Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoke zonder alcohol

coke zonder alcohol

24 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alfa zei:
Gebruik van alcohol met cocaine zorgt voor een nieuwe drug, die schadelijker is dan alcohol of cocaine: cocaethylene. Cocaethylene heeft vooral negatieve cardiovasculaire (hart en bloeddruk) effecten.
Klik om te vergroten...

http://www.youtube.com/watch?v=WLEwcUllK80

Cocaine blokkeert de opname van dopamine in je beloningscentrum (mesolimbisch circuit). De opname van dopamine in je beloningscentrum geeft een goed gevoel. Doordat de dopamine niet wordt opgenomen wordt blijft deze tegen receptoren aanbotsen. Je lichaam maakt zelf ook doorlopend dopamine aan, en bij overwinningen of goede prestaties, is dat meer, immers 'sport is ook verslavend'. Bij het blokkeren van de dopamine opname lijkt het dus alsof er meer dopamine wordt aangeboden dan daadwerkelijk het geval is, dit verklaart het goede gevoel.

Cocaethylene wordt in de lever aangemaakt, wanneer je alcohol en cocaine tegelijk neemt. Deze stof hecht minder goed aan de dopamine dan cocaine, waardoor de dopamine sneller weer wordt opgenomen. Althans, als ik het allemaal goed heb begrepen, dus correct me if i'm wrong!

Kortweg, zuipen en snuiven verminderd het effect van de coke....

Maar blijft altijd wel gezellig... Houdt mezelf beter in de hand met coke dr bij, dan wanneer ik alleen maar zuip. Heb ik helaas nog geen wetenschappelijke verklaring voor... :beer:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Juist als ik ga zuipen krijg ik zin om te snuiven, en als ik alleen snuif krijg ik zin om te zuipen, dus dat maakt ook niet meer uit.
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat heb ik nu ook met sigaretten LOL conclusie: nakkies zijn hele dure sigaretten? :kots:
r
royvdh65Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Skippy zei:
Juist als ik ga zuipen krijg ik zin om te snuiven, en als ik alleen snuif krijg ik zin om te zuipen, dus dat maakt ook niet meer uit.
Klik om te vergroten...

Ik heb hetzelfde probleem, net of die twee stofjes aan elkaar gekoppeld zijn bij gebruik van een van de twee
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
coke en alcohol gaan samen als kaas en tomaat op mijn pizza...
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan kan dat dus betekenen dat je lichaam vraagt om de aanmaak van cocaethylene ipv cocaine of alcohol apart. Je biedt 1 stof aan en krijgt behoefte aan de andere. Interessant.

Heb ook hetzelfde...
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
yeti zei:
Nou nee Bull, als ik alcohol drink tijdens het snuiven, dan nack ik om de 5 minuten een vette lijn weg. Ga steeds sneller en meer snuiven en daardoor ook steeds meer alcohol tanken.
De vraag is niet OF dit fataal af gaat lopen maar WANNEER het mis zal gaan.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook al 'n keer gehad, voelde me prima, stond ik opeens te braken. Kwam toen wel op het goede idee om het even te laten hangen voor die avond wat betreft alcohol.

Leuk, vrienden die uitdelen, alleen waarom elke ronde een ander drankje?

Ik heb overigens maar twee keer nuchter 'n lijntje gelegd, en echt héél spannend vond ik het niet, ook heb ik niet de behoefte om bij te pakken als het uitwerkt dan. Helemaal niet. Dan heb ik 'n half uurtje lol gehad, en is het daarna weer klaar.

Olle
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Juist als ik er niet bij drink MOET het allemaal op,
maar wanneer ik er bij drink heb ik genoeg aan 2 lijntjes op een hele avond.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik er gewoon lekker bij aan het zuipen ben (niet onwijs hard) en ik heb een hoeveelheid in mn 1tje (haal vaak een halfje met iemand samen) dan kan ik er ook lang mee doen. Dan heb ik zeg maar genoeg aan af en toe een puntje en wordt ik verder al euforisch genoeg van het feit dat ik een megalijn kan nemen áls ik zou willen.
Dat loopt natuurlijk wel op naar het eind, zoals altijd, want ik ga ook altijd steeds sneller achter elkaar steeds meer snuiven.

