Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHasj of wiet voor het slapen gaan

Hasj of wiet voor het slapen gaan

29 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#1
hasj of wiet voor het slapen gaan?
welke vinden jullie het best voor het slapen gaan?
Ik vindt wiet dat rook ik meestal voor het slapen gaan maar moet zeggen dat hasj ook goed werkt want je wordt er erg rustig van.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hangt vooral van de soort wiet af natuurlijk, voor het slapen kun je het beste indica roken.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Hangt vooral van de soort wiet af natuurlijk, voor het slapen kun je het beste indica roken.
Klik om te vergroten...

Ja een indica is erg lekker voor het slapen.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het met beiden lekker om te gaan slapen, maar hasj heeft toch zeker mijn voorkeur.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Na een sterk hazejointje(maar niet zoveel dat ik niet meer kan lopen) ben ik echt uren niet in slaap te krijgen, het is hierin zelfs een stuk effectiever dan cafeïne voor mij persoonlijk. :wink:

Dit heb ik slechts soms/een klein beetje met een indicawietje, ik en het overkomt me helemaal nooit als ik hasj rook.
Ik heb alleen geen idee of de hasj die ik meestal haal indica/sativa is, wellicht is hier een echte stoner met verstand van zaken? Ik haal bijna altijd Superpolm of HIA, en met hoge uitzondering eens een keertje een afghaan(specifieker dan dit wordt 't blijkbaar nooit genoemd).
@Psychedelibee Ben jij nog steeds een echte stoer met verstand? :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Ik heb alleen geen idee of de hasj die ik meestal haal indica/sativa is, wellicht is hier een echte stoner met verstand van zaken? Ik haal bijna altijd Superpolm of HIA, en met hoge uitzondering eens een keertje een afghaan(specifieker dan dit wordt 't blijkbaar nooit genoemd).
@Psychedelibee Ben jij nog steeds een echte stoer met verstand? :)
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je bedoeld of ik nog steeds een echte stoner met verstand ben haha!?

Maar de hasj die jij noemt zijn allemaal indica in ieder geval. Sowieso is vrijwel alle hasj indica. Zeker wanneer het geïmporteerd is, en dan maakt het niet uit of het Marokkaanse, Afghaanse, Indiase, Nepalese hasj is. In die landen kweken ze eigenlijk alleen indica.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hardcorestoner zei:
Ja een indica is erg lekker voor het slapen.
Klik om te vergroten...

En sativa helpt bij mij beter tegen de pijn. En slaap daar ook goed 'genoeg ' op.
Zometeen voor het slapen weer een goede joint roken; erg veel zin in :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ik neem aan dat je bedoeld of ik nog steeds een echte stoner met verstand ben haha!?

Maar de hasj die jij noemt zijn allemaal indica in ieder geval. Sowieso is vrijwel alle hasj indica. Zeker wanneer het geïmporteerd is, en dan maakt het niet uit of het Marokkaanse, Afghaanse, Indiase, Nepalese hasj is. In die landen kweken ze eigenlijk alleen indica.
Klik om te vergroten...
Ik was stiekem een beetje jolig aan het vissen naar het tweede deel van je reactie. Thanks! :)

Wellicht is het dan meer omdat ik sativa-wiet met indica-hasj ondersteund. Als ik wiet rook is dit eigenlijk altijd een amnesia-/silverhaze, of een enkele keer snowwhite. Dat zal dan vast ook geen indica zijn?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeker wiet. Ik rook zeer zelden hasj.

@Fool , ik slaap juist wel lekker na een haze jointje. Beetje dromerig gevoel als ik inslaap.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bijzonder, om de één of andere reden ben ik dan altijd te opgegaan in een gedachte/film/artikel/text/boek. En als ik dan alles weg leg, dan blijf ik alleen nog maar nadenken over vanalles en nogwat, zo val ik echt niet in slaap. :P
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Bijzonder, om de één of andere reden ben ik dan altijd te opgegaan in een gedachte/film/artikel/text/boek. En als ik dan alles weg leg, dan blijf ik alleen nog maar nadenken over vanalles en nogwat, zo val ik echt niet in slaap. :P
Klik om te vergroten...

Met een ander wietje en dan vooral indica lukt het net zo goed hoor. Als ik een echt blow dagje of avondje heb en meerdere jointjes rook, sluit ik zelfs soms af met een haze-je. Lekker voor de dromerige inslaap.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vreemd, met wiet/hasj slaap ik nooit lekkerder. Slechts eerder. Op de bank...

