Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe Herken je Goede Wiet?

Hoe Herken je Goede Wiet?

59 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#1
superpolm crystal en ice o lator :hearteyes:

en ja je hebt ook wel gelijk dat het allemaal maar heel erg per soort verschilt, ik dacht alleen dat vaak de 'echte' hele sterke toch wel vaak hele donkere plakkerige waren, maar dan heb ik dat mis..



maar de conclusie is in ieder geval dat je het maar moet proberen. het verschilt is namelijk best wel groot (en dan bedoel ik niet het verschil in 'goed' en 'slecht' maar meer het effect) want wat wordt hier eigenlijk met slechte en goede wiet bedoeld? gaat het om het verschil in sterkte?
iedereen wil namelijk wat anders. sommige mensen willen juist een wat milder effect. sommige houden juist van dat hele 'zware' gevoel en anderen willen juist dat hele 'lichte' waar je minder moe van wordt (wat bijvoorbeeld leuk is op het strand of in het park/bos of in ieder geval lekker buiten dingen ondernemen) ik zou dus mildere wiet niet per definitie slecht noemen, behalve als er echt bijna niks uit te halen valt. dan is het gewoon troep ja.

je kan dus uitzoeken wat voor effect je het prettigst vind en bij welke situatie je welk effect wilt. en je kan ook altijd vragen in de coffeeshop, die komen altijd wel met een goede tip.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#2
aan de half bewustelose gebruiker
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
zachte geur, een beetje romiger volle smaak, als je m aansteekt, die even achter in je keel blijft hangen, waardoor je net niet moet hoesten.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goede wiet ruikt sterk en heeft veel oranje haartjes :stoned:
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
loadrunner zei:
zachte geur, een beetje romiger volle smaak, als je m aansteekt, die even achter in je keel blijft hangen, waardoor je net niet moet hoesten.
Klik om te vergroten...

Jij snapt het :stoned:
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#6
de geur van weed komt van de etherische olieen en heeft niks te maken met het thc-gehalte
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beste hasj: Soapbar :P

M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik wiet koop bijt ik er eens op
Om te checken of er geen zand of glas bij zit.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
pipodeclown zei:
de geur van weed komt van de etherische olieen en heeft niks te maken met het thc-gehalte
Klik om te vergroten...

Droom jij eens lekker verder, grapjas.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
pipodeclown zei:
DrippTone zei:
pipodeclown zei:
de geur van weed komt van de etherische olieen en heeft niks te maken met het thc-gehalte
Klik om te vergroten...

Droom jij eens lekker verder, grapjas.
Klik om te vergroten...
Toch is het waar
Klik om te vergroten...

Heb jij het nu over de olie die in de plant zelf zit of over het kunstmatig toevoegen van geur? Want die planten ruiken echt van zichzelf, en de THC heeft ook zeker een typerende geur.

Edit:

Dank voor je PB'tje maar dat ook prima hier.

pipodeclown zei:
Onderwerp: Hoe Herken je Goede Wiet?

DrippTone zei:
pipodeclown zei:
de geur van weed komt van de etherische olieen en heeft niks te maken met het thc-gehalte
Klik om te vergroten...

Droom jij eens lekker verder, grapjas.
Klik om te vergroten...
niet iemand verbeteren als je er geen verstand van hebt he
Klik om te vergroten...

Ik heb genoeg verstand van wiet. Die geur komt van de plant zelf en niet van een geur die word toegevoegd door een kweker. En als je dat niet bedoelt moet je duidelijk zijn dat het om de olie van de plant zelf gaat en niet iets uit een flesje. :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het mot toch gewoon groen zijn?
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#12
DrippTone zei:
pipodeclown zei:
de geur van weed komt van de etherische olieen en heeft niks te maken met het thc-gehalte
Klik om te vergroten...

Droom jij eens lekker verder, grapjas.
Klik om te vergroten...
Toch is het waar
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#13
toevallig niet
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#14
natuurlijk bedoel ik de olie uit de plant zelf. Etherische olie zit van nature in planten en dat is iets anders dan thc
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
pipodeclown zei:
natuurlijk bedoel ik de olie uit de plant zelf
Klik om te vergroten...
Nee dan is het goed. En nog iets, THC ruikt wel degelijk.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik hasj olie, BHO, hasj of space cake maak heb je die typische geur van de thc. Of dat nou de hars bolletjes zijn waar het thc molecuul in zit of de thc zelf vind ik niet relevant aangezien jij nooit die 100% thc uit de hars haalt. Laten we het dan voor het gemak over thc hars hebben. Die ruikt zeer sterk.

Je hebt trouwens wel weer gelijk over dat het niks over het gehalte zegt. Maar het gaat hier over goede wiet, goede wiet heeft niet persee een extreem hoog gehalte dus is ook niet van belang. Wat je wel aan de geur kan afleiden is of er geen schimmel in zit, of haarlak.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
pipodeclown zei:
de kwaliteit van de wiet wordt bepaald door de canabbinoiden die er in zitten en die hebben geen geur, wat je ruikt zijn de etherische olieen, dat probeer ik je duidelijk te maken
Klik om te vergroten...

Kwaliteit? Nee de sterkte van de wiet wordt bepaald door de Cannabinoïde. Kwaliteit heeft met veel meer factoren te maken.

Of die oliën van jou ook in de hars zitten zou ik echter geen uitspraak over durven doen. Heb ik namelijk nog niks van gelezen of dat nou wel of niet zo is. Het molecuul zelf zul je misschien niet ruiken, maar die zul je ook niet onttrekken aan de hars. Dus laten we het even bij die hars houden, en die ruikt wel degelijk.
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#18
goed er zit ook een psychologische factor aan, als de wiet lekker ruikt beoordeel je hem misschien
beter, maar mij gaat het om of je er stoned van wordt
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
pipodeclown zei:
goed er zit ook een psychologische factor aan, als de wiet lekker ruikt beoordeel je hem misschien
beter, maar mij gaat het om of je er stoned van wordt
Klik om te vergroten...

Mij gaat het vooral of er geen kunstmest nog in de plant zelf zit, geen boosters en andere chemische middeltjes. Of er geen rot in de toppen zit. Of het een zuiver soortje is en niet een 1000 in 1 door gekweekt gedrocht. Of er geen haarlijk of andere zooi aan toe is gevoegd. Of er geen kleur/geur stoffen aan toe zijn gevoegd. En of dat wietje wel juist is gedroogt, geen stof en haartjes op zitten. En of de plant zelf wel voldoende aandacht en verzorging heeft gehad en niet gewoon automatisch is geteelt voor de centjes.

In de shop kun je dit allemaal bijna onmogelijk weten, maar als je van de kweker zelf haalt wel. Of zelf kweekt. Maargoed, al die punten bepalen voor mij de kwaliteit. Daarnaast moet ie ook nog lekker proeven en roken, niet te scherp in de keel, niet te zwaar op de longen. En je moet er natuurlijk een lekkere buzz van krijgen.

Moeilijk om allemaal te bepalen, maar ik heb nu een heerlijke biologische white widdow die aan al die criteria voldoet.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
pipodeclown zei:
dat spreekt natuurlijk vanzelf, als er aandacht aan de wiet is besteed is ie beter.
Maar uiteindelijk gaat het om hoe je je voelt als je het rookt.
Klik om te vergroten...

Voor de simpele stoner misschien. Maar voor een medicinaal gebruiker ligt dat heel anders. Sowieso dat de wiet zo 'gezond' mogelijk is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."