Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan hasj badtrip nog na 5 weken last

Van hasj badtrip nog na 5 weken last

83 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je denkt, ik open een nieuw topic, stel exact dezelfde vraag en krijg totaal andere antwoorden?

Niemand hier gaat je exact vertellen hoe dat is gekomen. Wat je kunt doen is eventueel teruggaan naar de dokter, komt daar niets uit: rustig blijven onder dit alles. Word je bewust van je ademhaling: adem diep in door de neus, laat de adem tot diep in je buik gaan en adem uit door je mond. Doe dit 3 keer en zie hoe dit je kalmeert. Stop met piekeren.

Je af blijven vragen hoe dit is gekomen gaat niets helpen. Niets.
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Je denkt, ik open een nieuw topic, stel exact dezelfde vraag en krijg totaal andere antwoorden?

Niemand hier gaat je exact vertellen hoe dat is gekomen. Wat je kunt doen is eventueel teruggaan naar de dokter, komt daar niets uit: rustig blijven onder dit alles. Word je bewust van je ademhaling: adem diep in door de neus, laat de adem tot diep in je buik gaan en adem uit door je mond. Doe dit 3 keer en zie hoe dit je kalmeert. Stop met piekeren.

Je af blijven vragen hoe dit is gekomen gaat niets helpen. Niets.
Klik om te vergroten...



Ja snap ik maar wat is het dan wel
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yassin ik wil je graag helpen maar je blijft in hetzelfde riedeltje hangen. Je blijft vragen hoe dit kan gebeuren en dat weet ik niet.

En als zelfs de doktoren dat niet weten dan moet er een punt komen dat je voor jezelf die drang naar dat te willen weten opgeeft en je focust op andere dingen. Grote kans dat je klachten afnemen als je het niet steeds zoveel aandacht geeft.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Laat ik een gok doen:

Je hebt een vervelende ervaring gehad en die is er behoorlijk ingeslagen en daar maak je je nog steeds druk om zodat je nu nog steeds rusteloos bent.

Hoe zo iets als astma ontstaat is voor jou niet relevant, wat wel relevant is, hoe je er mee omgaat en daar kan de dokter je mee helpen.

Verder denk ik dat je hier geen streep verder komt met je probleem.
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Laat ik een gok doen:

Je hebt een vervelende ervaring gehad en die is er behoorlijk ingeslagen en daar maak je je nog steeds druk om zodat je nu nog steeds rusteloos bent.

Hoe zo iets als astma ontstaat is voor jou niet relevant, wat wel relevant is, hoe je er mee omgaat en daar kan de dokter je mee helpen.

Verder denk ik dat je hier geen streep verder komt met je probleem.
Klik om te vergroten...





Ja het was zeker een vervelende ervaring, dat ik zelf fobieën heb om het vliegtuig in te kunnen stappen alles wat ik normaal deed ging niet meer maar alleen angst is nu aanwezig, het moment toen het fout ging zei ik nog wacht wacht en toen voelde ik als het ware een klap in m'n hoofd en stond ik lijn recht op met de adem in m'n keel en moest ik gelijk lopen sindsdien niet kunnen slapen nachtmerries hele dag moe tintelingen bij de benen ademhaling steeds hoog
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Laat ik een gok doen:

Je hebt een vervelende ervaring gehad en die is er behoorlijk ingeslagen en daar maak je je nog steeds druk om zodat je nu nog steeds rusteloos bent.

Hoe zo iets als astma ontstaat is voor jou niet relevant, wat wel relevant is, hoe je er mee omgaat en daar kan de dokter je mee helpen.

Verder denk ik dat je hier geen streep verder komt met je probleem.
Klik om te vergroten...


Je hebt nergens meer lol aan je bent 24 uur in je lichaam getrokken met de klachten.
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bryan Hoekstra zei:
Khoya geloof me je komt ervan af juist faktap denken gaat je gekker maken blijf positief en zoals ik zei ga sporten!! Komt allemaal goed
Klik om te vergroten...



