Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst/Paniek/Stress na wiet

Angst/Paniek/Stress na wiet

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blaatschaap zei:
Mindfulness kan je hier ook bij helpen. Door je angst te herkennen en te signaleren kan je het als het ware ontwapenen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan en vergt wel wat oefening uiteraard. Ik ben niet een heel zweverig type, en toen ze mij mindfulness tipte dacht ik dat het onzin was, maar er zitten zeker wel truukjes in die je kunnen helpen.
Klik om te vergroten...
Mindfulness is niets meer en niets minder dan bewust/alert zijn van je huidige directe ervaring. Als er iets zweverig is, is het nĆ­et bewust/alert zijn van je directe ervaring en in gedachten wegdromen. :wink:
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eve's drop zei:
Dat klopt, een tolerance break resulteert in heftigere effecten zo na de pauze.

Maar dan niet zo erg dat het middel zich paradoxaal gaat gedragen en er voor zorgt dat je bijna traumatisch rondloopt, dan is er zeker ook iets achterliggends maar sluit ook vervuilde wiet niet uit. In alle gevallen komt het altijd wel weer goed met het mensenbrein, het brein is er heel goed om zichzelf voor de gek te houden maar ook weer te repareren. Zie het als een waarschuwing en laat het de volgende keer bij een hijs of 2, is het niet genoeg dan kan je altijd meer nemen. Minder niet!
Klik om te vergroten...
Jaaa snap wel dat mn tolerantie wat minder was geworden, en misschien iets te veel gerookt weer meteen. En dat ik ff klachten heb snap ik wel (tot op zekere hoogte) maar het duurt me nu echt te lang en schrok echt van het effect die ik dit weekend ervaarde - terwijl het al bijna 3 weken geleden is weet je wel. Heb gewoon nooit angst ervaren en deze keer waren al die prikkels ofzo echt teveel - vind het zo raar nog steeds.

Denk ook zeker dat het wel weer goedkomt :) Hoop alleen dat het niet zolang duurt - voorlopig maar ff geen wiet voornamelijk ondanks dat ik er zo van kan genieten.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dessie zei:
Jaaa snap wel dat mn tolerantie wat minder was geworden, en misschien iets te veel gerookt weer meteen. En dat ik ff klachten heb snap ik wel (tot op zekere hoogte) maar het duurt me nu echt te lang en schrok echt van het effect die ik dit weekend ervaarde - terwijl het al bijna 3 weken geleden is weet je wel. Heb gewoon nooit angst ervaren en deze keer waren al die prikkels ofzo echt teveel - vind het zo raar nog steeds.

Denk ook zeker dat het wel weer goedkomt :) Hoop alleen dat het niet zolang duurt - voorlopig maar ff geen wiet voornamelijk ondanks dat ik er zo van kan genieten.
Klik om te vergroten...

Je kan ook kiezen voor een veel minder psychoactief wietje die je niet zo in het derde daluniversum katapulteert.

Een high cbd en low to zero thc strain, zo kan je lekker je topje roken zonder al die vage poespas, en wie weet langzaam weer wat indica dominante wiet kan mengen om zo weer te herkennen wat het met je kan doen.

Angst is iets wonderbaarlijks, een overlevingsinstinct. Doordat je nu zo extreem bad bent gegaan en je er zoveel aan denkt dan blijft die angst voortduren. Neem het aan als de waarschuwing van de natuur, never get too high because it can be a hell of a ride sometimes.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Mindfulness is niets meer en niets minder dan bewust/alert zijn van je huidige directe ervaring. Als er iets zweverig is, is het nĆ­et bewust/alert zijn van je directe ervaring en in gedachten wegdromen. :wink:
Klik om te vergroten...
Haha helemaal gelijk, mijn beeld van mindfulness is ook zeker veranderd nadat ik het heb toegepast voor m'n klachten :)
Dessie zei:
Fijn dat het nu wel weer beter met je gaat en je goede hulp hebt gevonden. Bizar dat het in 1x kan ontstaan he terwijl je nooit ergens last van hebt gehad. Ik heb ook veel XTC, Ballonnen, Coke en 4FMP gebruikt en na een festival weekend wel een week last van depersonalisatie maar verdween altijd best snel weer als ik weer sliep etc (sliep dan een heel weekend niet en at amper). Maar het verbaasd me gewoon dat het nu zolang aanhoud en dat er ook zoveel angst/paniekerige bij komt kijken, dat heb ik hiervoor nooit ervaren. Vind vooral dat op drukke plekken vervelend, want ben dus echt een gezelligheids mens. En dat van 1 joint haha - alle troep jarenlang in mn lijf gestopt en nu na 1 jointje dit.

