Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen tijdje stoppen met smoken?

Een tijdje stoppen met smoken?

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke bedankt voor de reacties,
ik denk dat ik dan maar een tijdje stop met blowen,
wish me luck :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
taeknic zei:
Oke bedankt voor de reacties,
ik denk dat ik dan maar een tijdje stop met blowen,
wish me luck :)
Klik om te vergroten...

Succes ermee verstandige keuze!
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik herken mezelf heel erg in jou, vooral dat uit bed komen dat echt de zwaarste opgave van de hele dag is.

Ik rook door de week dagelijks 2 a 3 joints (kost me wel een fortuin..) en vind ook veel mensen 'closed-minded' die mijn manier van denken niet goedkeuren.

Maar fuck dat, je moet kiezen waar je jezelf het beste bij voelt zonder dat dat je dagelijkse leven overhoop gooit. Ik probeer tegenwoordig terug te schakelen naar 1 joint per dag wat al wreed moeilijk is. Stoppen met blowen? Das bij mij als een pianist zijn hand afhakken :tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4



Iemand die blowt en nog steeds zijn verstand gebruikt.

Je had ons stiekem niet zo nodig geloof ik :P je wist het al.

Succes met stoppen! Blijf jezelf in de gaten houden!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Een tijdje stoppen met smoken?
Klik om te vergroten...

Weekje ofzo is wel genoeg. :grin:
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drientje zei:



Iemand die blowt en nog steeds zijn verstand gebruikt.

Je had ons stiekem niet zo nodig geloof ik :P je wist het al.

Succes met stoppen! Blijf jezelf in de gaten houden!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik gewoon wat bevestiging zocht :)


spacelord ook bedankt voor je reactie, zet me zo toch eventjes aan het denken over een aantal zaken.

peace
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#7
lakse persoonlijkheid hebben en blowen is geen goede combinatie. Stop met blowen, dan komt je persoonlijkheid ook wel goed :) Tis normaal dat je school geen bal aan vindt, dat is gewoon die periode van je leven waarin bijna niets je boeit :P. School doe je omdat het moet, werken doe je voor de centen, en wat je er allemaal mee opschiet is je nog niet allemaal even duidelijk.

Dat gaat vanzelf wel over. Stop wel met blowen, anders gaat het niet over, en zul je altijd overal tegenop blijven zien, kom je geen fuck verder in je leven en zul je nooit uitdagingen vinden die je voldoening geven. Geluk moet je zelf vinden, dat kun je niet krijgen door altijd maar te stonen. Uiteindelijk zul je je er zelfs beter van gaan voelen :). Ff doorzetten dus!
t
theelichtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
het is natuurlijk ook mogelijk dat dit helemaal geen verband heeft met wiet.
ik heb al jaren last van de symptomen die je hier beschrijft, zelfs voordat ik excessief ging blowen.

ik hoop in iedergeval dat het met minderen met blowen opgelost is voor je.
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ik merkte als ik een tijdje wou stoppen, is dat ik heel snel wel een reden vond om het dan toch wel te doen. redenen in de aard van "Ach.. wat maakt het eigenlijk uit" of dan las ik wat over wiet op internet, en kreeg ik weer helemaal zin om te smoren.. :grin:

Nu, het gemakkelijkste voor mij om even te stoppen met blowen, is gewoon geen wiet hebben.
Ookal is het superchill, teveel is nooit goed.. vooral voor de psyche.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
theelichtje zei:
het is natuurlijk ook mogelijk dat dit helemaal geen verband heeft met wiet.
ik heb al jaren last van de symptomen die je hier beschrijft, zelfs voordat ik excessief ging blowen.

ik hoop in iedergeval dat het met minderen met blowen opgelost is voor je.
Klik om te vergroten...

Dan moet je vooral excessief gaan blowen :tearsofjoy:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
taeknic zei:
Een tijdje stoppen met smoken?
Klik om te vergroten...

