#1
Alfa zei:Gebruik van alcohol met cocaine zorgt voor een nieuwe drug, die schadelijker is dan alcohol of cocaine: cocaethylene. Cocaethylene heeft vooral negatieve cardiovasculaire (hart en bloeddruk) effecten.
http://www.youtube.com/watch?v=WLEwcUllK80
Cocaine blokkeert de opname van dopamine in je beloningscentrum (mesolimbisch circuit). De opname van dopamine in je beloningscentrum geeft een goed gevoel. Doordat de dopamine niet wordt opgenomen wordt blijft deze tegen receptoren aanbotsen. Je lichaam maakt zelf ook doorlopend dopamine aan, en bij overwinningen of goede prestaties, is dat meer, immers 'sport is ook verslavend'. Bij het blokkeren van de dopamine opname lijkt het dus alsof er meer dopamine wordt aangeboden dan daadwerkelijk het geval is, dit verklaart het goede gevoel.
Cocaethylene wordt in de lever aangemaakt, wanneer je alcohol en cocaine tegelijk neemt. Deze stof hecht minder goed aan de dopamine dan cocaine, waardoor de dopamine sneller weer wordt opgenomen. Althans, als ik het allemaal goed heb begrepen, dus correct me if i'm wrong!
Kortweg, zuipen en snuiven verminderd het effect van de coke....
Maar blijft altijd wel gezellig... Houdt mezelf beter in de hand met coke dr bij, dan wanneer ik alleen maar zuip. Heb ik helaas nog geen wetenschappelijke verklaring voor...

