Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe snel verslaafd aan cocaïne??

Hoe snel verslaafd aan cocaïne??

53 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik dacht altijd dat ik niet verslaafd was... Maandenlang. Tot de dag dak op reis ging en nix meehad...
Kheb het dus beseft an ongeveer 8 maand. En het was al redelijk serieus...
Zweten in bed, geen zin in niets... Irritant lopen...
L
LeinyLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik vind sos idd verslavend, met een paar keer gebruiken misschien niet lichamelijk maar zeker wel geestelijk.
Zelf heb ik het nu 5 of 6 keer gebruikt, laatste keer was ruim 2 maanden geleden, maar toch denk ik er elke dag wel even aan. Dat is voor mij een teken om het nooit meer te bebruiken.
Ik krijg super veel zelfvertrouwen van sos en dat is de rede dat het voor mij persoonlijk erg verslavend is.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deranged zei:
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
Klik om te vergroten...

Ik ken genoeg mensen die na de eerste keer coke of zelfs een paar keer, het niet meer genomen hebben en ze hadden er ook geen behoefte aan, en nog steeds niet.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#4
over definitie gesproken, het kan nooit zo zijn dat je al vanaf de eerste keer je hartstikke best doe om verslaafd te raken, volgend dag dachten meesten niet eens om, in het begin zal er altijd periodes zijn die je niet snuift, en pas verslaafd begin je raken als je gebruik wekelijks wordt volgens mij, je kunt dan wel alsnog stoppen zonder enige moeite maar het kans bestaat altijd dat je doordeweeks ook ga snuiven
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Saivy zei:
Deranged zei:
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
Klik om te vergroten...

Ik ken genoeg mensen die na de eerste keer coke of zelfs een paar keer, het niet meer genomen hebben en ze hadden er ook geen behoefte aan, en nog steeds niet.
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook over de mensen die verslaafd raken, niet over de mensen bij wie dat niet gebeurt. O+
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deranged zei:
Saivy zei:
Deranged zei:
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
Klik om te vergroten...

Ik ken genoeg mensen die na de eerste keer coke of zelfs een paar keer, het niet meer genomen hebben en ze hadden er ook geen behoefte aan, en nog steeds niet.
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook over de mensen die verslaafd raken, niet over de mensen bij wie dat niet gebeurt. O+
Klik om te vergroten...

komen we zo bij het ozo befaamde verslavingsgen nu???
I
IonescoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb 3x coke gebruikt en hoewel ik het wel lekker vond, kon ik maar niet begrijpen wat er zo speciaal aan was.

Het was wel zo dat zodra het op was ik weer wat erbij wou. Ik vind het niet speciaal genoeg om zoveel geld ervoor uit te geven :)

Dus het verhaal van 1x gebruiken en verslaafd raken slaat echt nergens op.
t
thrillseekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou, zal ik als drugshulpverlener zijnde dan maar jullie een handje helpen en de feiten op een rij zetten? Luistert en huivert over het begrip "verslaving":

Wat de meesten van jullie hebben ervaren en een zeer herkenbare eigenschap van cocaine is is doorgaan tot het bittere eind. Ook al weet je dat er niets leuks meer gaat gebeuren, je blijft stug doorgaan en doorgaan tot het op is (niet altijd, vaak wel). Hier is erg weinig aan te doen, aangezien een dopamineverslaving - wat een cocaïneverslaving eigenlijk is - volledig buiten je bewuste zelf om gaat.

Het dopaminesysteem en überhaupt al die chemische systemen in je hersens zijn bedoeld om jou onderbewust te beïnvloeden en te belonen zodat je zaken waar je je voor moet inspannen in je leven gedaan krijgt, zoals werken (salaris=eten & onderdak), leren (=trots, carrière), schoonmaken (=schoon huis en een opgeruimd gevoel), boodschappen doen (=eten op tafel). Dus hier gaat het om presteren in het algemeen, waar een beloning tegenover staat.
Wat door cocaïnegebruik kan gebeuren is dat de hersens een brug slaan, een soort kortsluiting maken waarbij al die heerlijke dopamine niet meer onderbewust geassocieerd wordt met positieve acties verrichten die je leven op een bepaalde manier verbeteren, maar vooral met het snuiven van de cocaïne. Je hersens zijn dus in de naïeve veronderstelling dat cocaïne goed voor je is en je leven beter zal maken. Dat is de reden waarom je door wilt blijven gaan, omdat je onderbewustzijn oprecht denkt dat het iets goeds is, en daarom ben je bereid er heel ver (lees laag) voor te gaan.

