Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOveral bewerkte wiet (BE)

Overal bewerkte wiet (BE)

28 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet nu niet of het over heel belgie hetzelfde is maar zeker in de streek west vlaanderen waar ik woon, op straat word hier verzwaarde bewerkte wiet verkocht met hopen. Zijn er mensen die weten met wat voor chemische of natuurlijke goedjes bewerkt word? En in welke mate is het schadelijk voor het mensenlijk lichaam? No offense tegen nederland maar gisteren bij ons op het nieuws, nederland kweekt massaal in belgie voor coffeeshops terwijl de wiet die hier gekweekt word, eerst terug naar nederland gaat en dan terug komt bij de belgische grote afnemers, BEWERKT...?? Heb dit al vernomen uit verschillende bronnen. Belgen/Nederlanders die hier meer weet over te vertellen, mening is vrij :) Bestaat er nog onbewerkte goeie wiet buiten de enkele soortjes die ik vind in een coffeeshop ver in nederland?
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tekzor668 zei:
Weet nu niet of het over heel belgie hetzelfde is maar zeker in de streek west vlaanderen waar ik woon, op straat word hier verzwaarde bewerkte wiet verkocht met hopen. Zijn er mensen die weten met wat voor chemische of natuurlijke goedjes bewerkt word? En in welke mate is het schadelijk voor het mensenlijk lichaam? No offense tegen nederland maar gisteren bij ons op het nieuws, nederland kweekt massaal in belgie voor coffeeshops terwijl de wiet die hier gekweekt word, eerst terug naar nederland gaat en dan terug komt bij de belgische grote afnemers, BEWERKT...?? Heb dit al vernomen uit verschillende bronnen. Belgen/Nederlanders die hier meer weet over te vertellen, mening is vrij :) Bestaat er nog onbewerkte goeie wiet buiten de enkele soortjes die ik vind in een coffeeshop ver in nederland?
Klik om te vergroten...
Ik heb ooit in een documentaire nederwiet gezien dat zogenoemde `dompelwiet` voor het droger in een oplossing met lood gedaan word. Hierdoor word van 1 kilo 2 kilo gemaakt! 50% lood dus!
Dit is zeker schadelijk voor de longen. Denk dat het zeker nog bestaat maar je moet de goede contacten hebben. Ik heb daar geen ervaring mee want ik ga naar de vertrouwde coffeeshop in nederland. Misschien een idee om een keer toertje nederland te pakken en flink inkopen bij verschillende coffeeshops. Kost in 1x een klap geld maar dan rook je wel een `schoon` wietje.

R0mmelP0t
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tekzor668 zei:
Weet nu niet of het over heel belgie hetzelfde is maar zeker in de streek west vlaanderen waar ik woon, op straat word hier verzwaarde bewerkte wiet verkocht met hopen. Zijn er mensen die weten met wat voor chemische of natuurlijke goedjes bewerkt word? En in welke mate is het schadelijk voor het mensenlijk lichaam? No offense tegen nederland maar gisteren bij ons op het nieuws, nederland kweekt massaal in belgie voor coffeeshops terwijl de wiet die hier gekweekt word, eerst terug naar nederland gaat en dan terug komt bij de belgische grote afnemers, BEWERKT...?? Heb dit al vernomen uit verschillende bronnen. Belgen/Nederlanders die hier meer weet over te vertellen, mening is vrij :) Bestaat er nog onbewerkte goeie wiet buiten de enkele soortjes die ik vind in een coffeeshop ver in nederland?
Klik om te vergroten...

Hoer weet je dat de weed bewerkt is?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
r0mmelp0t zei:
Misschien een idee om een keer toertje nederland te pakken en flink inkopen bij verschillende coffeeshops. Kost in 1x een klap geld maar dan rook je wel een `schoon` wietje.

R0mmelP0t
Klik om te vergroten...

Doe af en toe wel es een weekendje bij jullie noorderburen, rotterdam en amsterdam zijn dan meestal mijn favo plekjes, kan je geloven dat ik de laatste keer lachkicks gehad heb van die lekkere onbewerkte soortjes, voelde me terug in men eerste smokers jaren, over de grens kom ik er liever niet mee, in het verleden genoeg kwijt geraakt door grenscontroles, liever hotelletje boeken en enkele dagen genieten, mentaliteit vind ik ook veel opener bij jullie, is telkens op en top fun :-P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
catootje zei:
Hoer weet je dat de weed bewerkt is?
Klik om te vergroten...

