd dat het goed verkleind , dus grinden. Zorg voor een goede grote vlam van je aansteker zodat je pijpje goed doortrekt. En dan zonder eerst de rook in je mond te trekken direct inhaleren tot je bijna een hoestbui krijgt. Dat je de rook dan kwijt bent is niet erg, de werkzame stoffen worden erg snel opgenomen.
t
twenty4sevenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hash zou ik niet aanraden, ik vind het wel chill enzo ik heb gister en eergister nog van die primera's gerookt, die voorgedraaide hasholiepaffies:tongueout:. kwas echt knetter maar normaal word ik niet echt stoned of high van hash. Meestal rook ik na een hash paf meestal gelijk nog een paffie XD. Bong en waterpijp zijn wel aanteraden ik heb zelf ook een waterpijp om mn kamer best wel chil zeker met een goed wietje er in ook al twijfel ik nog steeds of ik niet beter gewoon een paffie kan roke dan via die pijp maarja...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
DutchCookie zei:
gewoon meer blowen lijkt me
koop een bong, teug deze een paar keer leeg, zet wat leipe lampjes met mooie kleurtjes in de kamer en dan space je hem wel.
goede muziek helpt ook, shpongle of infected mushroom
of ga andere dingen doen tijdens je space. ikzelf klim vaak in dingen zoals bomen of op gebouwen. je krijgt er echt zo'n adrenaline-rush van als je knetter bent en dan dat soort redelijk gevaarlijke dingen gaat doen. als je 5 jaar lang elk weekend stoned op de bank zit tv te kijken o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat het nooit echt heel erg leip word

edit: ik weet natuurlijk niet of je dit wel of niet doet :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Adrenaline maakt je weer nuchter.

Fidge zei:
Puur roken in een pijpje is een simpele oplossing, voordaat je met bongs enzo aan de gang gaat. Belangrijk is idd dat het goed verkleind , dus grinden. Zorg voor een goede grote vlam van je aansteker zodat je pijpje goed doortrekt. En dan zonder eerst de rook in je mond te trekken direct inhaleren tot je bijna een hoestbui krijgt. Dat je de rook dan kwijt bent is niet erg, de werkzame stoffen worden erg snel opgenomen.
Klik om te vergroten...

Waarom niet meteen een bong?
Kost misschien paar euro extra, maar is veel makkelijker en fijner om te roken.
Waarom is het belangrijk de wiet goed te grinden? Maakt dus niet uit, behalve dat je paar keer meer moet hijsen. Hetzelfde geld voor de grote vlam, is overbodig. Dat je de rook niet meteen uitblaast is bij puur roken wel iets belangrijker dan bij een joint.

De werkzame stoffen worden snel opgenomen ja ( binnen enkele seconden), maar pure rook bevat meer werkzamestoffen en doet er dus ook iets langer over. Wanneer je inhaleert, moet hoesten en dus meteen uitblaast zit je nog niet eens aan die paar seconden.
Maar meeste mensen moeten de 1e keren hoesten bij puur roken, in welke vorm dan ook.
( waterpijp of bong met water nog het minst denk ik). Dus dat maakt niet uit :stoned:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Temperatuur en fijnheid van de te verbranden wiet is juist wel belangrijk. Te koud en het eindigd in de teer in je pijp, te heet en het verbrand in de kop van je pijp.

Veel is ook persoonlijke voorkeur en/of maakt deel uit van het ritueel van het draaien van een joint of vullen van een pijp. Hoe meer je "bezig" bent met de dingen er om heen des te intenser.

En stel, je woont in Nijmegen (voor mijn belgische vrienden: vlak bij Gendt in Nederland) pak je dan de trein naar Amsterdam om een bong te kopen.....tot zover.

Maar ik vraag me af of TS niet te veel verwacht van wiet, het is geen LSD....
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#10
als je wilt lachen enzo van wiet dan moet je een andere setting hebben..
ik blow al een paar jaar iedere dag en word er alleen relaxed van.. maar vorige x had ik een maatje zo ver te krijgen om mee te doen (had nog nooit geblowt) en hij kreeg super lach kicks en ik dus later ook :grin: echt geweldig..

een onbekende setting met nieuwe mensen helpt super :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fidge zei:
te heet en het verbrand in de kop van je pijp.

En stel, je woont in Nijmegen (voor mijn belgische vrienden: vlak bij Gendt in Nederland) pak je dan de trein naar Amsterdam om een bong te kopen.....tot zover.

Maar ik vraag me af of TS niet te veel verwacht van wiet, het is geen LSD....
Klik om te vergroten...

Is dat nou juist niet de bedoeling?
Te koud is juist goed, dan verdamp je de THC en andere werkzamestoffen zonder de wiet te verbranden. Een vaporizer staat op ongeveer 180? graden. Een vlam van een aansteker is ongeveer 1500graden, Te koud zal het dus niet snel zijn :)

En waar je ook bent in Nederland, overal zijn bongs te koop.
Ook in Belgie zullen er vast wel tabakswinkels zijn om ze te kopen, anders gewoon via internet bestellen.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb een bong besteld :grin:.
Men vrienden zeiden degelijk dat ik lachkicks krijg, maar dat ik het niet besef. Ze zeggen dat ik om de kleinste dingen met heel de groep begon te lachen.. maar dat heb ik altijd vind ik...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
25euro voor 5g?? Dat kan nooit goed zijn. Maar dat ter zijde, probeer het eens puur te roken uit een pijpje ofzo. Enja anders spacecake... Of 10x zoveel roken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."