Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaïne overdosis tegengaan met GHB of ketamine

Cocaïne overdosis tegengaan met GHB of ketamine

22 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ziekenhuis.

'Stomme vragen bestaan niet' :confused:
b
bilboLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste forumleden,

Ik heb een vraag voor jullie puur uit nieuwsgierigheid. Is het mogelijk om een overdosis van een upper zoals cocaïne, en dan heb ik het over hartkloppingen etc., tegen te gaan met een downer als ketamine of GHB? Of werkt dit averechts en beland je dan in het ziekenhuis? Ben er erg benieuwd naar of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met ketamine sowieso niet, GHB lijkt mij eerlijk gezegd ook niet de beste suggestie. Als je er zelf al iets tegen zou willen doen zou ik een poging doen met een simpele benzo, als ik me niet vergis is dat ook (een deel van) de behandeling die ze in een ambulance/ziekenhuis toepassen. Beta-blockers zijn in ieder geval geen goed idee, mocht dat in je opkomen.

De beste oplossing lijkt me natuurlijk om onmiddellijk naar de EHBO/ziekenhuis te gaan of een ambulance te bellen, een cocaïne overdosering kan namelijk best gevaarlijk zijn!

ooscaar zei:
Ziekenhuis.

'Stomme vragen bestaan niet' :confused:
Klik om te vergroten...
Dat klopt, als de TS deze vraag namelijk niet gesteld had, had ie misschien wel ketamine naar binnen gegooid en was daardoor niet in staat geweest naar het ziekenhuis te gaan. Lijkt me niet zo dom om toch maar te vragen of dat een goed idee is?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#4
bilbo zei:
Beste forumleden,

Ik heb een vraag voor jullie puur uit nieuwsgierigheid. Is het mogelijk om een overdosis van een upper zoals cocaïne, en dan heb ik het over hartkloppingen etc., tegen te gaan met een downer als ketamine of GHB? Of werkt dit averechts en beland je dan in het ziekenhuis? Ben er erg benieuwd naar of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Klik om te vergroten...

Ketamine verhoogd de hartslag, dus dat lijkt mij sowieso geen goede optie. En ik denk dat je gauw teveel GHB neemt waardoor je K.O gaat en dus alsnog in het ziekenhuis belandt. Drugs met drugs bestrijden is geen goede keuze.

Overigens is dit allemaal gis werk want ik ben echt totaal geen drugs expert :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lijkt me ook niet handig om tijdens een overdosis benzo's te gaan tikken zonder arts in de buurt. Bel gewoon 112 als je overdosis hebt, er staat nogal wat op het spel.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
ooscaar zei:
Ziekenhuis.

'Stomme vragen bestaan niet' :confused:
Klik om te vergroten...
Dat klopt, als de TS deze vraag namelijk niet gesteld had, had ie misschien wel ketamine naar binnen gegooid en was daardoor niet in staat geweest naar het ziekenhuis te gaan. Lijkt me niet zo dom om toch maar te vragen of dat een goed idee is?
Klik om te vergroten...
Ja dat is waar, maar hij zegt zelf dat het alleen uit nieuwsgierigheid is haha :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
In dat geval lijkt het benzo-antwoord mij best passend. :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind dit echt een fucking goed idee.
b
bilboLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natuurlijk begrijp ik dat de meest verstandige optie is om naar het ziekenhuis te gaan. Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar wat er gebeurt als men een overdosis uppers met downers probeert te bestrijden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meestal is dat geen goed idee. Het gaat de kans op hartklachten vergroten zeker met K. Een benzo zal al meer wonderen doen dan een downer...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen enkele ervaring, maar ik meen wel op meerdere plaatsen gelezen te hebben dat de "populaire" combinatie van cocaine en heroine juist zo gevaarlijk is omdat men vanwege die tegengestelde werking teveel denkt te kunnen nemen en er op die manier mensen dood gaan aan ODs.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
is er iemand hier die daar persoonlijk ervaring mee heeft? of zijn die allemaal dood of opgesloten?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wacky zei:
Geen enkele ervaring, maar ik meen wel op meerdere plaatsen gelezen te hebben dat de "populaire" combinatie van cocaine en heroine juist zo gevaarlijk is omdat men vanwege die tegengestelde werking teveel denkt te kunnen nemen en er op die manier mensen dood gaan aan ODs.
Klik om te vergroten...
Maar in dit geval zit de dodelijke dosering van de ander er al in, dat is opzich best een belangrijk verschil.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inderdaad, dan zou je middelen moeten gebruiken die specifiek de bloeddruk en hartslag verlagen. Ketamine verhoogd beiden lichtelijk en GHB doet vrij weinig met beiden. Een benzo kan inderdaad wel wat rust geven, maar ook een benzo verlaagt de hartslag niet proportioneel. Alleen downers die de hartslag ook echt verlagen kunnen misschien een voordeel bieden, maar dat is echt spelen met vuur.

