Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn 1ste ervaring met coke.

Mijn 1ste ervaring met coke.

39 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
y
yayoyoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychosomatic zei:
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat ik xtc gewend was voor ik m'n eerste lijntje(s) nam.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat idd verschil maakt... heb zelf xtc pas na de coke geprobeerd en ik vond xtc weer niet zo spannend... die eerste keer coke was voor mij weer beter... ken iemand die meer ervaring met beide heeft en die had hetzelfde als jij; vind ook xtc fijner. Wat ik bij xtc miste was het ritueel dat bij het lijntje leggen hoort. Het werkt veel langer maar het snijden, verdelen, mooie lijntjes maken en dan dat moment van het buisje rollen gaf mij al een kick vooraf. Ach ja... iedereen heeft zo'n zn ding haha!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee het heeft gewoon te maken met wat je er van vind :P
Eerste drug die ik probeerde was coke, vond het wel leuk, maar echt niet zo donderend. Dat had ik met xtc wel, helemaal geweldig, helemaal 1 met alles iedereen lief en zo. Heerlijk. Coke is ook wel lekker maar ik word er zo gierig van en is zo duur en zo :(. En snel verslavend, krijg dat spul echt niet uit m'n kop :P
Maar het is wel leuk als xtc vervanger :wink: Als je niet zo vaak x wil doen ivm tolerantie
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Let er wel op dat wanneer je in de tussentijd sos gebruikt, dit ook invloed kan hebben op je uiteindelijke xtc ervaring.

Verder denk ik inderdaad dat het meer met je persoonlijke instelling te maken heeft dan wat je als eerste gebruikt. Je verwachtingen t.o.v. de drugs en wat je zelf fijn vindt.
Hoewel ik er wel in kan komen dat wanneer je eens mdma gebruikt hebt en dan coke probeert dat het qua aanwezigheid van het effect erg tegenvalt.
MDMA is heel erg aanwezig, terwijl je het coke effect wat moet zoeken...Je kunt het (afhankelijk van dosis ofcourse) negeren. Wat bij MDMA wat vaker lastig kan zijn.. :rolleyes:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Let er wel op dat wanneer je in de tussentijd sos gebruikt, dit ook invloed kan hebben op je uiteindelijke xtc ervaring.
Klik om te vergroten...

Ja als je het elk weekend gaat doen, maar 1 of 2 keer, in die 3 tot 4 maanden pauze van xtc kan geen kwaad.

En hoe zit dat trouwens met 6-apb?
y
yayoyoLid
01-01-2024, 00:00
#5
harry123 zei:
. En snel verslavend, krijg dat spul echt niet uit m'n kop :P
Klik om te vergroten...

