Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp mijn bedrijf

help mijn bedrijf

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
J-StyleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als zijn pupillen buitengewoon groot zijn kan dat een teken zijn dat hij onder invloed is van drugs. Na lang intensief drugs gebruiken kan een drugsgebruiker paranoide angstgevoelens ontwikkelen. De nerveuziteit kan hierdoor zijn ontstaan maar vraag het hem in ieder geval op de man af. Het kan ook een totaal andere oorzaak hebben.

De meeste drugsgebruikers zijn voor mij te herkennen 1 oogopslag.
Om er achter te komen of je werknemer drugs gebruikt of niet is het van belang te weten:

- Hoe zien de pupillen eruit?
- Is er dinsdag sprake van een zware kater? (niet perse maandag;de kater kan ook een dag later aanslaan)
- Is het gezicht abnormaal bleek?
- Wat valt er verder op aan de werknemer?

wat verder van belang is:

- wat is de functie van de werknemer?
- type werk?is het gevaarlijk werk?
- hoeveel werknemers werken er in het bedrijf?

Met deze info kan duidelijk worden OF en WELKE drugs er gebruikt worden.
B
BlueKnightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het beste is om het zelf eens uit te proberen. Best niet alleen (voor het geval er iets zou gebeuren ), maar bijvoorbeeld met de volledige directieraad.
Op die manier kun je best van al de symptomen analyseren en toetsen aan je "verdachte " werknemer.

Dit was trouwens ook mijn reden waarom ik met coke begonnen ben 3 jaar geleden. En gebruik het sindsdien nog altijd als excuus voor mijn gebruik...Ben nogal van het grondige type, beetje perfectionist enzo...

Nu zonder zever : indien je bedrijf in de luchvaart industrie,transportsector of qualitycontrol zit : grondig aanpakken,maar zonder vooroordelen. Een goed vriendelijk niet intimiderend empathisch gesprek kan al veel ophelderen. En dan verder afgaan op je intuitie (is trouwens je taak/kwaliteit als bedrijfsleider).
Hebben jullie trouwens geen werkregelment waar de modus operandi in wordt beschreven in zo een geval/vermoeden ?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat ie aan de crystal meth en methadon zit, plus een likeurtje rond 3'en.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oom Klaas zei:
Ik denk dat ie aan de crystal meth en methadon zit, plus een likeurtje rond 3'en.
Klik om te vergroten...
Shit, ik pak de methadon altijd om een uur of 12, net na de pauze. Anders kots ik van de methadon al mijn eten er weer uit. Crystal meth doe ik gewoon de hele dag. Lekker knarsend productie draaien.
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
al met al een vaag bericht waar je geen antwoord op kan geven. Wat is het probleem als iemand nerveus is en kapotte randen om zijn lippen heeft? Zijn er andere vermoedens? dan had je die er ook bij kunnen vermelden om een duidelijker beeld te scheppen. Functioneert hij ineens veel slechter dan ervoor?

Ik ken, gezien het werk waar ik in verkeer, heel veel nerveuze mensen die er slecht verzorgd uitzien, ook bijv kapotte lippen hebben, maar geen drugs gebruiken...

Dus ga niet lekker onderling op het werk met elkaar roddelen voordat je hem er ooit over gesproken hebt. Je hebt geen idee waar hij in verkeerd. Tenzij er meer aanwijzingen zijn, maar maak het bespreekbaar.
p
pharaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er worden 19 reacties gegeven op je vraag en dan nog niet eens een nieuw berichtje plaatsen.

zoals

meer details?
BEDANKT drugsforumleden!!!! :hearteyes:
of de uiteindelijke reden.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#7
zoekantwoorden zei:
Maar soms is hij zeer nerveus, en heeft hij kapotten randen om zijn lippen.
Klik om te vergroten...
Dit is toch geen indicatie voor drugsgebruik.
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Arizona zei:
zoekantwoorden zei:
Maar soms is hij zeer nerveus, en heeft hij kapotten randen om zijn lippen.
Klik om te vergroten...
Dit is toch geen indicatie voor drugsgebruik.
Klik om te vergroten...
Dat komt dan weer door uitdroging, wat kan komen door drugs gebruik :)

