Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnrust, emotieloosheid & te snel bijsnuiven

Onrust, emotieloosheid & te snel bijsnuiven

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Holden zei:
In het begin nam ik mezelf voor om een halfuur te wachten tussen ieder lijntje, en dat lukte bij benadering wel. De laatste tijd echter hou ik het met moeite 15-20 min. uit; er komt dan een onbehaaglijk gevoel van rusteloosheid over me, en ik merk dat ik sociaal minder vaardig wordt. (terwijl ik in't begin net lekker strak stond en sociaal contact zooo zalig was).
Klik om te vergroten...

Dat gevoel krijg je, omdat je coke gewoon na 15 tot 20 min alweer uit begint te werken. Je schrijft niks over het gevoel dat je hebt als je coke op is, maar ik ga er maar vanuit dat je het - net als de meesten - alles behalve prettig vindt...
Mijn advies: stop er gewoon lekker mee! Als je het te vaak doet, bouw je namelijk al snel een tolerantie op. Hierdoor zal het dus steeds sneller gaan uitwerken en hunker je dus ook steeds eerder naar - alweer - een volgende lijn! Van dat te snel achter elkaar bijnemen, krijg je weer opgefuckte, irritante bijwerkingen waar je eigenlijk ook maar emotieloos en onrustig van wordt. Als je het zo bekijkt, is zo´n coketrip dus vanaf je eerste paar lijntjes tot en met de uitwerkingsfase non-stop een gevoel van onrust en onzekerheid, zonder emoties. Voor zo´n sealtje gevuld met °kommer-en-kwel°, betaal je dan ook nog eens minimaal 25,- tot 50,-. Is het je dat nou echt waard?
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#2
Angramar Temenos zei:
Eh, ik word juist erg sociaal en praterig door LSD, echter zijn het meestal wel redelijk vage en/of diepzinnige gesprekken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die een beetje lekker aangeschoten is en missch wat mdma op heeft veel behoefte heeft aan mijn uitleg wat het equillibrium tussen god, de kosmos en het astrale vlak is, wat vaak niet eens ergens op slaat maar in mijn hoofd oh zo perfect klopt :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Hoe raad je het dat niemand daar op zit te wachten? :)
Ik heb net je tripreport van je laatste ruigoord ervaring gelezen en daar geef je zelf al aan dat je zit te raaskallen :flushed:

Je lijkt wel verdwaald AT, want dit subforum gaat over sos en niet over lsd of mdma, maar goed...ahum...who cares the shit?

Even OT: Coke is een klein slopertje en als ik te regelmatig gebruik wordt ik er erg hongerig van. Al snel na een lijntje wil de neus opnieuw gepoederd worden...en weer opnieuw....en weer opnieuw...tot het allemaal op is :wink:

Een lange rustpauze inlassen kan wonderen doen...dan begin je weer van voren af aan en kan je het weer rustig opbouwen, op een relaxtere en minder opgefokte manier. Zo werkt het bij mij in ieder geval. Ik sta nu alweer zo'n 1,5 jaar droog trouwens :P

En als dat ook niet werkt kun je de sos vaarwel zeggen en ritueel je raam openen en het op een mooie zonnige dag toch nog een beetje laten sneeuwen buiten :)
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marla Singer zei:
Holden zei:
In het begin nam ik mezelf voor om een halfuur te wachten tussen ieder lijntje, en dat lukte bij benadering wel. De laatste tijd echter hou ik het met moeite 15-20 min. uit; er komt dan een onbehaaglijk gevoel van rusteloosheid over me, en ik merk dat ik sociaal minder vaardig wordt. (terwijl ik in't begin net lekker strak stond en sociaal contact zooo zalig was).
Klik om te vergroten...