Kun je nog reageren
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb wat zitten dubben of ik de volgende info zou delen, op zich is die nuttig maar probeer er niet verder in de stress door te schieten.

Ik vind het wel wat hebben van depersonalisatie, lees het volgende eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatie

en

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatiestoornis

Als je je hier een beetje in herkent, ga niet nog meer lopen piekeren maar meteen door naar de huisarts er mee.
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik heb wat zitten dubben of ik de volgende info zou delen, op zich is die nuttig maar probeer er niet verder in de stress door te schieten.

Ik vind het wel wat hebben van depersonalisatie, lees het volgende eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatie

en

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatiestoornis

Als je je hier een beetje in herkent, ga niet nog meer lopen piekeren maar meteen door naar de huisarts er mee.
Klik om te vergroten...


Ben al lang naar de huisarts geweest, longarts neuroloog, internist, acupunctuur, dermatoloog heb ze allemaal gehad maar wat is dit dan heb je daar medicijnen voor of gaat dat vanzelf over
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Yassin

Ik neem aan dat de omschrijving duidelijk is? Heb je het wel gelezen? Ik krijg de indruk dat werkelijk waar helemaal niks wat wij hier zeggen tot je doordringt.

Depersonalisatie is een term uit de psychiatrie die zou kunnen worden vertaald als zelfvervreemding. Het is het gevoel buiten de werkelijkheid te staan. Voor iemand die aan depersonalisatie lijdt, lijkt het of hij een andere rol in de wereld speelt, vaag, als in een droom, onbelangrijk. Een patiënt ervaart een scheiding tussen zichzelf en de wereld, zijn identiteit of lichamelijkheid. Mensen die deze gemoedstoestand hebben ervaren, beschrijven het leven vaak alsof het een film is, onecht of wazig. Het besef van de eigen persoonlijkheid wordt minder (vandaar de naam). Wie de symptomen heeft en in de spiegel kijkt, lijkt een onbekende te zien, maar is tegelijkertijd op de hoogte van zijn identiteit.

De oorzaak van depersonalisatie ligt vaak in een psychisch trauma en dat zou zo maar een hele slechte ervaring met drugs kunnen zijn.

Depersonalisatie wordt namelijk in stand gehouden door twee elementen: stress en twijfel. Wanneer de achterliggende stress en/of de twijfel over de aard van de aandoening weg wordt genomen, is de kans groot dat de klachten verminderen of verdwijnen. De aandoening begrijpen is de sleutel tot verlossing ervan.

Als je dit gelezen hebt en er gaat geen lichtje branden dan kan je deze in ieder geval afvinken.

Overigens heb ik dit zelf meegemaakt na jarenlang XTC misbruik. Na een houseparty waar ik helemaal fout ging heb ik hier naast angst-paniekaanvallen en een ontregelde serotonine-huishouding zowat een jaar last van gehad. Maar het is gelukkig weer goedgekomen. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maak eens een afspraak bij een psycholoog Yassin. Die kan jou vast wel helpen. Het is echt niks om je voor te schamen. Je maakt jezelf helemaal gek joh, is niet goed voor je.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Eens met @De Dunne

Je moet het (denk ik) niet in het lichamelijke zoeken maar in het geestelijke. Geest en lichaam staan met elkaar in verbinding, en geestelijke problemen (stress/angst bijvoorbeeld) kunnen ook weer leiden tot lichamelijke klachten.

Die astma zal er wel niks mee te maken hebben, die is gewoon toevallig nu boven water gekomen omdat je jezelf hebt laten onderzoeken.

