Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnquête Profielwerkstuk

Enquête Profielwerkstuk

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
sharonenmaaikeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?



Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?



Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?



Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?



Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?



Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?



Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?



Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?



Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het legt wel gelijk de link naar verslaving. Is dat de bedoeling?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#3
Straks krijg je weer zo'n verhaaltje waar eenzijdige vragen zijn gesteld en dan word de conclusie getrokken dat drugs alleen ellende brengen.
s
sharonenmaaikeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja we willen eigelijk weten waarom mensen het gebruiken zodat we hieruit een conclusie kunnen halen dus vragen iedereen die het gebruikt of heeft gebruikt onze enquête in te vullen.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is uw leeftijd?
20.


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
Al zeker 4 jaar, niet elke dag natuurlijk. Meestal vrijdag's of zaterdag's... dan weer een
paar maaden niet en dan weer enkele weekenden achter elkaar.


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
De vrienden die ik toen had gebruikten cocaine en ik was benieuwd hoe het zou zijn.
NEE GEEN GROEPSDRUK, PUUR UIT NIEUWSGIERIGHEID :angry:


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Een gevoel wat je gewoon niet uit kunt leggen, in een woord heerlijk.
Een soort van golven van helderheid, alles word ineens zo duidelijk.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Een gevoel van leegte, ik moest weer cocaine gebruiken. ik had het een keer gepakt en ik
was zo verslaafd dat ik alles verkocht had wat ik had om maar te kunnen gebruiken :confused: :P
Ok en nu even serieus, de reden dat ik cocaine gebruik is enkel recreatief, dus als ik niks gebruik heb ik nergens last van. ik voel me eigen gewoon normaal.


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
Dat alles hetzelfde is, maar toch net ietsje anders. Hmm hoe ga ik dit uitleggen? :confused:
Op internet staat overal dat je tijdens gebruik een egoïstische klootzak word die niets meer om zijn omgeving geeft. Hier ben ik het dus totaal niet mee eens, het prettigste aan cocaïne vind ik om gewoon met een groepje te gebruiken, en vervolgens urenlang onafgebroken blijven praten.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Als me cocaïne op is en ik crash. hoe dit precies komt weet ik niet maar ik neem aan dat jullie ook weten hoe google werkt. Dan voel ik me leeg, depressief en heb totaal geen zin in welke vorm van contact dan ook. Dus als je coke bijna op is is het tijd om naar bed toe te gaan, even een nachtje slapen en de volgende dag ben je alleen maar een beetje verkouden. Ik heb the day after nergens last meer van (behalve verkouden)


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven, omdat ik snuifcoke koop. :P Roken ( basecoke ) en spuiten is voor junkies :rock:



Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ik ben tijdelijk gestopt met gebruiken omdat ik me er niet lekker meer bij voelde als ik gebruikt had. Ik denk dat ik het weer ga proberen rond de kersttijd. ( Heb ik toch mijn witte kerst :P )
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#6
sharonenmaaike zei:
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?
23


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
5 jaar


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Ik denk films ofzo? Zou niet echt een aha moment kunnen bedenken nu.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Enorme rush.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Een crash, zin om te slapen.


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
Het gevoel.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Dat het op de meest vreemde momenten in je gedachten naar boven komt.


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven thuis of in de stad.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Nee. Ik vind de 'voordelen' nog tegen de nadelen opwegen.
Klik om te vergroten...
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat is uw leeftijd?
25


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
Incidenteel sinds paar jaar geleden, maar heb het echt maar een paar keer gebruikt/


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Je wilt toch eens je horizon verbreden he.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Beetje euforisch en een beetje wakkerder. Valt best tegen eigenlijk.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Weet ik veel. Gewoon zoals je normaal bent zonder coke. Geen craving als je dat bedoelt.


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
De handeling van het snuiven zelf.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Dat het zo kankerduur is voor zo kankerweinig gevoel.


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven. Snuiven is lekker.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ja zoals ik al zei gebruik ik het incidenteel wel eens. Vaak als ik het aangeboden krijg alleen. De reden is dat ik niet kankerveel geld wil betalen voor kankerweinig gevoel. Kan je beter pep pakken.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is uw leeftijd?
17 jaar.



Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
3 jaar lang.



Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Idereen uit het witte dorp (Dodewaard) gebruikt het bijna, ik ben uit nieuwschierigheid het ook maar een keer gaan proberen.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Het gevoel dat je krijg is onbeschrijfgelijk, zon heerlijk gevoel.



Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Je voelt je kut.



Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
Geen kater, gewoon kunnen slapen in tegenstelling tot speed.



Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Dat ik alles kapot heb gemaakt, school, famillie vertrouwt me nu minder ivm. met stelen van hun. En niet te vergeten dat ik opgepakt ben voor dealen.


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven, het gevoel dat je alleen al krijgt als je een lijn legt en hem daarna naar binnen werkt. :hearteyes:


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ja, school kwam er achter en omdat ik gepakt ben met dealen. Ik ben nu nog onder behandeling bij iriszorg.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Onderstaande ben ik zelf niet. Maar ik werk in de verslavingszorg en zal je eens een voorbeeld geven van een echte coke verslaafde.


Wat is uw leeftijd?
35


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
15 jaar, de laatste 8 jaar zwaar verselaafd



Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Omdat het mijn leven beter maakte na altijd die tegenslagen



Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Vrolijk, problemen vergeten, ontspannen, 'ik kan de wereld aan gevoel'


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Onrustig, agressief, hartkloppingen, trillende handen, warm (zweten)


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne
Dat het mijn zorgen weg neemt en ik even een gelukkig man lijk te zijn


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Dat ik mijn vrouw en kinderen aan de coke ben verloren ten gevolge van financiele problemen / verslavingsgedrag (liegen en de misdaad in)


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Shotten .... op snuiven en roken was ik uitgekeken, dit ging me te langzaam voor een goed effect


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ja ik ben opgenomen, gedwongen opname omdat ik mezelf verwaarloosde en een gevaar voor mezelf en andere ben. Dit alles door de coke verslaving!

Bovenstaande ben ik zelf niet. Maar ik werk in de verslavingszorg en zal je eens een voorbeeld geven van een echte coke verslaafde.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
sharonenmaaike zei:
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?
19


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
3 jaar


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Zoals met alle andere drugs, ik heb er over gehoord/gelezen en ik word er benieuwd naar


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Ik gebruik het altijd samen met alcohol, minimaal 4/5 biertjes voordat ik begin met snuiven.
Die combinatie maakt mij wat extravaganter, euforischer, energieker en het gevoel dat op zo'n moment echt alles klopt.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Af en toe gaat mijn 'zin-in-coke' belletje rinkelen. Dit is vooral in combinatie met alcohol *zie http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaethylene *, en is nog niet over.
Verder niet vervelend, ik heb geen moeite om geen coke te gebruiken en heb het in een weekend zonder coke net zo naar m'n zin.

Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
De energie/vaagheid combinatie van de cocaine en alcohol.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
De 2,5 uur na de laatste lijn/punt van een avond, beetje onrustig en zin in meer coke.
Dit is bij mij over na een jointje en nog een biertje


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuivend, omdat dat de meest gangbare manier van gebruiken is. Spuiten/roken zal ik met dit spul nooit doen en slikken is gewoon erg zonde.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Nee, nog niet.
Klik om te vergroten...

even een stukje van pontius gestolen
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
sharonenmaaike zei:
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?
19


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
half jaartje gedaan volgens mij


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Stond op mijn to-do lijstje


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Licht euforisch gevoel


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Af en toe ging mijn 'zin-in-coke' belletje rinkelen. Dit was vooral in combinatie met alcohol *zie http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaethylene *, maar ging vanzelf na een maand of 2 weer over.


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
De lichte, heldere euforie.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
De prijs


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven; meest toegankelijk en ik ben een mietje als het aankomt op naalden of roken.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ja, pep is 10x efficiënter en werkt minder verslavend. Ook scheelt het enorm in de prijs.
Klik om te vergroten...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
Het legt wel gelijk de link naar verslaving. Is dat de bedoeling?
Klik om te vergroten...
Julie belichten nu een kant. Misschien is het ook leuk om de andere kant te belichten; hoe mensen het verstandig gebruiken. Een beschouwende kijk heb je veel meer aan.
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is uw leeftijd?
23


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
3 jaar


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Nieuwsgierigheid


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Relax gevoel, gebruik altijd in combinatie met alcohol, het versterkt het effect als het ware. Geen king of the world gevoel en dat soort bullshit gewoon relax :)


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Uuuh gewoon nuchter? Ben geen verslaafde :wink: (erg gevaarlijke opmerking dit haha)


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
De handeling en het effect


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
De prijs, soms bij teveel gebruik paranoia / niet kunnen slapen.