Of het is allemaal aangeboren..
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#9
als alle werknemers van Nederland die wat nerveus zijn en kapotte randen op hun lippen drugsgebruikers zijn, dan is het slecht gesteld met de werkende beroepsbevolking :wink:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#10
nvt
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik doe mijn best zei:
Drientje zei:
Oom Klaas zei:
Ik denk dat ie aan de crystal meth en methadon zit, plus een likeurtje rond 3'en.
Klik om te vergroten...
Shit, ik pak de methadon altijd om een uur of 12, net na de pauze. Anders kots ik van de methadon al mijn eten er weer uit. Crystal meth doe ik gewoon de hele dag. Lekker knarsend productie draaien.
Klik om te vergroten...
ja,meisje,anders ga je kotsen hoor!!!,wat weet jij van methadon,..helemaal niks,ik heb je wel eens gezien op kon-dag bij zodiac,..jij en je vriendjes,..wij-en met me maatjes zitten altijd bij de trap,achter die trap is de overdekte parkeergarage,..en juist jouw maatjes komen bij ons om naar drugs te vragen???,..toen heeft iemand hem een meth-pil van 20-mg gegeven,..een groene,..later kwam die terug,..of we meer hadden,..dat hebben we maar niet gedaan,ivm-met zijn eigenveiligheid.Maar gekotst heeft die niet,..wel die honden die jullie bij je hadden,die gaven we cheesh-burgers van de mac om de hoek,..ik woon en kom niet uit eindhoven,maar ben al jaren met kon-dag daar,..altijd goed feest,..1-x niet,met die regen,ongeveer 4-jaar terug
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Die je best eens joh.

Je kunt het.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
What the fuck is dit nu weer :confused:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toch knap dat ze mij gezien heeft op een zodiac feestje. Ik ben er nog nooit geweest.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Help zijn bedrijf nou toch!!!!!!!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#15
Winehouse zei:
Help zijn bedrijf nou toch!!!!!!!
Klik om te vergroten...
huh,..hoe dan,.als iemand in een bedrijf zo over zijn/haar collega-s denkt,..tja,..probeer eerst te praten met iemand,voor je een forum,..als bv,df in gaat schakelen!!,..heel zwak om iemand te gaan beschuldigen omdat die iets doet met zijn lippen en toevallig nog nerveus kan zijn.M.a.w,..als je tijd hebt om op een ander te letten,doe je je werk ook niet goed,want dan ben jezelf meer bezig om op een ander te letten,als dat je je eigen werk wel goed doet,.. :kots:
D
DrugsDealertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat je ook gewoon kan doen is, met het personeelslid rond de tafel gaan zitten en er face to face over praten, en hem zo nodig helpen. Daarnaast is het ook zijn eigen keus, dus het zou onrechtvaardig zijn als je je er mee ging bemoeien of lastigvallen.

Grtz :P
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, het was ook ironisch/sarcastisch bedoeld
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Winehouse zei:
Ja, het was ook ironisch/sarcastisch bedoeld
Klik om te vergroten...
oh,maar dat snap ik ook wel,alleen die gene die dit topic is begonnen,is nu zeker zelf aan het-gebruiken van drugs-en word zenuwachtig,en zal op haar/zijn lippen bijten.
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien wilde hij er gewoon heel zeker van zijn dat z'n werknemer een gebruiker was voordat
hij om een paar gram C kon vragen...
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Een mens heeft recht op wilde weekendjes als hij/zij daar behoefte aan heeft. Wat iemand in zijn eigen tijd doet heeft niemand binnen een bedrijf iets mee te maken.
Het enige relevante voor de werkgever zijn de werkprestaties (consistentie) en het niet onder invloed zijn tijdens werktijd.

Daar komt nog eens bij dat mensen die maandag met een smalle bek naar het werk komen als "junks" bestempelt worden, maar de collega die op de verjaardag van zijn zwager net iets te diep in het glaasje gekeken heeft wordt ontvangen als een held.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."