Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen eerste ervaring met Cocaine

Een eerste ervaring met Cocaine

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
v
vtrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Enige weken geleden ook coke geprobeerd.
Daarna nog een aantal keren met uitgaan en bij een feest. Ineens veel wakkerder, allerter en veel meer energie. Vooral bij dat feestje was het verschil enorm, het was na een lange dag werken en eigenlijk zou ik normaal niet gaan omdat ik erg moe was.
Inderdaad wat ik links en rechts lees moet je ermee oppassen.

Ik lees al een tijdje mee, maar wat ik me afvraag. Hoe oud zijn jullie zo ongeveer?
Zelf zal ik even aftrappen, ben 36 en 10 jaar geleden een keer wiet. verder nix, tot een paar weken geleden mijn nieuwsgierigheid eens coke wilde testen.
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben 17 goed he!
ik voel me echt een hele kerol dat ik het al zo vroeg heb 'gedurfd' :rolleyes:

dusz...
v
vtrLid
01-01-2024, 00:00
#3
pbwebmaster zei:
Ik ben 17 goed he!
ik voel me echt een hele kerol dat ik het al zo vroeg heb 'gedurfd' :rolleyes:

dusz...
Klik om te vergroten...

wat heeft het met hele kerel voelen te maken? Ik had ook het gevoel van: nu wil ik wel eens weten wat er met me gebeurt als ik het probeer. Tja, zelf een enorme kater kan je voor even laten verdwijnen met dat spul. Verder denk ik dat ik wel een keer wat anders probeer waar ik wat langer plezier aan beleef. Hoewel ik denk dat er op het forum vooral jonge mensen zitten heb ik wel het idee dat toch ook nog wel aardig wat mensen van 30+ dit pretspul gebruiken. :sunglasses:
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou, eerlijk gezegt vind ik het een schande voor mezelf dat ik op mijn 17 al coke snuif.

Nu zit ik er nog niet mee.
Maar straks ben ik 30 en dan denk ik wel; jezus ik zat op mijn 17e al aan de coke, wat was ik toch een ontspoord joch.

Meer in die context
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tis recreatief te gebruiken maar je moet tog altijd oppassen omdat je steeds vaker excuses vind en als je regelmatig drinkt moeit je ook nee kunnen zeggen (wat nog altijd verdomde lastig voor me blijft)
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het zijn vaak(niet altijd) de kansloze mensen zonder doorzettings vermogen die er aan verslaafd raken.

Hebben geen opleiding. geen stabiele thuis situatie. Vaak is hun hersencapaciteit ook niet zo groot. deze mensen hebben ook vaak weinig vrienden of het zijn mensen die ook gebruiken. zo rol je er in. je gaat dagelijks met ze om. na een avondje gebruiken voel je je down omdat je slecht en ongezond eet. je sport niet waardoor je conditie slecht is en je dus weer moet gebruiken om "gezellig" te worden.

Een andere optie is dat je altijd drinkt als je gebruikt. waardoor je alcohol associeert met coke waardoor je na een paar biertjes zin krijgt in coke. gebruik geen alcohol als je coke neemt.

het word ook vaak meer een gewoonte dan een verslaving. op bepaalde plekken op bepaalde momenten is het standaard dat je een lijntje neemt. als je dan weer zo'n situatie tegenkomt krijg je zin omdat het een gewoonte word.

zo denk ik er over...
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn thuissituatie is niet echt stabiel, ik heb niet heel veel doorzettingsvermogen en geen hoge opleiding afgerond, dusja ik vind het maar een lulverhaal :wink:

Wel is het zo dat je na een paar keer telkens zin hebt in coke wanneer je uitgaat, maar toch is het (voor mij althans) niet al te moeilijk om ervan af te blijven.. Vooral wanneer het geld op is is het jammer dan (maar zo werkt het bij mij ook met sigaretten bijvoorbeeld).

Het lastigste moment met coke is wanneer het op is en je aanvoelt dat het feestje ten einde loopt... Je bent nog vol energie, maar toch gedwongen moet je stoppen :wink:
N
NajLid
01-01-2024, 00:00
#8
Persoonlijk vond ik het veelste lekker dat ik besloot het niet te proberen om recreatief te gebruiken, ik had maar 1 gram gebruikt, halve op een avond en de rest na werkdagen enzo, het was gewoon perfect voor het dagelijks leven.

Schrikbarend vond ik het ook, heb nog 1 gram liggen, 2 maanden ligt het er nu, deze zal ik nog wel nuttigen op speciale gelegenheden en ik zal ervan genieten, maar uit angst voor verslaving zal ik na deze het ook niet recreatief proberen en het hierbij laten.

Soms moet je maar je mooie herrineringen aan de ervaringen koesteren en het niet meer gaan opzoeken, zo worden deze herrineringen minder waard en leid het mischien tot ergere dingen.
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ten eerste... geweldig verhaal om te lezen. Heel levendig.


pbwebmaster zei:
Zo dit was mijn eerste ervaring met cocaine. Nu zit ik alleen nog met een paar vragen. Ik hoor altijd om me heen wat slechter voor je is dan dit sus zo. Nou ben ik sowiezo niet van plan dit wekelijks/maandelijks te gaan gebruiken. En ja ik weet het dit zeggen ze allemaal en het beste was geweest als ik het gewoon niet had gebruikt.
Klik om te vergroten...

