Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb voor het eerst een wietplant in mn tuin en ik vraag me af of het wel goed gaat. Ik ben aan het zoeken naar wanneer ik moet oogsten en dat is geloof ik zo eind september begin oktober. Maar iedereen heeft het over witte amberkleurige harsbolletjes maar die zie ik echt niet. Ik heb geen microscoop trouwens. Ik plak er maar wat foto's bij. Gaat dit goedkomen? Ik heb geen idee wat voor soort dit is trouwens. Dr worden al wel wat bladeren geel... { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Ik woon in Frankrijk en er wordt de aankomende week geen regen verwacht! De nachten worden wel al fris, soms zelfs 6 graden, is dat erg? Overdag 20 graden, zon. En wanneer komen die doorzichtige harsbolletjes dan? Kan ik die elk moment verwachten? Of komen die gewoon soms niet?"
"Ik had niet goed gekeken, ik heb ff mn macro objectief gepakt, en ff uitvergroot en eh... volgens mij gaat ie helemaal goedkomen!"
"En nog eentje"
"Volgens mij had dit topic in de kweek en crea hoek gemoeten.... Maar goed. Nog laatste vraagje, die bolletjes zijn nu nog wit toch? Ik zie al een lichte verkleuring in de stampers dus nu ff elke dag kijken. Jammer dat ik niet meer blow haha, maar ik ga het nog wel een keer proberen. Ik wil hier ook hash van maken, dat blowde ik vroeger wel. Ketama ( jaja lekker hard-core I know... not) Moet nu nog ff uitzoeken wanneer ik wil oogsten"
"Nog een vraag ( solly!) Ik lees net dat je het beste een a 2 weken ( beter) voor de oogst kunt stoppen met het geven van extra voeding. Ik heb : natural minds, supermix. Ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt zal zo ff googelen. Omdat ik geen weegschaal thuis heb, heb ik altijd op de gok wat korrels erin gedaan. En volgens mij wat teveel... maar goed ik gaf er ook wel flink water bij. Nu krijgt hij niet meer elke dag water. Dus, geen voeding meer vanaf nu?"
"Die korrels zijn van een winkel in Nederland, die heeft waarschijnlijk zelf een fertilizer gemaakt. Ik moest een keer per week 1 gram op 1 liter water in het begin, en in de bloei 2 keer per week. Als jij denkt dat het nog 3 a 4 weken gaat duren dan moet ik dus nog ff doorgaan met die korrels. Dan wordt het inderdaad hopen dat het droog blijft. Voor nu ziet het er wel goed uit, alleen ben ik bang dat de nachten wat te koud worden. Kan ik in geval van regen niet een grote parasol erboven hangen dan? Dat houdt dan in ieder geval heel wat droog en als de regen stopt haal ik hem wel weer weg"
"in mn eerste serie foto's kun je op de tweede zien dat er random wat bladeren geel worden."
"Kewl, bedankt voor alle tips! Ik las vanmiddag nog over het oogsten, en over 'curen' Volgens mij moet je dat doen als er te vroeg ge-oogst moet worden toch? Ik begrijp het niet erg want eerst ga je dan oogsten. Knipt de grote bladeren eraf en laat het drogen. Maar als het dan droog is moet je het weer in het water leggen?! Is curen echt aan te raden want het maakt het nog arbeidsintensiever! Geen drama maar ik heb ook maar 1 plant en ben gewoon eens aan het experimenteren. Vind het ook wel leuk om te doen en nu ik al zo ver ben wil ik ook wel een goede oogst. `Heb een blowende neef en vriendin die ik er veel plezier mee ga doen en ik denk dat ik zelf er ook eens een opsteek. Dus curen ja of nee niet doen?"
"LV veroorzaakt rot? Wat is LV?"