Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe Herken je Goede Wiet?

Hoe Herken je Goede Wiet?

59 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik maakt dit topic om te vragen waaraan je goeie Wiet of Hasj kan herkennen, voor je het gebruikt natuurlijk :wink:
Ik heb dit opgezocht op het internet maar vond alleen sites over hoe je kan herkennen dat je kinderen wiet gebruiken :rolleyes:

Een vriend van mij zei me dat goede wiet bijna geen geur heeft, klopt dit?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede wiet heeft juist een lekkere wiet typerende geur.

Vaak zijn de sterkere soortjes wat witter( inimini krisalletjes op het groen) en hebben ze veel oranje haartjes.

Verder kun je aan uiterlijke herkenning weinig aan de kwaliteit merken denk ik.

Waarom zou je dit willen weten?
Als je het in de shop koopt kun je vragen naar betere soortjes en krijg je het op andere manier kun je aan hem vragen welk soortje het is en opzoeken of die tot de sterkere behoort.

Nu is slecht gekweekte amnesia haze niet beter dan een heel mooi powerplantje bijv. dus soort zegt niet altijd alles, maar toch redelijk vaak wel.
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Goede wiet heeft juist een lekkere wiet typerende geur.
Klik om te vergroten...
Oef, ik dacht dat ik al die tijd werd uitgebuit :grin:

Wel ja, ik wist welke soorten goed waren, maar wou graag weten waaraan je dat net zag.
Ik was ook van plan om te kweken (voor eigen gebruik) en dan zou ik daar aan kunnen zien of ik goed bezig ben.
Bedankt voor je info!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aan het keurmerk op het etiket.

Zou wel moeten althans, en als ik zo naar de geluiden in de politiek hoor is dat geen verre toekomst maar eerder een nabije verbetering rondom het softdrugs beleid. :)
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt :)

Ik denk niet dat de (internet)politie er de tijd in zou steken om aan mijn IP adres te geraken om mij op te sporen, omdat er een kans is dat ik een plantje groei op mijn kamer, zodat ze één stoner een waarschuwing of boette kunnen geven, terwijl ze ook pedofielen zouden kunnen opsporen.

Maar als ze mij nu toevallig op straat herkennen van op een foto die ik hier heb gezet of zo zit ik wel met een probleem :tongueout:
Dus ik zal je advies opvolgen en geen verdere whereabouts of ander bewijsmateriaal van mij posten =]
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goede wiet herken je, zoals PepTalk zegt, over het algemeen aan de sterke geur, oranje haartjes en de witte soort van poeder erop. Daarnaast is het belangrijk dat het best hard en compact is.

Goede hasj is vaak kneedbaar en meestal ook wat donkerder dan minder goede hasj. Daarnaast is goed kneedbare hasj ook een stuk fijner als je een joint moet draaien. Beetje vervelend als je telkens een vlam erbij moet houden.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Goede wiet heeft juist een lekkere wiet typerende geur.
Klik om te vergroten...

Dat kan dus ieder soortje zijn he :rolleyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oom Klaas zei:
PepTalk zei:
Goede wiet heeft juist een lekkere wiet typerende geur.
Klik om te vergroten...

Dat kan dus ieder soortje zijn he :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ja klopt maar als ik een willekeurig zakje wiet open maak en er zit weinig geur aan zou ik toch liever een andertje hebben.

Elke soort heeft net weer een andere geurtwist maar om nu hier te gaan uitleggen welke soort net weer iets kruidiger of zoeter of scherper ruikt vind ik ook weer zo wat :P
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tuurlijk, met meer geur vind ik altijd prettiger niet zozeer het effect maar het idee erachter.
Maar 'k heb ook zowat geurloze wietjes gehad, in 't zakje dan, die toch best wel heftig waren..
Maar over 't algemeen geldt 't wel dat hoe beter 't ruikt hoe beter 't effect
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#10
plakkerige donkere hasj is beter dan brokkelige lichte hasj. over het algemeen dan.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
wave zei:
plakkerige donkere hasj is beter dan brokkelige lichte hasj. over het algemeen dan.
Klik om te vergroten...

Ha, dat zegt dus helemaal niks he. Goeie skuff of de meeste polm zijn wel wat beter dan Afghaan. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
DrippTone zei:
wave zei:
plakkerige donkere hasj is beter dan brokkelige lichte hasj. over het algemeen dan.
Klik om te vergroten...

Ha, dat zegt dus helemaal niks he. Goeie skuff of de meeste polm zijn wel wat beter dan Afghaan. :wink:
Klik om te vergroten...

QFT
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
wave zei:
plakkerige donkere hasj is beter dan brokkelige lichte hasj. over het algemeen dan.
Klik om te vergroten...

