Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet in Waterpijp

Wiet in Waterpijp

29 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
k
kaateekaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heej,

Ik ben na een tijdje rondkijken lid geworden op dit forum en heb een 2 vraagjes over het gebruik van wiet in combinatie met een waterpijp

Als het wat mooier weer wordt, hopelijk binnenkort, wil ik voor het eerst gaan blowen.
Ik heb slechte ervaringen met het roken van normale sigaretten, ik denk dat dat kwam door de nicotine. Dat liep uit op kotsen en erg duizelig worden. Ik wil niet nog een keer meemaken dus denk ik dat ik misschien beter met een waterpijp kan beginnen, waarin de rook word afgekoeld en er niet tot zeer weinig nicotine aanwezig is waardoor het wat minder zwaar voor je longen is.

Met een waterpijp bedoel ik geen bong, maar zo'n pijp als hieronder op de foto.


Nu zijn er wel verschillende topics over het wiet roken met de waterpijp te vinden maar meestal gaat dit over het gebruik met een Bong, en in de topics over de waterpijpen die ik bedoel spreken mensen elkaar heel erg tegen. De een zegt dat je er niet/minder snel stoned van word en een ander zegt dat de wiet juist heerlijk is in combinatie met de fruittabak die je normaalgesproken in een waterpijp stopt. Hier dus 2 vragen van mijn kant, ze zijn misschien al eerder voorbij gekomen maar ik hoop dat ik hier toch serieuze antwoorden op kan krijgen.

Is het Mogelijk om de droge wiet met de vochtige smaaktabak van de waterpijp te mengen, zonee kan de wiet dan puur gerookt worden in de waterpijp en verbrand de wiet dan niet veel te snel door het warme kooltje wat op je wiet ligt(wel met een stukje aluminiumfolie met gaatjes ertussen)

Is er meer wiet nodig om hetzelfde effect te bereiken als bij een joint?

Kaateekaa
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op de rest weet ik geen (volledig correct) antwoord, maar

Is er meer wiet nodig om hetzelfde effect te bereiken als bij een joint?
Klik om te vergroten...

Nicotine werkt THC (de werkende stof in cannabis) eigenlijk tegen, en je krijgt een meer 'down' gevoel.
Ik raad je gewoon aan een puurpijpje tekopen, kost helemaal niet veel, kun je makkelijk mee doseren (want je hebt het zoals je zegt nog nooit gedaan) en krijg je een zeer fijn effect! :stoned:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de zomer vakantie heb ik dit best wel vaak gedaan, het beviel mij heel erg! Ik kreeg dan stuk meer een high in plaats van stoned roes. Voor de smaak hoef je het ook niet te laten, is super lekker! Uit eigen ervaring zou ik dus zeggen: doen!

Alleen een andere vriend van me zei dat je door de waterpijp je wiet verspilt omdat in de eerste 2 a 3 hijsen alle werkzame stoffen al worden opgebrand. Zelf merkte ik hier niet echt iets van, dus ik denk dat het een fabeltje is. Als je hier toch bang voor bent kun je ook laagje waterpijptabak, laagje wiet, daarop weer tabak, en daar weer op wiet etc. doen.

Toen ik net mijn waterpijp had werd ik ook een beetje moe van waterpijpen, ik denk dat dit komt doordat je steeds je longen helemaal vol zuigt, en afhankelijk van hoe makkelijk die hijst, kan dit best vermoeiend zijn. Als je het vaker gedaan hebt went dit wel en natuurlijk niet iedereen hoeft hier last van te hebben. Dit is eigenlijk ook het enige minpunt wat ik me hierbij kan bedenken.
Voor extra koeling kan je trouwens nog ijsblokjes in het waterreservoir doen. Voor extra smaak kan je er wat dropshot ofzo in doen, dit zal ik alleen niet doen icm wiet en fruittabak, omdat dat dan tenkoste van de smaak van de wiet gaat.
Ik weet niet of je meer een wiet of hasj persoon bent, maar de meeste mensen (uit mijn omgeving dan) vinden hasj in de waterpijp lekkerder dan wiet. Mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit, maar is natuurlijk wel zo dat wiet wat sneller brand.
A
AsitisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook ooit puur wiet door een (grote) waterpijp gerookt. Ik vond het ontzettend smerig, en wat hierboven wordt gezegd is het inderdaad heel hard op je keel. Wat ik wel merkte, is dat ik na 1 hijs al verdomd goed van de kaart was. Een gevoel dat ook wel weer gauw bijtrok (maargoed ook, doordeweekse schooldag hehe :P).

