Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZinloos

Zinloos

31 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SneeuwWitjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hebben jullie ook het gevoel na dat je coke heb gebruikt dat alles so zinloos lijkt in het leven? (Niet altijd meteen na het snuiven maar soms een week later of langer)

Dat je geen zin heb om met sommige mensen te gaan praten, Dat niks je eigelijk meer interesseerd of boeit. En je zoiets heb van "het zal allemaal wel.. boeit men toch geen ene flikker"
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
heb ik gehadde dag nadat ik voor mn eerste keer pep had gesnoven ik wasgewoon zwaar depressief sindsdien ookniet meer gedaan
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee niet echt van coke. Meer van blowen dat het niet boeit en geen zin heb om iets te doen. Daarom blow ik zelden overdag.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik had dat al voor ik met drugs bezig was..
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmmm nee niet echt gerelateerd met coke.

Ik denk dat ik mijn gebruik zou overwegen als ik dat soort gevoelens zou krijgen.
K
Koele_KomunikatorLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik denk dat da voorral een eige intselling is hoor
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb ik wel. Na coke en speed.
Maar dat komt vooral omdat ik dan teveel met mezelf bezig ben in m'n hoofd, dat er voor andere dingen ff geen plek is in de bovenkamer.
Soort psychotisch iets.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#8
bij mij begon dat altijd dinsdag.......standaard
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Coke en pep werken nu eenmaal in op je emoties, andere drugs ook..
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#10
davie zei:
Nee niet echt van coke. Meer van blowen dat het niet boeit en geen zin heb om iets te doen. Daarom blow ik zelden overdag.
Klik om te vergroten...

Je gaat me toch niet zeggen dat je door blowen meer depressief word, dan van coke???
:wave:
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zijn GEEN!!! drugs waar je depri van wordt! Dat gezeur altijd van iedereen over "als het is uitgewerkt voel ik me down" nonsens. het enigste wat drugs doen is je in contact brengen met je eigen ik, en ja, soms kom je dan iets bij jezelf tegen wat je niet verwacht had, maar dat komt niet door de drugs, die gevoelens sluimeren dan al in je ook al ben je je daar op dat moment niet bewust van. Ik bedoel: ben je echt altijd down na gebruik, en altijd op dezelfde manier? En daarnaast ieder (hard)drug gebruik is hoe je het ook wend of keert een aanslag op je lijf. en daarna heeft het rust nodig, dat je je down voelt komt misschien ook omdat je je lichamelijk niet tiptop voelt.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou niet weten waarom het niet gewoon een bijwerking kan zijn.

We zijn een product van de werking van onze hersencellen. De overdracht tussen deze cellen wordt verzorgd door neurotransmitters.
Drugs zorgen voor een verstoring in deze balans. Waarom zou deze verstoring niet DIRECT een uitwerking hebben op een negatieve stemming na gebruik?
Negatieve gedachten kunnen mijnsinziens ook ontstaan door een dysbalans in de hersenen als primaire oorzaak. En dus niet als een resultaat van een negatieve gedachte (cognitie)
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#13
mee eens, zie daarom ook mijn laatste zin.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
cadou zei:
mee eens, zie daarom ook mijn laatste zin.
Klik om te vergroten...