Dat is de tricky part, heb ik ook. Het gaat in je kop zitten. Ik heb mezelf een hele tijd terug een flinke schop onder mn kont gegeven en heb het wel min of meer uit mn systeem maar uit mn kop gaat het nooit. Heel soms heb ik nog wel eens een flinke feestnacht, maar dat moment van willen gaan slapen, pffff... daar heb ik zo de pest aan gekregen dat ik die feestjes geminimaliseerd heb. Oud en Nieuw gaat wel weer zo'n nacht worden en ook al is dat hartstikke leuk, ik kan nu al opzien tegen het moment dat het voorbij is en dat uitzitten.... De nasleep weegt bijna niet meer op tegen de lol, maar ook al heb ik het alle andere feestjes weer prima naar mn zin zonder drugs, oud en nieuw zonder, nee, daar hoort het bij.... Hoe dubbel kun je zijn he? Hoera voor de coke... NOT
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mij kriebelt het pas weer na een aantal weken. :rockband:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb dit jaar in maart tijdens het concert van Anouk in het Gelredome voor t eerst coke gebruikt. Eerst lekker een paar wijntjes en dan een snuifje, zei mijn vriendin. Zo gezegt zo gedaan. Ik stond in de de wc met dat envelopje en twijfelde nog... Het enige wat ik ooit gebruikte is wiet en 1 a 2x per jaar een XTC pilletje op een dance feest zomers. Dus ik twijfelde maar ik zag dat mijn vriendin er weer goed en wakker uit kwam dus ik dacht: "what the fuck, ik doe t gewoon"! Beetje op een sleutel en hard snuiven! GOD dat deed echt ff zeer hoor in mijn neus! En werd idd even goed misselijk.. Maar toen na een minuut of 10 de misselijkheid en pijn in de neus weg was, merkte ik niks.. helemaal niets... Voelde mij niet anders, en niet extra happy of vrolijk of wat ook. T enige was dat ik meer trek in wijn kreeg en wat energieker. Nou ben ik altijd al hyper van mijzelf dus hahahaha! Ik hield wel alles langer vol, dat wel. Na een uur nog een snuif genomen, op advies van mijn vriendin wat meer als er voor. Zij had de dosis bepaald nu. En weer t zelfde... Niks hahaha! na het concert gaan stappen nog ff en weer een snuif in de wc daar genomen. Ik dacht: ik moet toch wat leuks gaan merken nou... Het enige wat ik merkte was dat ik egoistisch werd, veel meer kon zuipen en niet moe werd. Al met al was t een top concert en een top nacht!! maar kik weet zeker dat ik dat zonder de coke ook had gehad. Als ik met mijn beste vriendin weg ben is t altijd top.
Dus ik denk dat ik het bij die ene avond laat! Het was leuk een keer te kijken wat het is etc maar tis niet een drug wat ik top vind. Dat zal wel per persoon verschillen denk ik. Net wat je smaak is en wat je wil voelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bye the way, we hadden nog net geen gram op 1 avond op met zijn tweeen. Das goed toch? :sunglasses:
Van 21.00 tot een uurtje of 04.00
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
willemvaag zei:
Denk dat het wat mindere coke was want normaal moet je van een gram met twee man toch wel een paar uur flink kunnen stuiteren. Weet nog van mezelf toen ik begon dat ik niet wist wat ik moest voelen dus dacht dat de slechte coke die ik had goede was. Nu weet ik beter want coke kan een aanwezig middel zijn ook als je drinkt.
Klik om te vergroten...

De combi met alcohol is zeker vet. Wel extra slecht.

Als je "goeie shit" hebt is het ook zeker zonder alcohol aanwezig. De zeldzame keren dat ik geteste sterke C had, en juist gedoseerd, poe... alsof er een zwerm bijen om je hoofd heen zoemt... voor een uurtje :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je echt goeie hebt en de juiste hoeveelheid neemt, wat moet je dan precies voelen? behalve veel energie?
Als ik XTC neem voel ik mij ook echt heel anders. Lekker en warm en knus en liefde en geil en energie. Maar met coke niet. Als ik een x wat echts neem wil ik ook wel echt wat voelen..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je voelt je inderdaad niet moe, dronken, chagrijnig etc meer en hebt zin om iets te gaan doen.
Bovendien voel je je zelfverzekerd. Sommigen zien dat van zichzelf als arrogant maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Ikzelf ervaar naast deze zaken ook een gevoel van rust in m'n hoofd maar dat kan door de zelfverzekerdheid komen. Ik ben van nature wel eens een onzekere twijfelaar in sociale context...

Fysiek zijn er ook een paar - zweethandjes, rusteloos (ook psychisch natuurlijk) en de befaamde gouden druppel AKA the drip in de keel, met het gevoel dat je luchtwegen wat verder open komen te staan / fris gevoel in je longen.