Ik heb het jaren later nog eens gedaan, toen viel het me stukken beter. Ik denk omdat ik nu ook wel gewend ben om meer (wiet/hasj) te roken. Maar het allerlekkerste is nog wel een beetje smaaktabak (wat je bij willekeurige turkse winkeltjes kan halen, waar ze ook kooltjes en shit hebben), met wat hasj. Dat is zo heerlijk :grin:

Ik denk niet dat puur wiet door een waterpijp als eerste keer blowen een lekkere ervaring is (dat is voor veel mensen de eerste keer niet). Toch succes :wink: En het kan zeker fijn zijn, laten we hopen dat het zo loopt.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb vroeger weleens wiet gerookt in zo'n waterpijp, onder andere icm smaaktabak. Mijn ervaring is dat het redelijk zwaar is om te roken en dat je er ongelovelijk stoned van kan worden. Verder klopt het wel dat het deels verspilling is (van een joint word je de eerste keer ook knetterstoned en het kost een stuk minder wiet), maar het is wel leuk om als eerste keer blowen te doen.

kaateekaa zei:
Is het Mogelijk om de droge wiet met de vochtige smaaktabak van de waterpijp te mengen, zonee kan de wiet dan puur gerookt worden in de waterpijp en verbrand de wiet dan niet veel te snel door het warme kooltje wat op je wiet ligt(wel met een stukje aluminiumfolie met gaatjes ertussen)
Klik om te vergroten...

Ik weet niet meer of we toen de smaaktabak met wiet hebben gemixt of het gewoon om de beurt hadden gedaan, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Je kan het in ieder geval puur roken via de waterpijp.

kaateekaa zei:
Is er meer wiet nodig om hetzelfde effect te bereiken als bij een joint?
Klik om te vergroten...

Ja, maar je wordt ook iets anders stoned (door de combi met nicotine).

Bedenk in ieder geval dat je vooral bij het roken via de waterpijp niet te snel moet gaan. Meestal neem je flinke halen door zo'n waterpijp en dan kan het aardig inklappen als je te snel rookt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeker als eerste keer kun je, zoals al eerder gezegt, beter een puurpijpje of toch via een bong roken.

Wiet via een waterpijp kan, maar het verbrand dus sneller door het kooltje en er word een deel van de werkzame stoffen gefilterd door het water.

Ook heb ik zelf gemerkt dat wanneer je het puur door de waterpijp rookt, de rook veel scherper op je keel is dan wanneer je het in een bong/puurpijpje/jointje rookt.

Ook kun je idd beter hasj bebruiken in de waterpijp.

Verder is het wel erg leuk en lekker om te doen, maar voor een eerste keer te veel gedoe met misschien een minimaal resultaat, want de meeste mensen uit mijn omgeving werden de 1e keer blowen gewoon niet stoned. Je kunt dan zeggen dat wanneer je genoeg blowt je dan toch wel stoned word, maar zij hebben ongeveer 1,5 gram wiet puur gerookt met geen effect.
k
kaateekaaLid
01-01-2024, 00:00
#7
SittaMan zei:
Ik raad je gewoon aan een puurpijpje tekopen, kost helemaal niet veel, kun je makkelijk mee doseren (want je hebt het zoals je zegt nog nooit gedaan) en krijg je een zeer fijn effect! :stoned:
Klik om te vergroten...

De rook word toch niet gekoeld in een puurpijpje? Ik denk dat ik het fijner vind om de rook gekoeld in m'n longen te krijgen, dat lijkt me een stuk lichter aanvoelen...

