Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTEMPELHASJ...

TEMPELHASJ...

18 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou zo eventjes heen en weer naar India om een beetje hasj.. dan moet het wel heel goeie zijn :beer:
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Osi` zei:
Daar wil ik wel wat meer info van :P kunde da dan in elke tempel in india kopen? Gewoon zeggen, Temple hash? hoeveel kost da dan eigenlijk?
Klik om te vergroten...

Niet in iedere tempel. Alleen boedhistische tempels, en dat zijn er niet zoveel aangezien India voornamelijk hindoeistisch is. Je kan er ook in tempels in Thailand en Nepal aankomen. Ik ga naar India alleen maar omdat ik er voor het eerst in aanraking mee kwam toen een vriendin van mij het mee terug nam vanuit een trektocht door India, waarbij ze twee weken in 1 van de kloosters heeft gelogeerd. Ze leerde daar een jongen uit Amerika kennen die daar leefde als monnik, en via hem kon ze regelen dat ze wat mee mocht nemen. En Thailand, Nepal is nog duurder om te komen vanuit hier. Ik ben sinds ze me dat liet roken er zo van onder de indruk dat ik er de afgelopen 4 jaar 2 vakanties met haar tegenaangegooid heb. Niet alleen om de stuff, India is verdraaid mooi.
Ik ben het lang geleden ook eens in een coffeeshop in Groningen tegengekomen, en het was echte tempel. Die hadden het ook vanuit India meegenomen, en het werd daar ook verkocht toen, alleen niet op de menukaart. Maar dat was de enigste keer, en ik vraag me dus af of er iemand is die dat ook eens is tegengekomen hier. Ik heb het nu 5 keer gerookt en het is gewoon geweldig, maar mijn portemonnee laat het gewoon de komende jaren niet toe om weer die kant op te gaan, vandaar.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Saivy zei:
Nou zo eventjes heen en weer naar India om een beetje hasj.. dan moet het wel heel goeie zijn :beer:
Klik om te vergroten...
Nou, voor goeie shit is het de moeite altijd waard :beer:
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
In haarlem bij willie wortel word tempel bals verkocht en zijn balletjes van verschillend formaat met een soort stempel er in ... maar ik val er altijd van in slaap is echt een hele zware stone nie ech een high als je het mij vraagt maar volgens mij is het wel echt ... de shop is dan ook van nol van schaik ...............


bij het station zit er ook een shop van hem ik weet zo gauw nie meer hoe t heet ... maar daar hebben ze het ook :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Happydude zei:
de shop is dan ook van nol van schaik
Klik om te vergroten...
Oh dieje, wie kent hem niet.
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Happydude zei:
In haarlem bij willie wortel word tempel bals verkocht en zijn balletjes van verschillend formaat met een soort stempel er in ... maar ik val er altijd van in slaap is echt een hele zware stone nie ech een high als je het mij vraagt maar volgens mij is het wel echt ... de shop is dan ook van nol van schaik ...............


bij het station zit er ook een shop van hem ik weet zo gauw nie meer hoe t heet ... maar daar hebben ze het ook :wink:
Klik om te vergroten...

Bij de willie wortel bij haarlem station wordt idd tempel ball verkocht. Maar die is niet rood van kleur en de structuur... dat weet ik niet, nog nooit geprobeerd.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#7
Happydude zei:
In haarlem bij willie wortel word tempel bals verkocht en zijn balletjes van verschillend formaat met een soort stempel er in ... maar ik val er altijd van in slaap is echt een hele zware stone nie ech een high als je het mij vraagt maar volgens mij is het wel echt ... de shop is dan ook van nol van schaik ...............


bij het station zit er ook een shop van hem ik weet zo gauw nie meer hoe t heet ... maar daar hebben ze het ook :wink:
Klik om te vergroten...

