Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswordt dit nog oogstbaar?

wordt dit nog oogstbaar?

65 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je eigen plantje en je eigen wiet is net je eigen kindje
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mm, zie op de foto's nou niet echt tekenen van meeldauw..
Maar wel erg vreemd, er hoort zeker niets ''af te vallen'', vooral niet als dit te beschrijven is al wit poeder.

Kun je misschien een foto maken van het ''gevallen poeder'' op een zwart a4'tje?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet niet of het fotografeerbaar is, het is nou ook weer niet zo dat er een laag van op de grond lag hoor :)

Heb zelf een trekje genomen van de wiet, volgens mij was de smaak wel ok. Heb klein beetje opgestuurd naar vriendin en die was helemaal enthousiast!
Dus volgens mij is het gelukt, joehoe!
Was leuk, maar toch wel arbeidsintensief. Maar toch ook wel weer leuk om zo met een plantje bezig te zijn.
Misschien volgend jaar wel weer dan :) Alleen moet mn vriendin dan wel ff doorroken haha
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is inderdaad erg arbeidsintensief, maar dat maakt het voor mij extra bijzonder wanneer ik m'n eigen rookwaar nuttig :)

Over de 'meeldauw'', als het zo weinig is dat het niet fotografeerbaar (Jezus wat een woord) dan maakt het niets uit.

Edit: En, inmiddels als antwoord op je topic titel vraag?

Lijkt mij wel :stoned:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gister vond ik op de logeerkamer ~( waar de wiet hing te drogen) nog een takje :) De rest staat te curen in de schuur.
Ik dacht, what the... ik ga van dit takje eens een joint draaien.
Het was echt al heel lang geleden dat ik had geblowt dus ik deed het vorzichtig, niet teveel erin. Paar trekjes en f wegleggen. Vriend rookte gezellig mee.
Hij smaakte echt lekker! Ik hield nooit van wiet maar deze smaakte als hash! Wiehie ikke blij.
Maar goed, ik dacht, dat zal wel niks zijn, het was echt een klein takje, niet eens de dikke toppen van bovenin.

Maar na een kwartiertje begon ik het te voelen. Heerlijk! Heel licht, beetje tussen stoned en high in en daar was ik blij mee want zo had ik hem ook geoogst dacht ik.
Daarna nog wel ff een lachkick gehad, dat kreeg ik vroeger ook vaak en dat vind ik echt irritant maar goed was ook wel weer leuk. Duurde een paar minuten maar dat je gewoon je hele gezicht in de kramp lacht, was net een puber!
:)
Enniewee, vriendin had ik ook al wat gestuurd en die was ook blij.
Dus zij ( en ik) komt de kerst wel door!

Bedankt voor alle info en heel misschien tot volgend jaar!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je eigen gekweekte wietje is altijd goed, ook al is de kwaliteit minder.
Ik ben dan ook blij dat jij en je vriendin er van genieten!
En leuk dat er nu ook wat kweekkennis van Nederland naar Frankrijk word overgedragen!

cropp zei:
Je eigen plantje en je eigen wiet is net je eigen kindje
Klik om te vergroten...

Alleen ik rook nooit wat van m'n kinderen! :openmouth:
Die ik overigens nog niet heb... :grin:
Van m'n eigen kweek ben ik op dit moment aan het smullen :stoned:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb voor het eerst een wietplant in mn tuin en ik vraag me af of het wel goed gaat.
Ik ben aan het zoeken naar wanneer ik moet oogsten en dat is geloof ik zo eind september begin oktober. Maar iedereen heeft het over witte amberkleurige harsbolletjes maar die zie ik echt niet. Ik heb geen microscoop trouwens.
Ik plak er maar wat foto's bij.
Gaat dit goedkomen?
Ik heb geen idee wat voor soort dit is trouwens. Dr worden al wel wat bladeren geel...



T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ziet er wel goed uit hoor. Het is hopen op goed weer. Ik schat zo'n 1 a 2 weken. Als de haartjes bruin worden dan gaat het de goede kant op.
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben ook wel benieuwd naar je resultaten,
interessant topic :sunglasses:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik woon in Frankrijk en er wordt de aankomende week geen regen verwacht!
De nachten worden wel al fris, soms zelfs 6 graden, is dat erg? Overdag 20 graden, zon.
En wanneer komen die doorzichtige harsbolletjes dan? Kan ik die elk moment verwachten?
Of komen die gewoon soms niet?
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had niet goed gekeken, ik heb ff mn macro objectief gepakt, en ff uitvergroot en eh... volgens mij gaat ie helemaal goedkomen!

c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#12
En nog eentje :)

c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij had dit topic in de kweek en crea hoek gemoeten....

