Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswordt dit nog oogstbaar?

wordt dit nog oogstbaar?

65 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb voor het eerst een wietplant in mn tuin en ik vraag me af of het wel goed gaat.
Ik ben aan het zoeken naar wanneer ik moet oogsten en dat is geloof ik zo eind september begin oktober. Maar iedereen heeft het over witte amberkleurige harsbolletjes maar die zie ik echt niet. Ik heb geen microscoop trouwens.
Ik plak er maar wat foto's bij.
Gaat dit goedkomen?
Ik heb geen idee wat voor soort dit is trouwens. Dr worden al wel wat bladeren geel...



T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ziet er wel goed uit hoor. Het is hopen op goed weer. Ik schat zo'n 1 a 2 weken. Als de haartjes bruin worden dan gaat het de goede kant op.
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben ook wel benieuwd naar je resultaten,
interessant topic :sunglasses:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik woon in Frankrijk en er wordt de aankomende week geen regen verwacht!
De nachten worden wel al fris, soms zelfs 6 graden, is dat erg? Overdag 20 graden, zon.
En wanneer komen die doorzichtige harsbolletjes dan? Kan ik die elk moment verwachten?
Of komen die gewoon soms niet?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had niet goed gekeken, ik heb ff mn macro objectief gepakt, en ff uitvergroot en eh... volgens mij gaat ie helemaal goedkomen!

c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#6
En nog eentje :)

c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij had dit topic in de kweek en crea hoek gemoeten....

Maar goed.

Nog laatste vraagje, die bolletjes zijn nu nog wit toch? Ik zie al een lichte verkleuring in de stampers dus nu ff elke dag kijken.

Jammer dat ik niet meer blow haha, maar ik ga het nog wel een keer proberen.
Ik wil hier ook hash van maken, dat blowde ik vroeger wel. Ketama ( jaja lekker hard-core I know... not)
Moet nu nog ff uitzoeken wanneer ik wil oogsten :)
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog een vraag ( solly!)
Ik lees net dat je het beste een a 2 weken ( beter) voor de oogst kunt stoppen met het geven van extra voeding.
Ik heb : natural minds, supermix. Ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt zal zo ff googelen.

Omdat ik geen weegschaal thuis heb, heb ik altijd op de gok wat korrels erin gedaan. En volgens mij wat teveel... maar goed ik gaf er ook wel flink water bij. Nu krijgt hij niet meer elke dag water.

Dus, geen voeding meer vanaf nu?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klopt, vanaf nu beter alleen nog spoelen met water. Anders smaakt de wiet naar de voeding die je geeft :wink: Toppen zien er overigens best ok uit, wou dat mijn planten in Frankrijk stonden, zou dat misschien ook nog wat worden :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tripper zei:
Ziet er wel goed uit hoor. Het is hopen op goed weer. Ik schat zo'n 1 a 2 weken. Als de haartjes bruin worden dan gaat het de goede kant op.
Klik om te vergroten...

Ik denk nog zo'n 3 a 4 weken.
Op de kleur van de stampers(haartjes) kun je zeker bij buitenplanten NIET afgaan.

Ik heb nu plantjes staan die zo'n kleine 2 weken in bloei staan, met al 75% bruine haartjes.
Ze worden namelijk bruin van de regen.

@ Clandestien: Heb je ook geen loep/vergrootglas? Dit kun je voor je macrolens houden en zo een foto maken. Dan kun je zien of de trichromen ( de ''harsbolletjes'') al amberkleurig zijn.
Wanneer dit het geval is ( of iets eerder voor een wat ''higher'' effect) kun je oogsten.

Je zegt dat de bladeren al bruin worden?
Vanaf onder, of gewoon random in de plant?
2e betekend namelijk dat er toch te weinig voedingsstoffen in je medium zitten.