Ik denk dat ik het ga proberen op de hier al eerder beschreven manier, in het kommetje van de waterpijp en dan om en om, dus zo:
___________
Smaaktabak
--------------
Wiet
--------------
Smaaktabak
__________

Of zijn er mensen die me dat afraden?

Kaateekaa
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat word toch wel redelijk 'gekoeld' hoor, ik vind het meer dan koel genoeg om direct te inhaleren... :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
SittaMan zei:
Dat word toch wel redelijk 'gekoeld' hoor, ik vind het meer dan koel genoeg om direct te inhaleren... :P
Klik om te vergroten...

In zo'n klein puurpijpje? Die rook is echt heet hoor, hoe kan die rook over 2cm afkoelen i.t.t in een dikke waterpijp waar de rook 50cm aflegt en door water gekoeld word.

Ik zelf zou het eerste keer blowen door waterpijp afraden.
Wil je het toch doen dan zou ik gewoon eerst tabak proberen, zodat je weet hoe hard je moet hijsen wil je een lekkere hijs binnen krijgen.

Daarna kun je dan wat wiet gaan gebruiken, maar hasj werkt in de waterpijp een stuk beter hoor.
De wiet/hasj kun je idd op de door jou beschreven manier indoen.
k
kaateekaaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waterpijp roken heb ik al wel eerder gedaan, maar ik denk dat ik een kleine bong koop dan komt het zeker goed :rolleyes:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
SittaMan zei:
Dat word toch wel redelijk 'gekoeld' hoor, ik vind het meer dan koel genoeg om direct te inhaleren... :P
Klik om te vergroten...

In zo'n klein puurpijpje? Die rook is echt heet hoor, hoe kan die rook over 2cm afkoelen i.t.t in een dikke waterpijp waar de rook 50cm aflegt en door water gekoeld word.

Ik zelf zou het eerste keer blowen door waterpijp afraden.
Wil je het toch doen dan zou ik gewoon eerst tabak proberen, zodat je weet hoe hard je moet hijsen wil je een lekkere hijs binnen krijgen.

Daarna kun je dan wat wiet gaan gebruiken, maar hasj werkt in de waterpijp een stuk beter hoor.
De wiet/hasj kun je idd op de door jou beschreven manier indoen.
Klik om te vergroten...
Mmh, ik ben geen andere rook gewoon, vandaar dat het miss alleen zo leek ;p
En het is toch zeker zo'n 7 cm hoor ;p
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
kaateekaa zei:
Waterpijp roken heb ik al wel eerder gedaan, maar ik denk dat ik een kleine bong koop dan komt het zeker goed :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Een bong is ideaal, makkelijk en je kunt er evt. ook water indoen.
Je kunt er wiet en/of hasj mee roken en zijn meestal niet duur.

@ Sittaman: Dan heb je een grotere dan de standaard die 5cm ofzo zijn? Heb de 2cm ook iets overdreven hoor.

Heb je nog nooit door een flinke bong of shisha gerookt? Dat zal dan toch echt een verlichting worden voor je luchtwegen. Ook kun je met een bong lekkere 'shotjes' nemen.
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#13
En van tijd tot tijd kan je ook wel eens experimenteren door wat shroomz erbij te gooien, he butcher :wave:


Al lijk je hier alleen maar wazig van te worden :flushed:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
kaateekaa zei:
Waterpijp roken heb ik al wel eerder gedaan, maar ik denk dat ik een kleine bong koop dan komt het zeker goed :rolleyes:
Klik om te vergroten...

@ Sittaman: Dan heb je een grotere dan de standaard die 5cm ofzo zijn? Heb de 2cm ook iets overdreven hoor.

Heb je nog nooit door een flinke bong of shisha gerookt? Dat zal dan toch echt een verlichting worden voor je luchtwegen. Ook kun je met een bong lekkere 'shotjes' nemen.
Klik om te vergroten...

