Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOut gaan door teveel edibles?

Out gaan door teveel edibles?

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog nooit gehad. Heb je erbij gedronken of echt alleen wiet in verschillende vormen?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ook altijd wanneer ik heel stoned ben dat ik bijna in slaap val. Vlak voordat dat gebeurd "schrik" ik wakker en dan voelt het alsof je uit de lucht komt vallen. Dan weet ik dat het tijd is om naar bed te gaan.

Kan mij dus best voorstellen dat je van een extreeen hoge dosis gewoon out bent gegaan, edibles zijn geen grap.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey allemaal.

Tijdens mijn dieptepunt van verslaving afgelopen december heb ik meermaals enorm hoge doseringen edibles gegeten en daarbij sterke joints met wiet en THC extracten gerookt. Moonrocks, Rosin etc.

Edible dosering 3 of 4 cakes van een gram. Volgens de verkoper is dit niet perse een gram wiet maar een gram extract. Dus geen idee hoeveel mg THC het uiteindelijk bevat. Van 1 ga je echt al heel diep als je geen ervaring hebt met edibles haha.

Verder meerdere joints.

2 maal werd ik 5 uur later wakker; compleet verward in exact dezelfde positie als dat ik me voor t laatst kon herinneren. Ik kan me ook absoluut niet herinneren dat ik in slaap ben gevallen oid. Jointje nog in de hand zelfs. Lichten aan, netflix doorgespeeld, spierpijn door de rare houding waar ik in lag.

Ik had op dit moment een ban op DF dus kon het niet delen.

Maar is dit voor andere een bekend fenomeen? Het voelde echt alsof ik was out gegaan van de GHB bijvoorbeeld. Compleet geen herinnering aan de laatste uren voor het out gaan/in slaap vallen.

Is dit gewoon in slaap vallen of kan je hier spreken van een té hoge dosering THC dat je gewoon in slaap valt en daar geen actieve herinnering meer aan hebt?

En ben wel benieuwd of mensen dit wel eens hebben gehad ook haha. 😅
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sniffle88 zei:
Nog nooit gehad. Heb je erbij gedronken of echt alleen wiet in verschillende vormen?
Klik om te vergroten...

Geen alcohol. Wel benzo's.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelf nog niet zo meegemaakt (een keer flauwgevallen van hasj, suiker/bloeddruk te laag)
Maar van wiet kan je wel degelijk out gaan, kan al bij blowen dus met edibles zeker.
Ook met wiet altijd 'n bitje oppassen
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Overdosisje oral THC? :smirk:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja, klinkt redelijk bekend. Maar is het niet wat je probeerde? Of had je iets anders verwacht @Raver?
Als je zwaar dronken bent kan het wel gevaarlijk worden en als je niet oppast met een joint kun je zaken als jezelf en huis in brand zetten.
En met benzo erbij lijkt me out gaan al helemaal logisch. Ik hoop dat je blij bent dat je dat experiment gedaan hebt en het niet nogmaals hoeft te doen!
Man man man ja!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja verslaafde in de waanzin doen gekke dingen hé. Ik wilde gewoon een next level THC space hebben. Nog meer meer meer. Nooit genoeg. THC is immers nog nog nooit dodelijk geweest naar mijn weten.

Vooraf had ik dit nooit verwacht. 2e keer dacht ik dat ik wel tolerantie had opgebouwd ervoor maar niets bleek minder waar haha.

Alcohol was er gelukkig niet in het spel. Alcohol met THC ahh dan is t net alsof ik in de draaimolen ga zitten. Zó duizelig. Benzo's heb ik dat eigenlijk niet.

Sowieso leed ik aan de delusion of sobriety van de benzos ook. Dus ja die combinatie zal t out gaan wel gemakkelijker hebben gemaakt.

Relmuis zei:
Overdosisje oral THC? :smirk:
Klik om te vergroten...

Haha ik denk t. Edibles zijn idd no joke.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Hahahah het antwoord had ik al kunnen weten zeker???

@N3K0 @Spyro
Klik om te vergroten...
Neuj natuurlijk weet je dit niet :
Raver zei:
Is dit gewoon in slaap vallen of kan je hier spreken van een té hoge dosering THC dat je gewoon in slaap valt en daar geen actieve herinnering meer aan hebt?
Klik om te vergroten...
Je ging gewoon out maar je kan ook zeggen ik viel in slaap. Kies maar wat jij leuk vind :lolol: En ik denk dat je het wel gewoon zelf weet en snapte nie zo goed waarom je hier een toppa voor aanraakte daarom moest ik lachen.

Kheb ook wel eens dat ik na een paar hijsen van een goeie jonko "in slaap val" :lolol:
En wat ik weet is dat je kan je niet "dood" roken maar je wel "dood" eten met wietjes.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Interessant verhaal, zoiets is mij nooit overkomen. Wel fijn om te horen dat er niks ernstigs gebeurd is! De hoogste hoeveelheid die ik ooit genomen heb als edibles is 1 g (zelfgemaakt met Maroc Haze hasj), en toen was ik stoned voor een dag lang. Was wel een amuserende en productieve trip :wink:

Dat je zo lang "out" gegaan bent doet me denken aan de verhalen van de Hasheesh Eaters.


Raver zei:
Ik wilde gewoon een next level THC space hebben. Nog meer meer meer. Nooit genoeg. THC is immers nog nog nooit dodelijk geweest naar mijn weten.
Klik om te vergroten...

