Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst/Paniek/Stress na wiet

Angst/Paniek/Stress na wiet

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Boyman zei:
Ja, ik stopte vrij snel daarna helemaal met blowen maar ook in het dagelijks leven kreeg ik paniekaanvallen en het gebeurde steeds vaker. Ik denk dat ik na ongeveer anderhalve maand merkte dat ik zodanig bang en gespannen was dat ik suicidaal werd. Daarom heb ik aan de bel getrokken en met spoed naar de huisarts gegaan om er iets aan te gaan doen. Vanaf dat punt werd het beter, de angst werd met de week minder maar ik heb er al met al zo'n 6-9 maanden last van gehad denk ik.
Klik om te vergroten...
Pff aardige tijd man.. heftig om te horen. Kan je nu wel weer blowen of doe je helemaal niet meer ook?
En je klachten nu volledig weg?
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dessie zei:
Hoelang had je last van die angst en heb je er nu geen last meer van? Had je ook paniekaanvallen zonder dat je geblowd had?
Klik om te vergroten...
N beste tijd maar ik maakte me veel te druk, en dat helpt niet echt erbij.en ja later nog omdatje lichaam in paniekstand staat dat moet je weten te overheersen ik kreeg paniekaanvallen op de kutste plekken. Omdat ik er veel aan dacht als.je er zo min mogelijk aan denkt en leuke dingen probeerd te doen gaat het wel sneller want je vergeet alles👍🏻
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geruime tijd terug door wiet ook een heftige paniekaanval gehad. Sindsdien heeel regelmatig last van gehad als ik wiet rook (in gezelschap was er echter niks aan de hand!). Altijd dezelfde druk op mijn borst, bonkend hart en kortademigheid… wetende dat het tussen mijn oren zat!

Gisteren 40mg 2F-DCK gesnoven en een rondje gelopen met een joint. Eenmaal in bed kwamen dezelfde klachten wederom opzetten, maar dit keer nam ik uitgebreid de tijd om dit ongemak even te bestuderen. Ik liet het helemaal over me heen komen en werkte het niet meer tegen. Langzaam maar wel werd de druk en ongemak wat hoger, maar gewoon ontspannen blijven liggen en het geaccepteerd. En plots vervaagde alle spanning van mijn borst, hart bonkte niet meer zo aanwezig en ademhaling was weer A-OK! Ik was zo fucking opgelucht, ik was dat ‘duiveltje’ in m’n hoofd eindelijk de baas! Ik ben benieuwd wanneer (if at all) het weer komt opzetten en of ik het ditmaal nogsteeds kan handelen.

En anders… Ketamine als therapie tegen paniekaanvallen? Hahaha
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dessie zei:
thanks voor je reactie man! Waar begonnen je symptomen mee? Je verteld dat het steeds erger werd - hoe ging dat bij jou?
Ik ben niet echt bang voor angst ofzo, ook toen ik de badtrip had wist ik wel - dit is een paniekaanval en het gaat wel weer weg en ik ga nu niet dood. Kreeg alleen m'n gedachten niet rustig, kreeg alleen maar negatieve flits gedachten en ik was helemaal aan t trillen en dat zo'n 2 uur lang. Het was heel raar hoe m'n gedachten non stop negatief waren en ik dat gwn niet kon stoppen.

Nu ervaar ik het heel anders, ik kan het slecht uitleggen maar soms ben ik er gewoon niet bij en op drukke plaatsen met veel rumoer raak ik beetje van t padje af. Het is niet meteen een paniekaanval want kan mezelf wel redelijk rustig houden voor de buiten wereld maar in mezelf is het complete chaos - gevoel van angst en alsof ik gek wordt ofzo. Me ademhaling wordt ook sneller en kan me niet meer focussen. Me vriendin vond me vooral heel stil terwijl ik normaal erg aanwezig ben.
Moest vandaag ook naar de supermarkt en dan ben ik daarvoor echt angstig en na een tijdje gaat het wel oke... En die periodes heb ik verschillend op een dag, het is voornamelijk heel irritant ofzo. Ik weet dat er niks aan de hand is maar mn hoofd en lichaam gedraagt zich anders.