Als het niet rood is is het geen echte tempel, en je wordt er zeker niet stoned van, t'is echt een hele aparte high. Misschien dat het stuff is vermengd met iets tempel? Puur voor winstbejag?
Toch bedankt voor de tip, ga er in ieder geval eens langs, misschien weet die shop me iets meer te vertellen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
is dat niet die Chakras?

ik kon die kopen in portugal, maar kvond hem te duur (11€ voor een gram)
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou waarschijnlijk niet, wel bijvoorbeeld Templeball van de Willie Wortel, maar dat lijkt me dan ook geen echte, maar het is wel echt super-stuff!
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik rook zelf weleens Nepal, maar die hasj is zwart. Is wel erg lekker en word er goed high van en niet duf. Komt waarschijnlijk door erg hoge THC gehalte en lage CBD gehalte. Die hasj smelt bijna in mijn hand. Als ik hem ff tussen mijn vingers houd dan kan ik het rollen en word de hasj erg zacht. Laatst flink wat Nepal gerookt, maar ik kon niet slapen.

@ Cadou; wat betaalde je eigenlijk voor die hasj per gram?
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb net in Leiden wat Nepal tempel hash gehaald. geen idee of het echte tempel is of niet. Ik zoek de tempel has al een tijdje en nergens hebben ze het. Nu was ik vandaag in Leiden er was daar een shop die het had dus gelijk maar gekocht. volgens dat meisje achter de toonbank was dit de sterkste hash die ze hadden samen met de amnesia hash.

de Nepal tempel is heel donkerbruin van kleur. met wat fantasie zou je er een misschien rode gloed in kunnen herkennen maar echt rood zal ik het zeker niet durven noemen. volgens mij is het gewoon in elkaar geperste poeder. Volgens mij is bijna alle hash geperst tegenwoordig. valt weinig aan te zien.
het ruikt wel heel apart in elk geval, ik kan de geur niet goed omschrijven.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
daoist zei:
Ik heb net in Leiden wat Nepal tempel hash gehaald. geen idee of het echte tempel is of niet. Ik zoek de tempel has al een tijdje en nergens hebben ze het. Nu was ik vandaag in Leiden er was daar een shop die het had dus gelijk maar gekocht. volgens dat meisje achter de toonbank was dit de sterkste hash die ze hadden samen met de amnesia hash.

de Nepal tempel is heel donkerbruin van kleur. met wat fantasie zou je er een misschien rode gloed in kunnen herkennen maar echt rood zal ik het zeker niet durven noemen. volgens mij is het gewoon in elkaar geperste poeder. Volgens mij is bijna alle hash geperst tegenwoordig. valt weinig aan te zien.
het ruikt wel heel apart in elk geval, ik kan de geur niet goed omschrijven.
Klik om te vergroten...
Templehasj, nepalese hasj, indiase hasj, etc., zijn niet van geperst poeder gemaakt. In Zuid Azie wordt hasj gemaakt door de nog levende planten tussen de handen te wrijven, de hasj blijft dan aan de handen plakken.

Dit is een groot verschil met hasj uit Noord-Afrika en het midden oosten, waar hasj gemaakt wordt gedroogde toppen door een zeef te halen en dan het hasj poeder te persen.

Hasj uit Zuid Azie is een stuk zachter en een stuk donkerder van kleur en het effect is vaak wat meer high dan stoned.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij als een kweker een paar nepalzaadjes scoort kan hij zijn eigen hash maken en verkopen.
Maar de tempelhash die ik had werkte vrij zwak eerlijk gezegd. Ik zou het niet zo snel nog eens kopen.
Ik lees wel vaker dingen over hash waar je dan op moet letten als je het koopt maar uit mijn ervaring blijkt dat er niet zoveel over te zeggen valt. Ik had amnesia hash waar bijna geen geur vanaf kwam als je er aan snuffelde maar het was wel gewoon sterk spul. Ik heb ook hash gehad waar sterke geur afkwam maar dat had gewoon een zwak effect als je het rookte.

