Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet/hasj Recepten!

Wiet/hasj Recepten!

36 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Recepten!

Als extra aanvulling erbij nog:

Absoluut NIET laten koken, en de temperatuur is zover ik weet circa 75-80°C maximaal nodig om alle THC goed op te laten lossen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier wat recepten/basis om zelf te bakken als je dat wilt.

http://www.ladygodivas.ca/Marijuana%20R ... 20pg01.htm
http://www.apollyon.nl/Recepten.html

Boeken
http://www.azarius.nl/bookshop/marijuan ... ana_other/

Hashhopjes
Volgens het scheppingsverhaal van de Hopjes-Indianen was er in den beginne: de hash en vervolgens het hopje. Daar is het allemaal mee begonnen en hopelijk nog lang niet geeindigd.
Benodigdheden
1 hoopje hash/pollen, (½ gram p.p.)
1 hoopje suiker, (4 kopjes)
1 hoopje melasse, (2 kopjes stroop)
Bereiding
Verkruimel de hash (beetje opwarmen) boven een kopje en doe er een klein beetje water door, zodat je een papje krijgt. Roer dit door de melasse en de suiker en verwarm dit zachtjes (goed roeren om verbranding te voorkomen) op ‘t vuur. Even laten pruttelen en dan op een met boter ingevet bordje of schaal gieten (plat en glad). Af laten koelen en in stukjes snijden.

Wietboterbabbelaars
De Babeloniers, beroemd&berucht om hun babbelaars die zij vanwegwe de ballorige en baldadige babbelwerking die ervan uit ging, kenden het geheim van de wietboter en de boterbabbelaar.
Benodigdheden
1/2 gram wiet p.p.
160 gram roomboter
4 kopjes suiker
2 zakjes vanillesuiker
Bereiding
Verkruimel de wiet boven een pannetje zacht gesmolten boter. Doe in een ander pannetje de suiker en de vanillesuiker en een scheutje water of melk. Zet dit op het vuur en roer constant met een houten lepel over de bodem. Als het gaat pruttelen roer je de wietboter erdoor, nog eventjes verwarmen. Vet een bord of schaal in met boter en giet de babbelaarmassa hierop uit. Af laten koelen en in vier kantjes snijden.

Wiet drinken
Wiet thee heeft een heel ander effect dan het inhaleren. Grootste voordeel van wiet thee is misschien wel dat je er niet high van wordt. Het maken van thee is heel eenvoudig als je de regel van één aanhoudt. Kook één gram cannabis gedurende één uur in één liter water en neem elke dag één kopje. Laat de thee na het koken afkoelen en giet de thee door een theezeefje en een trechter in een fles. Thee blijft in de koelkast maanden goed, op kamer temperatuur enkele weken. Telkens eerst goed roeren, want THC lost niet op in water en zakt dus als een troebel depot naar de bodem. Thee is goed tegen pijn, misselijkkheid en spierspasmen

Wiet eten
Eten heeft als voordeel dat er niets verloren gaat. Bij roken gaat 80% verloren. Het effect bij eten is veel sterker dan wanneer je het rookt en blijft enkele uren, dus langer merkbaar. Sommige mensen gebruiken meerdere grammen per dag om voldoende effect te hebben. Een methode is om dagelijks wat te eten en daar bovenop wat te roken.
Je kunt eenvoudig enkele grammen hasj of wiet toevoegen aan een standaard cake mix zoals je die in iedere supermarkt kunt kopen. Bak de cake zoals aangegeven op de verpakking. Gebruik de eerste keren nooit meer dan een plakje, of begin zelfs met een half plakje. Bedenk dat je pas na een tot twee uur enig effect merkt.

