Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Legio Patria Nostra zei: Bij mij kwam dit moment om te stoppen op het tijdstip dat ik op het punt stond om serieus diep in de problemen te gaan komen, (voorzover ik deze al niet had) omdat ik het tegendeel bereikte wat voor mij de reden was om er ooit mee te beginnen. Ik heb 17 jaren lang onafgebroken stevig geblowd. Ik ben er in één keer volledig mee gestopt. Dat is nu alweer 15 jaar geleden ongeveer. Op enig moment valt dat kwartje. En dan....even doorbijten! Klik om te vergroten... Nooit meer trek in gehad daarna ook? Wat ben jij vooral gaan doen toen je gestopt was? Lekker bezig hoor!"
"*.exe2.0 zei: @Dessie Ik snap dat je zegt dat je het knap vindt. Het viel alles mee, elke dag was een dag verder van de verslaving vandaan. De dagen konden mij niet snel genoeg gaan. Zo erg walgde ik er van. Ik zag vrienden die kennissen werden en later bekenden. Ze kochten allemaal een huis of hun tweede al. Vakanties, dure hobby's. Kinderen kwamen, carrière moves, etc. Ze leefden. Ik had een joggingbroek, op elke rekening een maand achterstand (huur, eneco, verzekeringen), shoarma, een beetje bier en teveel wiet. En ik stond op 2 rekeningen 1.000 rood plus studieschuld van ruim 4.000. Was boos op de wereld geworden, afgezonderd, tikkeltje vervreemd van alles. Keek ook veel complottheorie filmpjes Ik had wel een klein internetbedrijfje en een HBO diploma op zak. Ik denk dat dat m'n houvast is geweest om me niet helemaal f*ckt te voelen. Als ik nadacht besefte ik dat mijn hele situatie voortkwam uit het blowen. Daarom was ik lethargisch, wazig, ongemotiveerd. Terwijl ik wel wilde maar de roes weerhield me. Ik heb mezelf gereset. Ik stopte. Ging naar de dokter met allerlei achterstallige kwaaltjes, tandarts sinds 5 jaar ofzo. Huis schoonmaken, opruimen, gezonder eten, sporten, nieuw kapseltje, andere kleding, etc. Ook heb ik voor mezelf bepaald wie ik nou echt een vriend of vriendin vond en daar m'n aandacht aan besteed. Heel heilzaam en leerzaam ook. Volop opwaarts! Dat kan jij ook hoor Klik om te vergroten... Ik snap je, ben ook veel bezig met de wereld en vooral de misstanden daarvan. Hoe kijk je daar nu tegen aan? Heeft het stoppen met blowen je een positievere kijk gegeven? Daar hoop ik stiekem wel een beetje op! Yesss daar ga ik ook voor, volop opwaarts haha"
"*.exe2.0 zei: Zeker wel trek hoor maar het werkte godzijdank bij niet meer zoals vroeger. Ik wer vooral wazig en angstig. Vooral allemaal dingen regelen en resetten en daar dan hard op kicken, Veel geslapen ook, 2030 naar bed, Opstaan met een shitload aan energie. Lag vooral aan mn dag- en nachtritme wat ik moest aanpassen. Klik om te vergroten... Lekker man! Ik hoop dat ik uberhaupt kan slapen haha. Gaat goed komen"
"PsyTekZ zei: In het begin meer met de kids bezig, werken, klusjes thuis aanpakken, uitstapjes met het gezin, gaan wandelen in vrije tijd. Ben na 1 maand wel stevig ziek geworden, longonsteking. Tijdens en na die periode eigenlijk totaal geen zin meer gehad in een joint. Voor de ziekte wel nog. Nog een tip. Probeer alcohol, nicotine of gelijk welk ander middel te vermijden. Je ziet het al snel als vervanger. Ik ben een maand lang meer beginnen roken. Intussen ook mee gestopt. Klik om te vergroten... Thanks! Ik rook en drink gelukkig bijna niet dus denk dat dat wel moet goed komen. Goed dat je ook bent gestopt met roken. Ik hoop niet dat ik het heel saai ga vinden, avonden duren dan zo lang zonder ff een jointje draaien en roken maar goed loopt vast wel los met de tijd!"
"Snelleke Snel zei: Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je? Klik om te vergroten... Vind dat echt lang, na 3 of 4 jaar pas! Maar snap dat je je een junk voelde na je fiets verhaal, zou dat ook hebben haha. Nadeel, ik woon in Amsterdam en is op elke straathoek verkrijgbaar. Met mij gaat t goed! Steeds meer motivatie om maandag écht te stoppen. Morgen komt me niet-blowende huisgenoot weer thuis na 2,5 week alleen te zijn geweest (heel veel geblowd de afgelopen 2 weken, denk zo'n 6-8 jointjes op 1 dag, maar ben er daardoor eigenlijk wel goed klaar mee en wil het ook echt niet meer zo) dus dat is ook wel chill, voel ik iets meer de druk om niet te blowen. Ook stopt mn vriendin maandag met roken (die wou niet eerder) en denk dat dat me ook erg gaat helpen. Als ik een stopweek heb en zij zegt continue ; ik ga even naar buiten peukie doen word ik psychisch helemaal gek omdat ik dan ook zo graag wil blowen. Dus al met al het ziet er goed uit! Zondag avond mn laatste jointje en vanaf maandag is t voorgoed klaar!"
