Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgepakt met coke

Opgepakt met coke

21 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eigen gebruik, krijg je als je meerderjarig bent hoogstens een boete voor.
That`s life, leer van je fouten. Laat de volgende keer je maat zijn eigen zooi maar mee naar binnen nemen.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja dat is lullig als je rechten studeert.
S
SerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik was vanavond uit in een discotheke. Bij binnenkomst van de discotheke ben ik opgepakt met een halve gram coke... Echt te dom, ik ben zelf geen gebruiker, maar ik nam het mee voor een vriend van mij. Hebben jullie enige ervaring met situaties zoals dit?
De politie werd ingeschakeld en ik moest een verklaring afleggen bij de politie.. De politie zei als ik dit niet zou tekenen, dat er dan een onderzoek ofzo naarmij gestart zou worden. In eerste instantie dacht ik natuurlijk dat dit bullshit was, maar achteraf heb ik het toch getekend.
Weten jullie de gevolgen van mijn actie nu? krijg ik iets op mijn strafblad ofzo?

Thx

Ser,
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als het echt een halve gram, en niet meer was, dan kan de politie het alleen maar in beslag nemen. Je krijgt geen strafblad etc.
Een halve gram, dat rekenen ze als eigen gebruik en niet als handel.

Dus houdt het gewoon op eigen gebruik, en dan zul je geen strafblad krijgen.
S
SerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok thx man
Maar nog steeds wel een rare gedachte dat ze mijn naam en coke toch ergens in hun bestand hebben staan.
Niet voor herhaling vervatbaar dus :)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tsja, jij bent zo dom geweest om het te dragen voor die "vriend" van je. :tearsofjoy:
S
SerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja, life suxx ! xD
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ser zei:
Tja, life suxx ! xD
Klik om te vergroten...
End it! :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Half gram kan op dit moment geen kwaad, als je de 1ste keer gepakt wordt.
Kan wel zijn dat je een boette krijgt, maar strafblad niet (voor dealen).
Zeg ook niet dat het voor een vriend is, hou het op eigen gebruik !!!!!
D
DonJonLid
01-01-2024, 00:00
#10
een maat van mij is dus ook een keer opgepakt
hij stond buiten en deed alsof hij aan het pissen was en pakte dus zijn sleutels en zn ponypak toen stond de politie ineens naast hem. hij heeft een boete gehad van 180 euro en een taakstraf hij was toen wel 23 en hij had op dat moment 2 gram sos bij zich.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Ser zei:
Tja, life suxx ! xD
Klik om te vergroten...
End it! :grin:
Klik om te vergroten...

W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
.. Een halve gram mag je gewoon bij je hebben hoor..
D
DonantzoneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, ik denk nu waarschijnlijk ook gewoon dat een halve gram gedoogd is. Ik denk iig dat ik er geen boete voor krijg. Boeit me ook niet dat de coke afgepakt is. Coke is toch de product of the devil. Het was toch voor een vriend van mij pech voor hem !;D Geef mij maar lekker een jointje of wat MDMA.

Thx voor de reacties btw :)

Ik ben trouwens ook Ser, alleen is dit een andere account van mij.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
DonJon zei:
een maat van mij is dus ook een keer opgepakt
hij stond buiten en deed alsof hij aan het pissen was en pakte dus zijn sleutels en zn ponypak toen stond de politie ineens naast hem. hij heeft een boete gehad van 180 euro en een taakstraf hij was toen wel 23 en hij had op dat moment 2 gram sos bij zich.
Klik om te vergroten...

Ja, 2 gram en openbaar drugs gebruiken is nog wat anders dan gewoon 0,5 op zak hebben.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#15
je hebt gewoon pech gehad de meeste uitsmijters hadden het gewoon afgepakt en je waarschijnlijk niet naar binnen gelaten
n
nieneinaoLid
01-01-2024, 00:00
#16
knolselderij zei:
je hebt gewoon pech gehad de meeste uitsmijters hadden het gewoon afgepakt en je waarschijnlijk niet naar binnen gelaten
Klik om te vergroten...

en rara wat de uitsmijters ermee gingen doen :rolleyes:
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je niet tekent komt de zaak voor de rechter. Als de rechter je veroordeelt kan dat erg veel gezeik opleveren. De vraag is hoe de rechter in deze situatie zou oordelen.