Heeft de psych je geholpen met Cognitieve Gedragstherapie of heb je een andere methode toegepast?
Zat er bij jou ook een onderliggende angst achter of is je brein echt getriggert door de bad trip?

Jaaa mindfullnes ben ik bekend mee, moet daar nog een beetje aan wennen denk ik. Vind het idd nog best zweverig en concentratie is ver te zoeken als ik t probeer. Ik voel me bijv lekkerder als ik een beetje muziek luister en een beetje zit te chillen. Maar goed misschien toch wat meer oefenen.

Toen je de eerste keer weer drugs ging gebruiken - was je een beetje angstig ook nog van ' wat als?' of had je dat toen ook volledig los gelaten?

Thanks in ieder geval voor het delen! Fijn om te lezen ook dat het weer goed is gekomen bij je en je ook weer wat drugs enz kan gebruiken, geeft hoop :)
Klik om te vergroten...

Bij mij was het ook een gevalletje overmoedig, we waren de juiste weegschaal vergeten dus ik dacht dat wel even op de gok goed af te wegen op een crappy keukenweegschaaltje, dom idee. Daarnaast had ik de avond na de trip nog een afspraak geplanned staan, ook een dom idee, maar ik dacht dat wel even te kunnen doen.

Ik heb een paar EMDR sessies gehad en daarnaast cognitieve gedragstherapie om mijn angstgedachtes te tackelen. Beide hebben erg goed gewerkt voor mij. Mijn klachten zijn allemaal getriggerd door wat ik in de bad trip heb ervaren. Daarvoor heb ik geen angstklachten gehad.

De eerste keer drugs gebruiken waren wel spannend natuurlijk. Ik heb blowen het langst uitgesteld omdat het psychedelisch is. De eerste keer speed was vrij snel comfortabel, maar dat is ook het effect van het goedje. Ik was toen wel een beetje zenuwachtig om achteraf weer meer angstklachten te krijgen, maar dat bleef allemaal weg. Blowen ben ik voorzichtig weer mee begonnen door af en toe een hijsje van de vaporizer van een maat van me te proberen. Gewoon lekker chill thuis op de bank in goed gezelschap. Daar heb ik een nachtje slecht van geslapen door wat spanning, maar naarmate ik meer positieve ervaringen opdeed heb ik daar ook mijn zelfvertrouwen weer in gevonden. Ik kan me voorstellen dat er wel meer 'wat als?' spanning is als je bad trip getriggert is door blowen en je dat weer wilt gaan doen. Paddo's raak ik zelf niet meer aan, dus die spanning ontwijken is niet zo lastig.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey ik herken het heel goed man ik heb het 2 keer gehad door wiet en goed ook. Heb heledag met hartkloppingen gelopen enzv. En ja dan word je angstiger omdat je denkt ja er gebeurd dit of dat. Maar wat ik deed best dom eigelijk. Ik heb eerste tijd niet geblowd en steeds 1 of 2 trekjes genomen. En later kon ik weer smoken. Want ik heb dat wat jij had heel erg ik had al angst ergents door en toen met die wiet sloeg het allemaal weer op hol. Maar maat als je wil smoken en je doet het toch draai beter n sticky eerst en bouw dan op want geloof mij paniekaanvallen zijn tering eng. Maar als je vragen hebt vraag ze maar natuurkijk jowjoww
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Boyman zei:
Ook ik heb vrijwel exact dezelfde ervaring als jij gehad al was het dan in combinatie met psychedelica. De symptomen werden na die trip steeds erger tot ik uiteindelijk naar de huisarts ben gegaan waar ik oxazepam als noodmiddel kreeg voorgeschreven en later een combinatie van therapie en antidepressiva. Ik ging met stapjes vooruit en dat was heel prettig, maar uiteindelijk ben ik nog wel een aantal maanden niet mezelf geweest.