Wat zuigt...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
of een enkele keer snowwhite. Dat zal dan vast ook geen indica zijn?
Klik om te vergroten...
Snowwhite is indica. Eigenlijk alle witte soortjes zijn indica.

Fool zei:
Bijzonder, om de één of andere reden ben ik dan altijd te opgegaan in een gedachte/film/artikel/text/boek. En als ik dan alles weg leg, dan blijf ik alleen nog maar nadenken over vanalles en nogwat, zo val ik echt niet in slaap. :P
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook met sativa, ik slaap er nooit sneller door in ieder geval.

Ik vind het normaal ook nooit echt een probleem en rook ook vrijwel nooit indica. Ik vind de smaak van indica niet echt geweldig en het effect ook erg saai. Ik rook eigenlijk alleen indica als iemand het me aanbied of wanneer ik stimulanten heb gebruikt en juist wel wat hulp bij slaap kan gebruiken.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Snowwhite is indica. Eigenlijk alle witte soortjes zijn indica.


Dat heb ik ook met sativa, ik slaap er nooit sneller door in ieder geval.

Ik vind het normaal ook nooit echt een probleem en rook ook vrijwel nooit indica. Ik vind de smaak van indica niet echt geweldig en het effect ook erg saai. Ik rook eigenlijk alleen indica als iemand het me aanbied of wanneer ik stimulanten heb gebruikt en juist wel wat hulp bij slaap kan gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ik slaap juist snel met een goeie sativa.
Meestal een amnesia haze of een andere haze
Na hele dag door smoken met vrienden sluit ik de dag af met een dikke haze joint.
Ga me nest in doe muziek op me oren binnen 5 min slaap ik al :)
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
En sativa helpt bij mij beter tegen de pijn. En slaap daar ook goed 'genoeg ' op.
Zometeen voor het slapen weer een goede joint roken; erg veel zin in :wink:
Klik om te vergroten...
Elk wiet soortje werkt wel voor de pijn voor mij.
Als ik buikpijn heb en ga smoken ben ik al vergeten dat ik buikpijn had :joycat::tearsofjoy::tearsofjoy:
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik overdag of begin van de avond gewoon een Amnesia haze of AMG vape dan val ik gewoon goed in slaap.

normaal wordt ik 4 keer per nacht wakker. met Amnesia in me mik slaap ik de hele nacht prima en de volgende dag spring ik vrolijk uit bed want het is sativa. prima spul. je vaped wat amnesia en je hebt gelijk 4 kwaaltjes tegelijk opgelost.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet doen. Gewoon helemaal niet beginnen aan slaap meds. Hou het bij melatonine. Je bent zo afhankelijk.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Woezoe zei:
Niet doen. Gewoon helemaal niet beginnen aan slaap meds. Hou het bij melatonine. Je bent zo afhankelijk.
Klik om te vergroten...
Melatonine is niet slecht voor je lichaam en ontwikkelt geen lichamelijke afhankelijkheid maar het is slecht voor je biologische klok. Misschien eerst eens inslaapoefeningen proberen in plaats van gelijk naar medicatie en drugs te grijpen.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind allebei prima voor het slapen gaan, maar wiet heeft bij mij een ander effect dan hasj. Van hasj ga ik altijd een beetje "spacen" als ik in bed lig. Alles draait een beetje, maar niet zoals bij alcohol. Meestal ben ik dan binnen een half uur in slaap terwijl ik nuchter echt uren wakker kan liggen.
Van indica wiet word ik nooit zo heel stoned en duurt het ook wat langer voor ik in slaap ben. Sativa doet bij mij hetzelfde als bij hasj, maar dan iets minder intens.
Wel raad ik je aan er mee uit te kijken en het niet te vaak te doen. Ik ben nu namelijk best afhankelijk van wiet om snel in slaap te komen en bij het wakker worden voel ik me altijd een beetje vaag.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#20
ketakoekjes zei:
Melatonine is niet slecht voor je lichaam en ontwikkelt geen lichamelijke afhankelijkheid maar het is slecht voor je biologische klok. Misschien eerst eens inslaapoefeningen proberen in plaats van gelijk naar medicatie en drugs te grijpen.
Klik om te vergroten...
Goeie voeding en ritme kan al voldoende zijn. Ben het helemaal met je eens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."