Dus op naar de psycholoog, zou ik zeggen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
https://drugsforum.nl/threads/van-hasj-badtrip-nog-na-5-weken-last.62104/#post-1248486

https://drugsforum.nl/threads/hasj-shira-bad-trip.62239/

Je vraagt het nu voor de derde keer..
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb een hele vervelende ervaring meegemaakt 3 maanden geleden, na een kleine 15 min hasj (shira) te hebben gerookt voelde ik wat opkomen in m'n hoofd een klap was het waardoor m'n adem naar m'n keel schoot en lijnrecht moest opstaan en vol angst moest lopen ik had geen controle over mezelf en was heel paniekerig. Ik nam wel diepe haaltjes, sindsdien heb ik last van slapeloosheid tintelingen bij de benen en hoog ademen het is adrenaline wat maar blijft doorgieren in je lichaam en maar niet ophoudt met een onwerkelijk gevoel. Ik durfde zelfs niet meer auto te rijden en kon zelfs niet meer het vliegtuig in ik had opeens ook last van fobieën en had ook nergens meer zin in de dagen en weken vliegen je neus voorbij. Wie kan me hieruit helpen of weet wat dit kan zijn
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
https://drugsforum.nl/threads/van-hasj-badtrip-nog-na-5-weken-last.62104/#post-1248486

https://drugsforum.nl/threads/hasj-shira-bad-trip.62239/

Je vraagt het nu voor de derde keer..
Klik om te vergroten...


Omdat ik nog steeds het antwoord niet heb is dat erg vraag me af of dit over gaat dat adrenaline gevoel houdt niet op en als je me kan helpen graag daar is dit forum voor..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat je alleen jezelf hier mee kan helpen. Irreele angst en paniek leiden tot tal van klachten. En dan moet je niet naar die klachten kijken maar naar de oorzaak, angst en paniek dus, en die moet je proberen weg te nemen. Stop met je druk te maken en je zal zien dat het beter zal gaan.

Het spammen van hetzelfde bericht (je probleem) lost niks op en zal uiteindelijk als onwenselijk ervaren worden op dit forum, hoe vervelend wij het ook vinden dat je deze problemen ervaart.
Y
YassinLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
Ik denk dat je alleen jezelf hier mee kan helpen. Irreele angst en paniek leiden tot tal van klachten. En dan moet je niet naar die klachten kijken maar naar de oorzaak, angst en paniek dus, en die moet je proberen weg te nemen. Stop met je druk te maken en je zal zien dat het beter zal gaan.

Het spammen van hetzelfde bericht (je probleem) lost niks op en zal uiteindelijk als onwenselijk ervaren worden op dit forum, hoe vervelend wij het ook vinden dat je deze problemen ervaart.
Klik om te vergroten...



Ja maar is dit een gedachte of is er iets mis in de hersenen waardoor de adrenaline maar doorgiert het houdt niet op, ik zit ook niet voor de lol hier over te praten het beheerst m'n hele leven nu vandaar dat ik op zoek ben
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je hebt wel al je antwoorden. Al meerdere keren. GA NAAR DE HUISARTS. En laat je door verwijzen naar een psycholoog. Je maakt jezelf gek en paranoïde. Het zit in je hoofd en je praat jezelf ziek.
Het is je al vaak verteld. Wij zijn geen dokter.
En dan stel je mij in een PB voor de 4e of 5e keer dezelfde vraag. Dan krijg je voor de 4e of 5e keer hetzelfde antwoord.
De antwoorden veranderen echt niet als je de vraag steeds opnieuw stelt. Het is geen antwoord dat je wil horen maar het is wel het enige juiste antwoord: huisarts en psycholoog. Echt dat zal je goed doen!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Yassin zei:
Ja maar is dit een gedachte
Klik om te vergroten...
JAAA!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yassin zei:
Maar waarom dan die tintelingen en de hoge ademhaling
Klik om te vergroten...
#zucht# psychosomatische klachten. Hyperventilatie. Dat is het. En hup, nu niet meer jezelf gek maken! Ophouden hoor! Niet voor ons maar voor jezelf. Zolang jij jezelf zo aanpraat hoe erger het wordt. Het is nog vrijdag overdag, tijd genoeg om nu je huisarts te bellen voor een gesprek. Hup hup pak die telefoon en bellen. Succes!

http://www.allesoverhyperventilatie.nl/hyperventilatie-symptomen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."