Ik kan weinig info vinden over de voeding die je gebruikt, het zijn korrels zei je?
Dat betekend dat het voeding is om vooraf door je medium te mixen, en niet tijdens de bloei als booster.
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die korrels zijn van een winkel in Nederland, die heeft waarschijnlijk zelf een fertilizer gemaakt. Ik moest een keer per week 1 gram op 1 liter water in het begin, en in de bloei 2 keer per week.

Als jij denkt dat het nog 3 a 4 weken gaat duren dan moet ik dus nog ff doorgaan met die korrels.
Dan wordt het inderdaad hopen dat het droog blijft. Voor nu ziet het er wel goed uit, alleen ben ik bang dat de nachten wat te koud worden.

Kan ik in geval van regen niet een grote parasol erboven hangen dan? Dat houdt dan in ieder geval heel wat droog en als de regen stopt haal ik hem wel weer weg :sunglasses:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#12
in mn eerste serie foto's kun je op de tweede zien dat er random wat bladeren geel worden.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#13
Close up? :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Okee! Dan heb ik over die voeding niets gezegd!
En ja, ik zou die voeding zelf nog wel even gebruiken, maar die 3/4 weken is maar een guess he!
Anders kun je nu misschien al beginnen met afbouwen? eerst de frequentie nog hetzelfde houden en qua kwantiteit afbouwen. Daarna ook minder vaak geven tot dat je helemaal stopt.

Je gaat die arme plantjes toch geen cold turkey afkick geven :wink:

Over je parasol idee:

Het is mogelijk, maar niet echt een goed idee imo.
De parasol/paraplu oid. zal erg veel wind vangen, wind die er vaak en veel staat bij regen.
Gevolg: Een parasol die destructief op je plantjes kan vallen.
Ook maakt regen niet zoveel uit, het is de lv die de rot doet veroorzaken.
Maar als jij daar overdag nog 20 graden met zon hebt, dan komt dat wel goed:wink:
Koude temperaturen s'nachts maakt niet zoveel uit. Cannabis is zelfs vorstbestendig. Hoewel ze het niet prettig vinden.

Bij eerste tekenen van rot gewoon meteen oogsten.
Je bent al ver genoeg om zo het kwaliteits/kwantiteits verlies te compenseren.
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kewl, bedankt voor alle tips!

Ik las vanmiddag nog over het oogsten, en over 'curen'
Volgens mij moet je dat doen als er te vroeg ge-oogst moet worden toch?
Ik begrijp het niet erg want eerst ga je dan oogsten. Knipt de grote bladeren eraf en laat het drogen. Maar als het dan droog is moet je het weer in het water leggen?!

Is curen echt aan te raden want het maakt het nog arbeidsintensiever! Geen drama maar ik heb ook maar 1 plant en ben gewoon eens aan het experimenteren. Vind het ook wel leuk om te doen en nu ik al zo ver ben wil ik ook wel een goede oogst. `Heb een blowende neef en vriendin die ik er veel plezier mee ga doen en ik denk dat ik zelf er ook eens een opsteek. :smoke:

Dus curen ja of nee niet doen?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#16
LV veroorzaakt rot? Wat is LV?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#17
het duurt even... lv=luchtvochtigheid? Die is hier best hoog volgens mij...
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het lijkt wel dat het over een week hier gaat regenen. En dat gaat ook aanhouden. Niet te zeggen of het de hele dag is maar is het dan beter om te oogsten als het nog droog is en dan te gaan curen? ( hoewel ik nog niet zo goed wat curen is)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wow wow wacht even, curen heeft niks met water te maken, dat is weer iets anders, watercuren. Curen is dat je na het oogsten, nadat de toppen goed droog zijn, ze enkele weken/maanden opslaat in een luchtdichte ruimte, zoals een weckpot. Hierdoor krijgt de wiet de tijd om z'n stoffen om te zetten naar suikers, en dat komt de smaak en geur zeer ten goede. Ik kan dus wel aanraden om de boel te curen straks.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je eigen plantje en je eigen wiet is net je eigen kindje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."