Als ik echter de sos moet delen dan issie zo op. Vreemd maar komt denk ik ook omdat dan vaak de ander al komt met: tijd voor een nakkie!
i
indowineLid
01-01-2024, 00:00
#10
hey allemaal.
ik ben kakelnieuw hier en wilde na het lezen van dit topicje toch even een reactie plaatsen...so... here i am!!
ik ben geen regelmatig gebruiker van coke maar doe het soms.
en als ik het dan soms es doe gaat dat vanzelf gepaart met heeeel veeeeeeel alcohol omdat de geest geen tegengas geeft na coke gebruik in de vorm van een fysieke of een mentale waarschuwing vooraf,tenminste..das mijn eigen ervaring met dit heerlijke goedje.hoe meer je drinkt,des te meer wil je een nieuwe coke hit,en andersom idem dito hetzelfde.ik heb zelf nog nooit achteraf gedacht,tering wat lekker..vanavond nog es een keertje doen.
maar ik kan me wel goed verplaatsen in mensen die deze combi doen met een reden,of gevoelsmatig,hetzij een geestelijk gemoedsrust ding en weer anderen misschien slechts voor de kick van het moment,or whatever..
ik vindt het een potentiele killer combi waar je niet eens aan hoeft te wennen,want deze twee gaan zo dusdanig goed samen alsof het zo van nature bedoelt is,zoals een asperientje tegen je koppijn of alsof ze gemaakt zijn voor elkaar..
je hebt maar een lichaam,een geest,en daarnaast tal van kansen in je leven om iets goed of slecht te doen..
doe alles wat je wenst,minstens een keer in je leven om je wensen zelf te kunnen ervaren heeft mijn mama me ooit es gezegd..mwhah..ik doe alles een paar honderd keer in mijn leven als het me goed bevalt!!
coke is heerlijk..alcohol erbij,nog heerlijker als ik maar kan doorsnuiven dan,is dat niet zo dan val ik na het laatste lijntje een half uurtje later vanzelf wel om,waarschijnlijk omdat de alcohol het wint van de coke[logisch]tis een upper versus een downer.en zelfs dan was de alcohol alleen ook lekker..
ik heb er alleen maar mooie ervaringen mee tot zover,en ik hoop dat iedereen die deze click zelf heeft of nog gaat ervaren het minstens zo lekker ervaren heeft/gaat als ikzelf tot nu toe heb gedaan..WAT EEN HEERLIJKHEID!!maar wel met mate want het geeft vette schade aan je lijf als het teveel is en het te lang duurt in een aaneengesloten periode..zo..amen en ik wens uw allen een gezellige voortzetting hier in dit topicje.ik kom gauw nog es langs hier.

met vriendelijke groeten,indowine
l
linkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
oke dan coke en alcohol is wel lekker. Ik wilde af en toe een weekend coke overslaan, maar zodra ik in de voetbalkantine 3 biertjes op had leek het wel of ik de coke proefde en kreeg ik zo'n zin dat ik binnen een half uur mn neus alweer vol had. Dus ik denk dat het een hele verslavende combi is. Qua gezondheid is het ook niet echt goed want heb in die periode veel last gehad van hartkloppingen. Die had ik voor mijn gebruik ook al maar toen gebeurde het veel minder vaak dan in mn naktijd. Heb 1 keer gehad, na een avond te veel nakken en te veel zuipen, dat de ambulance naar mijn huis moest komen omdat ik mn nest niet meer uit kon komen van de kloppingen. Dus niet te veel nakken nie en en nie te veel zuipen nie :grin:
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#12
ts zei:
Dan kan dat dus betekenen dat je lichaam vraagt om de aanmaak van cocaethylene ipv cocaine of alcohol apart. Je biedt 1 stof aan en krijgt behoefte aan de andere. Interessant.

Heb ook hetzelfde...
Klik om te vergroten...
Daar dacht ik zelf ook aan. Blowen bij coke is ook goed vind ik dan heb ik ook plezier maar ik moet er altijd echt wat bij hebben en dan met name alcohol, blowen is toch minder er bij.