Dat gevoel krijg je, omdat je coke gewoon na 15 tot 20 min alweer uit begint te werken. Je schrijft niks over het gevoel dat je hebt als je coke op is, maar ik ga er maar vanuit dat je het - net als de meesten - alles behalve prettig vindt...
Mijn advies: stop er gewoon lekker mee! Als je het te vaak doet, bouw je namelijk al snel een tolerantie op. Hierdoor zal het dus steeds sneller gaan uitwerken en hunker je dus ook steeds eerder naar - alweer - een volgende lijn! Van dat te snel achter elkaar bijnemen, krijg je weer opgefuckte, irritante bijwerkingen waar je eigenlijk ook maar emotieloos en onrustig van wordt. Als je het zo bekijkt, is zo´n coketrip dus vanaf je eerste paar lijntjes tot en met de uitwerkingsfase non-stop een gevoel van onrust en onzekerheid, zonder emoties. Voor zo´n sealtje gevuld met °kommer-en-kwel°, betaal je dan ook nog eens minimaal 25,- tot 50,-. Is het je dat nou echt waard?
Klik om te vergroten...

Inderdaad, vind het ook echt niks, helemaal niet als je minder dan een gram op zak hebt... Je blijft toch wel bijnemen en bijnemen, op een of andere manier ben ik echt nooit tevreden met coke op. Op een gegeven moment word ik dan rusteloos en lichtelijk para, snap niet wat veel mensen er zo boeiend aan vinden :(
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben nu bijna een maand gestopt en ga dit weekend denkelijk nog eens snuiven. Wil minimum een halfuur, liefst iets langer wachten tussen de volgende lijn; zal iets laten horen!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je toch graag wilt snuiven, neem dan lekker wat pep. Veel goedkoper en je hebt maar een p(i)epklein beetje nodig! Alleen pas wel een beetje op: want het is sneaky spul wat betreft verslaving!
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
Als je toch graag wilt snuiven, neem dan lekker wat pep. Veel goedkoper en je hebt maar een p(i)epklein beetje nodig! Alleen pas wel een beetje op: want het is sneaky spul wat betreft verslaving!
Klik om te vergroten...

Heb ik een paar jaar terug geprobeerd en ik vind er niks aan. Ieder zijn ding natuurlijk, maar dan is, voor mij persoonlijk, coke 10 keer meer de moeite. En de verslavingsfactor van coke ligt volgens mij toch stukken hoger..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Holden zei:
Marla Singer zei:
Als je toch graag wilt snuiven, neem dan lekker wat pep. Veel goedkoper en je hebt maar een p(i)epklein beetje nodig! Alleen pas wel een beetje op: want het is sneaky spul wat betreft verslaving!
Klik om te vergroten...

En de verslavingsfactor van coke ligt volgens mij toch stukken hoger..
Klik om te vergroten...

Daar moet je je niet in vergissen! De eerste paar keren speed is voor de meesten mensen niet zo bijzonder, maar als men toch opeens het goedje weet toe te passen/waarderen...
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#8
Holden zei:
Ben nu bijna een maand gestopt en ga dit weekend denkelijk nog eens snuiven. Wil minimum een halfuur, liefst iets langer wachten tussen de volgende lijn; zal iets laten horen!
Klik om te vergroten...

Ik wens je een prettig en vooral rustgevend weekend. Ga er gewoon relaxt in en laat je horloge lekker liggen. Dat snuiven op de minuut werkt alleen maar onrust in de hand :)
Alles wat je niet meteen neemt kan je altijd erna nog nemen...is de avond langer leuk :stoned:
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sarori zei:
Holden zei:
Ben nu bijna een maand gestopt en ga dit weekend denkelijk nog eens snuiven. Wil minimum een halfuur, liefst iets langer wachten tussen de volgende lijn; zal iets laten horen!
Klik om te vergroten...

Ik wens je een prettig en vooral rustgevend weekend. Ga er gewoon relaxt in en laat je horloge lekker liggen. Dat snuiven op de minuut werkt alleen maar onrust in de hand :)
Alles wat je niet meteen neemt kan je altijd erna nog nemen...is de avond langer leuk :stoned:
Klik om te vergroten...

