Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswordt dit nog oogstbaar?

wordt dit nog oogstbaar?

65 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja eerst nog enkele weekjes laten afrijpen he :P

Maargoed ja, sommige mensen laten er enkele/alle kleine blaadjes aan (de grote 5/7/9-vingerige bladeren mogen er sowieso af) omdat bij het droogproces de wiet misschien nog wat stofjes uit de bladeren zou kunnen trekken en op die manier lekkerder/zoeter worden..

Maar daarmee neemt ook de kans op schimmel/rot toe. Jij moet de balans maken wat je wil.... Zorg zeker dat je ze laat drogen in een pikdonkere kamer... :wink:

(Ik knip ze altijd bijna volledig voor het droog proces)


succes! En houd zeker goed die trichomen in het oog!

=>Tricho's zijn nog niet troebel, nu oogsten vermindert de potentie.

=>Je hebt te lang gewacht... ze zijn beetje té amberig..

En algemeen gewoon dit nog:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga eens een vergrootglas scoren zo :P
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je moet op die grijze haartjes letten...

Met je planten gaat het meer als goed komen, onze gezamenlijke thuiskweek ziet er nog niet zo goed uit als die van jou...
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor dinsdag en woensdag geven ze hier 21 graden, droog, brede opklaringen :grin:

Ze zullen nog eens kunnen genieten!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
cropp zei:
Je moet op die grijze haartjes letten...

Met je planten gaat het meer als goed komen, onze gezamenlijke thuiskweek ziet er nog niet zo goed uit als die van jou...
Klik om te vergroten...

Zoals ik al zei, kun je niet op de haartjes afgaan bij een buitenkweek.
Bij mij is de THC aanmaak net begonnen, en al de helft van mijn haartjes zijn bruin.
Komt door de regen.

@ TS.

Curen doe je zoals De Sjeik al zei na het oogsten en drogen.
Watercuren doe je om nog wat van verrotte toppen te maken.

Zolang je geen rot hebt hoeft dit dus niet.

Als je zegt dat het volgende week gaat beginnen met regenen voor een lange periode dan kan je overwegen om alvast te oogsten.
Is het geen mogelijkheid om de plant nog net een weekje achter een groot raam (binnen) te zetten? Kantie misschien net nog wat verder afrijpen!
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#6
Peptalk, (growers), daagjes als vandaag hebben we nodig :hearteyes: :hearteyes:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
^ Hier is het bewolkt met af en toe regen :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lavalamp zei:
Voor dinsdag en woensdag geven ze hier 21 graden, droog, brede opklaringen :grin:

Ze zullen nog eens kunnen genieten!
Klik om te vergroten...

Ja :hearteyes:

Maar is ook nog wel echt hard nodig bij mij hoor.
Nu net 2/3 weken bloei met erg fluffy topjes.

We want sun! :rock:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier niet:)
Wel bewolkt, maar gelukkig geen regen.

Deze week blijft het goed, althans dat beloven ze! :grin:

Hoe is het daar in Frankrijk?
Al een vergrootglas/microscoopje ( kostten niets bij speelgoed winkel) gescoord?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is echt superweer!
Ik heb op ebay een setje vergootglazen gekocht :) En die zullen vandaag of morgen wel in de bus rollen. Ik zit er eigenlijk op te wachten want ik ben zo benieuwd naar zo'n superuitvergroting van die eh... paddestoeltjes ( naam ff kwijt)

Vooruitzichten vr-za beetje regen, daarna weer mooi dus hij kan nog wel even blijven staan.

Kan het zijn dat als je aan de plant hebt gezeten, en daarna zonder te wassen eens in je ogen wrijft, dat je dan echt onwijse jeuk krijgt in je ogen? Had ik laatst, en bedacht later dat dat het eigenlijk als enige kon zijn.

Oja, kunnen vliegen ook stoned worden? Er zat laatst een vlieg op, die kon ik zo aanraken en het leek wel of ie zich vasthield zo van ' neeee hier wil ik niet weeeeeg!'
haha, later vloog ie tegen mn arm op, vond het wel melig
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buiten dat mijn handen goed ruiken ondervind ik er niets van :grin:

En inderdaad lekker weertje :hearteyes:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#12
Foto maken met vergrootglas vind ik niet te doen :) Maar je kunt wel beter kijken.
Wat denken jullie, is dat bruine nou rot of gaat dit goed?
Er wordt nu weer 2 dagen regen voorspelt dus wat te doen? Ik wil liever dat het amber wordt want ik ga toch meer voor de stoned dan de high...

P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bruin? Waar?

Niets te zien van rot op die foto hoor!
Zien er prachtig uit, zou ze zeker nog even laten staan!

Paar dagen regen is opzich niet zo erg, hoewel de topgroei dan wel nagenoeg stil staat.
De luchtvochtigheid is de grote boosdoener van rot.
Wat is de lv gemiddeld, nu in Frankrijk?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#14
In huis, hele dag na alle ramen en deuren open te hebben gehad, is de lv 42
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#15
De aankomende tijd loopt de lv erg op, morgen al 72 en de aankomende week oplopend naar 86%

Ik zal het nog wel even laten staan, maar omdat mijn eerst keer is vind ik het zo jammer als het fout gaat op het laatste moment.
Het is een flinke plant en staat in de tuin dus ik zie ook geen kans om hem naar binnen te halen...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
clandestien zei:
De aankomende tijd loopt de lv erg op, morgen al 72 en de aankomende week oplopend naar 86%

Ik zal het nog wel even laten staan, maar omdat mijn eerst keer is vind ik het zo jammer als het fout gaat op het laatste moment.
Het is een flinke plant en staat in de tuin dus ik zie ook geen kans om hem naar binnen te halen...
Klik om te vergroten...

Dat word inderdaad wel wat hoog.
Kijk het gewoon aan, check je plant iedere dag ( liefst nog iets vaker als je dat kunt/wilt) op rot.

Bij eerste tekenen van rot, gewoon oogsten:)
Elke dag dat ze langer staat ( tot dat ze echt rijp is natuurlijk) geeft weer wat extra grammetjes!
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanaf vandaag geven ze minder weer, regen en wolken dus nu staan ze allemaal onder de 400watter.... :)

Was wel sleuren met die giga buitenplant zeg ... :sunglasses:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jaa dr is weer zon! lv van 64% dus vandaag blijft ie nog staan
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
clandestien zei:
Jaa dr is weer zon! lv van 64% dus vandaag blijft ie nog staan
Klik om te vergroten...

Het weer is niet het belangrijkste, kijk naar de plant zelf.
Bij eerste tekenen van rot kun je gewoon oogsten, of er voor kiezen om het eruit te knippen en nog even te laten staan.

Pas bij die beslissing kijk je naar het weer.

Bij 1e beetje rot en goed weer opkomst: knippen en laten staan.
Bij 1e beetje rot en lang en veel slecht weer voorspeld: oogsten.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb de eerste gedroogde takken van mijn oogstje nu binnen gehaald :grin:.
Helaas kon ik niet zulke scherpe foto's maken met mijn webcam :<

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."