Heftig dat je je eerst volledig toe moest geven aan je paniekaanvallen, lijkt me totaal niet fijn nee. Hoelang heeft het bij jou allemaal een beetje geduurd? En ben je er nu volledig overheen?
En kwam jou angst ergens vandaan of is het puur getriggerd door de drugs ook?
Klik om te vergroten...
Goede vraag, ik weet nog dat ik het moeilijk vond om precies te bestempelen wat ik nou voelde (op normale dagen, als ik nuchter was). Het was gewoon een soort spanning en vaag gevoel van "impending doom" wat me constant bezig hield en daardoor sloegen mn gedachten steeds op hol. Alsof ik nooit ook maar een klein beetje rust kon vnden ergens. Dat heb jij zo te zien ook op het moment. Probeer je eens te verdiepen in meditatie, dan leer je jezelf aan om dat soort gedachten te herkennen, onderscheppen en verminderen. Sinds ik mediteer heb ik ook eigenlijk nooit meer een bad trip gehad.

Dat gevoel wat je beschrijft is ook een vorm van angst. Je geest distantieert zichzelf als het ware van wat er gebeurt om jou/zichzelf te beschermen. Ik herken dat ook wel. Wat ik je zou geven als tip om op dat soort momenten juist heel bewust proberen te worden van je omgeving. Ga heel specifiek noemen wat je ziet, voelt, hoort, ruikt. Dan creeer je weer een soort verbinding met de werkelijkheid en kom je er makkelijker in terug.

Mijn eerste keer werd getriggerd door de drugs maar daarna werd het een deel van mn dagelijks leven, het kon zomaar overal gebeuren en op het laatst was het al vanaf de seconde dat ik wakker werd mis. Dat is het moment dat ik om hulp ben gaan vragen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dessie zei:
Heftig om te lezen allemaal joh! Heb je hulp gezocht bij een professional? Erg heftig ook dat je er al 3 jaar mee rondloopt joh, hoop dat er een moment komt waarbij het beter met je gaat! Beterschap en sterkte ook!
Klik om te vergroten...
Ik heb het grotendeels zelf proberen accepteren. Zonder psychotherapie.. en met hulp van mijn huisarts… het was/is heel zwaar maar ik heb er mee leren leven. Ik heb wel het gevoel dat ik het kan gebruiken, maar het is heel duur. It is what it is
K
Knuffel PandaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hiyou zei:
Ik heb het grotendeels zelf proberen accepteren. Zonder psychotherapie.. en met hulp van mijn huisarts… het was/is heel zwaar maar ik heb er mee leren leven. Ik heb wel het gevoel dat ik het kan gebruiken, maar het is heel duur. It is what it is
Klik om te vergroten...
It is what it is! No progress without struggle ❤️
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Had gister echt zin om te blowen, zit ook in een goede vibe en was relaxt. Had hier nog wat wiet liggen dus jointje gedraaid rond 23:00 (denk 0.2 gram wiet wat erin zat) maar na het smoken kreeg ik weer dezelfde dingen als 3 maanden geleden.

Begon na het smoken me helemaal oncomfortabel te voelen. Snel maar naar bed gegaan en proberen te slapen maar ook weer helemaal van die spierspasmes en gedachten die heel raar door mn hoofd spookte, kon totaal niet focussen op dingen. Werd helemaal niet dat relaxte stoned als vroeger weet je wel dat je gewoon lekker op de bang beetje stoned tv kan kijken en dat terwijl ik daar wel heel veel zin in heb.

Iemand hier bekend mee? Kan ik ooit nog normaal een jointje opsteken?
Heb 8 jaar lang dagelijks geblowd! Soms wel 6-8 joints op een dag en nu word ik parra na 1 jointje, begrijp er helemaal niks van.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
Mn hersenen hebben dit dus plots geweigerd nog te doen-wat heel moeilijk te vatten is. Ik heb nog steeds heel veel verdriet voor wat het met mij gedaan heeft. Ik moet er mee leren leven, het is een deel geworden van wie ik ben..en dit is heel zwaar want je staat er alleen voor, alleen jij voelt het. Als je weet dat het mentaal is, kan je dit leren controleren…
Klik om te vergroten...