Wietboter
Je kunt er ook wietboter van maken. THC lost niet op in water, maar hecht zich wel aan dierlijk vet. De wietboter bevat dus alleen maar de cannabinoïden, dat scheelt dus 90% aan cellulose en al die andere stoffen waaruit cannabis bestaat. Voordeel is verder dat je voor wietboter ook mindere kwaliteit blad en afknipsels kunt gebruiken. Het kookproces haalt er immers alleen de cannabinoïden uit.
Kook blad of topjes in een ruime pan water. Voeg een of meerdere pakken echte roomboter toe en laat alles nog een uurtje zachtjes koken. Giet alles door een zeef en vang de vloeistof op in een tweede pan. Laat de vloeistof in de tweede pan afkoelen. Hierbij vormt zich bovenop een groen laagje gestolde boter. Schep deze 'wietboter' uit de pan en bewaar deze in de koelkast of diepvriezer. Gebruik telkens een kleine hoeveelheid wietboter in b.v. cake.

Groetjes
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zie de link van Smartie in de post boven je, daar staat alles in beschreven over het decarboxyleren van cannabis.

Als je er daarna hasjboter van maakt en dat door de chocomel doet kan het eigenlijk niet meer fout gaan.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Recepten!

Voor koudere dagen, Een warme kop chocomel, beetje boter, blijven roeren, hash snipperen van te voren, net zoveel als je in een schraal jointje voor jezelf zou gooien, dat gooi je er bij, 10 min nét niet laten koken, flinke scheut rum, slagroom en een koekje.

:hearteyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Recepten!

Heb deze even toegevoegd aan het recepten topic :smoke:
G
GVW10Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Recepten!

Hasj-Pannekoek:
je hebt nodig:
boter
hasj (zoveel als je wilt =D)
en pannekoekbeslag.

je lost de hasj op in de boter, en dat doe je door het pannekoekbeslag.
je krijgt een paar zwarte/donkere stukjes in je pannekoek, maar dat geeft niet, dat is ook niet de hasjolie.
dat is gewoon een stukje verbrand.. afvalstof van een stukje hasj ofzo?
ik raad jullie aan om een appelhasjpannekoek te maken, of met veel rozijnen, en vooral veel suiker er door heen,
en chocopasta erop ofzo, want ik vond het persoonlijk niet erg lekker,

Wiet-Thee
je hebt een thee-ei, daar stop je wiet in, dat stop je in het kokende water, laat het lekker lang intrekken, en dan kan je het zo drinken, ook dat vind ik zelf niet heel erg lekker, maar ook niet erg vies.
als je thuis geen thee ei hebt, zoals ik. dan kan je gewoon een theezakje open knippen en daar je wiet in stoppen en dan dichtknopen met een touwtje, (wat aan het theezakje zit)

je kan hele lekkere dingen maken met hasj, zoals brownies, cake, taart, overal waar boter in moet.
je laat de hasj in de boter trekken, en dan bak je je brownies, cake, taart of whatever gewoon volgens het recept =D


Geniet ervan
j
jonas123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Recepten!

ik ben wel fan van de hasjolademelk
wat je nodig hebt:
blokje hasj
een glas melk
2a3 lepels cacaopoeder
een 1a2 klontjes suiker
en natuurlijk een microgolfoven

bereiding:
doe de cacaopoeder in het glas met melk samen met de suiker en het blokje hasj
zet dit glas 2minuten in de micro.
roer er eens goed in.
laat het even afkoelen en geniet er van.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Recepten!

Lekker allemaal, laat de recepten en suggesties maar komen verder! :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Recepten!

Ik raad het niet aan om te laten koken, maar is bij mij de eerste keren toch wel eens gebeurd (chocomelk) en afgezien dat gekookte room niet te drinken is werkte hij nog wel goed.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Recepten!

Dank voor je tip!
Handig om te weten.
R
R4diumzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Recepten!

http://www.youtube.com/watch?v=KobocjGHol4&feature=fvst

ik weet niet echt hoe je de filmpjes er zo mooi in krijgt :flushed: /noob


deze man is geweldig, als je lekkere dingen van je groene vriend wil maken moet je zeker even kijken :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Recepten!

Snap nog steeds niet waarom hij zo gewaardeerd word.
Lang geleden dat ik wat gezien heb van hem, maar wat ik gezien heb gebruikte hij niet eens wietboter maar flikkerde het er zo doorheen..
R
RaynaprincesshotelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Привет всем !!!

Het is de waardevolle informatie
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Recepten!