Ik neem sowieso alles wat de coffeeshop verkoopt met een korretje zout. Volgens mij houden de kwekers de A kwaliteit gewoon zelf en de b en c kwaliteit verkopen ze aan de coffeeshop. Dus alles uit de coffeeshop is sowieso niet het beste wat je kan krijgen. Er zal misschien een enkele uitzondering zijn hier of daar. Sowieso de buitenlandse hash daar krijgen we alleen maar de b-kwaliteit bij de coffeeshop denk ik. Die hashboeren die lopen zelf de hele dag aan een pijp te lurken daar.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
daoist zei:
Ik lees wel vaker dingen over hash waar je dan op moet letten als je het koopt maar uit mijn ervaring blijkt dat er niet zoveel over te zeggen valt. Ik had amnesia hash waar bijna geen geur vanaf kwam als je er aan snuffelde maar het was wel gewoon sterk spul. Ik heb ook hash gehad waar sterke geur afkwam maar dat had gewoon een zwak effect als je het rookte.
Klik om te vergroten...
Er staan veel dingen online waar je op zou moeten letten inderdaad, maar de realiteit is dat de kwaliteit inschatten op basis van een enkele kenmerk vrijwel niet te doen is. Geur zegt niet zoveel over de sterkte bijvoorbeeld, maar veel meer over de smaak. Zachte/olie-achtige hasj is vaak beter, maar bij buitenlandse hasj zegt dit ook niet alles omdat er nog wel eens bewust olie-achtige troep doorheen wordt gemengd om het idee te geven dat het mooie zachte hasj is. De kwaliteit van wiet of hasj in de shop inschatten is dus bijna niet te doen inderdaad met enkel zicht en reuk.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#15
geen ene coffeeshop zal hasjuit indianse tempels laten brengen dan kost het evenveel als heroine
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#16
Iemand hier ooit echte tempelhasj gerookt?
Ik kan er in heel Nederland niet meer aankomen, en ga nu eens in de 2 jaar naar India om het daar in 1 van de kloosters van de monniken te kopen.
Wordt zo onderhand een dure aangelegenheid, en ik wil ook wel eens naar een ander land op vakantie, heb India nu wel gezien.
Zou er nog ergens een coffeeshop zijn die dat via via importeerd?
Let wel: soms wordt er tempelhasj aangeboden in coffeeshops wat het echt niet is, dan is het een retegoed stufje maar het komt niet in de buurt van echte tempel.
Tempelhasj geeft zo'n speciaal high gevoel dat je de indruk krijgt dat je een mix van opium en coke op hebt.
Anyone please????
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#17
zit daar geen opium doorheen, in afghanistan is opium een doodnormale zaak, wellicht in india ook? :confused:
dan zullen ze dit waarschijnlijk niet in coffeeshops verkopen, een keer inspectie en je kunt de zaak dichtgooien...
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee, er zit geen opium in.
Het is de bereidingswijze die het zo'n speciaal effect meegeeft.
"normale" hasj wordt gepersd, gedrukt.
Tempelhasj wordt geklopt, het is een heel lang proces.
Je kan de structuur van de stuff vergelijken met een poeder, fijner dan de structuur van coke of pep.
Het is altijd rood van kleur. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Er wordt ook in de tempels waar ik het koop heel geheimzinnig over gedaan. Je koopt wat en moet eigenlijk gelijk ophoepelen, zonder vragen te stellen.
Het is zo'n waanzinnige sensatie, geweldig gewoon!
De enigste stuff die ik in mijn leven ben tegengekomen die er iets van weg heeft qua uiterlijk is ouderwetse blonde afghaan, die is bijna net zo zanderig.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Daar wil ik wel wat meer info van :P kunde da dan in elke tempel in india kopen? Gewoon zeggen, Temple hash? hoeveel kost da dan eigenlijk?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."