Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Belgie is suboxone nu al 8 jaar gegeven vanaf dosis methadone. Een maal op 40 a 30 mg ga je over . Omdat op hoge dosis methadone kan suboxone niet overnemen. Maar methadon voor 1 maand is hier 29 gélules is 1,57euro suboxone is 1 doos wat niet genoeg is voor 2 weken 9 euro dus duur ."
"Gizmo22 zei: Ik was 10jaar verslaafd aan heroine. Bijna jaar gestopt en ik slik nu alleen 30mg methadon per dag. Voorheen 60mg. Nu heeft een arts (geen verslavingsarts! Maar assistent arts in opleiding) mijn methadon in èèn week tot nul afgebouwd, elke 3dagen 5mg eraf. Dit ging te snel en was te veel, ik heb dit vaak aangegeven. Ik slikte voorheen 60mg. en afgebouwd tot 30mg. Deze laatste zijn erg moeilijk voor mij om dat aftebouwen, en helemaal binnen een week wat mijn arts dus wil. Zonder slaapmedicatie en controle en zonder intake gesprek is zij dit afbouwprogramma gestart. Ondanks mijn bezwaar dat 10jaar verslaafd niet met èèn week helemaal gestopt kan zijn. Ik haalde om de 3dagen mn medicatie op bij appotheek, dat was het. Ik zou graag horen wat jullie hiervan vinden, hoe deze arts mij zo laat afbouwen. (Ik koop nu op straat mijn methadon) moet ik een klacht indienen? Alvast bedankt ieder. Klik om te vergroten... Wat een idioot bouwd zo snel af als dokter . Ok als je op 160 mg staat . Maar iedereen heeft een dosis waar je aankomt dat je maar per 2 om de 15 a 30 dagen kan afbouwen. Bv ik stond op 183 mijn hoogste afbouw ging prima 2mg per week af . Uiteindelijk op 60 mg moest ik 2 maand blijven staan omdat het geen 36 uur bescherming gaf maar nog 16 uur en ontwenning. Eenmaal op 50 mg ging er 2mg elke 30 dagen af dat was te doen . Omdat op lagere dosis bv er gaat op 50 mg gaat er 4 mg af dan voel je maar pas op dag 3 of 4 de afbouw . Als je niet bijgebruikt . Je merkt het in de ochtend dat je minder bescherming hebt . Lastig koud . Als je iets aanraakt raar voelen . Moeilijk pijn en mensen verdragen . Beter sliw and steady wins de race snel afbouwen is meer drang voor gebruik . Neem het van een profesional aan . Helft van mijn leven eraan verbrod laar veel geleerd van afbouw bijgebruik ."
"Tis niet echt moeilijk om diazepan te krijgen . Gebruik het al zo een 4 jaar . 20 mg nemen daarna koffie met wat wiscky en kan eens chillen , en veel stress aflaten en wat pijn . De pijn blijft maar met dia , zeg je meer . Ok hep pijn je aanvaard het gemakkelijker. Kan het sols 2 a 3 weken nemen 10mg ochtend 10 avond . Maar het is wel juist , zonder sta ik veel agressief de eerste 2 dagen . Dus neem ik gewoon avon 100mg trazolan . Het heeft als bijwerking, een hele goede slaap met dromen, die zo echt zijn . Krijg het al jaren van dokters . Voor spier ontspanning. Na jaren hero gebruik , is de ontwenning van dia , niets tegen de bruine smurie. En beter te controleren. En voor de 3 onrustige na dagen gewoon 100mg trazolan . Niet verslavend en geweldige dromen ."
"smartmarc zei: Mijn vraag is dus? Vanaf welke hoeveelheid methadon inname kan al fataal zijn? Omdat ik daar zoveel verschillende antwoorden over krijg. Zou dit graag willen weten omdat een vriend van mij al 20jaar verslaafd is aan heroine met daarbij dus ook methadon. Ik weet dat hij 80mg methadon per dag krijgt. Dus bij deze zou ik daar graag antwoord op willen omdat ik ook weet dat hij nog andere medicatie gebruikt. Klik om te vergroten... Dat hangt af van meerdere factoren . Hoe lang heb je gebruikt , hoeveel per dag . Je gewicht tolerantie aan opiaten. Bv ik had voor mijn eerste keer metha 7 jaar elke dag 3 gr zeker gebruikt. Ik ben opgestart op 60mg . Dag erna al ontwenning na 10 uur metha . Omhoog naar 80 . Dan kon ik al 20 uur . Uiteindelijk op 135 mg gezet . Heb ik omdat ik te hoig stond . 1 maand geslapen en maar 6 uur opgeweest uit bed . Dus daar stond ik al re hoog . Maar dan voor op je vraag te antwoorden. Ik heb is zelf dokter gespeeld oldat ik op 120mg 4 weken 2 gr had gerookt erop . Resultaat ontwenning. Dus toen met de letha siroop dokter gespeeld . En de max op 1 dag wat denk ik bijna mijn dood was .moest het 20 mg meer geweest zijn . Was 285 mg methadone. Dus een normale nuet gebruiker kan 80 al dodelijk zijn . Geloof me. Mijn maat dronk is 1 ml dat is 4 mg metha , en lag gans de dag en nacht te slapen . Dus oppassen. Altijd gewoon je dossis kiezen waar je niet te sloom bent dat is te hoog maar ook niet te laag . Dat is het moeilijk stuk voor goede afbouw ."
