Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBong vs. vaporizer

Bong vs. vaporizer

39 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is ook een kwestie van smaak! ik Vind een waterpijp roken 10x lekkerder dan een vaporizer.
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Binnenkort maar eens een bong kopen. Dat werkt toch ook wel gewoon met een stukje hasj?
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Werkt prima met hasj.
Waar je in een joint je hasj vaak niet eens helemaal verbrand (harde stukjes as) kun je dat met een bong zelf bepalen.
Klik om te vergroten...

Als je harde hasj hebt kun je hem ook eerst even in je grinder doen.
Niet meer als 1 a 2 keer draaien anders heb je hasjpoeder.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb toch al een paar (metalen) grinders verneukt door er hasj mee te grinden.
Het werkt wel, maar die hasj bleef aan die pinnetjes plakken. Na er nog een paar keer mee gegrind te hebben zat het echt heel vast. Heb toen zelfs met ethanol proberen te weken, maar hielp niet.

Maar ''hasjpoeder'' vind ik juist wel chill. Ik merk niet zo snel iets van hasj dus als ik het gebruik als bijsmaak of echt heel veel.
Dan maak ik dat hasjpoeder, halve bowl vol en alles verbrand binnen 1 hit. Ideaal :hearteyes:
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha, ja dan werkt het wel :P
En als je grinder heel vies is geworden kun je hem schoonmaken
door hem in een pannetje water te laten koken. ( alleen metalen grinders... DUH :tongueout: )
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook geprobeerd, die hasj ging er gewoon niet af. Zelfs met een mesje of ethanol/allesreiniger/chloor, het leek wel gewoon versmolten met het ijzer.

Zal wel geen beste hasj geweest zijn dan :rolleyes:
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook al opgemerkt dat een vaporizer, hoewel hij duurder is in aankoop, wel zuiniger is op je wiet. Het is een lekkere high, maar het is wel soms onhandig. Een goede vaporizer is enkel voor thuisgebruik, en die steek je in het stopcontact. Terwijl je een bong nog wel kan meenemen op een campeertrip ofzo. Moest dat iets voor je uitmaken dan.

Nog een leuk weetje, een kennis van me, die nogal anti-tabak is, neemt de gevaporizde wiet mee in een zakje naar festivals, om daar als tabaksvervanger te gebruiken in zijn joints. Ze smaken nog lekker ook.
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben zelf meer fan van de bong vanwege het snelle effect. Een vaporizer moet je toch al gauw een tijdje voor uittrekken voor je het begint te voelen. En hoewel het wel heerlijk is pak je in de praktijk dan toch eerder de bong want dan is het gewoon inhaleren en 'bam!' :stoned:
Eigenlijk is een vaporizer echt wel aan te raden, maar neem er dan een goedkope bong bij vanwege het praktisch nut.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
segfault zei:
PepTalk zei:
Ook geprobeerd, die hasj ging er gewoon niet af. Zelfs met een mesje of ethanol/allesreiniger/chloor, het leek wel gewoon versmolten met het ijzer.

Zal wel geen beste hasj geweest zijn dan :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Naar mijn idee is goede hasj juist zacht. Als ik Zero Zero (laagste van laagste, keiharde blok) vergelijk met een Polm, Super Polm of Tibsla (betere hasj verkrijgbaar hier) dan verkruimelen deze al vrij snel zelfs zonder te verwarmen. Als je zoiets als ice-o-lator hebt van hoge kwaliteit dan is het bijna hasj olie als je hem langere tijd in je broekzak draagt :grin:

Trouwens voor het schoonmaken van mijn vaporgenie (plastic stuk waar je aan trekt en metaal stukje voor de bowl) heb ik ook gewoon de bong cleaner gebruikt. Wel verdunt met water. Dit is allemaal zonder problemen gegaan. Ik heb deze gewoon bij de smartshop Sirius gekocht.
Klik om te vergroten...

Dat zeg ik, niet zulke beste hasj.
Maar hoe zachter hoe beter gaat niet altijd op hoor!
Heb zelf ice-o-lator gemaakt, en die is knoer hard (van een andere batch juist weer teer achtig) maar is zeker wel goed! Het lijken kleine bruine steentjes, maar 't smaakt heerlijk en voelt nog beter!

Hakvlees zei:
Ik ben zelf meer fan van de bong vanwege het snelle effect. E
Eigenlijk is een vaporizer echt wel aan te raden, maar neem er dan een goedkope bong bij vanwege het praktisch nut.
Klik om te vergroten...

Deze mening deel ik volkomen.
Hoewel het vaporizen wel magisch is, je inhaleert wel maar voelt niets en toch word je knetter.
Maar een bong is gewoon harder, waar je bij vaporizen langzaam een droomwereld binnentreedt schiet de bong je in een raket af in hyperspacce.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
maar wel genoeg andere stoffen :)
y
yrevoceraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi,
Ik overweeg een bong of een vaporizer te gaan kopen.
Ik vraag me af, welke is goedkoper? En welke is minder slecht voor je gezondheid?
Alvast bedankt :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bong is goedkoper, vaporizer is zo goed als niet slecht voor de gezondheid.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
yrevocera zei:
Okee, bedankt! En zijn bongs dan even slecht als joints?
Klik om te vergroten...
Het is te zien, het is iets gezonder als je geen tabak gebruikt natuurlijk.
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#14
neen want je hebt geen vettige tabak in een bong, puur natuur
een vaporizer verhit/verdampt je thc al de andere rommel blijft zitten.
Aangezien het verdampt komen er ook geen schadelijke stoffen vrij die je wel krijgt bij verbranding.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
picturae zei:
neen want je hebt geen vettige tabak in een bong, puur natuur
een vaporizer verhit/verdampt je thc al de andere rommel blijft zitten.
Aangezien het verdampt komen er ook geen schadelijke stoffen vrij die je wel krijgt bij verbranding.
Klik om te vergroten...
Gelukkig dat je dit even verduidelijkt. :rolleyes:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb een pijpbong (kleine bong , eigenlijk meer een pijp maar er gaat wel water in)
bong rook ik ook afentoe , vaporizer ook.
maar toch gaat men liefde uit naar een joint, gewoon omdat het makkelijker is alsje niet aleen bent
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gelukkig dat je dit even verduidelijkt.
Klik om te vergroten...
had er zin in :tearsofjoy:
en zo kon jij mij er even op wijzen dat dit dus onnodig was :wink:
y
yrevoceraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ooh, okee, dus als je uit een bong rookt is dat wel slecht voor je tanden bijvoorbeeld?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
picturae zei:
Gelukkig dat je dit even verduidelijkt.
Klik om te vergroten...
had er zin in :tearsofjoy:
en zo kon jij mij er even op wijzen dat dit dus onnodig was :wink:
Klik om te vergroten...
:grin: :beer:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roken isdat sowieso.

Handige aan vaporizer is wel dat je uitgevaporiseerde wiet nog kunt roken in 'n joint, en dat't behoorlijk aankomt even :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."