Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet/hasj Recepten!

Wiet/hasj Recepten!

36 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Hasj-olademelk

SteenS zei:
Sorry ik ben een beetje slecht in het uitleggen van dingen xD
Klik om te vergroten...

Hij is duidelijk hoor :grin: Tof, ik ga het zeker binnenkort proberen!

Hoeveel hasj gooi je er ongeveer in?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Hasj-olademelk

Net zoveel als je in een jointje zou doen, ongeveer.
Dus zo'n 0,2 tot 0,5 gram. Ook erg afhankelijk van de potentie van de hasj uiteraard.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Hasj-olademelk

Met de dosering zou ik echt wel uitkijken als je gevoelig bent voor hasj :openmouth:
Ik ben 1,96m lang, maar weeg maar 66/67 k, ik had ongeveer 0,3/0,3,5 gram er in gestopt en binnen een HALF UUR opgedronken, ik deed even voorzichtig, maar het kwam wel vrij hard aan :P
Maar gewoon niet te veel er in stoppen.

ik ben dan wel super gevoelig voor hasj, daarom is wiet veel geschikter voor mij, dat heeft voor mij op één of andere manier veel meer een lichamelijk effect, ik krijg altijd een lekker fris gevoel aan me voeten (op een fijne manier) en voel me lekkerder in me vel, (en word meestal veel meer opgewonden lol).

Ik wil ook nog een keer 'wiet-olademelk' proberen te maken, maar dat moet je ook saven, en dat zien mijn ouders of broers dan en vragen ze zich af waar ik mee bezig ben :P als ik de hasj aan het smelten ben in de melk en er komt iemand kijken gooi ik altijd snel de cacao erin, dan merken ze niks xD
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even een vraagje van een "leek". Waarom zou je wietthee maken als je er niet high oid van wordt? Wat doet wietthee dan? :confused:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je wordt er wel lichtelijk high van.
Voornamelijk de medicinale werking van cannabis komt dan naar boven. Iets wat medicinale gebruikers juist willen: Niet kapotstoned en geen/minder last van hun ziekte.

Je dient de dosis wat op te schroeven of het recept aan te passen om er wel wat van te voelen.

Daarnaast is het ook gewoon lekker, een naar wietsmakend thee'tje bij je jointje.
N
NoooobjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben nieuw hier oo het forum, en niet evht bekend met drugs. Nou hadden 2 vriendinnen van mij het idee om spacecake te gaan maken. Of brownies. Kan het zo: browniemix van ah halrn waar je alleen nog water bij hoeft te doen. Is voor 4-6 personen zo'n mix. En dan wiet erbij doen, gewoon fijn hakken ?
We zijn nogal lui :grin:
Alvast bedankt!
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb inmiddels al wat vaker hash chocomel gemaakt.

Wat je absoluut niet moet doen is de chocomel en de hash direct op de gaspit zetten. dit wordt te heet en dan verbrand de thc en merk je niets.

Dus zolas ik nu doe:
grote pan water opzetten en aan de kook brengen en in de pan met water doe je een steelpannetje met 250ml chocomel en daarin 0,3gr - 0.5 gr hash verkruimelen. laat wel een deksel op het steelpannetje. Als het water kookt het vuur laag zetten zodat het water tegen de kook aan blijft. af en toe door de chocomel roeren.

de hash decarbed vanzelf in de chocomel. ik laat de chocomel ongeveer een half uurtje au bain marie koken en af en toe roer ik goed. zorg dat de hash volledig opgelost is in de chocomel. zorg ook dat de speelpan in het water drijft en de steelpan mag absolutt de bodem van de waterpan raken. dan wordt het te heet.

Deze methode werkt gewoon altijd. het zal misschien een enkele keer gebeurt zijn dat het niet werkte omdat het slechte hash was of dat ik een tolerantie had opgebouwd. Ik had vandaag voor het eerst sinds 4 maanden weer eens hash genomen en met 0,3 gram in de chocomel was ik behoorlijk stoned. ik was blij dat ik niet teveel had genomen in elk geval. Als je al 4 maanden geen hash genomen hebt dan slaat het aardig hard in.

maar mijn methode is simpel en werkt altijd. gewion aubain marie chocomel opwarem en hash erin smelted en klaar is kees. je hoeft helemaal niet de wiet in de oven te doen en wat dan ook. nergens voor nodig. je hoeft het ook niet uren en uren te decarben. 20 tot 30 minuten is gewoon goed met mijn methode.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Noooobje zei:
We zijn nogal lui
Klik om te vergroten...

Zelfs te lui om het op te zoeken? :grin: Jouw manier werkt niet, als je het er zo doorgooit doet het niets. Wiet moet boven de 80 graden geweest zijn en binden aan vet, anders werkt het niet (goed).

Gewoon het recept volgen, maar dan de gewone boter vervangen voor wietboter. Die wietboter kun je maken door je wiet met boter in een pannetje te verwarmen, ongeveer een kwartier/twintig minuten. Goed blijven doorroeren en niet laten koken.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan je wiet ook verkruimelen in een glas water/chocomel en dan alles naar binnen gieten. zeg msaar tosh&wash methode? dan krijg je ook alles binnen toch? kan dit en zo nee waarom niet?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
daoist zei:
Kan je wiet ook verkruimelen in een glas water/chocomel en dan alles naar binnen gieten. zeg msaar tosh&wash methode? dan krijg je ook alles binnen toch? kan dit en zo nee waarom niet?
Klik om te vergroten...
In water gaat het sowieso niks doen, het moet namelijk met vet binden om opgenomen te worden. Met chocomel zal het wellicht iets doen, maar denk nog steeds weinig.