Heb er toch maar een pilsje bij geopend :P
a
a-nonymousLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja precies, als ik een lijntje leg dan vind ik er niet veel aan.. pas als er alcohol bij komt dan begint het leuk te worden! heel vaak heb ik dan de volgende ochtend nergens last van hoor :grin:
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#14
De combi alcohol en coke is heerlijk naar mijn mening.
Maar vaak neem ik liever een glas water of iets anders zonder alcohol, om zo toch nog wat meer vocht binnen te krijgen.
Alcohol is lekker.. maar eigenlijk erg slecht in combinatie met drugs. Als ik coke gebruik en ik drink water, dan ben ik de volgende dag beter te pas dan wanneer ik alcohol heb gedronken.
Maar misschien is dat persoonlijk.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tsja, ik heb wel eens coca gehad die zo lekker was dat het zonde was om er alcohol bij te drinken. Ligt misschien ook een beetje aan de kwaliteit of je de cocaethyleenrush wilt.

Mijn ervaring: hoe zwaarder versneden, des te meer trek in sterke drank erbij.
Ongetwijfeld speelt ook de rol waarmee het versneden is een rol. Bedenkelijke medicijnen als levamisol & fenacitine beinvloeden hoe dan ook je stemming in negatieve zin, zeker als je grote hoeveelheden onzuivere sos aan het wegstofzuigen bent. Dan word de cocaineroes vertroebeld. Door de combo met drank krijg je toch weer een hevige hit, die anders is dan de authentieke cocainerush. Maar dat signaleer je niet in deze alternatieve, 'heldere' dronkenschap.

Als je te vaak met die lekkere zuiverdere cocaine aan de slag gaat, dan neemt de honger naar meer echter gevaarlijke proporties aan. Dan ga je ff naar de bakker en rijdt je fiets spontaan een andere richting in: die van de dealer.
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tony Montana zei:
De combi alcohol en coke is heerlijk naar mijn mening.
Maar vaak neem ik liever een glas water of iets anders zonder alcohol, om zo toch nog wat meer vocht binnen te krijgen.
Alcohol is lekker.. maar eigenlijk erg slecht in combinatie met drugs. Als ik coke gebruik en ik drink water, dan ben ik de volgende dag beter te pas dan wanneer ik alcohol heb gedronken.
Maar misschien is dat persoonlijk.
Klik om te vergroten...
offtopic: "Alcohol is lekker.. maar eigenlijk erg slecht in combinatie met drugs." - Like alc aint a drug :P

als ik zuip snuif ik, en als ik snuif dan zuip ik. http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaethylene Als dit nou legaal is, dit gaan maken ipv coke extracten.. Ik ga hier eens wat meer over lezen, ik geloof echt dat je hier aan verslaafd kan zijn.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
raging_bull zei:
[Cocaethylene: Als dit nou legaal is, dit gaan maken ipv coke extracten.. Ik ga hier eens wat meer over lezen, ik geloof echt dat je hier aan verslaafd kan zijn.
Klik om te vergroten...

Langs kunstmatige weg gaan maken??? Het wordt zover ik weer alleen door je lichaam geproduceerd Bull. En ja, het is een f*cking verslavende substantie. Dat heb je inmiddels wel door geloof ik.
Zodra je er in zou kunnen slagen het in het lab te vervaardigen, zal het verboden worden omdat het een gevaarlijke harddrug is.
h
hatseflatsLid
01-01-2024, 00:00
#18
mm eigenlijk altijd zonder..

ik vind drinken een fijne bezigheid op zijn tijd.. en ik heb er geen zin in dat als ik straks ergens rustig een biertje drink dat ik dan gelijk wil snatsen.. dat is echt een kut vibe..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat zou naar mijn mening vele malen zieker zijn dan meth op een bepaalde manier.
Cocaethylene is de roes waar weinig dingen boven gaan, een gedistantieerde fase waarin realiteit vervormt in verlangen en hebzucht.
Ik vind het beangstigend fijn voelen, zo fijn dat ik er afstand van heb genomen.
Degene die dat extraheert zou opgezocht moeten worden, maar er zullen vast mensen zijn die er wel mee om kunnen gaan...waarom altijd dat klote tegenargument, dat waar is.
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zonder alcohol heb ik weinig zin in cocaine..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."