"Eerste stopdag vandaag, was op een normale dag nu denk ik net aan m'n tweede jointje begonnen. So far so good, denk dat de meeste trek vanavond pas komt. Denk wel dat ik het echt moeilijk ga vinden om mijn leven niet saai te vinden zonder het blowen. Was zaterdag avond op een verjaardag en merk dan eigenlijk dat ik veel liever thuis wil blowen dan op de verjaardag zijn - ik hoop dat die mindset snel veranderd. Ik ga de komende dagen maar veel afleiding zoeken en sowieso heel de maand December volhouden."
"Hahah yesss thanks! Ga voor helemaal fresh & clean. Laat t maar snel week 2/3 zijn dan!"
"Snap niet dat jullie om 20:30 konden slapen haha. Kom echt niet in slaap, denk gister en vandaag 3 uurtjes in totaal gemaakt? Melatonine, thee, boekje lezen. Niks helpt haha. Ben wel erg moe maar val gewoon niet weg. Anyway, so far so good! Overdag gaat t prima, vind vooral s’avonds en dat nuchter in bed liggen erg moeilijk"
"Lieve Mensies, Na 8 mooie jaren heb ik toch besloten om te gaan stoppen met blowen. Na verschillende stoppogingen te hebben geprobeerd hoop ik 2 dec dan echt te kunnen stoppen. Ik ben hard opzoek naar tips & tricks van professionals op dit gebied. Heb op mijn 15e voor het eerst geblowd en was meteen verkocht. Sinds mijn 17e blow ik dagelijks en ik ben nu bijna 25. Toen ik jong was blowde bijna al mn vrienden en dat was ook wat we voornamelijk deden. De afgelopen paar jaar heb ik altijd het liefst alleen geblowd en zag het dan ook echt als ‘chillen’ en zette vaak een goeie docu op. Ik kon het blowen altijd erg goed combineren met mijn dagelijks leven, heb de universiteit afgemaakt en een goede baan, sport regelmatig, veel vrienden, familie en een relatie. Ik heb altijd veel interesse gehad in drugs en vond drugs altijd veel fijner dan alcohol en drink ook bijna niet. Als iedereen dronken in de club stond zat ik aan de pillen. Ik denk dat ik mij vroeger heb aangeleerd dat je door te blowen even ‘niks voelt’. Door verschillende gebeurtenissen uit het verleden en het niet kunnen praten hierover sliep ik erg slecht, blowen hielp bij mn slaapproblemen. Te jong om te beseffen dat het uiteindelijk niet goed voor je is als je het niet kan balanceren. Nu 8 jaar later besef ik eigenlijk dat ik niet zonder kan. Maar goed, wil nu wel echt stoppen. Het kost me veel geld, ga er slecht door eten, ik leef er teveel naartoe en wil eigenlijk niks anders doen dan binnen zitten en blowen. Vind het heel lastig om te verzinnen wat ik ga doen met al mn tijd. En het nuchter naar bed gaan zie ik onwijs tegen op, ik kan niet meer ‘moe’ worden zonder te blowen dus dat word een uitdaging. Ook de gedachte dat ik nooit meer kan blowen en even in een andere wereld kan zijn vind ik nu nog erg moeilijk. Ik ben heel de maand dec vrij en heb door de feestdagen veel leuke dingen gepland, goed moment om te stoppen dacht ik. Ben benieuwd hoe jullie hierover denken!"
"Snelleke Snel zei: Gewoon stoppen en doorzetten, als je echt wilt, en er echt klaar mee bent lukt dat! Ik heb ook heel lang geblowt, dagelijks, bijna 10 jaar. Ik was ook klaar met dat afhankelijk zijn, en had er wel genoeg aan uit gegeven. Ik heb het 2 weken heel erg zwaar gehad, ik heb echt zitten huilen.. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb eerlijk alles verteld, ik kreeg slaappillen mee, maar ik heb uiteindelijk er maar 2 van gebruikt... ineens was het over, God wat een verlichting was dat zeg, ik werd veel uitgeruster wakker. Het is dus toch puur je eigen wil, en om de tijd te doden ging ik bijvoorbeeld een spelletje spelen ofzo (moet je alleen oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt haha) of een pleures eind lopen met m'n hond, gewoon jezelf afleiden... Nu jaren later rook ik zo af en toe een joint, en kan dat nu gewoon zonder dat ik het nodig heb. Soms rook ik een joint, dan weer een tijd lang niet, maar net wanneer IK dat wil, en dat is echt zo'n verlichting... Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen, ik de doorgewinterde wiet verslaafde... Als ik het kan, kan iedereen het, succes in ieder geval! Het zal je uiteindelijk meer opleveren Klik om te vergroten... Thanks man! Het begin is idd ook het moeilijkst. Wel fijn dat je nu af en toe kan roken, ik hoop dat ik daar ooit kom. Na hoeveel jaar ben je weer iets gaan roken?"