Waarvoor dank! Ik heb er een goed gevoel bij, voel mij mentaal nu ook beter/sterker en ik snuif in ander, nog relaxter gezelschap dus dat komt waarschijnlijk helemaal goed. Zal ff posten na't wknd.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Finall-fucking-y! Heb zaterdagavond 0.5 opgemaakt op zes uur; iets wat voordien onmogelijk was voor mij. Weg met die rusteloosheid; weg met dat fucking uurwerk-gekijk, weg met alle wazigheid..Ik stond eindelijk weer eens strak en had geen moeite om bijna 45 min te wachten tot de volgende lijn. En dat is volgens mij allemaal te danken aan het feit dat ik een maand gestopt ben en me mentaal veel beter voel. Conclusie voor mij: volgende x is ten vroegste pas binnen een maand. Coke is voor mij echt een drug die je moet 'leren gebruiken' and it seems i'm getting close. Kan voor sommigen naïef klinken "wooehoeewww hij's een maandje gestopt en waant zich al de koning". Neen, ik ben wel slimmer dan dat en weet dat je nog steeds van een verslaving kunt spreken als je lichaam elke maand 1x coke nodig heeft. Maar het belangrijkste is dat ik me nu tijdens én na het gebruik weer rustig & flex voel; zoals het hoort te zijn.

Wooehoeewww :rock:
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij heeft bijna iedereen wel de neiging om snel bij te pakken? Ik heb het maar 4x gedaan en toch na elke 15-30 minuten zat ik weer met me neus in dat poeder. Gewoon te lekker om vanaf te blijven. Overigens heb ik geen kut gevoel als het op is maar dan is voor mij de avond gewoon voorbij en ga ik lekker slapen. Dus volgens mij is het vrij normaal.. maar dat kan ook aan mij liggen.. :P
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Holden zei:
Hallo,

Ik gebruik om de twee weken; altijd in het weekend. In het begin durfde ik nog wel eens een grammetje erdoor te jagen, maar heb mezelf nu voorgenomen nooit meer dan 0.5 te consumeren op één avond.
In het begin nam ik mezelf voor om een halfuur te wachten tussen ieder lijntje, en dat lukte bij benadering wel. De laatste tijd echter hou ik het met moeite 15-20 min. uit; er komt dan een onbehaaglijk gevoel van rusteloosheid over me, en ik merk dat ik sociaal minder vaardig wordt. (terwijl ik in't begin net lekker strak stond en sociaal contact zooo zalig was). Zo kan ik niet meer voluit lachen en ben ik soms nerveus als mn beste vriend tegen mij begint te praten/iemand me lang recht in de ogen kijk. Het gevolg is dat ik meteen weer bijsnuif en mn sos er veel te rap doorjas. Het zit wss gewoon tussen mn oren, maar iemand mss ervaring hiermee, of tips om toch een halfuurtje te wachten met een lijntje want zo kan het niet meer verder. Adios
Klik om te vergroten...

hey holden dit is nou net het verneukeratieve van coke.

dit is voor jou het punt van de coke keuze is het sterker dan mij of niet je moet een duidelijke grens voor jezelf maken. Ga je bijsnuiven of niet want je wil het gevoel wat je eerst had weer hebben maar omdat je lichaam er aan went zul je niet zo gauw het gevoel krijgen van wat je wil.
Het kan wel maar dan moet je meer gaan gebruiken. En als je eenmaal over je grens bent gegaan en het beviel doe je het de tweede keer gewoon weer en als je dat gaat doen. is de kans op verslaving ook dicht bij. "met sos heb ik alles onder controle en in de macht" zei een goeie vriend van mij maar hij had niet door dat het net anders om was. ''Het was de sos die hem onder controle en in de macht had'' En dat is nog zo'n eigenschap van coke het geeft je valse hoop je denk dat je de hele wereld aan kunt,je ego zwelt op als een ballon(ik kan zo stoppen,ik word niet verslaafd blablabla). Coke is fijn maar heeft ook een hele vieze kant. (ik praat uit
ervaring ben zelf 13jaar verslaafd geweest aan de coke,speed,en later crystal meth}

dus van een keer bijsnuiven komt meestal ook twee keer bijsnuiven.
Weet niet hoeveel coke je al gebruikt maar als je bijsnuift om de crash weg te werken
is dat het begin van het eind.