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven, snelste opname in je bloed naast spuiten, maar daar doe ik niet aan.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Nee
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat is uw leeftijd? 16, daar ben ik ook niet trots op ofzo, maar zolang je het in de hand heb is het niet zo'n probleem vind ik. Wel raad ik het de meeste 16 jarige af te gebruiken. (Ik ben van mening dat er een vrij grote groep is die er niet mee om zou kunnen gaan).

Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne? Paar maanden, (heb het ook maar een paar keer gebruikt).

Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken? Was al bekend met Speed/XTC/andere soorten drugs, vriend van me bood aan om samen keer te proberen, gedaan, en daarna nog een paar keer met vrienden.

Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik? Helder, Lekker praten, etc. Zeker na veel alcohol te hebben gedronken is het erg lekker (alleen wel een stuk slechter voor je lichaam dus eigenlijk niet aan te raden).

Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte? Gewoon, normaal. Alleen als het 'op' is vind ik het jammer, en heb'k niet zo'n zin meer om te chillen.

Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne? Gesprekken voeren :grin:, lekker helder zijn.

Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne? Eerlijk? De prijs.

Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier? Snuiven. Ben niet van plan het ooit te spuiten of roken.

Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor? Nee, maar ik ben niet van plan het heel vaak te gebruiken, vind de gevoel>prijs verhouding van coke niet zo geweldig.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#15
sharonenmaaike zei:
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?
17


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
Sporadisch. Eens per 2 maanden


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Ik wil (bijna) alle drugs proberen


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Alsof ik net van alles voor elkaar heb gekregen. Een 'sense of accomplishment'


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Normale staat


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
Het gevoel


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
De aanslag op mijn portemonnee


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Om samen met vrienden lekker te rushen


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Klik om te vergroten...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
Het legt wel gelijk de link naar verslaving. Is dat de bedoeling?
Klik om te vergroten...

Je lijkt nu net een drugsverheerlijkende hippie. Had ik niet van je verwacht :(
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
clockcable zei:
Straks krijg je weer zo'n verhaaltje waar eenzijdige vragen zijn gesteld en dan word de conclusie getrokken dat drugs alleen ellende brengen.
Klik om te vergroten...

Eenzijdig? Er wordt onderzoek gedaan naar bepaalde risico's van drugs, niet elke onderzoeken zijn bedoeld om een algemeen beeld van drugs te krijgen. Is dat zo fckn erg? Je wilt toch weten hoe risicovol je gebruik is? Ik heb liever zo'n onderzoek dan een onderzoek van "is het leuk?".
De leuke kanten kan je zelf wel zien.
T
TECLid
01-01-2024, 00:00
#18
sharonenmaaike zei:
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?
41


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
12 jaar, ongeveer 2 a 3 x per jaar


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Voelde me niet goed van een paddotrip.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Even knallen, lekker genieten alsof er een grote bruistablet in je hoofd zit.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Gewoon.


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
Met vrienden een avond/nacht doorsnuiven en de vriendschap verdiepen, fun.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Als je een keer genaaid bent met vals poeder.


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven. Basen en spuiten is niks voor mij.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Klik om te vergroten...
Nee, kijk altijd uit naar de volgende keer :grin:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oom Klaas zei:
En juist die propaganda zorgt ervoor dat veel mensen het gewoon niet gaan gebruiken, en dat is maar goed ook.
Klik om te vergroten...
Het zorgt er ook voor dat je de risico's niet meer serieus neemt.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#20
tomz0r zei:
clockcable zei:
Straks krijg je weer zo'n verhaaltje waar eenzijdige vragen zijn gesteld en dan word de conclusie getrokken dat drugs alleen ellende brengen.
Klik om te vergroten...

Eenzijdig? Er wordt onderzoek gedaan naar bepaalde risico's van drugs, niet elke onderzoeken zijn bedoeld om een algemeen beeld van drugs te krijgen. Is dat zo fckn erg? Je wilt toch weten hoe risicovol je gebruik is? Ik heb liever zo'n onderzoek dan een onderzoek van "is het leuk?".
De leuke kanten kan je zelf wel zien.
Klik om te vergroten...

Bijna alle informatie die je over drugs krijgt gaat over de risico's. Als alle inhoud negatief is dan doe je het heel snel af als overdreven propaganda.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."