Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen en het koud krijgen?

Blowen en het koud krijgen?

38 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verlaagde weerstand. Plus het is ook echt koud. Zoiets?
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik heb geblowd (en dan vooral bij wiet) krijg ik het altijd nogal koud. Ik krijg dan ook om de zoveel tijd plotseling een rilling. De meeste mensen om mij heen hebben het dan gewoon 'lekker' of zelfs warm. Ik heb dan ook overal, buiten en binnnen.


Ik vroeg me af of er mensen zijn die hetzelfde hebben en of iemand misschien weet hoe het komt.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik stoned was nam ik de wind wel altijd op een andere manier waar... Maar kan me niet herinneren dat ik het dan echt koud had ofzo.. Wel dat het allemaal gewoon wat anders voelde dan nuchter..
K
KontrastLid
01-01-2024, 00:00
#4
wellicht heb je 'koude energie' vastzitten die je dan als het ware losmaakt met wiet. Komt ook vaak voor als je tai chi oefeningen gaat doen, daarbij maak je je interne energiestroom los en leer je deze meesteren om vervolgens effectief te kunnen vechten. Heb daarbij ook ervaren dat ik wel losser en meer ontspannen word maar in tegenstelling tot wat je verwacht, koude handen krijg. Dat komt dan puur door die 'koude energie' die vrij komt en wanneer ik lang genoeg door ga komt het vanzelf helemaal los, waarna ik het weer warm krijg.

Ik spreek nu puur uit eigen ervaring, kan zijn dat het bij jou anders zit maar wellicht klinkt het als een herkenbaar gevoel..

Ik weet trouwens niet of je ook tabak gebruikt tijdens het blowen, want dat blokkeert juist je energiestroom en dan zou het dus kunnen dat je het daarom koud krijgt.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Oja inderdaad, van een lage bloeddruk zou je het koud moeten krijgen vertelde iemand gisteren.. :P

Toch verschilt het vind ik :P Van uppers krijg ik het enkel warm als ik al in een warme ruimte ben, en tsja stoned zijn doe ik toch enkel in een warme/veilige omgeving :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Krijg het er altijd warm van, coke daarintegen :grin: Dan voel ik me net een blok ijs af en toe :rolleyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het lijkt mij vrij logisch dat je het juist koud krijgt van wiet..?

Je bloedvaten gaan openstaan, daardoor stroomt overal meer bloed.
Ook in je handen en voeten gaan je aderen open staan, waardoor ook daar meer bloed komt.
Hoe meer bloed er naar je handen en voeten loopt, hoe meer afkoeling je krijgt.
Je algehele bloed temperatuur daalt, eveneens met je lichaams en gevoels temperatuur..

Mensen die het warm krijgen van blowen, hebben denk ik weinig last van de laatste stap.
Als bij hen het bloed minder afkoelt, krijgen zij het juist warmer door de openstaande bloedvaten.

Probeer vooral je handen, voeten en gezicht warm te houden.
Dan zul je het minder snel koud krijgen.

Edit: Maar met de R in de maand, blow ik sowieso niet buiten.. :rockband:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Uppers kunnen bij mij ook een erg gevoel van kou geven.
Maar dan vooral in de vorm van rillingen en koud zweet.

Ik denk dat dit juist weer komt door een sterk verhoogde hartslag in combinatie met vernauwde bloedvaten.
Je hart pomp wel, maar bereikt niet overal in je lichaam even veel bloed.
Hierdoor denk ik dat je het dus koud en warm tegelijk krijgt ( wat ik dus koud zweet noem..)

Blowen doe ik eigenlijk ook enkel in een verwarmde omgeving, of het moet echt lekker weer zijn :hearteyes:

Zomers in het zonnetje aan het strand/mooi stukje natuurlijk blowen is natuurlijk wel de essentie van het hele gebeuren:P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Uppers kunnen bij mij ook een erg gevoel van kou geven.
Maar dan vooral in de vorm van rillingen en koud zweet.

Ik denk dat dit juist weer komt door een sterk verhoogde hartslag in combinatie met vernauwde bloedvaten.
Je hart pomp wel, maar bereikt niet overal in je lichaam even veel bloed.
Klik om te vergroten...

Ja dat is het volgens mij ook :grin:

Maar van downers kun je het ook warm krijgen, licht eraan. Hoe verdoofd je bent tegen de kou. :P Bij wiet valt dat wel mee, maar bij opiaten haha tering daar krijg je het snikheet van.
K
KontrastLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Het lijkt mij vrij logisch dat je het juist koud krijgt van wiet..?

Je bloedvaten gaan openstaan, daardoor stroomt overal meer bloed.
Ook in je handen en voeten gaan je aderen open staan, waardoor ook daar meer bloed komt.
Hoe meer bloed er naar je handen en voeten loopt, hoe meer afkoeling je krijgt.
Je algehele bloed temperatuur daalt, eveneens met je lichaams en gevoels temperatuur..

Mensen die het warm krijgen van blowen, hebben denk ik weinig last van de laatste stap.
Als bij hen het bloed minder afkoelt, krijgen zij het juist warmer door de openstaande bloedvaten.