Heel herkenbaar hoor, maar ik denk dat het wat gevoeliger ligt dan alleen door de wiet. Wiet gebruikte je niet zomaar natuurlijk, dus kijk even 'waarom je het gebruikt? Is het omdat je het chill vind, of dat je minder voelt wat er om je heen gebeurt. Soms zijn het afweersystemen in je lichaam die je probeert te verdoven. Ikzelf blowde ook veel, om mezelf rustiger te maken onderandere. Maar eigenlijk zat er veel diepere emoties eronder, ik kreeg ook plots last van angst, maar nu ik langer bezig ben met mezelf,ben ik er achter gekomen dat het gewoon oude hardnekkige patronen en emoties zijn die ik niet had verwerkt. Soms kunnen emoties anders worden weggezet in je lichaam, komt het er dus helaas op een nare manier uit (paniekaanvallen) dus ik wil er mee zeggen, dat ik zeker weet dat als jij inderdaad in jezelf gelooft om het toe te laten, jij ook minder last kan krijgen van paniekaanvallen.

Je kan ook bezig zijn met je eigen spiritual awakening process. Lees er maar wat over.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dessie zei:
Had gister echt zin om te blowen, zit ook in een goede vibe en was relaxt. Had hier nog wat wiet liggen dus jointje gedraaid rond 23:00 (denk 0.2 gram wiet wat erin zat) maar na het smoken kreeg ik weer dezelfde dingen als 3 maanden geleden.

Begon na het smoken me helemaal oncomfortabel te voelen. Snel maar naar bed gegaan en proberen te slapen maar ook weer helemaal van die spierspasmes en gedachten die heel raar door mn hoofd spookte, kon totaal niet focussen op dingen. Werd helemaal niet dat relaxte stoned als vroeger weet je wel dat je gewoon lekker op de bang beetje stoned tv kan kijken en dat terwijl ik daar wel heel veel zin in heb.

Iemand hier bekend mee? Kan ik ooit nog normaal een jointje opsteken?
Heb 8 jaar lang dagelijks geblowd! Soms wel 6-8 joints op een dag en nu word ik parra na 1 jointje, begrijp er helemaal niks van.
Klik om te vergroten...
Je tolerantie is weg/verminderd. Deze soort is te sterk voor je. Je kan minder dikke joints draaien, of het houden bij een paar trekjes. Of een CBD soort zoeken. Ik ben zelf een dagelijkse blower en merk ontwenningsverschijnselen en heb moeite met te stoppen. dus persoonlijk zou ik het gewoon achter je laten. Bespaar je nu niet veel meer geld, tijd en energie door het niet te blowen?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mensen onderschatten hoe 'ongevaarlijk' thc is, het kan misschien geen overdoseringen veroorzaken die je leven in gevaar brengen Maar mentaal kan het extreme gevolgen hebben en tot paranoia en angst lijden. Dus wanneer je tolerantie lager is geworden en je een joint rookt, overdoseer je eigenlijk alleen in plaats van een heroine verslaafde of coke verslaafde word je gewoon heel erg paranoia en angstig en dit gevoel kan lang aanhouden na de gebeurtenis. Toch een krachtig goedje dat thc, na een blow pauze raad ik mensen ook altijd aan om een soortje te roken die veel cbd bevat, dit voorkomt een nare ervaring met blowen
R
RfamlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben gestart met blowen op mijn 13e (ben nu 36), gewoon af en toe. Dat werd steeds meer en op mijn 15e/16e vrijwel dagelijks, ook op school in de pauzes. Zolang ik een doel in mijn leven had (school) had ik geen last, toen ik een jaar na mijn havo niks deed, ging het mis. Ik kreeg na jaren blowen een angstaanval. Dat gevoel relateerde ik daarna elke keer als ik blowde, dus ben gestopt. Daarna, na een tijdje, geen last meer. Totdat je weer wilt gaan proberen, je weet dat het dom is, maar het is zo lekker. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet, maar totaal stoppen voor altijd, dat vind ik moeilijk. Als ik de verhalen hier lees dan ben ik er nog goed vanaf gekomen, het heeft echter wel zijn sporen achtergelaten. Nu ga ik eens cbd wiet proberen...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Dus wanneer je tolerantie lager is geworden en je een joint rookt, overdoseer je eigenlijk alleen in plaats van een heroine verslaafde of coke verslaafde word je gewoon heel erg paranoia en angstig en dit gevoel kan lang aanhouden na de gebeurtenis.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of het zo simpel is. Als ik teveel neem val ik in slaap. Of ik word extreem euforisch.

