Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet op jonge leeftijd.

Wiet op jonge leeftijd.

26 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
sinslord zei:
Hey peptalk,

Ja wat je zegt is precies wat ik wil stellen, waarom ik mijn comment poste is omdat er teveel gedaan wordt van "angsten" en met statestieken komen maar niet met redens zoals wat ik vertel over hoe dat in america gaat opgepakt met wiet is keuze celstraf/afkick kliniek zodat men kan zeggen en mensen bang maken van zieje wel zieje wel versalvend! terwijl 3% er vrijwillig zit en 97% door de systeem.

Verder over dat 12jarige comment is beetje meenend en beetje grap, maar das puur aangezien hoe ons maatschappij gesteld is tegenwoordig met stress/ruzies you know it makes life more respect,

+Psychiatry is al een pot nat tbh, als men buiten "normaal" is heb je al etiketje.
+ waar ik lees shizofrenie niet blowen, is ook meer maatschappelijk men zegt je krijgt it dus waarom doe je it? maar same counts voor alcohol je gebruikt zonder erbij na tedenken wat consequenties zijn, dus niet elkaar in groepjes delen van beter en slechter maar meer gezond verstand en bewust zijnde dat wil ik eigenlijk bereiken.

Alleen om nou een simpele mening meteen te veroordelen en retard noemen dan heb ik zo van rook een jointje ipv :) scheelt hoop stress voor beiden en geeft toch een meer volwassen beeld dan schelden om een mening.
Ja toch? :P


Ps je zegt it zelfde als ik probeer tevertellen alleen jij hebt goeie woord kennis ik ben erg slecht in nederlands dus ik weet dat mij interpreteren al lastiger is, alleen als "wijs man" zou rekening houden daarmee wel zo prettig zijn.
Klik om te vergroten...

Je Nederlands is inderdaad slecht, dus lastig te interpreteren. Sorry als ik dat niet doe op de manier die jij voor ogen had. Ik lees gewoon wat er staat.
Over die woorden keus: Bij de meeste browsers zit tegenwoordig een spellingscheck, die controleert (net als bij Word) of de woorden en zinsopbouw kloppen.

Over de inhoud van je post: Dat vele systemen bedacht door Amerikanen niet werken/bull shit zijn ben ik zeker mee eens. Feit is wel dat de gezondheidszorg, verslavingsinstellingen en drugspreventie niet zo hecht met de overheid werken maar veelal onafhankelijke organisaties zijn. Daarom kun je er vanuit gaan dat de cijfers gegeven door de drugs info lijn kloppen.
Dat betekend niet dat alles wat in % gegeven word waarheid is, en dat bij elk cijfertje dat bekend gemaakt word geen mening of eigen gedachte ontstaan kan..

Maar jouw manier van denken is nogal radicaal pro cannabis..
Ik ben zelf ook altijd erg sceptisch over zulke dingen, maar wil nog wel de plus én minkanten onder ogen komen.
Bij mensen die anti drugs zijn zien alleen schadelijke gevolgen van drugs: Slecht voor je gezondheid, verslavend enz.
Uiteraard is dit niet het enige aspect van bijv. cannabis, maar het hoort er helaas wel bij.
Hoewel het enorm kan helpen bij veel aandoeningen, heeft niet iedereen in elke situatie er baat bij. Zeker geen kinderen waarbij bepaalde hersengebieden, extreem beïnvloedbaar door cannabisgebruik, nog volop in ontwikkeling zijn.
Om iemand een retard te noemen is inderdaad niet zo netjes, excuses daarvoor.
Dat laat maar weer blijken dat cannabis toch wel lichtelijke ontwennigsverschijnselen kan geven wanneer een elke dag blower dat 1 dagje niet doet. :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bluuh, het blijft moeilijk doorheen lezen hoor!

Maar ik snap je verhaal, maar heb even geen tijd lange reply te geven.
Je bent niet radicaal, maar kunt slecht tegen onrechtvaardigheid.

Dat filmpje zal ik later eens bekijken, maar ik me maak me niet zo''n zorgen meer over de USA met zijn war on drugs. Heel de us is aan het decriminaliseren, en medi wiet is al in veel landen te krijgen. Ook is het bezit(tot maximaal XXX) en gebruik van cannabis in veel staten (en zo ook veel europese landen) niet meer strafbaar.

Wat me meer laat nadenken is het huidige Nederlandse beleid, dat in de aankomende paar jaar down the drain gaat.
Ook krijg ik het idee dat 'Nederland' de laatste jaren steeds negatiever tegenover cannabis gebruik gaat kijken. Vooral door de media, gevolgd door slechte beslissingen van de overheid...
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Bluuh, het blijft moeilijk doorheen lezen hoor!

Maar ik snap je verhaal, maar heb even geen tijd lange reply te geven.
Je bent niet radicaal, maar kunt slecht tegen onrechtvaardigheid.

Dat filmpje zal ik later eens bekijken, maar ik me maak me niet zo''n zorgen meer over de USA met zijn war on drugs. Heel de us is aan het decriminaliseren, en medi wiet is al in veel landen te krijgen. Ook is het bezit(tot maximaal XXX) en gebruik van cannabis in veel staten (en zo ook veel europese landen) niet meer strafbaar.
Wat me meer laat nadenken is het huidige Nederlandse beleid, dat in de aankomende paar jaar down the drain gaat.
Ook krijg ik het idee dat 'Nederland' de laatste jaren steeds negatiever tegenover cannabis gebruik gaat kijken. Vooral door de media, gevolgd door slechte beslissingen van de overheid...
Klik om te vergroten...
Klopt, in californie krijg je als je tot 5gram-1 ounce wiet hebt maar 100 dollar boete. en onder 5 gram krijg je niet eens een boete.
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#4
*Slecht tegen Onrechtvaardigheid kunnen* Klinkt zo slecht nog niet :P :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
sinslord zei:
*Slecht tegen Onrechtvaardigheid kunnen* Klinkt zo slecht nog niet :P :stoned:
Klik om te vergroten...

Beter dan radicaal ja :wink:

@ paperplane,

Jup, en zo werkt het ook in Tjechië en Zwitserland, en het schijnt dat je als local in Berlijn (stad) ook niet strafbaar bent met bezit tot ... gram.

Het gaat dus overal de goede kant op, behalve in hét wietland bij uitstek:(
Straks rijden wij naar België of Duitsland voor ons wietje in plaats van andersom!
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoop dat je Ongelijk hebt Pep, geen vervoer :(

Mss toch maar kweekkasje halen bij de smart, als zo ver is?
L
LycoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jongens, allemaal heel erg bedankt voor de reactie's.
Ik ben nu al 11dagen gestopt met roken, sinds 1 Januari.
Blowen doe ik af en toe op feestjes, en 1 a 2 joints doordeweeks.
Ik bedacht me ineens dat als ik op deze leeftijd als xtc zou gaan nemen, wat zou er dan gaan gebeuren op me 18e? Allemaal dat soort vragen gingen door me heen. Dus ik hou het nu gewoon bij blowen.

groeten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."