Je geeft jezelf al het antwoord. Je had er eigenlijk nooit mee moeten beginnen. Tenzij je een hele sterke wil hebt en dit maar voor 1 keer is geweest, wil je steeds vaker. Het is heel erg verslavend. Je kunt het bijna overal krijgen/kopen. Maar de kwaliteit verschilt heel erg.

pbwebmaster zei:
Maar maakt het uiteindelijk veel uit of je nou xtc, speed of coke gebruikt? Kan iemand 1 van de drie opnoemen die schadelijker is? Het een is verslavender dan het ander dat lijkt me duidelijk. Maar als je met mate kunt gebruiken, en dan bedoel ik echt sporadish. Niet elke dag denken aan het middel maar gewoon op een mooie zomerse dag wanneer het zomaar plots te binnen schiet?
Klik om te vergroten...

Naar mijn eigen mening zijn XTC en speed schadelijker. Door de chemische rotzooi wat erin zit. Maar iemand anders kan een andere mening hebben.

pbwebmaster zei:
Ik lees in dit sub-forum zoveel dramatische berichten dat ik vooral met coke heel erg voorzichtig wil doen. Of is het echt onmogelijk om cocaine op een recreatieve/verstandige manier te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Helemaal onmogelijk zou het niet zijn. Je moet jezelf wel in de hand kunnen houden. Maar... het kan ook zo zijn dat je na 1 gram nog meer wilt.
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Tony Montana zei:
pbwebmaster zei:
Maar maakt het uiteindelijk veel uit of je nou xtc, speed of coke gebruikt? Kan iemand 1 van de drie opnoemen die schadelijker is? Het een is verslavender dan het ander dat lijkt me duidelijk. Maar als je met mate kunt gebruiken, en dan bedoel ik echt sporadish. Niet elke dag denken aan het middel maar gewoon op een mooie zomerse dag wanneer het zomaar plots te binnen schiet?
Klik om te vergroten...

Naar mijn eigen mening zijn XTC en speed schadelijker. Door de chemische rotzooi wat erin zit. Maar iemand anders kan een andere mening hebben.
Klik om te vergroten...

Hoe kom je erbij dat in coke geen chemische rotzooi zit en xtc en speed wel?
T
TheKingOfCrackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom proberen de domme in de samenleving iets te zeggen over de politiek? De Christen-democratische doctrine?????? What the fuck!!! Ga terug naar school en toon wat interesse in politiek voordat je erover probeert te praten en bovenal te klagen.
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Anyways

Ik heb het nog een paar keer gebruikt. Duidelijk van betere kwaliteit.

Ik heb de positieve en negatieve effecten ervaren en heb weinig behoefte aan coke.
Komt omdat het leuke gevoel korter duurt dan het vervelende gevoel.
Ik snuif ook graag alles op, als ik in m'n bed lig en ik weet dat er nog coke ligt dan kan ik gewoon niet slapen omdat ik telkens aan die cocaine denk.

Daar komt nog bij, het schuldgevoel. Neerslachtigheid en PARANOIA!

En dat laatste is echt kut, ik luister heel graag muziek als ik aan de drugs zit. Maar als je eenmaal paranoide bent dan wil je alles horen en ziet wat er om je heen gebeurd. ZeerZEER vervelend. Je schrikt je kapot van een onschuldig vogeltje. Je ziet iedereen naar je kijken. :kots:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
TheKingOfCrack zei:
Waarom proberen de domme in de samenleving iets te zeggen
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Waarom probeer je iets te zeggen?

Het rare schreeuwerige bericht van bovenstaande laat volgens mij wel weer duidelijk zien dat een eerste ervaring met cocaine niet aan te raden is.
d
de lollybollyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het goed ervaren.
Het was gewoon iets buitensgewoons nog beter of xtc.
Ik had er gewoon 2x aan mijn tandvlees gedaan en was er s'avonds al van weg 2 x een uurtje.
ik dacht dat alle liedjes die ik naar geluisterd had op cocaïne gemaakt waren.
en anders was het net als xtc.
Het was cool ja echt cool.
Dank u Sinterklaasje
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor een ieder die dit overweegt is het toch eens de moeite waard om een kijkje te nemen in dit subforum en dan met name alle eppo's die het bevolken.

Qua eppo gehalte spant dit gedeelte toch wel duidelijk de kroon, maar dat zal wel toeval zijn?

Ze zijn trouwens allemaal begonnen met zo'n zelfde ziekelijk naiieve eerste ervaring. Zo ook TheKingOfCrack, en kijk eens hoe hij er nu aan toe is.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#16
de lollybolly zei:
Het was cool ja echt cool.
Dank u Sinterklaasje
Klik om te vergroten...

In 1/5 van je post oftewel 20% bedank je sinterklaas.
Is dat niet wat veel "?

Die zwarte pieten blijven die bolletjes toch wel poepen hoor..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Coke op je tandvlees geeft alleen een verdovend effect, geestelijk doet het eigenlijk niets.
Lollybolly, heerlijk he die placebo :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."