Beschrijvingen die ik van anderen wel eens heb gehoord, in oplopende heftigheid

- Lol uit een zakje
- Bij iedere lijn voel je je steeds lekkerder totdat je in vuur & vlam lijkt te staan
- On top of the world
- Like getting a blowjob from god

Verschilt per persoon en per gelegenheid, maar het effect wordt in vergelijking met andere middelen vaak als niet heel heftig ervaren.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik voel me vaak gewoon the man zeg maar :P. Voel me goed, voel me lekker, wil dingen ondernemen, maar weet niet wat ik wil doen, dus zeg maar dan wil ik naar buiten en 2 sec later denk ik van nee toch niet. Beetje rusteloos in m'n hoofd maar wel lekker op zich. Wil niet naar huis of stoppen met het feest..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind coke altijd net als speed het effect alleen dan korter en meer tintelingen. Coke is ook warmer als speed heeft meer charme. Coke veranderd de waarneming bij mij niet en kan ook nog redelijk normaal nadenken. Bij speed wordt dit chaotisch en vlieg ik alle kanten op met coke is het makkelijker me in de hand te houden. Tenzij ik teveel neem en er te hard van ga in Spanje is me dat de allereerste keer gelukt. Had nog nooit coke gehad en die ik daar heb gehaald voor 30 was net pep maar dan een uurtje. Zo hard dat ik er op ben gegaan toen maar eenmaal hier voelde ik zo goed als niks. Dacht een hele tijd dat het een soort pep ofzo was wat ik daar had gekocht maar op een gegeven moment kreeg ik ook coke waar ik hard van kon gaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb van mijzelf vaak al veel energie. Dus mijn persoonlijke keuze zal niet zo 1 2 3 coke zijn.
Ik persoonlijk wil mij ook "lekker" en "goed" voelen als ik een x wat neem. Mijn voorkeur, zeker op een feest, is toch XTC. Dat werkt bij mij juist heel rustgevend, al krijg ik energie ervan en wil wel bewegen. Kan het niet goed uitleggen maar met XTC wordt ik wel energiek maar juist rustig in mijn hoofd. Apart of niet? :wink:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Denk dat veel mensen energiek en rustig van xtc worden. Zelf werd ik meestal energiek en vaag van xtc. Xtc verandert de waarneming meer dan coke of speed zei dan ook van pillen wordt ik vaag en van pep wordt ik wakker.
V
Vrouw33Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi bij deze wil ik mijn ervaring over het gebruik en de dip van coke delen. Ik heb afgelopen zaterdag voor de aller eerste keer coke gesnoven samen met mijn man en een goede vriend (zijn ervaren gebruikers) ik wilde gewoon weten wat er nou zo bijzonder aan is na een fles ouzo had ik de moed het te proberen :openmouth: Ik begon met echt een iniminie snuifje moeilijk uit te leggen hoe klein als dit ---- een lijn zou zijn kreeg ik - dus echt maar klein,maar goed daarna nog zon zelfde hoeveelheid wat ik voelde weet ik niet kan het me niet herinneren ben veel kwijt van die avond alleen dat ik me super voelde dat wel :) volgens mijn man bleef ik maar zeggen dat ik me super voelde en ik wel een hele berg zou willen :tearsofjoy: hoe later het werd werden de lijntjes ook groter ik ging maar door kreeg trekjes door steeds mijn tong over men onderlip te halen ook dat weet ik niet ,(zie het nu wel hahah helemaal schraal) Mijn man heeft me gefilmt en vroeg hoe het met me ging en hoe ik me voelde haha wat ik allemaal zei geweldig om achteraf te zien . we zijn heel de nacht doorgegaan om half 10 s'ochtens pakte ik mijn laatste slok bier en ben gaan slapen. 3@4 uurtjes Toen ik wakker werd voelde ik me nog prima hoe later het werd hoe slechter ik me voelde totale paniek ervarde ik :cry: zo onrustig bibberen zweethanden heen en weer lopen tot ik een halva oxazepam moest nemen om rustiger te worden ik dacht vroeg na bed dan ist morgen wel over. Heb goed geslapen die nacht maar de ochtend na het opstaan weer de zelfde onrust.Heb me man huilend opgebeld dat ik me kut voelde en heeft me ook gerust gesteld gelukkig. de onrust heeft tot gister geduurt. na achter af met mijn man over het gebruik te praten en zijn ervaring met mij heb ik toch gauw een halve gram weg gesnoven. Toch heb ik wel wat vraagjes nog. 1. Heb ik te veel op voor de eerste keer? 2. De dip als die na de eerste keer al dagen duurden is dat de volgende keer dan ook of ligt dat ook aan de hoeveelheid die je gebruikt? 3 als de eerste keer coke goed gevallen is valt ie dan altijd goed (halen altijd bij de zelfde dealer)? Wil het best nog een keer ervaren maar dan niet na een fles ouzo dat ik de helft kwijt ben en niet eens kan herinneren wat ik gezegt of gedaan heb ! Hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie. Zo niet vraag gerust hoop dat ik wat antwoorden krijg groetjes
V
Vrouw33Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MevrouwtjeX zei:
Na een lange tijd heb ik besloten om een keer coke te gebruiken.
Ik liep al een tijdje met het 'verlangen' rond maar omdat ik zelf geen verstand heb van de kwaliteit zette ik het plan op een laag pitje. De reden waarom ik het trouwens wou proberen is om de ego boost en het nuchter makende effect icm alcohol