Probeer vooral je handen, voeten en gezicht warm te houden.
Dan zul je het minder snel koud krijgen.

Edit: Maar met de R in de maand, blow ik sowieso niet buiten.. :rockband:
Klik om te vergroten...

Klinkt ergens logisch, maar ik denk juist dat bloed warmte van binnenuit kan dragen en zo juist meer verwarmt. Ik zeg express kan, omdat sommige mensen niet echt warmte uitstralen van binnenuit. Als je bijv. depressief bent en alles op je af laat komen is je energieniveau lager dan dat je zelfverzekerd en assertief het leven tegemoet gaat. Let daar maar eens op :wink:

En het klinkt misschien gek, maar als ik koude voeten heb en ik verdamp wiet worden ze altijd warm :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat je psychische gesteldheid niets met je lichaamstemperatuur te maken heeft.
Ik, en dat bekijk ik dan misschien erg nuchter, denk dat er maar 1 energie stroom in je lichaam is en dat is je bloedbaan.

Het is een feit dat hoe wijder je bloedvaten zijn, hoe meer warmte er ''verloren'' gaat of in gunstige gevallen kwijt kan.

Dat je voeten warm worden is dus ook logisch, er stroomt meer bloed naar toe.
Zou je buien in de vrieskou gaan blowen/verdampen dan krijg je dus eerst wel eventjes warmere voeten, maar daarna daalt je gehele lichaams- ( en daarme ook gevoels)temperatuur.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#12
nuja van wiet gaat mijn hartslag toch de hoogte in dus zou je het warm moeten krijgen? :stoned:

wat wel is: als je veel praat enzo, geloof me dan krijg je het snel warm :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hartslag gaat inderdaad omhoog.
Maar zoals ik al zei, je bloedvaten gaan ook een stuk wijder staan.
Hierdoor komt er overal in het lichaam snel en veel bloed, maar daardoor koel je juist snel af.

Net als bij het drinken van alcohol in koude omstandigheden.
Voor je gevoel warmt het wel op, maar je daadwerkelijke lichaamstemperatuur daalt.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kontrast zei:
wellicht heb je 'koude energie' vastzitten die je dan als het ware losmaakt met wiet. Komt ook vaak voor als je tai chi oefeningen gaat doen, daarbij maak je je interne energiestroom los en leer je deze meesteren om vervolgens effectief te kunnen vechten. Heb daarbij ook ervaren dat ik wel losser en meer ontspannen word maar in tegenstelling tot wat je verwacht, koude handen krijg. Dat komt dan puur door die 'koude energie' die vrij komt en wanneer ik lang genoeg door ga komt het vanzelf helemaal los, waarna ik het weer warm krijg.

Ik spreek nu puur uit eigen ervaring, kan zijn dat het bij jou anders zit maar wellicht klinkt het als een herkenbaar gevoel..

Ik weet trouwens niet of je ook tabak gebruikt tijdens het blowen, want dat blokkeert juist je energiestroom en dan zou het dus kunnen dat je het daarom koud krijgt.
Klik om te vergroten...
Het is net Star Wars :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: Use the Force, Matheson :rock:

OT ben ik het wel met PepTalk eens, hoewel ik denk dat de psychoactieve effecten van cannabis er misschien nog meer mee te maken hebben. De beleving van temperatuur wordt anders, de manier waarop dit gebeurt kan per persoon verschillen, waardoor de één het warm krijgt en de ander juist koud.
K
KontrastLid
01-01-2024, 00:00
#15
Einstein zei:
Het is net Star Wars :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: Use the Force, Matheson :rock:

OT ben ik het wel met PepTalk eens, hoewel ik denk dat de psychoactieve effecten van cannabis er misschien nog meer mee te maken hebben. De beleving van temperatuur wordt anders, de manier waarop dit gebeurt kan per persoon verschillen, waardoor de één het warm krijgt en de ander juist koud.
Klik om te vergroten...

Haha jij hebt teveel naar star wars gekeken volgens mij.

Wat je zegt, de beleving word anders. En is dat niet wat telt?! :stoned:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had het laatst ook behoorlijk koud, terwijl ik wel gewoon binnen zat en het niet koud was.

Wel had ik lekker warme handen en voeten, wat ik normaal nooit heb. Dit zal wel met elkaar te maken hebben zoals peptalk zegt.
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Leuk.
Ik wil er nog even bij vermelden dat dit eigenlijk altijd gebeurd, ik heb dan ook niet alleen specifiek in de wintermaanden, maar vrijwel altijd als ik blow.

Ik was gewoon benieuwd naar de mogelijke oorzaken, en die lijken nu inderdaad erg logisch. Verder is het nu gewoon een kwestie van mezelf warm houden. :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha nu kan je jezelf gewoon de juiste temperatuur in blowen als je het te warm hebt
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Helaas zijn er bij mij de laatste dagen weinig momenten dat ik het te warm heb.

Nu met z'n alle aan de datura om het wat behaaglijker te krijgen?? :rolleyes:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Helaas zijn er bij mij de laatste dagen weinig momenten dat ik het te warm heb.

Nu met z'n alle aan de datura om het wat behaaglijker te krijgen?? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Iedereen vol aan de X! :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."