Zoals hierboven ook al gezegd is het inderdaad je angstcentrum die gewoon op hol geslagen is. Wat ik bij therapie leerde was om enorm bewust te zijn van wat ik nou eigenlijk voel en denk. Ook moet je voorop durven zetten dat anxiety ongevaarlijk is. Het voelt heel dreigend en eng, dat weet ik als geen ander... Maar het kan je niks doen. Het zal ook altijd weer weg trekken! Daarom zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan. Om je een beetje op weg te helpen en moed in te spreken kan ik je wel vertellen hoe mijn traject ongeveer verliep:

Mijn eerste oefeningen waren vrij simpel. Zodra ik een paniek/angstaanval op voelde komen, moest ik stoppen met wat ik aan het doen was en me compleet overgeven aan de aanval. In mijn geval was dat hartkloppingen, zweten, derealisatie en het gevoel van verlamde lichaamsdelen. Dat was vooral de eerste paar keer echt doodeng en heel onprettig. Maar als je dit vaker doet, ga je steeds meer beseffen dat het maar iets tijdelijks is en je niet echt in gevaar bent. Je lichaam reageert alsof dat wel zo is, dat maakt het zo vervelend. Door je zorgen te maken om de symptomen en angst die je voelt, kom je in een negatieve gedachtenspiraal ofwel feedback loop. Als je de gevoelens gewoon ervaart voor wat ze zijn zonder er een label ("angst", "gevaar") aan te hangen, zul je merken dat de aanvallen steeds korter duren en minder heftig worden.

Na een tijdje zul je merken dat als de symptomen weer opkomen, je zult erkennen dat je het voelt ("mijn hart slaat ineens heel snel"), accepteren dat het zo is, en dan ga je niet verder op het gevoel of de emotie in. Voor je het door hebt is het gevoel dan ook weer weggetrokken. Zoals hierboven ook al gezegd is alles wat hierboven staat eigenlijk een vorm van mindfulness/meditatie. Natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan en het zal een hoop tijd kosten voor je weer helemaal de oude bent, maar ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit gevoel tijdelijk is en je je er doorheen zult slaan!

Heel veel sterkte, als je er meer over wilt vragen mag je me altijd een berichtje sturen! :)
Klik om te vergroten...
thanks voor je reactie man! Waar begonnen je symptomen mee? Je verteld dat het steeds erger werd - hoe ging dat bij jou?
Ik ben niet echt bang voor angst ofzo, ook toen ik de badtrip had wist ik wel - dit is een paniekaanval en het gaat wel weer weg en ik ga nu niet dood. Kreeg alleen m'n gedachten niet rustig, kreeg alleen maar negatieve flits gedachten en ik was helemaal aan t trillen en dat zo'n 2 uur lang. Het was heel raar hoe m'n gedachten non stop negatief waren en ik dat gwn niet kon stoppen.

Nu ervaar ik het heel anders, ik kan het slecht uitleggen maar soms ben ik er gewoon niet bij en op drukke plaatsen met veel rumoer raak ik beetje van t padje af. Het is niet meteen een paniekaanval want kan mezelf wel redelijk rustig houden voor de buiten wereld maar in mezelf is het complete chaos - gevoel van angst en alsof ik gek wordt ofzo. Me ademhaling wordt ook sneller en kan me niet meer focussen. Me vriendin vond me vooral heel stil terwijl ik normaal erg aanwezig ben.
Moest vandaag ook naar de supermarkt en dan ben ik daarvoor echt angstig en na een tijdje gaat het wel oke... En die periodes heb ik verschillend op een dag, het is voornamelijk heel irritant ofzo. Ik weet dat er niks aan de hand is maar mn hoofd en lichaam gedraagt zich anders.

