Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCause i got high

Cause i got high

70 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
KapiteinPinda zei:
zucht :rolleyes:

ik weet niet wat iedereen mekkert over verschil tussen drank en wiet. Het zit em gewoon in de mate. Als ik vanaf me 14e elk weekend dronken was, was ik niet ver gekomen. Als ik vanaf me 14e elk weekend stoned was, was ik ook niet ver gekomen.
Ja ik weet wel dat alcohol je hersencellen sloopt en thc niet, ik weet ook dat je er minder snel dood aan gaat, maar ik weet ook dat je van wiet gewoon een ongelooflijk luie donder wordt die het liefst zo min mogelijk uitvoert :P.

Nog even over het feit dat je het bullshit noemt, dat is het niet. Immortaltech kan schijnbaar beter mate houden dan jij. Hoe zeer je verantwoordelijkheden lijden is denk ik sterker afhankelijk van de mate van gebruik of de persoonlijkheid van de gebruiker dan van het middel, hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen op zijn (crystal meth vs een kopje koffie ofzo :P ).
Klik om te vergroten...

jep dit bedoel ik dus, ik ben gewoon te vroeg met drinken begonnen waardoor ik mn hersenen wel redelijk heb verneukt, dat heb ik gewoon echt gemerkt. maar misschien dat ik wel een beetje fel reageerde ja haha. het ligt altijd aan de persoon met wat voor drugs dan ook, sommige mensen raken bij de eerste trek verslaafd aan een peuk, anderen kunnen 2 keer in de maand hero spuiten zonder verslaafd te raken. en even terugkomend op wat Peptalk zei, het is inderdaad een groot verschil, maar op je 14de drinken is geloof ik wel wat schadelijker dan blowen, hoewel het beide gewoon heel erg onverstandig is. jammer dat ik er zo laat achter kwam anders had ik het misschien nog wel anders gedaan, maar ons land is toch al naar de kloten aan het gaan doordat kinderen steeds jonger beginnen te drinken. ik heb af en toe het gevoel een revolutie te hebben ontketend die eigenlijk niet had mogen ontketenen, ah well, lets have another beer shall we.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jij het gevoel krijgt dat jij de ontketenaar bent van het op vroege leeftijd veel drinken, dan heb je dat inderdaad zelf al te veel gedaan.

En of ons land naar de klote gaat door vroege drinkers??

Tegenwoordig is er een tekort aan ''arbeiders'' en een groot overschot aan hoogopgeleiden.
Wanneer veel jongeren vroeg gaan drinken, zal een aanzienlijk aantal daarvan hun school niet afmaken/laag geschoold blijven.
Misschien is dat de oplossing om de arbeidsmarkt weer wat recht te trekken? :beer:

En volgens mij zopen onze opa's op hun 12e ook al..
Het ''comazuipen'' is een ander verhaal, maar ik wil eigenlijk niet verder ingaan op deze hype.
Of althans, de hype om die hype af te zeiken.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
het is inderdaad ook een hype geworden de hype af te zeiken wat ik inderdaad ook heel vervelend vind omdat mn ouders ook van mij dachten dat ik ertoe in staat was. feit blijft dat veel kinderen te jong beginnen met drinken. wat je zegt over het overschot aan hogeropgeleiden is zeker waar. maar kan dat worden rechtgetrokken door een groot deel van de bevolking alcoholist te laten worden? niet dat iedereen meteen alcoholist word maar de kans is toch aanwezig. en dan moeten alle hogeropgeleiden zonder huis, dat niet door arbeiders gebouwd is want die zijn er niet, toch nog belachelijk veel belasting te betalen om de alcoholisten in leven te houden. natuurlijk gaat dit nooit gebeuren maar het is wel leuk om nederland af te zeiken op dit soort dingetjes :tearsofjoy:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee, die ''theorie'' was ook meer als grap bedoelt.

Wat ik wel probeer te zeggen, is dat wanneer je op vroege leeftijd begint met drinken je niet een alcoholist hoeft te worden.
Ikzelf heb ook de nodige glaasjes gehad voor m'n 16e, nu drink ik zelden.

Wat ik dus probeer te zeggen:

Jongeren gaan veel zuipen -> dus geen school afmaken.
Hierdoor word je als het goed is wel wakker geschud ( helaas, veel mensen blijven slapen..) en ga je toch wat serieuzer in het leven staan.

Vergeet niet dat veel jongeren niet zuipen om problemen te vergeten.
Maar omdat hun vrienden het doen, ze zich vervelen of gewoon geld teveel hebben.

BUT... Het ging hier om dingen verneuken omdat je high bent, en niet zat:wink:
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
haha dat is waar, zelf het topic aanmaken en dan off topic gaan lullen :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geheel offtopic is het natuurlijk niet, aangezien we het nog wel over dingen verneuken met als oorzaak een verdoven middel.

Maar ontopic it is.

Gister een evaluatie verslag niet gemaakt, waardoor ik vandaag mijn sociale vaardigheden tot de max heb moeten geven om me wat uitstel te verlenen.

Zit nu al weer te denken: Verslag typen of bong roken...

Let's combine it!:)
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
pff hoe kan ik nou weten of ik dingen niet verneukt had als ik niet blowde? ben in de 2e ook van vwo naar havo gezet, toen blowde/dronk ik nog (bijna) niet.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja daar dacht ik laatst over, eigenlijk heb ik mn vwo er helemaal niet mee verneukt want ik wou zelf ook naar havo waardoor het dus niet negatief was. HAVO werkte gewoon beter voor mij, ik zit nog teveel in mn conceptfase van het idee dus klink ik waarschijnlijk vaag, ik ben ook redelijk leip dus dat kan het ook zijn :stoned:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja ik was gewoon een lui kut ventje :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dreuge zei:
ja ik was gewoon een lui kut ventje :grin:
Klik om te vergroten...

Welke puber niet? :sunglasses:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Dreuge zei:
ja ik was gewoon een lui kut ventje :grin:
Klik om te vergroten...

Welke puber niet? :sunglasses:
Klik om te vergroten...

daarom vind ik het ook bs om af te schuiven op blowen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."