Ja precies zo was ik ook toen ik een jaar of 14/15 was ik was toen echt een braaf jongetje ik dronk zelfs niet eens een druppel alcohol ja op me 11e es voor stoerdoenerij een sigaret eens opgerookt.

, en kon die mensen nooit begrijpen die drugs gebruikten dacht heel zwart wit.
Nou ik wat ouder wordt ben nu 22 zie ik met heel andere ogen naar de wereld en genotmiddelen en ben wel wat milder ook neig ik ook naar het experimenteer gedrag.
Ook is het hypocriet dat mensen met drugs worden veroordeelt terwijl wel een miljoen mensen in Nederland antidepressiva en kalmerings/slaappillen nemen dat ook inwerkt op het zenuwstelsel maarja dat worden dan 'medicijnen' genoemd terwijl het in feite net zo goed drugs zijn, hetzij wat minder heftig maarja dat is verkrijgbaar bij de apotheek en dus maatschappelijk aanvaardt hetzelfde met alcohol.
Vroeger dacht ik ook dat druggebruikers vooral in de lage sociale klassen voorkwamen en jongeren op houseparty's alleen, terwijl dat dat natuurlijk bullshit is veel cocaineverslaafden bv die zich bij de verslavingscentra aanmelden zijn hoog opgeleidt (managers, advocaten enz die onder hoge druk moeten presteren).
Tot nu toe heb ik zelf alleen maar alcohol, antidepressiva en cannabis gebruikt alhoewel ik wel vaak genoeg harddrugs kreeg aangeboden probeer ik nog wel zoveel mogelijk 'clean' te blijven maar soms heb ik wel de neiging vooral de laatste jaar om de realiteit ff te ontvluchten, door persoonlijke omstandigheden. Maar het houdt me wel beetje tegen omdat ik het toch wel wat zie als een stukje zelfvernietiging.