Een week ofzo ja :grin:
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo mensen,
Dat ik dit zo laat post terwijl ik straks om 7 uur weer uit de veren moet,
heeft misschien wel te maken met mijn (naar mijn idee) vele blowen de laatste tijd.
Ik heb denk ik de afgelopen 3 maand ongeveer elke dag wel een toeter naar binnen gewerkt, en ik voel me de laatste tijd nogal disturbed, ik voel me van nature trager, kom ontzettend moeilijk mijn bed uit (ook problemen met school hierdoor), en kom pas laat op gang.
In de lessen zit ik vaak maar te wachten tot het uur voorbij is, omdat het gebabbel van de meeste docenten mij geen bal interesseert, allemaal van dat geneuzel waar je als persoon niets mee op schiet, niet direct in ieder geval.
Als de kans zich voor doet rook ik soms in de school pauze's een jointje om me de lesuren daarna maar te vermaken, na school hebben ik en twee goede vrienden vaak een standaard routine die meestal bestaat uit een toeter roken en even gamen o.i.d.
Maar al snel is het etenstijd en kan ik tijd bij mijn ouders gaan uitzitten, en aangezien die vaak met de standaard vragen over school en dergelijke komen, irriteer ik me daar vaak aan omdat het bijdraagt aan die dagelijkse sleur.
Vervolgens kan ik na het eten direct door naar mijn werk, waar ik nogal tegen op zie,
dan ben ik tegen 10 uur vrij en ga ik vaak nog even smoken of gewoon een beetje hangen en kletsen met één van mijn vrienden.
Eenmaal thuis aangekomen, heb ik het gevoel nog niet echt vrije tijd te hebben gehad, en komt gauw de neiging dat te compenseren naarboven, en zo zit ik dus vaak doordeweeks op dit soort tijdstippen nog te computeren, om de dag daarop, het hele proces te herhalen.

Zou het blowen hier een stevige impact op hebben?
Of zoek ik nu een makkelijke zondebok om mijn problemen op af te schuiven, en moet ik me maar eens over mijn koppige, lakse persoonlijkheid heenzetten?
Ik weet nog wel dat mensen vroeger veel van mij verwachtten, was altijd een leergierig ventje en had een vwo/gymnasium advies, ik doe nu HAVO waar ik voor de tweede keer ben blijven zitten overigens.

Ook betrap ik mezelf er iedere keer weer op dat ik, net als een goede maat van me, ontzettend loop te kankeren(bij gebrek aan een betere verwoording) op vrijwel het meerendeel van onze leeftijdsgenoten, en we ze vaak afschuiven als autistische types die niet verder denken dan hun neus lang is, en lekker hun vrolijke disneyleventje leiden en maar doen wat de maatschappij hen voorschrijft, terwijl die gedachtegang van ons hierover ook niet bepaald open-minded is.

Zo, dat was voorlopig even genoeg getypt,
als iemand goed advies heeft, ik ben één en al oor.

M.v.g.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja stop met blowen doordeweeks en schop jezelf onder je reet
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
taeknic zei:
Ook betrap ik mezelf er iedere keer weer op dat ik, net als een goede maat van me, ontzettend loop te kankeren(bij gebrek aan een betere verwoording) op vrijwel het meerendeel van onze leeftijdsgenoten, en we ze vaak afschuiven als autistische types die niet verder denken dan hun neus lang is, en lekker hun vrolijke disneyleventje leiden en maar doen wat de maatschappij hen voorschrijft, terwijl die gedachtegang van ons hierover ook niet bepaald open-minded is.
Klik om te vergroten...


:tearsofjoy: Niet bepaald, nee.

Maar volgens mij weet je het zelf ook al; gewoon stoppen.
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#15
taeknic zei:
autistische types die niet verder denken dan hun neus lang is, en lekker hun vrolijke disneyleventje leiden en maar doen wat de maatschappij hen voorschrijft,
Klik om te vergroten...

lekker vrolijk disneyleventje? óoh, dat wat er vóor de drugs is..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Inderdaad (tijdelijk) stoppen en weer wat gezond gaan leven. Ga de buitenlucht in, eet wat extra vitamine, slaap goed .... en blijf van andere drugs af. Je lichaam moet ff upgrade

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."