Wiet is wel een beetje psychedelisch. Misschien is dat deel van wiet iets te veel voor de gemiddelde persoon? Ik zelf heb wel dat ik behoorlijk gemindfucked raak op hogere dosis wiet. Ik heb wel eens gedacht dat het hele universum in mijn hoofd zat op een vlinke bong rip.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oef getroffen door de wet van Murphy. Het kan duizenden keren goed gaan maar je zal maar net die ene keer treffen dat je realiteit op de kop wordt gezet.

Mijn advies aan jou is om niet te vechten en niet te vluchten maar om bewust te worden en te voelen. Angst is een emotie, een emotie is niet van jou die is van de wereld. Mensen denken vaak dat ze emoties maken maar emoties maak je niet die overkomen je. Emoties kunnen je hardnekkig vastgrijpen en niet meer loslaten. Als jij dan niet bewust bent van die emotie en de energie die het jou kost om het maar overal mee naartoe te nemen dan kom je uiteindelijk de man met de hamer tegen. Hij slaat je neer maar hij zal je nooit vertellen waarom. Dus ga niet vechten of vluchten maar probeer je bewustzijn te trainen dan kom je er vanzelf achter wat het is want je zal zien dat het altijd hetzelfde is. Het zal uiteindelijk opvallen en na een paar keer denk je dan ook haha ja daar trap ik dus mooi niet meer in.

Wees niet bang om voor altijd zo te blijven want dan zal je altijd zo blijven.

Waarom ik je dit zeg? Nou ik heb zelf ook behoorlijk last gehad van paniekaanvallen en angst. Uiteindelijk ben ik in een psychose beland en na maanden wachten op een psychiater kwam er maar niks uit. Ik ben daarna via via in contact gekomen met Hans Laurentius, een man die praat over advaita(non dualiteit). Ik ben mij verder gaan verdiepen in spiritualiteit( bedankt @Mindless ) en kan je vertellen dat het mijn leven drastisch heeft veranderd. Misschien is het iets voor jou misschien niet en anders maar voor een ander.

Succes!
1
1981thegoodtimesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dessie zei:
Yooo allemaal,

Ben even benieuwd of iemand deze ervaring ook heeft gehad.
8 jaar stevig dagelijks geblowd, nooit ergens last van gehad - het deed me juist veel plezier.
Maand geleden op vakantie geweest, toen een tijdje ff niet geblowd. Alleen 2x in het weekend en na de 2e keer een hevige bad trip gekregen. Paniekaanval x10 laat maar zeggen - nooit verwacht dat me dit ooit zou overkomen van wiet. Ik ben een enorme wiet fan en denk dat het ook een goed middel is.
Voelde me die dag ook prima en rookte een jointje s'avonds met iemand waarmee ik vaker een jointje heb gerookt - er was gwn een relaxte sfeer enzo. Ik wilde ook van dagelijks blowen naar soms een jointje roken en dat ging me tot die dag erg goed af.

We zijn nu 2,5 week verder en voel me nog steeds echt vreselijk. Enorme angst op drukke plekken, krijg van alles stress en kan de stress niet loslaten.
Het is vooral een angst die maar niet weggaat, terwijl ik er juist niet mee bezig probeer te zijn. Vrijdag en zaterdag uiteten geweest en het voelde gewoon alsof ik uit was gecheckt - ik hoorde zoveel geluiden om me heen en kon maar niet focussen op de gesprekken. Helemaal van de wereld ofzo en werd daar weer erg angstig van.

Ik heb erna geen wiet, alcohol, cafeïne meer aangeraakt omdat dat alles verstrekt. Heb een gezond leefpatroon.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Hoe kan je hier beter mee omgaan?

Ik ben nooit zo geweest en voel me erg angstig, adem zit ook erg hoog.

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Iemand tips?
Klik om te vergroten...
Op 30 jaar roken elke dag ongeveer 10gr per dag , heb ik het ook 3 maal voor gehad. Dat ik rookte , hartkloppingen niet lekker zijn . Beginnen panikeren. En dat voor zo een blowende gebruiker , opstaan eentje rollen naar toilette. Het komt meestal, door dat er meerdere problemen zijn , in je leven spanningen, stress . Gewoon even minderen of stoppen. Wat ik niet deed , maar wel light jointje rollen. Had ik het nog een beetje . Maar na 2 weken was ik er terug over . Dokter zij me , je moet stoppen, het is omdat je van je 15jaar elke dag rookt . Laar dat was bull . Ik ben geboren om te blowen . 2 weken erna aar Roosendaal. Lekkere amnesia gekocht . Daar gerookt , niet slecht geworden. En joepie weer blowen . Het hangt af wat er in je omgaat. Gewoon even rustig doen .
S
Swurfy1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dessie zei:
Yooo allemaal,