Maar als er betere/effectievere/lekkerdere methodes bestaan??
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hasj-olademelk

Hey jongens, ik heb 2 keer hasj chocolademelk gemaakt, ik moet zeggen dat dit niet 'mijn' drug is aangezien ik er snel paniek aanvallen van krijg, ik gebruik liever een lage dosis wiet :openmouth:

Maar in ieder geval, het heeft een VET apart effect op mij, ik heb namelijk als ik water drink dat het naar melk smaakt.. alleen dan zonder de wat zoete smaak. Ook voelt het als ik wat eet of drink alsof het letterlijk als een spons geabsorbeert word door mijn tong, ook voelde ik het letterlijk zacht langs mijn keel gaan door mijn hele lichaam!

Ik had de tweede keer iets te veel genomen, en had dit effect dus nog meer versterkt, eigenlijk best wel grappig nu ik er over nadenk, het versterkt inderdaad de smaak, het had zo'n sterk effect op me dat een stuk appeltaart waar ik een hap van nam veel te zoet was, maar dan bedoel ik niet 'teveel suiker' maar echt een nieuw niveau van zoet! dat vond ik echt dood eng xD

Dit was een heel licht bruin stukje hasj, gelukkig maar want ik was eerst eigenlijk van plan om een sterkere te gebruiken :openmouth:

Heeft iemand van jullie dit ooit eerder meegemaakt? (het gaat me niet meer om de paniek aanval, daar ben ik nu gelukkig wel over heen)
n
noppesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Hasj-olademelk

Tja.. apart? Zolang jij het maar als prettig hebt ervaren, toch. Maar hoe ben je op het idee gekomen hasj chocolademelk te maken, daar heb ik echt nog nooit iets over gehoord.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Hasj-olademelk

noppes zei:
Tja.. apart? Zolang jij het maar als prettig hebt ervaren, toch. Maar hoe ben je op het idee gekomen hasj chocolademelk te maken, daar heb ik echt nog nooit iets over gehoord.
Klik om te vergroten...
Heb ik van dit forum, en je proeft haast niks van de hasj, maar ik vind de smaak van hasj zo wie zo niet erg :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Hasj-olademelk

Vet, dat wil ik zeker ook eens maken. Hoe doe je dat? Gewoon melk op +-70 graden 20 minuten in de pan met hasj erbij, dan filteren en een pakje hot-chocolate erbij? :grin:
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Hasj-olademelk

SmartieAndMe zei:
Vet, dat wil ik zeker ook eens maken. Hoe doe je dat? Gewoon melk op +-70 graden 20 minuten in de pan met hasj erbij, dan filteren en een pakje hot-chocolate erbij? :grin:
Klik om te vergroten...
Ik heb een oud gas stelletje maar gaat gewoon goed, maar zorg dat je je vuur niet te hard hebt staan :)

Ik doe altijd gewoon au bain marie een beetje roomboter en een beetje melk laten smelten en door elkaar roeren, en dan na dat het wat warm is de zo goed mogelijk verpoederde hasj er in strooien.
Goed roeren, maar niet te hard roeren want dan heb je kans dat de hasj aan de zijkant blijft plakken.

kort daarna doe je er ongeveer een normale beker melk bij in en roer je gewoon rustig door, ik doe dit altijd ongeveer een kwartier lang ofzo, maar zorg er in ieder geval voor dat alle hasj opgelost is.
Als laatste doe je er wat cacao in (ik doe altijd de ongesuikerde), en ik doe in plaats van suiker altijd 1/2 theelepeltjes honing door heen, dat is lekker hoor :)
EDIT: Oja en laat het niet koken :P
Sorry ik ben een beetje slecht in het uitleggen van dingen xD
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Hasj-olademelk

Precies goed uitgelegd hierboven.
Au bain marie hoeft niet perce, maar is wel wat makkelijker in de gaten te houden ivm koken.

In plaats van cacao kun je ook een paar blokjes chocolade (2 á 3 per persoon) door heen doen.
In plaats van de roomboter kun je ook slagroom met een hoog vet percentage nemen. (Campina heeft hoog vetgehalte, mindere merken meestal minder).Hiervan een flinke toef per persoon mee laten stomen op het vuur).
Dan niets van suiker oid. erbij, wel de hasj natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."