Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsknipperend oog

knipperend oog

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BaldoringoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zat met het probleem dat ik een zenuwtrekje kreeg waardoor ik mijn ogen altijd hard toeknijpte.
i
ikkedikkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

De laatste tijd heb ik soms last van een "oncontroleerbaar ooglid". Ik voel m'n ooglid dan een beetje wegtrekken (ik denk een mm ofzo, in de vorm van m'n oog sluiten en terug openen), maar kan het absoluut niet controleren. Meestal gebeurd het dan slechts 1x, soms gebeurd het meermaals maar nooit vaak of vlak achter elkaar. Ben ondertussen eens een weekje gestopt met blowen (nu al bijna 2 excl weekends), en heb er sindsdien geen last meer van gehad, buiten als ik een joint gerookt had. Daarom ben ik er vast van overtuigd dat het met het blowen te maken heeft...

Vanaf het minste dat ik blow heb ik echter wel knalrode ogen en die zitten volledig dicht, ookal voel ik me niet zo stoned (ook andere mensen zeggen dat).

Iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben? Stoppen met blowen doe ik liever niet, maar als het te schadelijk blijkt te zijn voor m'n ogen is de keuze snel gemaakt natuurlijk... Heb er best wel een beetje schrik van en de momenten dat het gebeurd is geeft het me een enorm angstig gevoel (door de oncontroleerbaarheid).

Het is ongeveer een maandje geleden begonnen en ik blow nu zo'n 2 jaar elke week. Het is dus best wel raar dat het nu pas gebeurd...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dat ook wel eens gehad, zo'n irritant zenuwtrekje. Ik kan me alleen niet herinneren of ik in die tijd nog blowde, dus eigenlijk heb je niets aan deze post. Wel heb ik een jaar niet geblowd nu en het is nooit meer terug gekomen, dus niet blowen kan sowieso geen kwaad :þ
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij heeft (bijna) iedereen wel kleine spasmes/spasmen (welke is 't :confused:) van blowen. Had het weleens in m'n lippen, ogen, benen, armen, vooral als ik stoned was maar ook daarbuiten wel. Ik blowde vrijwel dagelijks.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor zover ik het herken is het wat ik ook heb (gehad eigenlijk). Dit kan op de meest gekke plekken voorkomen. Een aantal malen op een bepaade plek op je lichaam, bv. bovenbeen. En later weer een aantal maal op een andere plek, bv. ooglid. Doe je niks aan.

Ook was het op mn boven of onderlip.

Sinds ik met blowen gestopt ben en ben gaan sporten is het wel weg. Ik was een anti-beweger. Ben echter geen arts en kan niet zeggen of het daaraan ligt. Soort van miniscule krampjes ofzo zonder enige pijn. Best vaag.



*.exe
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb er ook heel sporadisch weleens last van, zo'n trillend ooglid, maar ik wijt dat niet aan het blowen. Toen ik eens een paar jaar niet blowde had ik het ook. Je hebt er zelf meer last van dan dat andere mensen het aan je zien, want niemand heeft mij ooit gezegd: "zit niet zo spastisch met je ooglid te trillen" :tearsofjoy:

Als je het echt hevig laat knipperen staat het natuurlijk wel charmant :wink:

Blowen is trouwens niet slecht voor je ogen. Het is bekend dat THC staar kan voorkomen of tot staan kan brengen. Is het in ieder geval nog ergens goed voor.
:wave:
i
ikkedikkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De trillingen aan m'n oog heeft nog niemand opgemerkt volgens mij, had het vooral over de standaard effecten die bij mij iets duidelijker te zien zijn: rode ogen en wallen

Ga toch eventjes voorzichtig aandoen tot ik zekerheid heb.. tot ik uit ga waarschijnlijk :tongueout:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het ook een tijdje gehad, denk wel dat het aan het blowen lag, ik blowde wat meer in die periode en het gebeurde ook vooral als ik stoned was.
Ik had soms dat mijn ooglid wat trilde, en soms mijn bovenbeen, verder nergens anders. Leuk, ben niet de enige :tongueout:
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
ligt niet aan de weed
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thc heeft invloed op je spierspanning he. Vandaar dat MS-patienten het ook medicinaal gebruiken. Ik heb het sterke vermoeden dat het daar mee te maken heeft. Even van de koude grond bedacht.