Heftig dat je je eerst volledig toe moest geven aan je paniekaanvallen, lijkt me totaal niet fijn nee. Hoelang heeft het bij jou allemaal een beetje geduurd? En ben je er nu volledig overheen?
En kwam jou angst ergens vandaan of is het puur getriggerd door de drugs ook?
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ook ik heb vrijwel exact dezelfde ervaring als jij gehad al was het dan in combinatie met psychedelica. De symptomen werden na die trip steeds erger tot ik uiteindelijk naar de huisarts ben gegaan waar ik oxazepam als noodmiddel kreeg voorgeschreven en later een combinatie van therapie en antidepressiva. Ik ging met stapjes vooruit en dat was heel prettig, maar uiteindelijk ben ik nog wel een aantal maanden niet mezelf geweest.

Zoals hierboven ook al gezegd is het inderdaad je angstcentrum die gewoon op hol geslagen is. Wat ik bij therapie leerde was om enorm bewust te zijn van wat ik nou eigenlijk voel en denk. Ook moet je voorop durven zetten dat anxiety ongevaarlijk is. Het voelt heel dreigend en eng, dat weet ik als geen ander... Maar het kan je niks doen. Het zal ook altijd weer weg trekken! Daarom zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan. Om je een beetje op weg te helpen en moed in te spreken kan ik je wel vertellen hoe mijn traject ongeveer verliep:

Mijn eerste oefeningen waren vrij simpel. Zodra ik een paniek/angstaanval op voelde komen, moest ik stoppen met wat ik aan het doen was en me compleet overgeven aan de aanval. In mijn geval was dat hartkloppingen, zweten, derealisatie en het gevoel van verlamde lichaamsdelen. Dat was vooral de eerste paar keer echt doodeng en heel onprettig. Maar als je dit vaker doet, ga je steeds meer beseffen dat het maar iets tijdelijks is en je niet echt in gevaar bent. Je lichaam reageert alsof dat wel zo is, dat maakt het zo vervelend. Door je zorgen te maken om de symptomen en angst die je voelt, kom je in een negatieve gedachtenspiraal ofwel feedback loop. Als je de gevoelens gewoon ervaart voor wat ze zijn zonder er een label ("angst", "gevaar") aan te hangen, zul je merken dat de aanvallen steeds korter duren en minder heftig worden.

Na een tijdje zul je merken dat als de symptomen weer opkomen, je zult erkennen dat je het voelt ("mijn hart slaat ineens heel snel"), accepteren dat het zo is, en dan ga je niet verder op het gevoel of de emotie in. Voor je het door hebt is het gevoel dan ook weer weggetrokken. Zoals hierboven ook al gezegd is alles wat hierboven staat eigenlijk een vorm van mindfulness/meditatie. Natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan en het zal een hoop tijd kosten voor je weer helemaal de oude bent, maar ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit gevoel tijdelijk is en je je er doorheen zult slaan!