dat is verslavings gedrag ten top

Dus Holden ik zou eens een tijdje geen sos nemen en je zult zien als je dan een keer een halve haalt zul je zien dat je je weer superman voelt zoals eerst. Misschien nog wel veel beter.Want dan is ook alles uit je bloed en krijg je weer de volle laag van de coke zoals het hoort. :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

grtz. T.F.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#13
tipsyflipsy zei:
hey holden dit is nou net het verneukeratieve van coke.

dit is voor jou het punt van de coke keuze is het sterker dan mij of niet je moet een duidelijke grens voor jezelf maken. Ga je bijsnuiven of niet want je wil het gevoel wat je eerst had weer hebben maar omdat je lichaam er aan went zul je niet zo gauw het gevoel krijgen van wat je wil.
Het kan wel maar dan moet je meer gaan gebruiken. En als je eenmaal over je grens bent gegaan en het beviel doe je het de tweede keer gewoon weer en als je dat gaat doen. is de kans op verslaving ook dicht bij. "met sos heb ik alles onder controle en in de macht" zei een goeie vriend van mij maar hij had niet door dat het net anders om was. ''Het was de sos die hem onder controle en in de macht had'' En dat is nog zo'n eigenschap van coke het geeft je valse hoop je denk dat je de hele wereld aan kunt,je ego zwelt op als een ballon(ik kan zo stoppen,ik word niet verslaafd blablabla). Coke is fijn maar heeft ook een hele vieze kant. (ik praat uit
ervaring ben zelf 13jaar verslaafd geweest aan de coke,speed,en later crystal meth}

dus van een keer bijsnuiven komt meestal ook twee keer bijsnuiven.
Weet niet hoeveel coke je al gebruikt maar als je bijsnuift om de crash weg te werken
is dat het begin van het eind.

dat is verslavings gedrag ten top

Dus Holden ik zou eens een tijdje geen sos nemen en je zult zien als je dan een keer een halve haalt zul je zien dat je je weer superman voelt zoals eerst. Misschien nog wel veel beter.Want dan is ook alles uit je bloed en krijg je weer de volle laag van de coke zoals het hoort. :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...

Wij begrijpen mekaar niet denk ik. Ik ben nou net een tijd (1 maand) gestopt, daarvoor gebruikte ik om de twee weken 0.5 gram. Een verslaving, akkoord. Een zware verslaving? Neen..Ik onderschat coke helemaal niet, en ben mij VOLLEDIG bewust van het gevaar van deze drug. Mijn doel was om me eindelijk weer eens goed, niet onrustig & strak te voelen van de coke en daarom heb ik een langere pauze dan normaal ingelast. Mijn volgende x wordt weer ten vroegste binnen een maand. Om jouw woorden te gebruiken: ik voelde me weer superman als eerst en kreeg de volle laag van coke zoals het hoort. Dat was de bedoeling. Dus ik snap je opmerking niet..Anyway, ik voel me er terug goed bij en gebruik nog maar om de maand 0.5gr. En zoals ik al zei: ik hang niet de grote jan uit en zeg dat ik alles onder controle heb want dat is onzin. Maar als je om de maand 0.5 gr coke snuift én je voelt je goed bij dat gebruik, is er voor mij geen enkele reden tot paniek.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#14
tipsyflipsy zei:
hey holden dit is nou net het verneukeratieve van coke.