Jaweel hoor, en ook al gewoon sigaretten, maar, laten we zeggen dat ik die rook niet meer gewoon ben ;p kan me dus ook niet meer herinneren hoe warm of gekoeld die rook toen was ;p
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb flink wat ervaring met wiet in waterpijp, en je hoeft zeker niet meer wiet ertussen te gooien om hetzelfde effect te krijgen, mijn indruk is zelfs dat er minder nodig is!

Zorg wel dat je de tabak goed 'mengt' met de wiet, dat je dus niet eerst een laag tabak doet en dan een laag wiet en dan weer een tabak, want dan heeft 1 iemand ineens alle teugen van de wiet en de rest alleen maar tabak..

De smaaktabak vind ik ook heerlijk in combinatie met de wiet, maar het hangt een beetje af van welke smaak je hebt. Uittesten dus! :hearteyes:

&joy
t
the butcherLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook al veel ervaring ivm wiet roken in een waterpijp, mijn indruk is dat je er zeker niet meer in moet doen dan in een joint, en dat je veel fijner high wordt = ).
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kan trouwens ook nicotinevrij fruittabak erbij donderen.

Vind het overigens lekkerder om fruittabak en hash er samen in te doen. Vooral appel + afghaan = :hearteyes:
A
AsitisLid
01-01-2024, 00:00
#18
OnderDeEik zei:
Je kan trouwens ook nicotinevrij fruittabak erbij donderen.

Vind het overigens lekkerder om fruittabak en hash er samen in te doen. Vooral appel + afghaan = :hearteyes:
Klik om te vergroten...
w00000t! Dat heb ik vorige week nog gedaan - voor het eerst in een hele lange tijd. En LEKKER! Oh man :P :hearteyes:
p
partystanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zal eens iets zeggen ten eerste zijn dat goeie vragen weinigen weten het antwoord. Mijn ervaringen zijn tot nu toe heel goed: je hebt niet meer wiet of hasj nodig voor hetzelfde effect te bekomen integendeel het roken van wiet of hasj is better om door een waterpijp te doen dan een joint ( bong en puurpijpje staan hiermee gelijk gesteld) omdat je er eerder high van word dan stoned. Necotine werkt de thc tegen : in een joint zit meestal tabak bij = nicotine de waterpijp ook maar word gefilterd ( je kan better nicotine vrije tabak kopen voor de waterpijp met hasj of wiet) een waterpijp is ook sociaaler. Dat de wiet of hasj vochotig word door de smaaktab gebeurd niet omdat de smaaktabak niet zo vochtig is de en het kooltje is heel warm dus merk je er ijg. Niks van. De tabak moet wel goed gemengt zijn met de hasj of wiet. Ik zou de wiet of hasj zelf niet puur roken als ik jou was ! Mijn voorkeur zou ik hasj gebruiken iplv wiet zelf ben ik geen hasj man kben meer voor wiet maar waterpij zou ik wiet kiezen. From the ganjaman this was ganjastan veel plezier ermee!! :stoned:
k
kaateekaaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey, nog even een afsluitend bericht van mij.

Zo'n 3 weken geleden heb ik geprobeerd stoned te worden met de turkse waterpijp, de wiet was gemengd met de smaaktabak. Ik was samen met een vriend en op geen van beide had het effect.
Daar ging m'n eerste wietje, alleen ik gaf de moed natuurlijk niet op.



Zodoende kwam ik deze donderdag op het idee om zelf een pijp in elkaar te knutselen(ben nog geen 18 en kom dus de Coffeeshop niet binnen). Met aluminiumfolie en een pen ben ik een pijp gaan knutselen om diezelfde dag nog met 2 vrienden te gaan blowen. Nadat we alledrie een paar trekkies hadden genomen van de pure pijp. kwam er na ongeveer 10 minuten een verschrikkelijk relaxt gevoel in me naar boven, alsof ik in een hele mooie droom belandde, eigenlijk valt het niet te beschrijven wat ik allemaal voelde. Dat zullen jullie vast wel herkennen, ik werd voor het eerst stoned/high en dat beviel me erg goed, ben meer dan de helft van de avond vergeten maar wat ik nog wel weet is dat ik een verschrikkelijk mooie avond heb gehad.

Een tevreden KaateeKaa :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."