"poppy zei: hallo beste lezers ik hoop dat iemand mij hier heel goed advies over kan geven. ik ben al enkele maanden verslaafd aan fentanyl ongeveer 3 maanden echt verslaafd en het begon met oxycodon gebruik. ik heb een tijdje terug me zelf laten afkicken thuis dikke week ziek geweest en nog paar dagen na effecten gehad maar toen ik eenmaal clean was voelde ik me zo slecht. ik voelde me leeg en had geen energie. ik wil heel snel naar een afkick gaan om het binnen te weer te doen want ik was snel hervallen hierdoor. maar mensen ik ben zo bang dat ik me nooit meer de oude ga voelen ik wil gewoon mijn leven terug !!!!!! zijn er mensen die er ervaring mee hebben en me kunnen vertellen hoe het hun vergaan is ik moet zeggen dat ik de pleisters ook vaak kauw in dan het speeksel uit spuug en niet door slik zo is de verslaving gekomen dat terzijden... Klik om te vergroten... De meeste van ons hier kennen dat gevoel . Maar prijs je gelukkig. De ontwenning van ixy of fenta over enkele maanden te gebruiken, is nog niet het ergste . In je hoofd misschien ja en je lichaam. Maar dat is maar 10 a 18 dagen . Als je echt maar rond de 3 maand zit. Dus het lichamelijke deel is maar 4 a 5 daagjes . Zie je het echt niet zitten om ful turkey te gaan , kan je dokter je begleiden . En ook ontwenning verlichten . Ik deed het vaak met benzo. Tot het engste voorbij is . Of baar een centrum voor suboxone . Dat is minder dan metha . Maar beter . 1 raad wacht niet en ga achter hulp. Dat is het beste . Te lang wachten en je bent 24 jaar kwijt , voor je het beseft . Ga dokter of centrum en wacht niet het voelt echt onmogelijk, maar zie mij . Nu al 5 jaar clean . Na 24 jaar . Wacht niet , ga op die hulp snel af . Sterkte"
"Tijdloos zei: Hoor vaak dat Suboxone een duivel is. Kan je niet terug aan lage dosering oxycodon (als je chronische pijn hebt) anders zou ik proberen met iets anders af te bouwen via een verslaving kliniek. Heb zelf genoeg ervaring met fentanyl afbouwen dmv oxycodon. Eerste week was kut maar had aardig wat oxycodon opgespaard waar ik geluk mee had. Sterkte! En people us updated! Klik om te vergroten... Suboxone kan je sneller afbouwen dan methadone. Toen ik van 130 mg naar 30 mg methadone ging, hebben ze me overgezet naar suboxone. Dan ben ik op 2 a 3 maand afgebouwd. En suboxone is op veel gebieden beter dan methadone. Geloof me ."
"Met die methadone, duurde het jaren . Maar dan kan je vanaf 40 _30mg methadone naar suboxone gaan . En daar gaat het snel .tegenover methadone. De afbouw is veel sneller omdat het anders werkt dan methadone. Bij overgang, moest ik de methadone wat laten uitwerken , want als je direct suboxone op werkende methadone inneemt val je in ontwenning. Metha werkt ongeveer tussen 30a36h . Dus de dag na je methadone, wacht je ongeveer 8h langer . Wanneer ontwenning methadone begint, neemje suboxone onde de tong niet inslikken heel belangrijk. Bij mij was dat 16mg suboxone en ik voelde na 20 min de ontwenning wegtrekken. Plus ik kon op 2 maand volledig afbouwen met dat product. Had ik dat vroeger geweten hat ik nooit aan metha begonnen. Dus als je om 10h ochtend je methadone in nam. Wacht je tot 16h dan gewoon suboxone onder de tong . En ik was weg . Elke week ging er 2mg af en op 2 maand was het afgelopen. Maar slik suboxone niet in . Want in de maag wordt het product voor 70% niet opgenomen. Het moet onder je tong intrekken."