Ben even benieuwd of iemand deze ervaring ook heeft gehad.
8 jaar stevig dagelijks geblowd, nooit ergens last van gehad - het deed me juist veel plezier.
Maand geleden op vakantie geweest, toen een tijdje ff niet geblowd. Alleen 2x in het weekend en na de 2e keer een hevige bad trip gekregen. Paniekaanval x10 laat maar zeggen - nooit verwacht dat me dit ooit zou overkomen van wiet. Ik ben een enorme wiet fan en denk dat het ook een goed middel is.
Voelde me die dag ook prima en rookte een jointje s'avonds met iemand waarmee ik vaker een jointje heb gerookt - er was gwn een relaxte sfeer enzo. Ik wilde ook van dagelijks blowen naar soms een jointje roken en dat ging me tot die dag erg goed af.

We zijn nu 2,5 week verder en voel me nog steeds echt vreselijk. Enorme angst op drukke plekken, krijg van alles stress en kan de stress niet loslaten.
Het is vooral een angst die maar niet weggaat, terwijl ik er juist niet mee bezig probeer te zijn. Vrijdag en zaterdag uiteten geweest en het voelde gewoon alsof ik uit was gecheckt - ik hoorde zoveel geluiden om me heen en kon maar niet focussen op de gesprekken. Helemaal van de wereld ofzo en werd daar weer erg angstig van.

Ik heb erna geen wiet, alcohol, cafeïne meer aangeraakt omdat dat alles verstrekt. Heb een gezond leefpatroon.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Hoe kan je hier beter mee omgaan?

Ik ben nooit zo geweest en voel me erg angstig, adem zit ook erg hoog.

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Iemand tips?
Klik om te vergroten...
Ook 17jaar rook al 4 jaar sinds dit jaar in de zomer heel veel gerookt en andere drugs gedaan rookte zo 20 gram in 5 dagen op geld zo weg nu school begonnen en rookte al wat minder had ik laatst van iemand 5 gram gehaald maar echt hele sterke wiet ik had 1 Jonko op en voelde alsof ik er 4 op had later op de dag nog 1tje en voor de eerste keer ook 1 slokje lean gehad ben die avond voor de eerste keer ooit slecht gegaan maar ik dacht van niks gewoon te veel gehad want het was zo’n zware wiet 2 dagen later ik denk ik ga nog eentje roken maar minder erin en maar 1 voordat ik hem op had ging ik weer slecht ik dacht wtf is dit en durfde niet meer te roken bang dat ik weer slecht ging dus week lang niet gesmoked en daarna was ik met een vriend die assie had was de zelfde assie waar ik al 2 jaar lang haal nooit problemen mee gehad ik rook er 1 en ik ging niet slecht dus ik denk het ligt aan de wiet nu 3 dagen later rookte ik weer assie nergens last van 2 uur daarna heb ik er nog 2 gerookt ging ik weer slecht ik herhaal dit waren de eerste keren voor mij in 4 jaar tijd ik moest niet overgeven alleen de eerste keer de andere keren kreeg ik heel erg heten overgeef gevoel het gevoel alsof het steeds naar boven komt en alsof ik me eigen lichaam niet meer voel alsof ik in me lichaam drijf echt een kut gevoel wanneer je dat overgeef gevoel erbij hebt die laatste keer was 3 dagen geleden ik wil nu helemaal stoppen want ben er gewoon klaar mee nu heb ik elke avond als ik me ogen dicht doe een draaierig gevoel ik kan niet slapen ook vandaag kheb de hele avond niet geslapen waardoor ik die weer een dag niet naar school ga en ik voel me vooral heel angstig alsof er geesten op me kamer zijn elke avond mijn zaklamp aan in bed gewoon bang in het donker alsof Oke en klein kind ben ik hoor een geluid alsof mijn kast dicht slaat heb daarna 3 uur lang met me zaklamp op die kast gericht helemaal paranoia maar het raarste vind ik gewoon die draaierigheid als ik m’n ogen dicht doe ik weet niet wat die is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."