Heel veel sterkte, als je er meer over wilt vragen mag je me altijd een berichtje sturen! :)
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jbruinsma zei:
Hey ik herken het heel goed man ik heb het 2 keer gehad door wiet en goed ook. Heb heledag met hartkloppingen gelopen enzv. En ja dan word je angstiger omdat je denkt ja er gebeurd dit of dat. Maar wat ik deed best dom eigelijk. Ik heb eerste tijd niet geblowd en steeds 1 of 2 trekjes genomen. En later kon ik weer smoken. Want ik heb dat wat jij had heel erg ik had al angst ergents door en toen met die wiet sloeg het allemaal weer op hol. Maar maat als je wil smoken en je doet het toch draai beter n sticky eerst en bouw dan op want geloof mij paniekaanvallen zijn tering eng. Maar als je vragen hebt vraag ze maar natuurkijk jowjoww
Klik om te vergroten...
Hoelang had je last van die angst en heb je er nu geen last meer van? Had je ook paniekaanvallen zonder dat je geblowd had?
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dessie zei:
Hoelang had je last van die angst en heb je er nu geen last meer van? Had je ook paniekaanvallen zonder dat je geblowd had?
Klik om te vergroten...
Ja, ik stopte vrij snel daarna helemaal met blowen maar ook in het dagelijks leven kreeg ik paniekaanvallen en het gebeurde steeds vaker. Ik denk dat ik na ongeveer anderhalve maand merkte dat ik zodanig bang en gespannen was dat ik suicidaal werd. Daarom heb ik aan de bel getrokken en met spoed naar de huisarts gegaan om er iets aan te gaan doen. Vanaf dat punt werd het beter, de angst werd met de week minder maar ik heb er al met al zo'n 6-9 maanden last van gehad denk ik.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Boyman zei:
Ja, ik stopte vrij snel daarna helemaal met blowen maar ook in het dagelijks leven kreeg ik paniekaanvallen en het gebeurde steeds vaker. Ik denk dat ik na ongeveer anderhalve maand merkte dat ik zodanig bang en gespannen was dat ik suicidaal werd. Daarom heb ik aan de bel getrokken en met spoed naar de huisarts gegaan om er iets aan te gaan doen. Vanaf dat punt werd het beter, de angst werd met de week minder maar ik heb er al met al zo'n 6-9 maanden last van gehad denk ik.
Klik om te vergroten...
Pff aardige tijd man.. heftig om te horen. Kan je nu wel weer blowen of doe je helemaal niet meer ook?
En je klachten nu volledig weg?
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dessie zei:
Hoelang had je last van die angst en heb je er nu geen last meer van? Had je ook paniekaanvallen zonder dat je geblowd had?
Klik om te vergroten...
N beste tijd maar ik maakte me veel te druk, en dat helpt niet echt erbij.en ja later nog omdatje lichaam in paniekstand staat dat moet je weten te overheersen ik kreeg paniekaanvallen op de kutste plekken. Omdat ik er veel aan dacht als.je er zo min mogelijk aan denkt en leuke dingen probeerd te doen gaat het wel sneller want je vergeet allesšŸ‘šŸ»
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geruime tijd terug door wiet ook een heftige paniekaanval gehad. Sindsdien heeel regelmatig last van gehad als ik wiet rook (in gezelschap was er echter niks aan de hand!). Altijd dezelfde druk op mijn borst, bonkend hart en kortademigheid… wetende dat het tussen mijn oren zat!

Gisteren 40mg 2F-DCK gesnoven en een rondje gelopen met een joint. Eenmaal in bed kwamen dezelfde klachten wederom opzetten, maar dit keer nam ik uitgebreid de tijd om dit ongemak even te bestuderen. Ik liet het helemaal over me heen komen en werkte het niet meer tegen. Langzaam maar wel werd de druk en ongemak wat hoger, maar gewoon ontspannen blijven liggen en het geaccepteerd. En plots vervaagde alle spanning van mijn borst, hart bonkte niet meer zo aanwezig en ademhaling was weer A-OK! Ik was zo fucking opgelucht, ik was dat ā€˜duiveltje’ in m’n hoofd eindelijk de baas! Ik ben benieuwd wanneer (if at all) het weer komt opzetten en of ik het ditmaal nogsteeds kan handelen.

En anders… Ketamine als therapie tegen paniekaanvallen? Hahaha
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dessie zei:
thanks voor je reactie man! Waar begonnen je symptomen mee? Je verteld dat het steeds erger werd - hoe ging dat bij jou?
Ik ben niet echt bang voor angst ofzo, ook toen ik de badtrip had wist ik wel - dit is een paniekaanval en het gaat wel weer weg en ik ga nu niet dood. Kreeg alleen m'n gedachten niet rustig, kreeg alleen maar negatieve flits gedachten en ik was helemaal aan t trillen en dat zo'n 2 uur lang. Het was heel raar hoe m'n gedachten non stop negatief waren en ik dat gwn niet kon stoppen.

Nu ervaar ik het heel anders, ik kan het slecht uitleggen maar soms ben ik er gewoon niet bij en op drukke plaatsen met veel rumoer raak ik beetje van t padje af. Het is niet meteen een paniekaanval want kan mezelf wel redelijk rustig houden voor de buiten wereld maar in mezelf is het complete chaos - gevoel van angst en alsof ik gek wordt ofzo. Me ademhaling wordt ook sneller en kan me niet meer focussen. Me vriendin vond me vooral heel stil terwijl ik normaal erg aanwezig ben.
Moest vandaag ook naar de supermarkt en dan ben ik daarvoor echt angstig en na een tijdje gaat het wel oke... En die periodes heb ik verschillend op een dag, het is voornamelijk heel irritant ofzo. Ik weet dat er niks aan de hand is maar mn hoofd en lichaam gedraagt zich anders.

