Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWTF, shit zit vast...

WTF, shit zit vast...

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee mensen, ik heb de laatste tijd soms vreemde shit met mijn joints.
Het gebeurt soms (vooral met hasj) dat ie helemaal vast zit; er is geen rook meer door te sucken.

Ik had dit gister ook, ik heb hem drie keer opnieuw gedraaid, met een dikkere tip, de inhoud uit elkaar getrokken en losser in elkaar gedraaid, en gewoon in plaats van inside out.
Niets werkte.

Dit is fokking frustrerend, ik draai nu al enkele jaren, en had dit vroeger nooit.
Weet iemand hier waar het aan kan liggen, want ik word er echt pissed van :angry:

Thx vast :)
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je dan gewoon wat losser moet rollen?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Suck it like man, man
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je het vooral met hasj hebt ligt het er misschien aan dat je er meer shag bij moet doen

Hasj brandt voor geen meter
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar hij bedoelt waarschijnlijk dat hij er gewoon geen lucht door krijgt gezogen?
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#6
Juist, het probleem is, hij brandt nog, er komt gewoon niks doorheen. Geen lucht, geen rook niks.
Het is alsof je op een potlood zuigt; je kan zuigen wat je wil, maar dr komt toch niks door.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het enigste waar ik aan kan denke is dat je je joint gewoon te hard aanduwt?
Ik weet het zelf eigenlijk niet goed...
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maak wolkjes van je hash geen brokjes. Anders zou ik het ook niet weten
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb dit alleen af en toe met wiet. ik ging er altijd van uit dat het een soort van teer bom was ofzo die voor de tip kwam te zitten maar ik weet het niet zeker.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, dat is t, thx man... :)

En sorry voor t nieuwe topic, kon er niks over vinden.. :stoned:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dreuge zei:
ik heb dit alleen af en toe met wiet. ik ging er altijd van uit dat het een soort van teer bom was ofzo die voor de tip kwam te zitten maar ik weet het niet zeker.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik ook wellis gehad. Tip raakt aan de voorkant (kant van de joint) verstopt door teer icm tabak enzo. Kwestie van iets losser draaien bij de tip.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien kruimel je niet fijn genoeg of moet je eens proberen een ander soort tip te gebruiken. Als je een spiraaltje van je tip draait dan is hij altijd goed. Het enige wat het anders zou kunnen zijn (naast te strak draaien, maar je geeft al aan dat je daar op hebt gelet) is dat je een lang hard stuk tabak ertussen hebt zitten of te weinig tabak.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
viewtopic.php?f=1&t=8043&st=0&sk=t&sd=a&hilit=de+joint+die+ermee+stopte


Zoiets?
A
AgustinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8043&st=0&sk=t&sd=a&hilit=de+joint+die+ermee+stopte


Zoiets?
Klik om te vergroten...

Ja, zoiets. Alleen was 't met hasj in plaats van wiet.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb er net weer een gedraaid met hetzelfde kuteffect.
Maar ik heb wel wat weg kunnen strepen.

De tip was goed. Extra aandacht aan besteed. Een spiraaltje met genoeg ruimte voor lucht (getest) maar te weinig voor brokjes hasj of stukjes shag.

De joint was goed gedraaid. De shag voelde goed verdeeld aan, de hasj was verpulverd tot poeder.

MAAR. Er zat ongeveer een centimeter voor de tip een stuk helemaal vol met teer, ongeveer 0.5 cm. Dat kán te maken hebben met het volgende:

Er zat een wat groter brokje hasj.
Er zat een stuk "hout".
Hij was hier te strak of te los gedraaid.
Het is kuthasj (dat verklaart niet waarom het zich alleen daar ophoopt, maar het kan eraan bijdragen)

Ik ga in elk geval proberen erachter te komen wat het is.
D
DozerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het ligt gewoon aan de hasj. Probeer eens andere hasj. Ik had het een tijdje geleden ook: dacht ff goedkope superpolm te kopen. Nou dat heb ik geweten. Er gebeurde bij iedere joint exact hetzelfde als bij jou. Als ik hem dan een beetje tussen m'n vingers rolde op verschillende plekken was het weer een paar hijsjes goed. Op andere manieren draaien had geen zin. Vervolgens andere hasj gehaald, en het probleem nooit meer gehad.
l
lolzornatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Teertip is een gevolg van je joint te strak draaien icm te natte wiet/hasj. Hierdoor hoopt de teer zich op en gaat onder andere in de tip zitten.

Een teertip kun je branden met je aansteker, dit scheelt meestal al een heleboel. Daarnaast kan je ook met een schaar je tip doormidden knippen (zodat die de helft korter is), hierna kan je hem meestal gewoon nog goed oproken.
G
GraigVainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gebeurd mij ook vaak, spul zit vast, te stevig aangedrukt, whatever..
Gewoon een dikke naald met het oog naar boven door de tip heen, beetje roeren, klaar. Niks moeilijk doen met een nieuwe tip :)
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#19
Doorprikken met een veiligheidsspeld bij het tipje!
(ja moet je maar net bij je hebben, maar de enige 3 keer dat ik dit had was er toevallig iemand bij die er een voor de omslag van zn broek had xD)
D
DokterHenkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste medesmokers,
Ik heb, zonder bullshit, uitgebreid onderzoek gedaan naar deze zogenaamde "teertip" en heb de volgende conclusies (allen uit eigen ervaring):
De teertip komt in verschillende vormen:
- Aan het begin van de tip (dus tegen je tabak aan)
- Volledig door de tip heen
- Aan het uiteinde van de tip (dus ook op je lippen)

Daarnaast is het, in verschillende vormen, bij mij voorgekomen bij:
- Zowel droge als natte wiet
- Goede en slechte kwaliteit (Ik heb serieus 10 minuten geleden een jointje weggegooid vanwege een teertip met daarin Haze van €11,- per gram van een uitstekende Coffeshop, dus kwaliteit kan het niet zijn)
- Enkel sigaretten-tabak. Nog nooit met shag. Nu draai ikzelf ook alleen met sigaretten, maar ik rook af en toe wel eens met verschillende vrienden die met shag draaien en bij hen heb ik het nog nooit meegemaakt.
- Strakke en losse jointjes
- Strakke, grote, losse en kleine tipjes

De laatste keer dat het voorkwam ben ik eens uitvoerig gaan kijken naar het jointje en heb ik het volgende gevonden:
Ik heb de tip meerdere malen vervangen, steeds een andere tip gedraaid. Zowel een hele strakke en kleine tip, maar ook een tamelijk grote tip die veel lucht doorlaat en weinig filtert. Iedere tip werd smerig en zat vol met teer. Nadat ik de joint uit had laten gaan ben ik in de tabak gaan graven. Alleen het stukje vlak voor de tip (tot 0.5 cm) was ook smerig, helemaal dicht gekwakt.

Hieruit denk ik af te kunnen leiden dat de teertip veroorzaakt wordt door het stukje tabak vlak voor de tip. Dit kan op twee manieren werken: Of het stukje tabak zelf is vies of geen tabak maar rotzooi. De tweede optie is dat het stukje tabak op de een of andere manier door zijn vorm en "plaatsing" functioneert als een fucked-up filter die exact alles op een verkeerde manier tegenhoudt en zo een "teer-ophoping" veroorzaakt. Let dus voortaan bij het draaien van je joint op het stukje vlak voor de tip en zorg ervoor dat het niet helemaal dichtzit, maar dat er een klein beetje ruimte is, denk ik.

Ik hoop dat jullie iets aan dit antwoord hebben, ik steek er nu nog een op!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."