Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine DE drug van dit moment.

Cocaine DE drug van dit moment.

48 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is geen sociale klasse.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Correctie...in de midelgrote steden in groningen is coke wel populair geloof ik.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
In berlijn is skag nog steeds heel hot.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#4
neuh is vrij 80's hoor
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals LSD de drug van de jaren '60 en '70 was, Heroïne die van de jaren '80 en XTC van de jaren '90, zo is Cocaine de drugs die de hoofdrol speelt in het eerste decennium van deze eeuw zijn jullie daar met mij over eens of niet?.

(Cannabis & Alcohol dan niet meegerekent, want die gebruik was altijd hoger)
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het eigenlijk wel hoor. Hier alleszins toch, echt veel mensen doen het.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik woon hier in een plattelandsgemeente en hier wordt vanouds enorm veel alcohol gezopen, maar er is ook een tendens naar cannabis maar ook cocaine!, stond laatst nog op omrop fryslan dat de politie, horeca en taxi ondernemers steeds meer mensen in cocaine zien handelen en gebruiken, terwijl dit vroeger met name voorkwam in de grote steden zie je dit nu al in kleine stadjes & middelgrote plaatsen.
x
xxmasterxxLid
01-01-2024, 00:00
#8
ben het volkomem met je eens

waarom ?

ik zo het niet weten wrom

voregen ( toen ik jaartje of 13 a 14 was) en zag ik mensen handelen en slikken zij je gelijk kk junk dit en dat

je word ouder en begint er zelf ook mee en toen zij ik al ik begin nooit an coke

nu ben ik 20 en ook dat moest er an geloven

dus ja weet niet pcies waarom iedeen( lees veel ) het doet mja ik denk dat de drang om het te proberen gewoon grooter is dan het klein beetje zelf respect om het niet te doen

en ja wrom zou je het ook niet proberen zo lang je je zelf ma in de hand kan houden ( en das bij iedereen verschillen) en er niet an onder door gaat
( al is het vaak al te laat als je daar achter kom )

mijn advies is prbeer het een keer op een veilige plaats ( als je het zo nodig wilt doen)
en bepaal an de hand van die ervaring wat je wil en dan kun je pas oordelen over het fijt van wat je pcies wel en niet wilt

mvg wilco
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja precies zo was ik ook toen ik een jaar of 14/15 was ik was toen echt een braaf jongetje ik dronk zelfs niet eens een druppel alcohol ja op me 11e es voor stoerdoenerij een sigaret eens opgerookt. :smoke:, en kon die mensen nooit begrijpen die drugs gebruikten dacht heel zwart wit.

Nou ik wat ouder wordt ben nu 22 zie ik met heel andere ogen naar de wereld en genotmiddelen en ben wel wat milder ook neig ik ook naar het experimenteer gedrag.

Ook is het hypocriet dat mensen met drugs worden veroordeelt terwijl wel een miljoen mensen in Nederland antidepressiva en kalmerings/slaappillen nemen dat ook inwerkt op het zenuwstelsel maarja dat worden dan 'medicijnen' genoemd terwijl het in feite net zo goed drugs zijn, hetzij wat minder heftig maarja dat is verkrijgbaar bij de apotheek en dus maatschappelijk aanvaardt hetzelfde met alcohol.

Vroeger dacht ik ook dat druggebruikers vooral in de lage sociale klassen voorkwamen en jongeren op houseparty's alleen, terwijl dat dat natuurlijk bullshit is veel cocaineverslaafden bv die zich bij de verslavingscentra aanmelden zijn hoog opgeleidt (managers, advocaten enz die onder hoge druk moeten presteren).

Tot nu toe heb ik zelf alleen maar alcohol, antidepressiva en cannabis gebruikt alhoewel ik wel vaak genoeg harddrugs kreeg aangeboden probeer ik nog wel zoveel mogelijk 'clean' te blijven maar soms heb ik wel de neiging vooral de laatste jaar om de realiteit ff te ontvluchten, door persoonlijke omstandigheden. Maar het houdt me wel beetje tegen omdat ik het toch wel wat zie als een stukje zelfvernietiging.
e
elgeoffioLid
01-01-2024, 00:00
#10
Onze stad is er ook door overspoeld.
Echter wel slechte kwaliteit en veel te duur.
Maar het wordt verkocht dus doen ze maar verder.
F
Fucking MadnessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op dit moment meest populaire drug hier...paar jaar geleden nog xtc maar nu is het alles coke wat de klok slaat...een vrij constante drug die het al jaren goed doet. Jammer dat het zo duur is.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kim zei:
neuh is vrij 80's hoor
Klik om te vergroten...

Tsjah eigenlijk langer Sigmund Freud gebruikte het ook jarenlang en was verslaafd aan de cocaine en dit was ergens rond 1900! zoals velen weten was het ook 1 van de hoofdingredienten van coca cola begin 20ste eeuw totdat het vervangen werd door caffeine, afen vooral de laatste 10 jaar groeit de vraag iedergeval enorm en wordt het op grote schaal gebruikt, die drugsbaronnen in zuid Amerika spinnen er wel garen bij. :smoke:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is hier in groningen, zowel op het platteland als de stad groningen, vooral pillen.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hier vooral coke en speed eigenlijk.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mislukte poging tot generalisering, drugs is van alle tijden en de voorkeur van substanties verschilt per persoon. Maar goed, voor zover ik weet wordt er momenteel op grote schaal meer speed dan cocaïne gebruikt.
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amsterdam en coke zijn zo goed als één woord.
x
xxmasterxxLid
01-01-2024, 00:00
#17
bij ons in arnhem is het voor al bij de jeugd ( lees t/m 17 a 18 jaar) voor al xtc en daar boven ( meer mijn leeftijds genoten ) voor al coke zowel jongens als meisjes

en wrom nja ik zou het ook niet weten mja zo is het nou eenmaal

zal ooit ook wel weer overwaaien denk ik

mvg wilco
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
willem1984 zei:
Kim zei:
neuh is vrij 80's hoor
Klik om te vergroten...

Tsjah eigenlijk langer Sigmund Freud gebruikte het ook jarenlang en was verslaafd aan de cocaine en dit was ergens rond 1900! zoals velen weten was het ook 1 van de hoofdingredienten van coca cola begin 20ste eeuw totdat het vervangen werd door caffeine, afen vooral de laatste 10 jaar groeit de vraag iedergeval enorm en wordt het op grote schaal gebruikt, die drugsbaronnen in zuid Amerika spinnen er wel garen bij. :smoke:
Klik om te vergroten...

Coke is 80's, dat is een feit. Toen was, vooral in de VS, zo'n beetje iedereen aan de cocaine. Dat het nu nog steeds veel gebruikt word, klopt helemaal. Maar coke = jaren-tachtig. Toen zag je Ron Brandstede nog gewoon strak zijn surprise-show (of weetikveel hoe die shit heet) presenteren.
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#19
bij ons was er een tijd dat iedereen constant en overal coke snoof, nu is pep meer up and coming...
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#20
xxmasterxx zei:
zal ooit ook wel weer overwaaien denk ik
Klik om te vergroten...

Komende decennium zal Crystal Meth wel op het toneel verschijnen en de hoofdrol opeisen. :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."