Ha, dat zegt dus helemaal niks he. Goeie skuff of de meeste polm zijn wel wat beter dan Afghaan. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik zeg toch over het algemeen. Ik rook zelf ook meestal polm, mnaar naar mijn eigen ervaring waren de superplakkerige troep altijd toch wel het sterkst. OVER HET ALGEMEEN. Hoeft niet altijd zo te zijn dus. Zero zero is bijvoorbeeld heel licht van kleur en vind ik ook heel fijn. (niet zero. wel zero zero)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat je kwa harde/lichte hasj net zo veel sterke als zwakke varianten hebt als met donkere/zachte hasj. Dus dat algemeen lijkt mij ook onjuist. :P

Maar van wiet kun je het niet zien, heb hier een biologische white widdow die er niet uit ziet maar zo stoned ben ik nog nooit geworden. Is ook helemaal niet wit, maar je ziet wel de THC aan de binnenkant van het zakje kleven. En zo ontzettend veel oranje/bruine haartjes heeft het niet, althans heb er gezien met meer.

Met andere woorden gewoon roken en dan weet je het wel. :grin:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke oke dan bedoel ik met algemeen: mijn eigen ervaring.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
wave zei:
Oke oke dan bedoel ik met algemeen: mijn eigen ervaring.
Klik om te vergroten...

Dat is beter, maar dan heb ik nogsteeds kritiek. Je hebt te weinig verschillende soortje hasj uitgeprobeert. Er zijn er zoooooo veeel en ook ernorm lekker. Vergroot je wereld. :hearteyes:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha hoe weet je nou hoeveel verschillende ik gehad heb? Ik weet zelf niet precies hoe veel, maar de afgelopen jaren heb ik toch wel veel dingen gehad. Bovendien heeft de persoon waar ik het meeste mee blow altijd wel iets anders. (hoi timmaniac)

Vaak koop ik het duurste, omdat dat over het algemeen (:P) het sterkste is. Ik rook puur en ik rook liever minder van wat sterkere dan meer van wat minder sterke. Welke ik ook heel fijn vind is bijvoorbeeld uncle sam van de uncle sam in arnhem.

Wat zijn jouw favorieten dan?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
wave zei:
Haha hoe weet je nou hoeveel verschillende ik gehad heb? Ik weet zelf niet precies hoe veel, maar de afgelopen jaren heb ik toch wel veel dingen gehad. Bovendien heeft de persoon waar ik het meeste mee blow altijd wel iets anders. (hoi timmaniac)

Vaak koop ik het duurste, omdat dat over het algemeen (:P) het sterkste is. Ik rook puur en ik rook liever minder van wat sterkere dan meer van wat minder sterke. Welke ik ook heel fijn vind is bijvoorbeeld uncle sam van de uncle sam in arnhem.

Wat zijn jouw favorieten dan?
Klik om te vergroten...

Nee ik bedoelde dus te zeggen dat mijn ervaring is dat beide soorten hasj even veel sterke als zwakke voorkomen. En ik heb toch wel veeel hasj gerookt. Uit gelderland ben ik wel bijna alle shops langs geweest en bijna alle soorten hasj wel geproeft. In Zuid en Noordholland ook veel soorten gehad en in Overijssel een paar shops ben langs geweest. Heb echt veel soorten hasj gerookt en of die nou hard en licht of zacht en donker is maakt niks uit. Allemaal verschillend en willekeurig.

Mijn favoriete soorten zijn:
Super Polm
Hia
Corali
Nepal
Libanon
Crystal
Ice o lator

Maar onder al die namen is ook weer elke hasj anders, het ligt er dus maar net aan. Eerst proeven en daarna pas groot inslaan. :P
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#19
superpolm crystal en ice o lator :hearteyes:

en ja je hebt ook wel gelijk dat het allemaal maar heel erg per soort verschilt, ik dacht alleen dat vaak de 'echte' hele sterke toch wel vaak hele donkere plakkerige waren, maar dan heb ik dat mis..



maar de conclusie is in ieder geval dat je het maar moet proberen. het verschilt is namelijk best wel groot (en dan bedoel ik niet het verschil in 'goed' en 'slecht' maar meer het effect) want wat wordt hier eigenlijk met slechte en goede wiet bedoeld? gaat het om het verschil in sterkte?
iedereen wil namelijk wat anders. sommige mensen willen juist een wat milder effect. sommige houden juist van dat hele 'zware' gevoel en anderen willen juist dat hele 'lichte' waar je minder moe van wordt (wat bijvoorbeeld leuk is op het strand of in het park/bos of in ieder geval lekker buiten dingen ondernemen) ik zou dus mildere wiet niet per definitie slecht noemen, behalve als er echt bijna niks uit te halen valt. dan is het gewoon troep ja.

je kan dus uitzoeken wat voor effect je het prettigst vind en bij welke situatie je welk effect wilt. en je kan ook altijd vragen in de coffeeshop, die komen altijd wel met een goede tip.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#20
aan de half bewustelose gebruiker

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."