Door veel dingen:
- op de weegschaal, verzwaarde wiet krijg je bv. op 1gr. 1/3 minder dan moest die onverzwaard zijn.
- verharde as (kom ik niet veel meer tegen, de truccen zijn veranderd)
- als je via gerolde joint inhalleert is het net zo een vuurwerk op een taart, wij zeggen de wiet "fistert" (net het geluid als zo een feestelijke taartversiering -_- )
- vooral de smaak ook, niet te beschrijven, maar soms gewoon niet lekker, soms valt het mee
- soms is een top wiet zo keihard als ik er het dan over heb met vrienden er een top van op tafel gooi hard, geen blaadje of korrel thc die er af komt met zo een dof tok geluid bij landing

Kortom alles wat ik niet merk als ik bij de buren op reis ben :)

Vele smokers in belgie smeken om een gecontroleerd beleid, de thc waarden mag zelfs voot velen lager zolang de wiet maar lekker onbewerkt is :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon je eigen plantje kweken :wink: , ik smoor geen wiet meer waarvan ik niet zeker ben dat'ie 100% puur natuur is
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Gewoon je eigen plantje kweken :wink: , ik smoor geen wiet meer waarvan ik niet zeker ben dat'ie 100% puur natuur is
Klik om te vergroten...

Heb ik ook al zitten denken en is een feit wat je zelf doet doe je meestal beter :grin:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tekzor668 zei:
Heb ik ook al zitten denken en is een feit wat je zelf doet doe je meestal beter :grin:
Klik om te vergroten...

Niet denken, gewoon DOEN :grin: , ik rook nog steeds wiet van een plant die ik 2 jaar geleden heb geteeld...of 3... weet het niet presies.

Perfect bewaard in grote weckpotten en die wiet is tot op de dag vandaag nog steeds heerlijk te roken met een heerlijk gevoel, de potentie ervan is echt minimaal 'verwaarloosbaar' achteruitgegaan.

Gewoon veel geluk gehad dat men plantje buiten meer een boompje was geworden :grin:
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik woon in Belgisch Limburg, hier hoor ik het ook regelmatig van vrienden,
Ik zelf heb al 2 jaar dezelfde dealer, ik weet wat ik krijg op voorrand en ik ken hem ook al een tijdje dus hij geeft me ook altijd een extraatje erbij.
Is beetje zoeken op het begin, eenmaal je een goede vind gewoon bij hem blijven halen.
n
nys1988Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ik woon in Sint Niklaas , Oost-Vlaanderen en hier is er ook heel wat bewerkt spul... :(
maar eens je je dealer hebt gevonden en je weet van waar het komt blijf je erbij... :smoke:
heb telkens al bijna een jaar elke maand mn mooie grote zak vers van de kweekerij :wink:
of zelf kweken maar aangezien ik een appartement huur is dit geen aanrader aangezien de huisbaas op een gelijkvloers werkt :grin:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
nys1988 zei:
ik woon in Sint Niklaas , Oost-Vlaanderen en hier is er ook heel wat bewerkt spul... :(
maar eens je je dealer hebt gevonden en je weet van waar het komt blijf je erbij... :smoke:
heb telkens al bijna een jaar elke maand mn mooie grote zak vers van de kweekerij :wink:
of zelf kweken maar aangezien ik een appartement huur is dit geen aanrader aangezien de huisbaas op een gelijkvloers werkt :grin:
Klik om te vergroten...

Ook van 1988, ik smoke al heel wat jaar en het is veel verandert bij vroeger. Heb enkele goeie bronnen maar wat er soms rond gaat, zoals ze hier zeggen op de forums, echte bagger!!
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sorry voor de bump maar vond een nieuw topic maken wat stom als er al één was.

Had de laatste jaren een vaste dealer en altijd goeie kwaliteit gehad.

Door omstandigheden is hij gestopt dus koop ik hier en daar wat aan, maar het is belachelijk hoeveel bewerkte wiet er hier wordt verkocht in BE.

Je smaakt er gewoon niets van en het effect is ook niet wat het moet zijn, om nog maar van onze gezondheid te zwijgen!

Ben 14 jaar een fulltime blower geweest maar echt triestig hoe ze nu te werk gaan, en het ergste is dat veel mensen het niet door hebben dus blijven ze maar bewerkte wiet verkopen..