Op feesten hebben ze tegenwoordig een zero-tollerance beleid, weet niet hoe dat in discotheken zit.

Ik denk dat het slim is dat je getekend hebt. Nu krijg je een boete van ongeveer 90 euro en ben je van het gezeik af.
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ser zei:
Ik was vanavond uit in een discotheke. Bij binnenkomst van de discotheke ben ik opgepakt met een halve gram coke... Echt te dom, ik ben zelf geen gebruiker, maar ik nam het mee voor een vriend van mij. Hebben jullie enige ervaring met situaties zoals dit?
De politie werd ingeschakeld en ik moest een verklaring afleggen bij de politie.. De politie zei als ik dit niet zou tekenen, dat er dan een onderzoek ofzo naarmij gestart zou worden. In eerste instantie dacht ik natuurlijk dat dit bullshit was, maar achteraf heb ik het toch getekend.
Weten jullie de gevolgen van mijn actie nu? krijg ik iets op mijn strafblad ofzo?

Thx

Ser,
Klik om te vergroten...


Nee, je krijgt niets op je strafblad. Uiteraard is het wel stom dat jij iets voor een "vriend" mee naar binnen neemt. Hij wil het gebruiken, dus laat het hem lekker zelf meenemen. Jij hoeft toch niet de consequenties en verantwoordelijkheden van je "vriend" te dragen?

Heb geen ervaring met dat ik gepakt wordt. Ervaring in handige verstop plekjes.
Persoonlijk gezien zou ik helemaal niets tekenen. Ook niet als de politie dat wil. Ik ken mijn rechten en voor zover ik weet mag je in Nederland (gedoogbeleid) altijd een kleine hoeveelheid voor eigen gebruik bij je hebben. En als ik het helemaal goed heb, dan mag je 1gr bij je hebben. Het enige wat ze wel kunnen en mogen doen is het in beslag nemen. Maar meer ook niet voor zover ik weet.


Maar misschien moest je wel een verklaring afleggen omdat je het mee nam voor iemand anders.
D
DonantzoneLid
01-01-2024, 00:00
#19
nieneinao zei:
knolselderij zei:
je hebt gewoon pech gehad de meeste uitsmijters hadden het gewoon afgepakt en je waarschijnlijk niet naar binnen gelaten
Klik om te vergroten...

en rara wat de uitsmijters ermee gingen doen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Jammer genoeg nam de politie het mee.
Rara wat de politie daarmee ging doen :P

Back to the point. Ik heb nog niks van de politie gehad dus en dat gaat ook niet gebeuren. De politie zegt: "1 wikkeltje is gedoogd" Dat is 0.5 gram 1 gram?

En die disctoheke is niet zomaar een normale club. De beveiliging daar is net zo erg als op schiphol joh, je moet daar door metaaldetector poortjes lopen enzo.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#20
Donantzone zei:
nieneinao zei:
knolselderij zei:
je hebt gewoon pech gehad de meeste uitsmijters hadden het gewoon afgepakt en je waarschijnlijk niet naar binnen gelaten
Klik om te vergroten...

en rara wat de uitsmijters ermee gingen doen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Jammer genoeg nam de politie het mee.
Rara wat de politie daarmee ging doen :P

Back to the point. Ik heb nog niks van de politie gehad dus en dat gaat ook niet gebeuren. De politie zegt: "1 wikkeltje is gedoogd" Dat is 0.5 gram 1 gram?

En die disctoheke is niet zomaar een normale club. De beveiliging daar is net zo erg als op schiphol joh, je moet daar door metaaldetector poortjes lopen enzo.
Klik om te vergroten...

is die discotheek in n ghetto ofzo?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."