Dit denk je echter volledig onderbewust; rationeel gezien weet je heel goed dat dat allemaal een leugen is, maar aan je onderbewuste 'zelf' voorbij gaan is geen makkelijke opgave en vereist een hoop rationele (bewuste) discipline.

Als jullie nog vragen hebben, stuur een pb!
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuke uitleg, maar wat heeft dat met de vraag te maken?
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#10
thrillseeker zei:
Nou, zal ik als drugshulpverlener zijnde dan maar jullie een handje helpen en de feiten op een rij zetten? Luistert en huivert over het begrip "verslaving":

Als jullie nog vragen hebben, stuur een pb!
Klik om te vergroten...

Als we jou toch niet hadden. :rolleyes:
t
thrillseekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat wil dus zeggen dat je inderdaad na de eerste keer snuiven al "verslaafd" kan zijn. Dat hangt dus af van de hoeveelheid dopamine afgiftes in je hersenen en die verschillen per individu.
R
RintintinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken , maar ik denk dat niet de hoeveelheid ( zeker in het begin ) maar de frequentie van het gebruik de grootste rol speelt, en uiteraard persoonlijkheid en verslavingsaanleg.
Vaak is het bij mensen zo ( als ze nog zogenaamd recreatief gebruiker zijn ) bij mij wel in ieder geval dat in de beginperiode ik gewoon soms weken of maanden niets nam , maar als ik dan wel weer wat gehaald had dan moest echt het hele pak leeg, wat ik hiermee wil zeggen is dat dit eigenlijk al de kracht van coke aangeeft.
Uiteraard is dat niet bij iedereen het geval, ik ken veel mensen die het pakje gewoon weer wegstoppen tot een volgende keer.
Maar ook bij deze mensen sluipt het er ook heel , heel langzaam gewoon in , ook al zullen ze dat niet toegeven.
Ik denk dat mensen zichzelf misschien gelukkig moeten prijzen als ze door te kort financien de coke zichzelf gewoon niet kunnen veroorloven, moet je voorstellen als geld geen probleem is en je hebt veel tijd en je vind die troep echt lekker !!
Bij mij heeft het echt wel 10 jaar geduurd voor ik tegen mijzelf erkent heb dat ik verslaafd ben, en eigenlijk ben je dan dus te laat ! want die jaren ervoor was ik natuurlijk ook al verslaafd.
Het point of no return ligt bij iedere persoon anders , en geloof me als dat bereikt is ben je echt de lul, dan gaat het pas echt hard.
En die flash die we allemaal nastreven , dat geestelijke orgasme (als je het al bereikt )waar we achter aan lopen wordt steeds minder.
De lijnen moeten dus uiteindelijk wel dikker en langer worden !!!
Die troep is sterker dan de sterkste, en het is echt niet grappig of stoer meer op die level.
Ben blij dat ik nooit gebased heb!!!! in ieder geval nog iets positiefs !!
Kappen dus.
e
el-terribleLid
01-01-2024, 00:00
#13
mijn (tweeling) broer heeft het al eens geprobeerd en vond er niets aan dus zal ik het wellicht ook niet echt zo goed vinden. ik blijf dan liever bij weed (via waterpijp) en af en toe een lijntje speed :grin:
M
Mister SosaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Enkel als ik gedronken heb, kan ik geen NEEN zeggen. :flushed:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben het volledig met Thrillseeker eens. Een cokeverslaving is de ergste die je kan hebben, zowel financieel als geestelijk als lichamelijk.

Het kan wat mij betreft niet vaak genoeg gezegd worden wat de risico's zijn van drugs... :wink:
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#16
gerbeenn zei:
Ik vroeg me af na welke hoeveelheid je verslaafd bent aan cocaïne.
Weet iemand dat of ongeveer??
Klik om te vergroten...

1 trekje van de basepijp was voor mij genoeg
B
BailLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sneller dan je denkt.
Dat is het enige juiste antwoord :P
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#18
el-terrible zei:
mijn (tweeling) broer heeft het al eens geprobeerd en vond er niets aan dus zal ik het wellicht ook niet echt zo goed vinden. ik blijf dan liever bij weed (via waterpijp) en af en toe een lijntje speed :grin:
Klik om te vergroten...
het gaat niet echt om leuk vinden, coke heeft voor elke mens wat
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#19
gerbeenn zei:
Ik vroeg me af na welke hoeveelheid je verslaafd bent aan cocaïne.
Weet iemand dat of ongeveer??
Klik om te vergroten...

789556156464634343436163176324634036 kilo
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee. Hij bedoelde dat het natuurlijke proces van inspanning -> beloning, als het ware via een korte en makkelijkere weg (de inspanning wordt weggelaten) nagebootst wordt als je coke gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."