"Dessie zei: Yooo allemaal, Ben even benieuwd of iemand deze ervaring ook heeft gehad. 8 jaar stevig dagelijks geblowd, nooit ergens last van gehad - het deed me juist veel plezier. Maand geleden op vakantie geweest, toen een tijdje ff niet geblowd. Alleen 2x in het weekend en na de 2e keer een hevige bad trip gekregen. Paniekaanval x10 laat maar zeggen - nooit verwacht dat me dit ooit zou overkomen van wiet. Ik ben een enorme wiet fan en denk dat het ook een goed middel is. Voelde me die dag ook prima en rookte een jointje s'avonds met iemand waarmee ik vaker een jointje heb gerookt - er was gwn een relaxte sfeer enzo. Ik wilde ook van dagelijks blowen naar soms een jointje roken en dat ging me tot die dag erg goed af. We zijn nu 2,5 week verder en voel me nog steeds echt vreselijk. Enorme angst op drukke plekken, krijg van alles stress en kan de stress niet loslaten. Het is vooral een angst die maar niet weggaat, terwijl ik er juist niet mee bezig probeer te zijn. Vrijdag en zaterdag uiteten geweest en het voelde gewoon alsof ik uit was gecheckt - ik hoorde zoveel geluiden om me heen en kon maar niet focussen op de gesprekken. Helemaal van de wereld ofzo en werd daar weer erg angstig van. Ik heb erna geen wiet, alcohol, cafeïne meer aangeraakt omdat dat alles verstrekt. Heb een gezond leefpatroon. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Hoe kan je hier beter mee omgaan? Ik ben nooit zo geweest en voel me erg angstig, adem zit ook erg hoog. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Iemand tips? Klik om te vergroten... Op 30 jaar roken elke dag ongeveer 10gr per dag , heb ik het ook 3 maal voor gehad. Dat ik rookte , hartkloppingen niet lekker zijn . Beginnen panikeren. En dat voor zo een blowende gebruiker , opstaan eentje rollen naar toilette. Het komt meestal, door dat er meerdere problemen zijn , in je leven spanningen, stress . Gewoon even minderen of stoppen. Wat ik niet deed , maar wel light jointje rollen. Had ik het nog een beetje . Maar na 2 weken was ik er terug over . Dokter zij me , je moet stoppen, het is omdat je van je 15jaar elke dag rookt . Laar dat was bull . Ik ben geboren om te blowen . 2 weken erna aar Roosendaal. Lekkere amnesia gekocht . Daar gerookt , niet slecht geworden. En joepie weer blowen . Het hangt af wat er in je omgaat. Gewoon even rustig doen ."
"willemv zei: Methadon... naar mijn mening het beste medicijn tegen cravings, ziekgevoel en een rust die van binnen komt. Helaas werkt het niet voor iedereen. Klik om te vergroten... Klopt maar suboxone is veiliger minder heavy in detox . Maar duurder. Plus alles boven 45mg methadon. Wil zeggen dat suboxone niet kan overnemen. Maar methadon is top voor pijn ontwenning maar tijdelijk. En snel gewoon worden . Maar maakt ontwenning verschijnsel verdwijnen . En voor pijn die tramadol niet kon oplossen , was ik ook geholpen maar lange en trage afbouw . Moest ik terug alles herdoen nooit methadon maar subodore. Afbouw gaat veel gemakkelijker."
"Sterretje1984 zei: Kort geleden kwam ik erachter dat ik alle verslagen van mijn artsen kan lezen in het digitale dossier van het ziekenhuis / mijn specialisten. Nu kwam ik een brief van ruim een jaar geleden van mijn pijnpoli specialist iom mijn neuroloog aan mijn huisarts hebben gestuurd. Dat ze twijfelden of het wijs was na 10 jaar nog door te gaan met de oxycodon uit angst dat deze dosis straks niet meer voldoende is en daarom me over te laten stappen op methadon. De reactie van de huisarts was dat dit in zijn ogen niet nodig was omdat ik al zeker 6 jaar stabiel ben op deze dosis en nooit eerder om herhaal recepten vraag (klopt wat hij niet was is dat ik wel regelmatig eerder door mijn voorraad heen ben maar dan 4 tot 6 weken cold turkey die periode uitzing om geen argwaan bij de artsen te wekken) maar dat ze dit later weer zouden evalueren. Dit is nooit meer gebeurd, ik denk vergeten of gaat toch ooit nog eens gebeuren of niet omdat ik niet om ophoging vraag. Nu vind ik zelf een online niet veel voordelen van methadon tov oxycodon als het gaat om puur pijnstilling. Eerder vind ik negatieve verhalen mbt methadon. Zijn hier ervaringsdeskundigen hierin en kunnen / willen jullie met mij jullie verhaal en ervaring hierover delen? bedankt alvast! Klik om te vergroten... Bij mij wou men geen oxcy geven omdat je sneller aan oxy went tegen pijn dan methadon. En oxy kan NOOIT tippen voor pijn aan methadone geloof me . Heb genoeg getest op meer dan de helft van mijn leven . Metha is kut maar de best option voor pijnvrij. Toen ik afbouwde van 167 naar 30 . Voelde ik op 30 terug al de pijn . Die jaren weg was op hogedosis . En suboxone . Voor pijn doet niet bij mij ."