Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswordt dit nog oogstbaar?

wordt dit nog oogstbaar?

65 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik woon in Frankrijk en er wordt de aankomende week geen regen verwacht!
De nachten worden wel al fris, soms zelfs 6 graden, is dat erg? Overdag 20 graden, zon.
En wanneer komen die doorzichtige harsbolletjes dan? Kan ik die elk moment verwachten?
Of komen die gewoon soms niet?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had niet goed gekeken, ik heb ff mn macro objectief gepakt, en ff uitvergroot en eh... volgens mij gaat ie helemaal goedkomen!

c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#3
En nog eentje :)

c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij had dit topic in de kweek en crea hoek gemoeten....

Maar goed.

Nog laatste vraagje, die bolletjes zijn nu nog wit toch? Ik zie al een lichte verkleuring in de stampers dus nu ff elke dag kijken.

Jammer dat ik niet meer blow haha, maar ik ga het nog wel een keer proberen.
Ik wil hier ook hash van maken, dat blowde ik vroeger wel. Ketama ( jaja lekker hard-core I know... not)
Moet nu nog ff uitzoeken wanneer ik wil oogsten :)
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eerste tak is mooi droog. De rest heb ik geknipt. Voor de helft want wat een werk is dat! Woohoow.
Moet zeggen dat ik me wel een beetje licht in m nhoofd voel, kan dat door het knippen?
Ik heb tussendoor 3 keer mn handen gewassen omdat het zo plakte. Ik kon er echt on-mo-ge-lijk rolletjes van draaien, het plakte echt als een gek.
Eerste droge tak gaat dus nu in een plastic bakkie.
Nog ff lezen hoe lang dat dan moet.

Ohja, ik moet zeggen dat het helemaal niet mee zo sterk ruikt trouwens. Mn vingers daarentegen nu wel!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, maar het werkt loont zeker de moeite!

Het licht in je hoofd worden heb ik nog nooit gehad, maar vrienden/vriendinnen van me krijgen wel hoofdpijn van een tijd lang in een wiet lucht bivakeeren, dus het is wel mogelijk denk ik.
Ook ben je lang erg geconcentreerd bezig, misschien niet genoeg rust/eten/drinken?

De ultieme truc voor de plak aan je handen ( als je geen chirurgen handschoentjes tot je beschikking hebt natuurlijk) is je vinger door je haar wrijven.
Het klinkt gek, maar na 3 keer wrijven zijn je handen gewoon helemaal plakvrij!

Je wilt het in een plastic bakje doen?
Ik ga ervan uit dat je het wilt curen?
Ten eerste: Dat is niet perce nodig hoor! Maar je smaak/effect schijnt er iets van te verbeteren.
Ten tweede: Je kunt beter in glazen (weck)potten curen, mede door smaak verbetering. Ook kunnen bepaalde polythenen in je wiet gaan zitten bij gebruik van verkeerd kunststof.

En dat je het niet meer sterk ruikt? Vind je het gek :grin:
Als ik 2 uur lang in een varkensstal heb gezeten ruik ik de stront ook niet meer!

Enne, waar blijven die foto's van die rookbare toppen nou? :stoned:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
De ultieme truc voor de plak aan je handen ( als je geen chirurgen handschoentjes tot je beschikking hebt natuurlijk) is je vinger door je haar wrijven.
Het klinkt gek, maar na 3 keer wrijven zijn je handen gewoon helemaal plakvrij!
Klik om te vergroten...

En dan zit alles in je haar? :P Beter gewoon een doekje met wat wasbenzine/terpentine gebruiken, werkt erg goed.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Sjeik zei:
De ultieme truc voor de plak aan je handen ( als je geen chirurgen handschoentjes tot je beschikking hebt natuurlijk) is je vinger door je haar wrijven.
Het klinkt gek, maar na 3 keer wrijven zijn je handen gewoon helemaal plakvrij!
Klik om te vergroten...

En dan zit alles in je haar? :P Beter gewoon een doekje met wat wasbenzine/terpentine gebruiken, werkt erg goed.
Klik om te vergroten...

Ik heb een vrij grote bos haar, dus je zult het nooit zien zitten!
Ook merk ik niet dat m'n haar er merkbaar vetter van word ofzo..