Maar goed.

Nog laatste vraagje, die bolletjes zijn nu nog wit toch? Ik zie al een lichte verkleuring in de stampers dus nu ff elke dag kijken.

Jammer dat ik niet meer blow haha, maar ik ga het nog wel een keer proberen.
Ik wil hier ook hash van maken, dat blowde ik vroeger wel. Ketama ( jaja lekker hard-core I know... not)
Moet nu nog ff uitzoeken wanneer ik wil oogsten :)
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog een vraag ( solly!)
Ik lees net dat je het beste een a 2 weken ( beter) voor de oogst kunt stoppen met het geven van extra voeding.
Ik heb : natural minds, supermix. Ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt zal zo ff googelen.

Omdat ik geen weegschaal thuis heb, heb ik altijd op de gok wat korrels erin gedaan. En volgens mij wat teveel... maar goed ik gaf er ook wel flink water bij. Nu krijgt hij niet meer elke dag water.

Dus, geen voeding meer vanaf nu?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klopt, vanaf nu beter alleen nog spoelen met water. Anders smaakt de wiet naar de voeding die je geeft :wink: Toppen zien er overigens best ok uit, wou dat mijn planten in Frankrijk stonden, zou dat misschien ook nog wat worden :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tripper zei:
Ziet er wel goed uit hoor. Het is hopen op goed weer. Ik schat zo'n 1 a 2 weken. Als de haartjes bruin worden dan gaat het de goede kant op.
Klik om te vergroten...

Ik denk nog zo'n 3 a 4 weken.
Op de kleur van de stampers(haartjes) kun je zeker bij buitenplanten NIET afgaan.

Ik heb nu plantjes staan die zo'n kleine 2 weken in bloei staan, met al 75% bruine haartjes.
Ze worden namelijk bruin van de regen.

@ Clandestien: Heb je ook geen loep/vergrootglas? Dit kun je voor je macrolens houden en zo een foto maken. Dan kun je zien of de trichromen ( de ''harsbolletjes'') al amberkleurig zijn.
Wanneer dit het geval is ( of iets eerder voor een wat ''higher'' effect) kun je oogsten.

Je zegt dat de bladeren al bruin worden?
Vanaf onder, of gewoon random in de plant?
2e betekend namelijk dat er toch te weinig voedingsstoffen in je medium zitten.

Ik kan weinig info vinden over de voeding die je gebruikt, het zijn korrels zei je?
Dat betekend dat het voeding is om vooraf door je medium te mixen, en niet tijdens de bloei als booster.
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die korrels zijn van een winkel in Nederland, die heeft waarschijnlijk zelf een fertilizer gemaakt. Ik moest een keer per week 1 gram op 1 liter water in het begin, en in de bloei 2 keer per week.

Als jij denkt dat het nog 3 a 4 weken gaat duren dan moet ik dus nog ff doorgaan met die korrels.
Dan wordt het inderdaad hopen dat het droog blijft. Voor nu ziet het er wel goed uit, alleen ben ik bang dat de nachten wat te koud worden.

Kan ik in geval van regen niet een grote parasol erboven hangen dan? Dat houdt dan in ieder geval heel wat droog en als de regen stopt haal ik hem wel weer weg :sunglasses:
c
clandestienLid
01-01-2024, 00:00
#18
in mn eerste serie foto's kun je op de tweede zien dat er random wat bladeren geel worden.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#19
Close up? :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Okee! Dan heb ik over die voeding niets gezegd!
En ja, ik zou die voeding zelf nog wel even gebruiken, maar die 3/4 weken is maar een guess he!
Anders kun je nu misschien al beginnen met afbouwen? eerst de frequentie nog hetzelfde houden en qua kwantiteit afbouwen. Daarna ook minder vaak geven tot dat je helemaal stopt.

Je gaat die arme plantjes toch geen cold turkey afkick geven :wink:

Over je parasol idee:

Het is mogelijk, maar niet echt een goed idee imo.
De parasol/paraplu oid. zal erg veel wind vangen, wind die er vaak en veel staat bij regen.
Gevolg: Een parasol die destructief op je plantjes kan vallen.
Ook maakt regen niet zoveel uit, het is de lv die de rot doet veroorzaken.
Maar als jij daar overdag nog 20 graden met zon hebt, dan komt dat wel goed:wink:
Koude temperaturen s'nachts maakt niet zoveel uit. Cannabis is zelfs vorstbestendig. Hoewel ze het niet prettig vinden.

Bij eerste tekenen van rot gewoon meteen oogsten.
Je bent al ver genoeg om zo het kwaliteits/kwantiteits verlies te compenseren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."