Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnquête Profielwerkstuk

Enquête Profielwerkstuk

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je weet et :smoke:
Naja, de leuke eigenschappen van cocaïne dan :grin: Ik wist al niet of ik er aanhalingstekens omheen moest zetten of niet :rock:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is uw leeftijd?
17 jaar.



Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
3 jaar lang.



Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Idereen uit het witte dorp (Dodewaard) gebruikt het bijna, ik ben uit nieuwschierigheid het ook maar een keer gaan proberen.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Het gevoel dat je krijg is onbeschrijfgelijk, zon heerlijk gevoel.



Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Je voelt je kut.



Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
Geen kater, gewoon kunnen slapen in tegenstelling tot speed.



Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Dat ik alles kapot heb gemaakt, school, famillie vertrouwt me nu minder ivm. met stelen van hun. En niet te vergeten dat ik opgepakt ben voor dealen.


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven, het gevoel dat je alleen al krijgt als je een lijn legt en hem daarna naar binnen werkt. :hearteyes:


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ja, school kwam er achter en omdat ik gepakt ben met dealen. Ik ben nu nog onder behandeling bij iriszorg.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Onderstaande ben ik zelf niet. Maar ik werk in de verslavingszorg en zal je eens een voorbeeld geven van een echte coke verslaafde.


Wat is uw leeftijd?
35


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
15 jaar, de laatste 8 jaar zwaar verselaafd



Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Omdat het mijn leven beter maakte na altijd die tegenslagen



Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Vrolijk, problemen vergeten, ontspannen, 'ik kan de wereld aan gevoel'


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Onrustig, agressief, hartkloppingen, trillende handen, warm (zweten)


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne
Dat het mijn zorgen weg neemt en ik even een gelukkig man lijk te zijn


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
Dat ik mijn vrouw en kinderen aan de coke ben verloren ten gevolge van financiele problemen / verslavingsgedrag (liegen en de misdaad in)


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Shotten .... op snuiven en roken was ik uitgekeken, dit ging me te langzaam voor een goed effect


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ja ik ben opgenomen, gedwongen opname omdat ik mezelf verwaarloosde en een gevaar voor mezelf en andere ben. Dit alles door de coke verslaving!

Bovenstaande ben ik zelf niet. Maar ik werk in de verslavingszorg en zal je eens een voorbeeld geven van een echte coke verslaafde.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
sharonenmaaike zei:
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?
19


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
3 jaar


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Zoals met alle andere drugs, ik heb er over gehoord/gelezen en ik word er benieuwd naar


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Ik gebruik het altijd samen met alcohol, minimaal 4/5 biertjes voordat ik begin met snuiven.
Die combinatie maakt mij wat extravaganter, euforischer, energieker en het gevoel dat op zo'n moment echt alles klopt.


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Af en toe gaat mijn 'zin-in-coke' belletje rinkelen. Dit is vooral in combinatie met alcohol *zie http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaethylene *, en is nog niet over.
Verder niet vervelend, ik heb geen moeite om geen coke te gebruiken en heb het in een weekend zonder coke net zo naar m'n zin.

Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
De energie/vaagheid combinatie van de cocaine en alcohol.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
De 2,5 uur na de laatste lijn/punt van een avond, beetje onrustig en zin in meer coke.
Dit is bij mij over na een jointje en nog een biertje


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuivend, omdat dat de meest gangbare manier van gebruiken is. Spuiten/roken zal ik met dit spul nooit doen en slikken is gewoon erg zonde.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Nee, nog niet.
Klik om te vergroten...

even een stukje van pontius gestolen
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
sharonenmaaike zei:
Beste meneer/mevrouw,
Wij houden ons profielwerkstuk over de drug cocaïne, hiervoor hebben wij een enquête gemaakt voor ons eigen onderzoek. De enquête is volledig anoniem en de informatie gebruiken wij alleen voor ons werkstuk.

Wat is uw leeftijd?
19


Hoe lang gebruikt(e) u al cocaïne?
half jaartje gedaan volgens mij


Hoe kwam u op het idee cocaïne te gaan gebruiken?
Stond op mijn to-do lijstje


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u tijdens het gebruik?
Licht euforisch gevoel


Wat voor gevoel krijgt/kreeg u wanneer u geen cocaïne gebruikte?
Af en toe ging mijn 'zin-in-coke' belletje rinkelen. Dit was vooral in combinatie met alcohol *zie http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaethylene *, maar ging vanzelf na een maand of 2 weer over.


Wat vind/vond u het prettigst aan het gebruik van cocaïne?
De lichte, heldere euforie.


Wat vind/vond u het ergst aan het gebruik van cocaïne?
De prijs


Hoe gebruikt(e) u de cocaïne? En waarom op deze manier?
Snuiven; meest toegankelijk en ik ben een mietje als het aankomt op naalden of roken.


Bent u gestopt met het gebruiken? Zo ja, wat is daar de reden voor?
Ja, pep is 10x efficiënter en werkt minder verslavend. Ook scheelt het enorm in de prijs.
Klik om te vergroten...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Einstein zei:
tomz0r zei:
Eenzijdig? Er wordt onderzoek gedaan naar bepaalde risico's van drugs, niet elke onderzoeken zijn bedoeld om een algemeen beeld van drugs te krijgen. Is dat zo fckn erg? Je wilt toch weten hoe risicovol je gebruik is? Ik heb liever zo'n onderzoek dan een onderzoek van "is het leuk?".
De leuke kanten kan je zelf wel zien.
Klik om te vergroten...
In hun eigen woorden gaat dit onderzoek over "de drug cocaïne". Het lijkt me, gezien de teneur van de vragenlijst, logisch om het onderwerp in te dammen tot "de (verslavings)risico's van cocaïne" of ook onderzoek te doen naar de positieve effecten van cocaïne. Misschien mierenneukerij, maar zoals het nu is komt het niet geloofwaardig over en krijg je mensen die in hun bericht zo vaak mogelijk, liefst met wat bombarie, erop wijzen dat ze niet verslaafd zijn.
Klik om te vergroten...

Dit zal toch niet het enige vragenlijstje zijn wat hij afneemt?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
clockcable zei:
Oom Klaas zei:
En juist die propaganda zorgt ervoor dat veel mensen het gewoon niet gaan gebruiken, en dat is maar goed ook.
Klik om te vergroten...
Het zorgt er ook voor dat je de risico's niet meer serieus neemt.
Klik om te vergroten...

Dus? Zo roeien de idioten zichzelf wel uit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."