Ok.
Als je emoties ook als deel van je lichaam ziet (en niet van een geest ofzo)
Maar dan kan een drug toch wèl zorgen voor depressieve gevoelens?
Spreek je jezelf dan feitelijk niet tegen?
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#15
nee, zeker niet! in mijn voorgaande post leg ik uit dat dat beide kan, maar ik word zo moe van het gezeur erover van iedereen, niet alleen hier op dit forum, maar ook in mijn eigen omgeving, ik bedoel: informeer jezelf eerst voor je wat door je strot of neus jaagd en klaag niet achteraf over het na-gevoel, het hoort erbij. mijn eigen ervaring is trouwens nooit depressieve of negatieve gevoelens na gebruik. wat ik wel kan begrijpen is dat voor sommige(lees veel) mensen het verschil/de overgang van de rush naar hoe de wereld echt is te groot is en ze moeilijk kunnen overschakelen, maar ook dit heeft volgens mij niet met neurotransmitters en andere chemische invloeden die op het lichaam inwerken te maken maar meer met hoe die mensen de wereld vanuit zichzelf beleven/ervaren. Ik vind de wereld zonder drugs ook te gek en heb zelf nooit dit soort problemen, als drugs bij mij zijn uitgewerkt kan ik me moe en lam voelen, maar nooit depri, want als ik nuchter om me heen kijk vind ik alles ook geweldig. gewoon een verschil van instelling denk ik.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
cadou zei:
nee, zeker niet! in mijn voorgaande post leg ik uit dat dat beide kan, maar ik word zo moe van het gezeur erover van iedereen, niet alleen hier op dit forum, maar ook in mijn eigen omgeving, ik bedoel: informeer jezelf eerst voor je wat door je strot of neus jaagd en klaag niet achteraf over het na-gevoel, het hoort erbij. mijn eigen ervaring is trouwens nooit depressieve of negatieve gevoelens na gebruik. wat ik wel kan begrijpen is dat voor sommige(lees veel) mensen het verschil/de overgang van de rush naar hoe de wereld echt is te groot is en ze moeilijk kunnen overschakelen, maar ook dit heeft volgens mij niet met neurotransmitters en andere chemische invloeden die op het lichaam inwerken te maken maar meer met hoe die mensen de wereld vanuit zichzelf beleven/ervaren. Ik vind de wereld zonder drugs ook te gek en heb zelf nooit dit soort problemen, als drugs bij mij zijn uitgewerkt kan ik me moe en lam voelen, maar nooit depri, want als ik nuchter om me heen kijk vind ik alles ook geweldig. gewoon een verschil van instelling denk ik.
Klik om te vergroten...


Ik denk dat ik het wel met je eens ben. Ik heb me nooit echt depri gevoeld na het nemen van drugs en kan inderdaad nog prima genieten in het leven zonder drugs. Ik heb toch vaak het gevoel dat vooral jonge mensen drugs gebruiken als surrogaat voor de werkelijkheid....tja dan komt het klagen over deprie-gevoelens wel vanzelf een keer bovendrijven.
Maar het lege depri-gevoel (afgewisseld met mooie momenten=labiel) na een goede dosis xtc kan ik bij mezelf echt niet plaatsen in de context van gedrag of cognitie. Het is er gewoon, vaak zelfs zonder dat ik kan benoemen wat een oorzaak (buiten de xtc) zou kunnen zijn.
Ik kan dan leeg en somber zijn met schuldgevoelens (maar tegen wie of wat is me dan ook niet duidelijk)
Het is dan ook wel weer snel de volgende dag weer over.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#17
okay, kan ik met je in meegaan, maar zoals ik zei, ik ervaar het nooit zo, dus als je het zo stelt denk ik dat ik er verder mijn mond over moet houden want ik heb geen ervaring met die gevoelens.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar ik heb waarschijnlijk nog nooit een Saluki aan mijn zijde gehad? :wink:
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#19
dat zou het kunnen zijn, haha.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#20
kijk dit soort dingen lees ik nou graag,daar heb je wat aan :wink:
maar ff ontoppic...
ik denk eerder dat t met brakheid,vermoeidheid ed te maken heeft.....
nu is t wel bewezen dat langdurig gebruik depresies kan veroorzaken idd door een storing in je dopamine systeem.....
maar volgens mij (als ik mijn huiswerk heb gedaan)is dat bij speed en extacy erger dan bij sos.....
ik voel me ook wel down maar dat ligt echt aan vermoeidheid.....
en aan t feit dat de week weer begint

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."