Afgelopen weekend heb ik van een vertrouwd persoon 2 gram gekocht voor 100 euro.
Ik had er zin in!

Na een paar drankjes begon het al te kriebelen en ging ik naar de wc voor mijn aller eerste lijntje ( lekker cliche). Ik rolde een 50 euro biljet op, legde een lijn en werkte hem naar binnen.

na een paar keer geslikt te hebben proefde ik de smaak ineens en ging ik bijna over mijn nek :kots:

na tien minuten voelde ik me al een stuk actiever.. een hoop drankjes en Ween paar lijntjes later was ik niet meer te houden. Ik ging buikdansen voor mijn vrienden aan tafel. ( vraag me niet waarom haha) Ik ging met iedereen dansen. Sommige jaloerse wijven zaten me nog dom aan te kijken. maar het boeide me niet. ik pakte mijn glas en schreeuwde letterlijk: ik heb schijt aan jullie allemaaal en toen ging ik kusjes naar ze blazen, door de muziek hoorde ze het alleen helaas niet :tearsofjoy:

op gegeven moment was het feestje afgelopen en gingen we naar huis, wat ik ook deed ik kwam niet in slaap. ik lag tot de volgende middag te draaien en te dansen in me bed. op gegeven moment werd de rest van het huis wakker.. Ik voelde me best verrot die dag dus ik nam nog een dun lijntje om de rest te kunnen bijhouden

dezelfde dag ( zaterdagavond) gingen we weer uit. dit keer was ik wat minder actief met name door het slaapgebrek.. ik had veel gedronken en heb 1 gram verdeeld over de hele avond. maar geen zelfvertrouwen bom zoals de nacht ervoor. het was nogal teleurstellend.. ik kon wel veel drank hebben. maar ik had de hele nacht een overdreven loopneus.. doorgefeest tot 2 uur in de middag en rond 5 uur gaan slapen.. toen ik 's avonds wakker werd had ik overal pijn. :(

mijn lichaam was geslooopttt ik had geen stem meer, keelpijn hoofdpijn, buikpijn, neuspijn, spierpijn.. het is nu inmiddels woensdag avond, en ik ben nog steeds niet hersteld. Mijn amandelen zijn gezwollen, ik heb geen stem meer. oorpijn, brandende loopneus, hoesten niezen en hoofdpijn aan de lopende band. ik kan bijna niet meer slikken.. kortom ik ben total loss.