Het zal wel net als bier zijn, goed voor je haar!:)
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#9
ok ok ik beloof, morgen maak ik even foto's!

Check, wiet uit de tupperware en dan maar in een koektrommel :)


En eh, ik ga dat echnie in mn haren smeren hoor, dan ruik ik de hele dag die lucht!
Vind wel dat het wat lekkerder gaat ruiken.

Ohja, ik moet nog ff op youtube kijken of ik die toppen we goed knip...
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja nog een vraag. Ik heb een zaadje gevonden! Heel gek, er was een bolletje en ik keek en kneep er in en toen ging het open en kwam er een zaadje uit. Verder niet meer een gezien.

Kan dat?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
clandestien zei:
Ja nog een vraag. Ik heb een zaadje gevonden! Heel gek, er was een bolletje en ik keek en kneep er in en toen ging het open en kwam er een zaadje uit. Verder niet meer een gezien.

Kan dat?
Klik om te vergroten...

Dat kan. Dan is er ergens, waarschijnlijk heel ver vandaag een stuifmeelkorreltje aankomen waaien. Grote kans dat het van een herma of hennep plant is. Maar het kan van een ''gewoon'' mannetje zijn en dan heb je een zaadje voor volgend jaar wat je evt. kunt gebruiken.

En die lucht valt naar mijn inziens wel mee!
Maar ja, t is jou keus:wink:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#12
daar zijn ze dan!






P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Erg mooie plaatjes:)
Welk toestel gebruik je? :hearteyes:

En, heb je het nou nog niet geknipt?
Ik vind dat vele male makkelijker om nat te doen dan droog. Hoewel het wel iets ''beter''schijnt te zijn voor je wiet..

But well done:) Zeker mooie kweek!
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb een Canon :)

Zo, net weer even geknipt en inderdaad, als je het in je haren smeert is het plakkerige er zo af.
God wat ruiken mn handen lekker zeg! Tijd geleden dat ik dat heb geroken. Misschien dat ik vanavond voor het eerst in eh 10 jaar weer eens een blowtje ga roken haha.

Grappige is dat mn handen naar stuff ruiken, en dat rookte ik vroeger. Wiet vond ik stinken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien dat de wiet die jij rookte ''vroeger'', wat zodanige kwaliteit was dat het ook echt stonk?
Mijn handen ruiken na het knippen namelijk gewoon echt naar wiet:)

Wel smaakt/ruikt vinger/schaar hasj precies zoals ''echte'' hasj...
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die laatste twee foto's zijn echt mooi :hearteyes:
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Prachtige foto's zeg!
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey wit stof? :confused:

Klinkt als meeldauw...? Post eens een close up
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#19
PepTalk zei:
De Sjeik zei:
De ultieme truc voor de plak aan je handen ( als je geen chirurgen handschoentjes tot je beschikking hebt natuurlijk) is je vinger door je haar wrijven.
Het klinkt gek, maar na 3 keer wrijven zijn je handen gewoon helemaal plakvrij!
Klik om te vergroten...

En dan zit alles in je haar? :P Beter gewoon een doekje met wat wasbenzine/terpentine gebruiken, werkt erg goed.
Klik om te vergroten...

Ik heb een vrij grote bos haar, dus je zult het nooit zien zitten!
Ook merk ik niet dat m'n haar er merkbaar vetter van word ofzo..

Het zal wel net als bier zijn, goed voor je haar!:)
Klik om te vergroten...

Zeker dreadlocks..
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pffffffffff nou ik heb alles geknipt. Laatste beetje met de franse slag. Dr hangt een gedeelte te drogen en ik heb een grote pot met klein afval ( hoewel afval... ook bloemetjes maar kleiner dan de grote toppen) en een grote pot met grof afval, dus toppen die ik per ongeluk te kort heb afgeknipt dus die konden niet meer hangen.

Wat is trouwens dat witte stof wat er afvalt? Ik dacht dat die trychomen zo vast zaten dat ze er alleen afgevroren konden worden?

Ik heb nog niets gerookt. Ik zat aan de wijn en omdat het echt heel lang geleden is dat ik heb geblowd ga ik dat niet combineren met drank ( chicken ol'me)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."