Al die lekkere soortjes gewoon verpest voor dikke winst :confused:

Heb deze nacht niet kunnen slapen en moest dit ff kwijt :tongueclosed:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom koop je het niet op het darkweb. Ben er van overtuigd dat het daar goedkoper en beter is.

Over verzwaring; het werkt als volgt- Wanneer de planten bloeien maar nog niet aan het afbloeien zijn, staan alle toppen nog mooi open. Dat is het moment dat bepaalde lieden er bijv steenwol over verstuiven. Wanneer de plant dan afbloeit sluiten de toppen (compacte toppen) en zie je er op het blote oog niets van, behalve met een microscoop. In Amsterdam ken ik in elk geval één betrouwbare coffeeshop die alle weed onder een microscoop bekijkt. Verder kan je er hoe dan ook vanuit gaan dat een zeer groot deel van de wiet resten van bestrijdingsmiddelen heeft. Geen enkele kweker riskeert het teloorgaan van zijn oogst. En spoelen (afspoelen van de planten) kan alleen wanneer de toppen nog niet groot zijn. Dus vanaf dat moment wordt er bij de meeste kwekers (behalve bij de enkele ideële biologische kweker, die predatoren tegen de plagen gebruikt) naar hartelust gespoten met de meest ongure stofjes die in de professionele land en tuinbouw al lang verboden zijn vanwege bijv hun kankerverwekkende eigenschappen. En dan is er bijv ook nog zoiets als meeldauw wat een hele oogst kan aantasten. Zwaar slecht voor je longen, maar geen kweker die het spul niet verkoopt.

Dus: zelf kweken.
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Rayyar

Ja daar heb ik niet veel verstand van, maar heb al gemerkt dat je vooral brol krijgt via internet dus ga dat ook maar laten..

Ben terug opzoek gegaan en het enige wat ik tegenkom is dikke verzwaarde wiet, zelf bij mensen die al jaren verkopen!!

Door dat verzwaard spul krijgt ge een raar effect in uw hoofd waardoor vele jonge gasten denken dat ze lsd wiet hebben of dat ze er heel stoned van worden hahaha, waar gaat het naartoe..

Vooral de jonge generatie rookt vollop vervuilde wiet, echt zielig.

Zal maar terug het risico nemen en naar de shops in Nederland gaan, beter dan mijn longen kapot roken.

Stom Belgie :sweatsmile:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rayyar zei:
Waarom koop je het niet op het darkweb. Ben er van overtuigd dat het daar goedkoper en beter is.
Klik om te vergroten...
Ik ook, maar deze sites zijn voor zover ik weet bijna onmogelijk te vinden :sweatsmile:
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#16
Anunnaki zei:
Ik ook, maar deze sites zijn voor zover ik weet bijna onmogelijk te vinden :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Nee joh. Je moet alleen weten waar je zoeken moet.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Avīci zei:
Nee joh. Je moet alleen weten waar je zoeken moet.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook het probleem hahaha.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anunnaki zei:
Ja dat is ook het probleem hahaha.
Klik om te vergroten...

Google is toch je beste vriend in dit soort gevallen. Maar via google kan je ook op forums met een gelijkaardig uiterlijk als DF terecht komen waar ze bergen bewerkte wiet verkopen. Wou hier onlangs nog een waarschuwtopic over starten maar heel men lap tekst weg door een tikfout dus is voor later ^^.
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Idd, heb mij spijtig genoeg laten vangen.. Heb veel zin om die gasten paar keren te laten rijden voor niks!
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier ben ik weer, had even een goede dealer maar die is vorige week gestopt dus ben weer op zoek gegaan en bij 3 verschillende vrienden mee besteld van hun dealer, man man wat een troep!!

Ik blow al langer dan 10 jaar met die vrienden dus ik verwacht dat ze bewerkte wiet toch snel herkennen, maar ik krijg boze blikken als ik er iets van zeg.. ze maken hun longen kapot met die bewerkte shit en ze geloven mij gewoon niet.. het smaakt gewoon niet naar wiet, dat merk je toch na al die jaren blowen??

Ik hou van elke dag een blow maar moeten stoppen omdat je alleen bewerkte wiet kan vinden is te gek voor woorden, stom Belgie!

Zo, dat is er ook weer uit :tongueclosed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."