*.exe
i
ikkedikkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ivoos zei:
Ik heb het ook een tijdje gehad, denk wel dat het aan het blowen lag, ik blowde wat meer in die periode en het gebeurde ook vooral als ik stoned was.
Ik had soms dat mijn ooglid wat trilde, en soms mijn bovenbeen, verder nergens anders. Leuk, ben niet de enige :tongueout:
Klik om te vergroten...
Wat noem je wat meer? en hoeveel blowde je voordien?

Zelf heb ik het nadat ik ongeveer een half jaartje "veel" blowde in de zin van, geen beperkingen meer tot het weekend, en 25€ (schat iets van een 4gram) van een lokale dealer is er op een avondje soms wel door... Coffeeshop wiet duurt iets langer, maar 5g daarvan is er op een weekendje ook wel door...

Hoe lang heb je hier ongeveer last van gehad? Is het volledig gestopt toen je stopte met blowen?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ikkedikke zei:
Ivoos zei:
Ik heb het ook een tijdje gehad, denk wel dat het aan het blowen lag, ik blowde wat meer in die periode en het gebeurde ook vooral als ik stoned was.
Ik had soms dat mijn ooglid wat trilde, en soms mijn bovenbeen, verder nergens anders. Leuk, ben niet de enige :tongueout:
Klik om te vergroten...
Wat noem je wat meer? en hoeveel blowde je voordien?
Klik om te vergroten...
Voordien eens in de maand, wat meer noem ik dan 2 keer per week. Zeker niet veel in vergelijking met anderen, maar het was meer dan er voor en het gebeurde ook enkel in die periode.
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#13
misschien ziet dat er wel heel erg bad-ass uit man. je moet zeg maar 1 oog halfdicht doen en dan je mes aflikken dat ziet er stoer uit
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ken het, ik heb het niet alleen in mijn ogen maar ook in mijn voeten en nek
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
inderdaad
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een trillend ooglid kan ontstaan als gevolg van stress/oververmoeidheid.

Gun je ogen af en toe wat rust, vooral als je bijvoorbeeld de hele dag achter de pc zit. Slaap genoeg, eet gezond en het gaat vanzelf over. Als het langer dan ~2 weken aanhoudt zou ik wel even langs de huisarts gaan.

Irritant is het zeker..
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#17
heb ik ook welleens ja, trekkend ooglid ofzo net als die eekhoorn van iceage assie weer de lul is.
Maar dat klinkt waarschijlijk een beetje raar :P
W
WillskrachtLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hahaha
Ice age eekhoorn..
Lekker hoor mr van der kart!
Ik lig in een vouw!
Ben nu na 22 jaar dagelijks blowen nu ruim maand gestopt..
Vanalles meegemaakt is verder terug te lezen op dit forum..
Geen nieuws op zich..
Maar trillend ooglid heb ik ook de laatste tijd..
Best irritant..
Magnesium (citraat) innemen en slapen zijn zeker een goede remedie!
Maar gebruik voedingssupplementen icm met vitamine pillen..
Dus magnesium tekort kan het eigenlijk niet zijn..
Slaaptekort ok..
Maar ook wanneer ik tijdje goed slaap heb ik evengoed last..
Voedingssupplementen zijn l tryptofaan en l tyrosine..
Dit om een dopamine/serotonine tekort op te vangen..
Men gebruikt juist diverse middelen (drugs) om deze lichaamseigen stoffen in grotere hoeveelheden dan normaal vrij te laten komen..
Uit voorzorg voor mogelijk tekort aan deze stoffen, en de evt gevolgen daarvan (erg divers, noem treintje koppen bv..) besloten om voldoende bouwstoffen voor deze lichaamseigen stoffen in te nemen..
Die basisstoffen hebben stoffen nodig die in vitamine pillen zitten om verwerkt te worden tot dopamine en serotonine.
Gaat verder ok en ben de supplementen aan het afbouwen.. (had al halve dosering per dag)
Maar toch een ice age oog.....
Laat weten wanneer het weg is..
Zal kwestie van tijd zijn..
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu wachten of ze na 11 jaar nog antwoord gaan geven 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij mij heeft het altijd met stress te maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."