#1
Verlaagde weerstand. Plus het is ook echt koud. Zoiets?


PepTalk zei:Uppers kunnen bij mij ook een erg gevoel van kou geven.
Maar dan vooral in de vorm van rillingen en koud zweet.
Ik denk dat dit juist weer komt door een sterk verhoogde hartslag in combinatie met vernauwde bloedvaten.
Je hart pomp wel, maar bereikt niet overal in je lichaam even veel bloed.
PepTalk zei:Het lijkt mij vrij logisch dat je het juist koud krijgt van wiet..?
Je bloedvaten gaan openstaan, daardoor stroomt overal meer bloed.
Ook in je handen en voeten gaan je aderen open staan, waardoor ook daar meer bloed komt.
Hoe meer bloed er naar je handen en voeten loopt, hoe meer afkoeling je krijgt.
Je algehele bloed temperatuur daalt, eveneens met je lichaams en gevoels temperatuur..
Mensen die het warm krijgen van blowen, hebben denk ik weinig last van de laatste stap.
Als bij hen het bloed minder afkoelt, krijgen zij het juist warmer door de openstaande bloedvaten.
Probeer vooral je handen, voeten en gezicht warm te houden.
Dan zul je het minder snel koud krijgen.
Edit: Maar met de R in de maand, blow ik sowieso niet buiten..![]()

Het is net Star WarsKontrast zei:wellicht heb je 'koude energie' vastzitten die je dan als het ware losmaakt met wiet. Komt ook vaak voor als je tai chi oefeningen gaat doen, daarbij maak je je interne energiestroom los en leer je deze meesteren om vervolgens effectief te kunnen vechten. Heb daarbij ook ervaren dat ik wel losser en meer ontspannen word maar in tegenstelling tot wat je verwacht, koude handen krijg. Dat komt dan puur door die 'koude energie' die vrij komt en wanneer ik lang genoeg door ga komt het vanzelf helemaal los, waarna ik het weer warm krijg.
Ik spreek nu puur uit eigen ervaring, kan zijn dat het bij jou anders zit maar wellicht klinkt het als een herkenbaar gevoel..
Ik weet trouwens niet of je ook tabak gebruikt tijdens het blowen, want dat blokkeert juist je energiestroom en dan zou het dus kunnen dat je het daarom koud krijgt.
Einstein zei:Het is net Star Wars![]()
![]()
Use the Force, Matheson
![]()
OT ben ik het wel met PepTalk eens, hoewel ik denk dat de psychoactieve effecten van cannabis er misschien nog meer mee te maken hebben. De beleving van temperatuur wordt anders, de manier waarop dit gebeurt kan per persoon verschillen, waardoor de één het warm krijgt en de ander juist koud.


PepTalk zei:Helaas zijn er bij mij de laatste dagen weinig momenten dat ik het te warm heb.
Nu met z'n alle aan de datura om het wat behaaglijker te krijgen??![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."