#1
Ser zei:Ik was vanavond uit in een discotheke. Bij binnenkomst van de discotheke ben ik opgepakt met een halve gram coke... Echt te dom, ik ben zelf geen gebruiker, maar ik nam het mee voor een vriend van mij. Hebben jullie enige ervaring met situaties zoals dit?
De politie werd ingeschakeld en ik moest een verklaring afleggen bij de politie.. De politie zei als ik dit niet zou tekenen, dat er dan een onderzoek ofzo naarmij gestart zou worden. In eerste instantie dacht ik natuurlijk dat dit bullshit was, maar achteraf heb ik het toch getekend.
Weten jullie de gevolgen van mijn actie nu? krijg ik iets op mijn strafblad ofzo?
Thx
Ser,
Nee, je krijgt niets op je strafblad. Uiteraard is het wel stom dat jij iets voor een "vriend" mee naar binnen neemt. Hij wil het gebruiken, dus laat het hem lekker zelf meenemen. Jij hoeft toch niet de consequenties en verantwoordelijkheden van je "vriend" te dragen?
Heb geen ervaring met dat ik gepakt wordt. Ervaring in handige verstop plekjes.
Persoonlijk gezien zou ik helemaal niets tekenen. Ook niet als de politie dat wil. Ik ken mijn rechten en voor zover ik weet mag je in Nederland (gedoogbeleid) altijd een kleine hoeveelheid voor eigen gebruik bij je hebben. En als ik het helemaal goed heb, dan mag je 1gr bij je hebben. Het enige wat ze wel kunnen en mogen doen is het in beslag nemen. Maar meer ook niet voor zover ik weet.
Maar misschien moest je wel een verklaring afleggen omdat je het mee nam voor iemand anders.