Beter warm je de chocomel op in een pan samen met een goede klont roomboter en laat je de wiet hier langzaam zachtjes in koken. Dit gaat nog steeds best snel hoor, binnen een kwartier heb je een lekkere space chocolademelk. Voor het allerbeste effect maak je eigenlijk gewoon wietboter wat je daarna overal mee kan mengen of op je brood smeert bijvoorbeeld. Maar wietboter is ietsjes meer werk.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
daoist zei:
Kan je wiet ook verkruimelen in een glas water/chocomel en dan alles naar binnen gieten. zeg msaar tosh&wash methode? dan krijg je ook alles binnen toch? kan dit en zo nee waarom niet?
Klik om te vergroten...

Werkt niet. Wiet moet decarboxyleren om echt werkzaam te zijn dus waarschijnlijk voel je niks als je het zo opdrinkt.

In chocomelk kan het wel, maar dan moet het dus eerst een poosje 80 graden geweest zijn. Dan bindt de THC zich aan de chocomelk en wordt het werkzaam. Daarna kun je het dus ook gewoon filteren zodat je niet al die vieze wiet hoeft op te drinken.. de werkzame stof trekt dus als het ware in de chocomelk dan.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hi,

Ik heb al een paar keer geprobeert hash chocomel te maken maar het werkt niet goed bij mij.
Een paar keer heb ik het al geprobeert te maken maar ik denk dat ik de eerste keer met te lage dosis ben begonnen.

Ik zal opschrijven hoe ik het maak.

Een steelpan bodempje arachideolie warm ik op en daar verkruimel ik hash doorheen.
Ik roer het goed door de olie en wacht tot het gesmolten is. Daarna doe ik er chocomel doorheen
en laat dat opwarmen. Ik roer het goed door elkaar en laat de melk kort koken (melk kookt rond de 70 graden).

Nu laat ik het nog een tijdje staan. Daarna drink ik het op.
De enige keer dat ik success had was met 0,5gr. polmen hash. Daar voelde ik wat van best aardig stoned van geworden. Maar niet heel heftig..

Een andere keer daarna had ik 1 gr. primera marrokaanse has geprobeert. ik merkte er echt niets van.

Ik snap niet wat ik fout doe. Wie weet wat ik fout doe?
Ik heb een paar vraagjes.

-Kan ik beter boter gebruiken dan olie?
-Hoe lang moet ik de hash laten oplossen?
-Is het beter de hash eerst in de oven op te warmen?
-Op welke temperatuur activeerd thc?
-Is op lage temperatuur has oplossen beter dan hoge temperatuur?

Ik heb veel dingen gelezen enzo maar iedereen lijkt elkaar tegen te spreken. De een zegt dat de temperatuur zo laag moet zijn dat je nog je vinger in de chocomel kan stoppen andere roepen weer dat thc bij 80 graden wordt geactiveerd.

In elk geval heb ik pas 1 keer success gehad. dat was met 0.5gr pom.En dat had ik heel laag staan op een pitje. zal misschien 50 graden ofzo zijn geweest. Enkel op het laatste heb ik de chocomel even heel kort laten koken.

Wat kan het zijn dat ik fout doe?
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wietpannenkoeken!

B
Bongify.nlLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wij hebben lekkere recepten voor wiet koekjes, wiet pizza en space brownies op onze website
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wil eens wiet chocolademelk maken. Als ik het goed begrepen heb moet ik eerst de wiet activeren bv in de microgolfoven. En deze dan fijn malen en in melk doen tegen het kookpunt aan, daarbij dan een klontje boter en 10 minuutjes (?) op het vuur laten. Dan kan ik er de wiet uitzeven. Klopt mijn werkwijze of moet het nog anders? En hoeveel wiet moet ik erin doen voor een duidelijk effect?
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb ooit ook eens wietmelk gemaakt. Eigenlijk gewoon heel simpel gedaan. Zakje wiet van 20 euro (geen idee hoeveel gram dat was), dat vermalen en bij de 1,5 liter volle melk (dat is goed vet) gedaan en tot aan de kook gebracht en minuut of 15 laten staan. Was echt klepper melk geworden. He-le-maal van de kaart daarna, misschien iets teveel gedronken, haha.

Maar wil je het goed doen, hier staat een wietmelk recept: https://420magazine.nl/wiet/recepten/cannabismelk-wietmelk
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb echt honderd vragen bij het eten van wiet en hasj (sorry, ben nog knetterstoned van gisteren):
Tijdloos zei:
Grootste voordeel van wiet thee is misschien wel dat je er niet high van wordt. Het maken van thee is heel eenvoudig als je de regel van één aanhoudt.

Eten heeft als voordeel dat er niets verloren gaat. Bij roken gaat 80% verloren.
Klik om te vergroten...
1. Hoe kan het dat je tijdens het roken 80% verspilt? Komt dat doordat heel wat rook ontsnapt? Of omdat je het merendeel van de THC verbrandt? Of juist omdat je longen gewoon niet alles kunnen opnemen? Ik heb nog wat in mijn asbak liggen en betwijfel of dat helemaal is verbrandt.
2. Hoe werkt hash of wiet in warm water of melk steken qua temperatuur? Hoor je niet 60-70 graden warmte nodig te hebben voor de omzetting?
3. Waarom wordt je van thee niet stoned maar wel van andere recepten zoals wietmelk die hier staan?

Nog iets, ik vind eten wanneer je high bent echt ge-wel-dig en koop meestal ook meerdere zakken chips en snoep wanneer ik ga roken. Krijg ik dit effect ook wanneer ik de actieve stof eet i.p.v. rook?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."