In theorie is het mogelijk, maar in de praktijk is het woord dom niet eens dekkend. 112 lijkt me het enige goede antwoord bij een overdosis.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
Een benzo kan inderdaad wel wat rust geven, maar ook een benzo verlaagt de hartslag niet proportioneel. Alleen downers die de hartslag ook echt verlagen kunnen misschien een voordeel bieden, maar dat is echt spelen met vuur.
Klik om te vergroten...
In een rust toestand misschien niet, maar gaat die vlieger ook nog op als iemand geagiteerd is door de cocaïne? Dat lijkt mij best een belangrijk verschil.

In theorie is het mogelijk, maar in de praktijk is het woord dom niet eens dekkend. 112 lijkt me het enige goede antwoord bij een overdosis.
Klik om te vergroten...
:grin:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor drugs overdosis wordt meestal lorazepam IV toegediend, ik dacht dat ik het op Wikipedia had gevonden maar kom net tot de conclusie dat ik mijn bron niet meer kan terug vinden jammer genoeg.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
In een rust toestand misschien niet, maar gaat die vlieger ook nog op als iemand geagiteerd is door de cocaïne? Dat lijkt mij best een belangrijk verschil.
Klik om te vergroten...

Daar zou je nog best wel eens gelijk in kunnen hebben, maar het feit dat we dat hier niet zeker weten geeft wel aan dat je het beste toch een arts kunt raadplegen :P Of Erick, die weet ook wel hoe een OD behandeld wordt vermoed ik :wink:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
Coke zorgt onder andere voor een (extreem) hoge hartfrequentie, dit effect is (veel) sneller uitgewerkt dan kalmeringsmiddelen die juist de hartfrequentie vertragen waardoor het ritme in zijn geheel kan wegvallen. Met andere woorden: zelf gaan lopen dokteren is af te raden als je een coke overdosis hebt, dus wees verstandig en schakel medische hulp in.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jmths zei:
Voor drugs overdosis wordt meestal lorazepam IV toegediend, ik dacht dat ik het op Wikipedia had gevonden maar kom net tot de conclusie dat ik mijn bron niet meer kan terug vinden jammer genoeg.
Klik om te vergroten...
Heb je deze informatie niet toevallig gelezen in een tekst over een epileptische aanval?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
mikoz zei:
Jmths zei:
Voor drugs overdosis wordt meestal lorazepam IV toegediend, ik dacht dat ik het op Wikipedia had gevonden maar kom net tot de conclusie dat ik mijn bron niet meer kan terug vinden jammer genoeg.
Klik om te vergroten...
Heb je deze informatie niet toevallig gelezen in een tekst over een epileptische aanval?
Klik om te vergroten...
Ik heb een beetje gezocht maar moeilijk concrete informatie over te vinden, ik vond een stukje over amfetamine overdosis waarin lorazepam en midazolam naar voren gebracht worden.
Zie: http://www.projectknow.com/research/amp ... -overdose/
Blijkbaar wordt er bij oververhitting nog wel eens gebruik gemaakt van een ijsbad.

Ik las bij 3 verschillende artikeltjes dat epileptische aanvallen en amfetamine overdosis nog wel eens hand in hand gaan, ik weet dat de 25x-nbome serie vrijwel standaard een epileptische aanval geeft bij overdosis maar dat is geen cocaïne of amfetamine natuurlijk.

Zou zweren dat ik ergens gelezen had dat bij stimulant overdosis er meestal om de 15minuten lorazepam IV werd toegediend maar kan het frustrerend genoeg niet meer terug vinden al ben ik eerlijk gezegd niet gemotiveerd om hier meer dan 15minuten tijd in te steken. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."