Heftig dat je je eerst volledig toe moest geven aan je paniekaanvallen, lijkt me totaal niet fijn nee. Hoelang heeft het bij jou allemaal een beetje geduurd? En ben je er nu volledig overheen?
En kwam jou angst ergens vandaan of is het puur getriggerd door de drugs ook?
Klik om te vergroten...
Goede vraag, ik weet nog dat ik het moeilijk vond om precies te bestempelen wat ik nou voelde (op normale dagen, als ik nuchter was). Het was gewoon een soort spanning en vaag gevoel van "impending doom" wat me constant bezig hield en daardoor sloegen mn gedachten steeds op hol. Alsof ik nooit ook maar een klein beetje rust kon vnden ergens. Dat heb jij zo te zien ook op het moment. Probeer je eens te verdiepen in meditatie, dan leer je jezelf aan om dat soort gedachten te herkennen, onderscheppen en verminderen. Sinds ik mediteer heb ik ook eigenlijk nooit meer een bad trip gehad.

Dat gevoel wat je beschrijft is ook een vorm van angst. Je geest distantieert zichzelf als het ware van wat er gebeurt om jou/zichzelf te beschermen. Ik herken dat ook wel. Wat ik je zou geven als tip om op dat soort momenten juist heel bewust proberen te worden van je omgeving. Ga heel specifiek noemen wat je ziet, voelt, hoort, ruikt. Dan creeer je weer een soort verbinding met de werkelijkheid en kom je er makkelijker in terug.

Mijn eerste keer werd getriggerd door de drugs maar daarna werd het een deel van mn dagelijks leven, het kon zomaar overal gebeuren en op het laatst was het al vanaf de seconde dat ik wakker werd mis. Dat is het moment dat ik om hulp ben gaan vragen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dessie zei:
Heftig om te lezen allemaal joh! Heb je hulp gezocht bij een professional? Erg heftig ook dat je er al 3 jaar mee rondloopt joh, hoop dat er een moment komt waarbij het beter met je gaat! Beterschap en sterkte ook!
Klik om te vergroten...
Ik heb het grotendeels zelf proberen accepteren. Zonder psychotherapie.. en met hulp van mijn huisarts… het was/is heel zwaar maar ik heb er mee leren leven. Ik heb wel het gevoel dat ik het kan gebruiken, maar het is heel duur. It is what it is
K
Knuffel PandaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Ik heb het grotendeels zelf proberen accepteren. Zonder psychotherapie.. en met hulp van mijn huisarts… het was/is heel zwaar maar ik heb er mee leren leven. Ik heb wel het gevoel dat ik het kan gebruiken, maar het is heel duur. It is what it is
Klik om te vergroten...
It is what it is! No progress without struggle ā¤ļø
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Had gister echt zin om te blowen, zit ook in een goede vibe en was relaxt. Had hier nog wat wiet liggen dus jointje gedraaid rond 23:00 (denk 0.2 gram wiet wat erin zat) maar na het smoken kreeg ik weer dezelfde dingen als 3 maanden geleden.

Begon na het smoken me helemaal oncomfortabel te voelen. Snel maar naar bed gegaan en proberen te slapen maar ook weer helemaal van die spierspasmes en gedachten die heel raar door mn hoofd spookte, kon totaal niet focussen op dingen. Werd helemaal niet dat relaxte stoned als vroeger weet je wel dat je gewoon lekker op de bang beetje stoned tv kan kijken en dat terwijl ik daar wel heel veel zin in heb.

Iemand hier bekend mee? Kan ik ooit nog normaal een jointje opsteken?
Heb 8 jaar lang dagelijks geblowd! Soms wel 6-8 joints op een dag en nu word ik parra na 1 jointje, begrijp er helemaal niks van.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hiyou zei:
Mn hersenen hebben dit dus plots geweigerd nog te doen-wat heel moeilijk te vatten is. Ik heb nog steeds heel veel verdriet voor wat het met mij gedaan heeft. Ik moet er mee leren leven, het is een deel geworden van wie ik ben..en dit is heel zwaar want je staat er alleen voor, alleen jij voelt het. Als je weet dat het mentaal is, kan je dit leren controleren…
Klik om te vergroten...