dit is voor jou het punt van de coke keuze is het sterker dan mij of niet je moet een duidelijke grens voor jezelf maken. Ga je bijsnuiven of niet want je wil het gevoel wat je eerst had weer hebben maar omdat je lichaam er aan went zul je niet zo gauw het gevoel krijgen van wat je wil.
Het kan wel maar dan moet je meer gaan gebruiken. En als je eenmaal over je grens bent gegaan en het beviel doe je het de tweede keer gewoon weer en als je dat gaat doen. is de kans op verslaving ook dicht bij. "met sos heb ik alles onder controle en in de macht" zei een goeie vriend van mij maar hij had niet door dat het net anders om was. ''Het was de sos die hem onder controle en in de macht had'' En dat is nog zo'n eigenschap van coke het geeft je valse hoop je denk dat je de hele wereld aan kunt,je ego zwelt op als een ballon(ik kan zo stoppen,ik word niet verslaafd blablabla). Coke is fijn maar heeft ook een hele vieze kant. (ik praat uit
ervaring ben zelf 13jaar verslaafd geweest aan de coke,speed,en later crystal meth}

dus van een keer bijsnuiven komt meestal ook twee keer bijsnuiven.
Weet niet hoeveel coke je al gebruikt maar als je bijsnuift om de crash weg te werken
is dat het begin van het eind.

dat is verslavings gedrag ten top

Dus Holden ik zou eens een tijdje geen sos nemen en je zult zien als je dan een keer een halve haalt zul je zien dat je je weer superman voelt zoals eerst. Misschien nog wel veel beter.Want dan is ook alles uit je bloed en krijg je weer de volle laag van de coke zoals het hoort. :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...

Wij begrijpen mekaar niet denk ik. Ik ben nou net een tijd (1 maand) gestopt, daarvoor gebruikte ik om de twee weken 0.5 gram. Een verslaving, akkoord. Een zware verslaving? Neen..Ik onderschat coke helemaal niet, en ben mij VOLLEDIG bewust van het gevaar van deze drug. Mijn doel was om me eindelijk weer eens goed, niet onrustig & strak te voelen van de coke en daarom heb ik een langere pauze dan normaal ingelast. Mijn volgende x wordt weer ten vroegste binnen een maand. Om jouw woorden te gebruiken: ik voelde me weer superman als eerst en kreeg de volle laag van de coke zoals het hoort. Dat was de bedoeling. Dus ik snap je opmerking niet..Anyway, ik voel me er terug goed bij en gebruik nog maar om de maand 0.5gr. En zoals ik al zei: ik hang niet de grote jan uit en zeg niet dat ik alles onder controle heb want dat is onzin. Maar als je om de maand 0.5 gr coke snuift én je voelt je goed bij dat gebruik, is er voor mij geen enkele reden tot paniek.
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cocaine is een drug waar je 'niet te veel mee moet bezig zijn' op t moment dat je t gebruikt hebt.Zo ervaar ik het...Ga dr lekker voor zitten,neem een lijn laat het op je af komen en geef je over aan je gevoel..Zorg dat je met iets leuks bezig bent en ga niet te veel malen in je hoofd.
Ik zelf ook coke één weekend per 2 maanden maar ik vind het een zeer gevaarlijk goedje..Het is niet voor iedereen weggelegd.

Kijk uit met cocaine.Als je je er niet goed bij voelt..Kap er mee..
x
xtc-maniacLid
01-01-2024, 00:00
#16
Holden zei:
Hallo,

Ik gebruik om de twee weken; altijd in het weekend. In het begin durfde ik nog wel eens een grammetje erdoor te jagen, maar heb mezelf nu voorgenomen nooit meer dan 0.5 te consumeren op één avond.
In het begin nam ik mezelf voor om een halfuur te wachten tussen ieder lijntje, en dat lukte bij benadering wel. De laatste tijd echter hou ik het met moeite 15-20 min. uit; er komt dan een onbehaaglijk gevoel van rusteloosheid over me, en ik merk dat ik sociaal minder vaardig wordt. (terwijl ik in't begin net lekker strak stond en sociaal contact zooo zalig was). Zo kan ik niet meer voluit lachen en ben ik soms nerveus als mn beste vriend tegen mij begint te praten/iemand me lang recht in de ogen kijk. Het gevolg is dat ik meteen weer bijsnuif en mn sos er veel te rap doorjas. Het zit wss gewoon tussen mn oren, maar iemand mss ervaring hiermee, of tips om toch een halfuurtje te wachten met een lijntje want zo kan het niet meer verder. Adios
Klik om te vergroten...

