#1
toen je vertelde niet te geloven in het feit dat je kanker kunt krijgen van roken ben ik afgehaakt. Troll.
Drugs Infolijn zei:Blowen erg met mate is beter dan veel blowen, maar ook af en toe blowen is op jouw leeftijd niet erg verstandig. Wie als puber geregeld een joint rookt heeft op latere leeftijd meer kans om schizofreen te worden. Een 3 x zo grote kans zelfs bleek uit onderzoek. Het is niet zo verstandig om dit risivo zelf te gaan verdrievoudigen. En dat doe je wel als je blowt. Zeker als je voor je 15de begint. Cannabisgebruik is eigenlijk pas na je 21ste verantwoord. Dan kan het nog wel een acute psychose uitlokken, maar je vergroot dan niet meer het risico om schiofreen te worden.
Je kunt schizofrenie niet opwekken door blowen, wel versneld laten intreden.
Een drugspsychose (getriggerd door het gebruik van wiet) is wat anders dan schizofrenie. Er is nog geen enkel bewijs geleverd dat blowen schizofrenie veroorzaakt bij mensen die het zonder blowen niet zouden hebben gekregen (dwz er dus geen aanleg voor hebben).
Deze post over het hoofd gezien, daarin staat wat ik bedoel, sorry.Drugs Infolijn zei:Blowen is waarschijnlijk niet de enige 'opwekker', maar het kan zeker wel een belangrijke factor zijn waardoor schizofrenie getriggerd wordt. Ook mensen zonder duidelijke aanleg lijken door cannabisgebruik meer kans te hebben op het krijgen van schizofrenie. Jongeren lopen hierbij waarschijnlijk meer risico dan volwassenen. Hoe vaker er wordt gebruikt, hoe groter het risico.
sinslord zei:overigens vindt ik dat men moet beginnen met blowen van 12jaar dan kom je ook niet zo snell in gevecht en kan je ontspannen studeren en lekker slapen savonds.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."