Heel herkenbaar hoor, maar ik denk dat het wat gevoeliger ligt dan alleen door de wiet. Wiet gebruikte je niet zomaar natuurlijk, dus kijk even 'waarom je het gebruikt? Is het omdat je het chill vind, of dat je minder voelt wat er om je heen gebeurt. Soms zijn het afweersystemen in je lichaam die je probeert te verdoven. Ikzelf blowde ook veel, om mezelf rustiger te maken onderandere. Maar eigenlijk zat er veel diepere emoties eronder, ik kreeg ook plots last van angst, maar nu ik langer bezig ben met mezelf,ben ik er achter gekomen dat het gewoon oude hardnekkige patronen en emoties zijn die ik niet had verwerkt. Soms kunnen emoties anders worden weggezet in je lichaam, komt het er dus helaas op een nare manier uit (paniekaanvallen) dus ik wil er mee zeggen, dat ik zeker weet dat als jij inderdaad in jezelf gelooft om het toe te laten, jij ook minder last kan krijgen van paniekaanvallen.

Je kan ook bezig zijn met je eigen spiritual awakening process. Lees er maar wat over.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dessie zei:
Had gister echt zin om te blowen, zit ook in een goede vibe en was relaxt. Had hier nog wat wiet liggen dus jointje gedraaid rond 23:00 (denk 0.2 gram wiet wat erin zat) maar na het smoken kreeg ik weer dezelfde dingen als 3 maanden geleden.

Begon na het smoken me helemaal oncomfortabel te voelen. Snel maar naar bed gegaan en proberen te slapen maar ook weer helemaal van die spierspasmes en gedachten die heel raar door mn hoofd spookte, kon totaal niet focussen op dingen. Werd helemaal niet dat relaxte stoned als vroeger weet je wel dat je gewoon lekker op de bang beetje stoned tv kan kijken en dat terwijl ik daar wel heel veel zin in heb.

Iemand hier bekend mee? Kan ik ooit nog normaal een jointje opsteken?
Heb 8 jaar lang dagelijks geblowd! Soms wel 6-8 joints op een dag en nu word ik parra na 1 jointje, begrijp er helemaal niks van.
Klik om te vergroten...
Je tolerantie is weg/verminderd. Deze soort is te sterk voor je. Je kan minder dikke joints draaien, of het houden bij een paar trekjes. Of een CBD soort zoeken. Ik ben zelf een dagelijkse blower en merk ontwenningsverschijnselen en heb moeite met te stoppen. dus persoonlijk zou ik het gewoon achter je laten. Bespaar je nu niet veel meer geld, tijd en energie door het niet te blowen?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen onderschatten hoe 'ongevaarlijk' thc is, het kan misschien geen overdoseringen veroorzaken die je leven in gevaar brengen Maar mentaal kan het extreme gevolgen hebben en tot paranoia en angst lijden. Dus wanneer je tolerantie lager is geworden en je een joint rookt, overdoseer je eigenlijk alleen in plaats van een heroine verslaafde of coke verslaafde word je gewoon heel erg paranoia en angstig en dit gevoel kan lang aanhouden na de gebeurtenis. Toch een krachtig goedje dat thc, na een blow pauze raad ik mensen ook altijd aan om een soortje te roken die veel cbd bevat, dit voorkomt een nare ervaring met blowen
R
RfamlLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben gestart met blowen op mijn 13e (ben nu 36), gewoon af en toe. Dat werd steeds meer en op mijn 15e/16e vrijwel dagelijks, ook op school in de pauzes. Zolang ik een doel in mijn leven had (school) had ik geen last, toen ik een jaar na mijn havo niks deed, ging het mis. Ik kreeg na jaren blowen een angstaanval. Dat gevoel relateerde ik daarna elke keer als ik blowde, dus ben gestopt. Daarna, na een tijdje, geen last meer. Totdat je weer wilt gaan proberen, je weet dat het dom is, maar het is zo lekker. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet, maar totaal stoppen voor altijd, dat vind ik moeilijk. Als ik de verhalen hier lees dan ben ik er nog goed vanaf gekomen, het heeft echter wel zijn sporen achtergelaten. Nu ga ik eens cbd wiet proberen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."