ik heb wel 1 tip voor je man,
bij mij is het precies zo
nu doe ik het zo.
ik zuip tot ik dronken ben,of laten we zeggen goed aangeschoten.
dan neem ik gwn 2 goeie sleutel puntjes..links,rechts.
dan gaat het aangeschote gevoel weg,
dan zuip ik weer tot ik een beetje ligt wordt,dan weer 2 nakkies
en ga zo maar door.
dan doe je met een halve gram heeeel de avond,plus je voeld je echt fucking flex,en kan lekker gezellig met de groep chille enzo.
toen ik vroeger altijd eerst me drank op dronk,en express met pijn en moeite wachte met nakken,voelde ik me niet flex man,,na 3 nakkies voelde ik me al onrustig,beetje stoned maar dan helder.en ik was niet de enigtse die daar last van had,heel de groep zei geen woord meer toen we begonnen te nakken.
nu doen we het anders en hebben we het elk weekend weer fucking gezellig.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben al behoorlijk aangeschoten voor ik aan de sos begin xtc-maniac, dus denk niet dat die formule bij mij werkt. Na elke lijn neem ik ook een goeie teug, of meerdere teugen alcohol en dat is net wat jij zegt. Zal van persoon tot persoon afhangen denk ik..
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey Holden,

Volgens mij komt dat doordat en dat mag raar klinken, je te vaak gebruikt.
Eerder deed ik 2 lijntjes en kon ik het bijna de hele avond volhouden.
Een lijntje na die tijd en klaar is kees.
Soms een keer een grammetje, zelfs nog meer.

Maar dan gebruikte ik die rommel ook maandelijks of 1 keer in de zoveel maanden.

Een tijd geleden ben ik het veel te dicht na elkaar gaan gebruiken.
1 keer in de week en en soms 2 keer in de week.
Gevolg. Wanneer ik nu een hele gram zou nemen zou ik gaan hypeventileren en me rusteloos voelen.
Dat hypeventileren en rusteloos zijn hebben te maken met de neurotransmitters in je hersenen.
Ik ben geen dokter, ik heb het ook gelezen.

Kijk dit eens na:

http://www.hyperventilatie.org/forum/vi ... orum_id=10

Succes Serg
J
JohnnyQLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat jij beschrijft heeft IEDEREEN die gedurende langere tijd c gebruikt. Er is gewoon weg niets anders aan te doen dan de drug te respecteren. Je stopt min 1 maand met gebruiken, en vanaf dan spreek je met jezelf af dat je het gewoon rustig aan doet. Je neemt een lijntje, gaat niet op je klok zitten kijken tot je een half uur verder bent, maar drinkt gewoon een biertje en zorgt dat je plezier maakt, dit ligt volledig aan jezelf op dit moment.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#20
JohnnyQ zei:
Wat jij beschrijft heeft IEDEREEN die gedurende langere tijd c gebruikt. Er is gewoon weg niets anders aan te doen dan de drug te respecteren. Je stopt min 1 maand met gebruiken, en vanaf dan spreek je met jezelf af dat je het gewoon rustig aan doet. Je neemt een lijntje, gaat niet op je klok zitten kijken tot je een half uur verder bent, maar drinkt gewoon een biertje en zorgt dat je plezier maakt, dit ligt volledig aan jezelf op dit moment.
Klik om te vergroten...

Klopt..Ik maakte mn eigen wijs dat ik alles onder controle had omdat ik 'maar' 1 keer om de twee weken een halfje doe. Maar dat is nou net het gevaar van sos denk ik, je bent er zo rap mee weg en het maakt je vaak wat 'onbewuster'. Ga minimaal een maand proberen te kappen, daarna 'slimmer' gebruiken en hopen dat die onrust mindert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."