Ik zou je een THC break aanraden, als je wilt dat cannabis weer die krachtige effecten heeft net zoals vanouds. Is lastig, ik weet het, maar probeer een keer een week lang niet te blowen en neem dan in het weekend een edible met bijvoorbeeld 0,25 g goede hasj om mee te beginnen. Wacht een paar uurtjes, voel wat het doet en neem zo nodig bij, of een paar bong hits. Psychedelic trip gegarandeerd!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
zijn die dingen trouwens legaal in Nederland? Bij Rogan zie je die Diaz ook weleens wat beertjes wegvreten.
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
2 maal werd ik 5 uur later wakker; compleet verward in exact dezelfde positie (...) spierpijn door de rare houding waar ik in lag.
Klik om te vergroten...
Ik heb zo eens vier dagen mijn nek&hoofd niet meer kunnen bewegen nadat ik zwaar onder invloed van wiet ging slapen...Niet plezant en ook niet zonder risico's. Een verstoorde bloedsomloop ter voorbeeld kan wel eens nefast uitdraaien.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
henkie2 zei:
Ik zou je een THC break aanraden, als je wilt dat cannabis weer die krachtige effecten heeft net zoals vanouds. Is lastig, ik weet het, maar probeer een keer een week lang niet te blowen en neem dan in het weekend een edible met bijvoorbeeld 0,25 g goede hasj om mee te beginnen. Wacht een paar uurtjes, voel wat het doet en neem zo nodig bij, of een paar bong hits. Psychedelic trip gegarandeerd!
Klik om te vergroten...

Volledige abstinentie is de way to go haha. (:
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
THC is immers nog nog nooit dodelijk geweest naar mijn weten.
Klik om te vergroten...
Dat is niet waar. Je kan wel degelijk overlijden aan een THC-overdosis bij gebruik van synthetische cannabinoïden en volgens mij is dat ook echt een hele beangstigende dood die je dan toegemoet gaat. Van organische cannabis roken kan je niet overlijden, aangezien je dan kilo's in één keer zou moeten nuttigen. Voor zover ik weet is orale administratie van THC, wat gemetaboliseerd wordt tot 11-OH-THC, ook niet dodelijk of gevaarlijk voor (jong)volwassenen, maar bij kinderen kan dit dan wel weer voor ademhalingsproblemen zorgen met fatale gevolgen (hier weet ik het fijne niet meer van, had m'n onderzoekje niet voortgezet).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben er nooit op out gegaan maar ik vertrouw al vele jaren edibles niet meer.

Kochten we spacecake, was die sterkte altijd een complete verrassing en sloeg die er soms zo hard in. Totaal andere ervaringen dan gewoon wiet roken. Enorm paranoïde ineens. En ik was toen al flink ervaren met psychedelica, wat er bij tijden heftig aan toeging. Maar wiet in eetbare vorm vond ik veel enger omdat ineens die paranoia erin kan hakken. Out gaan lijkt me al helemaal eng.

Je kunt het wellicht wel een stuk voorspelbaarder maken door de edibles zelf te maken en zo precies de dosering te bepalen en weten.

@Raver

Heb je nou ook plannen om te stoppen? Hoe zit dat nu precies icm je benzo's? Je zegt dat je dieptepunt in december was, dus is het nu beter?
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Volledige abstinentie is de way to go haha. (:
Klik om te vergroten...

Moderation is the way to go!

ymmv, doe wat werkt voor jou :wink:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
henkie2 zei:
Moderation is the way to go!

ymmv, doe wat werkt voor jou :wink:
Klik om te vergroten...

Haha kon ik dat maar. Maar ik eindig uiteindelijk altijd in de kliniek. Ben 27 en dit is inmiddels mijn 10e keer in een kliniek. 7 keer detox, 3 keer nabehandeling. 5 keer GHB detox. Verder voor wiet en benzos. De ellende is begonnen op m'n 19e.

Zeker geprobeerd maar goed; abstinentie werkt dus voor mij wel. Moet even herontdekken dat ik een drugsverslaafde ben. Middel maakt echt geen zak uit.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Heb je nou ook plannen om te stoppen? Hoe zit dat nu precies icm je benzo's? Je zegt dat je dieptepunt in december was, dus is het nu beter?
Klik om te vergroten...

Inderdaad volledig stoppen en me gaan focussen op herstel zoals ik dat eerder gedaan heb.
Hiervoor heb ik wel therapie nodig voor mijn dubbele diagnoses. Dit begint langzaam vorm te krijgen allemaal.

Mentaal zit ik er nu beter bij dan in december ja. Maar dat dieptepunt had ik wel nodig om te beseffen dat ik gewoon een addict ben als wat.

Ik dacht lang dat ik mezelf nooit zo naar de ellende zou kunnen helpen met wiet en benzos. GHB was en is voor mij nog steeds de duivel. Maar nu heb ik duiveltjes. Uiteindelijk maakt het middel geen moer uit en dat had ik kunnen weten maar goed. Verslaving is met vallen en opstaan. Helaas.

Ik durf met voorzichtige hoop vooruit te kijken maar hou het verder vooral even klein.

Mindless zei:
Ben er nooit op out gegaan maar ik vertrouw al vele jaren edibles niet meer.
Klik om te vergroten...

Dit waren ook echt zeer bizarre ervaringen. Vandaar dat ik er een topic over heb geopend. Net zoals er eerder gezegd is.

Verder nu even te wazig om verder in te gaan op je bericht.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hahahah het antwoord had ik al kunnen weten zeker???

@N3K0 @Spyro

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."