Ik weet niet of dit aan mij of aan de coke lag.. ik zou het graag nog een keer willen gebruiken. :) Maar niet als ik er een week ziek van word! zijn er trouwens nog meer mensen die dit hebben meegemaakt of die weten waar dit door komt? :confused:
Klik om te vergroten...
. Ben er ook 5 dagen ziek van geweest oftewel niet me zelf angsten onrust trillen zweten!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat veel snuivers niet lijken te weten is dat dealers over coke en snuifcoke praten, en snuif coke is ZWAAR versneden coke. Ken iemand die het zelfs 1/5 keer versnijdt, dus van 1 maakt hij 5 gram. Iedereen happy, snuivers happy, hij happy.

Zo kwam eens iemand bij mij thuis die mee wilde kopen, hij snoof, ik basede toen. Ik waarschuwde hem dat deze coke veel sterker was dan hij gewend was, omdat dit gewoon pure (zeg maar 80% ofzo) coke was. Heel stoer verzekerde de jongen me dat hij zelfs betere gewend was, ja ja. Dus toen hij een lijn gesnoven had trok hij wit weg na een paar minuten, dit was rotzooi volgens hem, helemaal geen coke. Toch altijd weer leuk wanneer mensen zich dan zo laten kennen, eerst heel stoer. blijken ze achteraf dus helemaal geen verstand te hebben van wat ze met grammen per week end in hun gok knallen. ik kookte de coke uit, en liet m zo zien dat dit dus wel coke was, en knap puur. En dat hij dus gewoon altijd maar een beetje coke snoof en heel veel manitol (is lang geleden dit). Uiteindelijk geloofde hij me, hij vond echte coke niets. Liever snuif coke voor hem. Toen ik m vroeg waarom antwoorde hij me dat hij liever 3 tot 5 gram kon wegsnuiven in een weekend dan maar een half gram hooguit. hij wilde gewoon lekker veel wit poeder in zijn neus stoppen. Tja, rare jongens hoor, die snuivers.

Maar, om dus even op de topic terug te komen. Je hebt dus inderdaad gewoon snuifcoke (rotzooi) gehad, en dat is waarschijnlijk maar goed ook. Had je echte coke gehad was t waarschijnlijk fout met je gegaan, gezien hoe jij er mee omgaat, voor de eerste keer.

En voor de duidelijkheid. Coke is geen wonder middel, ookal lijkt t soms wel zo.
Dus wanneer je 2 dagen achter elkaar alles doet om je compleet te slopen, dan moet je niet verwachten dat een snuif je opeens weer de hemel laat ervaren. Zelfs pure coke had je de tweede dag niet beter laten voelen. Je lichaam gaf duidelijk aan dat je gewoon zwaar over de schreef was gegaan, geen punt, doen we allemaal wel eens. Wel belangrijk is volgens mij dat je dit beseft. Vrees dat jij wat dat betreft toch echt moet oppassen. krijg zwaar de indruk dat hier wel eens een hardnekkige verslaving op de loer kan liggen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
leveldesigner zei:
ik kookte de coke uit, en liet m zo zien dat dit dus wel coke was, en knap puur. En dat hij dus gewoon altijd maar een beetje coke snoof en heel veel manitol (is lang geleden dit). Uiteindelijk geloofde hij me, hij vond echte coke niets. Liever snuif coke voor hem. Toen ik m vroeg waarom antwoorde hij me dat hij liever 3 tot 5 gram kon wegsnuiven in een weekend dan maar een half gram hooguit. hij wilde gewoon lekker veel wit poeder in zijn neus stoppen. Tja, rare jongens hoor, die snuivers.
Klik om te vergroten...

Sommige versnijdingsmiddelen (o.a. levamisol) overleven ook de conversie van HCL naar base, dus het uitkoken geeft ook niet altijd een goede indicatie van zuiverheid. Laten testen, dan weet je 't echt zeker.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
je hebt helemaal gelijk, de laatste jaren is uitkoken inderdaad geen goede indicatie meer. Daarom schreef ik ook dat het al lang geleden was dat dit plaats vond, vroeger was uitkoken wel een goede manier om zuiverheid aan te tonen. Maar ik praat dan ook over 18 jaar geleden ofzo, lol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."