#1
Graat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten (en ja hrb al hulp hiervoor
Het stoppen van een verslaving zou natuurlijk bij jezelf moeten beginnen.
(Makkelijker gezegd als gedaan)
Wil je er echt vanaf dan zou dat toch moeten en wat belangerijk is, is verandering van omgeving.
Verandering van vrienden!
Het patroon doorbreken waar je nu in leeft..
Dat is de beste tip die ik je kan geven.
Het gaat vaak gepaard met de zelfde cirkel waar je in leeft, met de zelfde mensen op de zelfde plekken.
Als je stopt zou je dat ook moeten veranderen.
Succes!
Dat is zo, in de meeste gevallen zal dit kloppen. Maar sommigen hebben geen vrienden en staan er vaak alleen voor. En verleiding ligt overal op de loer dus is het beter dat je ze leert weerstaan dan dat je er je ogen voor dicht knijpt? Lijkt mij in ieder geval toch zoWil je er echt vanaf dan zou dat toch moeten en wat belangerijk is, is verandering van omgeving.
Verandering van vrienden!
Het patroon doorbreken waar je nu in leeft..
Inderdaad, wees niet te streng voor jezelf. Falen doe je via de ogen van een ander, leren doe je door de jouwe. We are only human after all.. Verwacht geen direct resultaat maar bouw het op en geef het een tijdje om te zien of het helpt.
Succes !
Doe wat voor jezelfGraat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten (en ja hrb al hulp hiervoor
☆Dit is heel mooi gezegd (en hou ik zeker bij de hand vanaf nu) dank je wel! Ik weet dat t tijd kost en het niet in een keer goed kan gaan, maar als je er zelf al zo klaar mee bent (hoezo kun je dan idd niet gewoon stoppen? Ja goede vraag, snap ik zelf dus ook nietInderdaad, wees niet te streng voor jezelf. Falen doe je via de ogen van een ander, leren doe je door de jouwe. We are only human after all.
Graat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten (en ja hrb al hulp hiervoor
Ik heb je recent ook benzodiazepines zien aanraden voor stimulant afbouw en ik vind dit eerlijk gezegd toch niet het beste advies. Benzodiazepines zijn de sterkst onderschatte drugs deze tijden en kent het hoogst aantal afhankelijken na nicotine en alcohol. In de afkick en gevangeniscontext zul je aanzienlijk meer benzodiazepine (mis)bruik tegen komen dan dat van cocaïne. Natuurlijk komt dit met nuance maar wellicht relevant om toe te voegen is dat het niet ongehoord is dat afbouw van langer werkende benzodiazepines zoals Diazepam en Clonazepam in afkickklinieken soms wel 1 tot jaar jaar kan duren voordat iemand zich een beetje stabiel op baseline bevindt. Het lange termijn risico is op sommige vlakken zogezegd wel wat groter plus mensen gaan vaak ook gewoon naast elkaar gebruiken.
Ik ben zelf niet bepaald een moreelridder, ik misbruik regelmatig drugs, maar cocaïne vind ik echt kankerrommel ondanks dat ik de effecten zeer prettig vind en zeker in staat ben cocaïne te misbruiken als deze voor handen is. Omdat ik er echter van overtuigd ben dat het zelfs voor harddrugs standaard rommel is is het voor mij vrij simpel om mijzelf te weerhouden van cocaïne gebruik. Het is mij wel eens aangeboden waar ik op in ging maar ik heb het nooit echt actief opgezocht, uitzonderlijk een paar aankopen die op 1 hand te tellen vallen zo'n 6-7 jaar geleden.
Ik denk dat het ten eerste heel belangrijk is om je te realiseren waarom cocaïne zelfs relatief bekeken rommel is, jezelf dus goed bewust maken van de nadelen hier van. Soms zie je wel eens doorgewinterde cocaïne gebruikers die hun neus kunnen platdrukken omdat het tussenschot van hun neus volledig is weg gebrand door overmatig cocaïne gebruik.
Cocaïne benodigd relatief veel volume voor effect en staat bekend om zeer sterk caustische bijwerkingen, simpel verwoord, het brand niet alleen het vlees tissue tussen je neusgaten weg. Ook in de hersens en in het hart en in de bloedvaten hebben deze caustische/brandende eigenschappen van cocaïne zeer significante invloed op de gezondheid van je lichaam.
Op drugsforum.info was er een forumlid SirErick: http://drugsforum.info/member/SirErick/
Hij sprak altijd zeer open over zijn vrij buitensporig cocaïne gebruik en welke uitwerking dit zowel op hem had. Op een gegeven moment poste hij vrij choquerende foto's waarin hij in het ziekenhuis werd geopereerd aan als ik het mij goed herinner voornamelijk zijn bloedvaten op relatief jonge leeftijd. Het was voor mijn gevoel vrij duidelijk welke boodschap hij probeerde over te brengen.
Nu praat ik ook een enkel persoon, maar gezondheidsproblematiek rond bloed- en hartvaten ter gevolg van cocaïne gebruik is een zeer bekend verschijnsel. En dan is het uiteraard ook nog maar de vraag wat het met de hersens doet wat vrij verontrustend is. En dan ben ik nog maar bij punt 1. Een bijkomend aspect dat de aanslag van cocaïne op iemand zijn gezondheid heeft is dat het een zeer sterk lokaal verdovend middel is, je lichaam is dus niet in staat de immense pijn en schade over te brengen die cocaïne op het lichaam heeft.
Als je ziet in hoe compulsief cocaïne is, ik ben geheid niet de enige die cocaïne mensen in dieren heeft zien doen veranderen met verwaarloosbaar rationeel denkvermogen. De mentale impact valt ook absoluut niet te onderschatten.
Dan heb je nog het feit dat meer dan 90% van de cocaïne versneden is, zeer vaak omdat dealers hun eigen cocaïne gebruik proberen te onderhouden al worden er natuurlijk ook massa's met geld mee verdient. Het merendeel van de geteste cocaïne wordt bijvoorbeeld versneden met Levamisole wat vooral bekend staat als ontwormingsmiddel die witte bloedcellen doet afnemen en het immuunsysteem verzwakt. Levamisole heeft echter ook amfetamine gelijkende effecten met aanzienlijk meer fysieke bijwerkingen. Ook de metabolieten van Levamisole hebben dit effect. Er zijn veel gevallen bekend in de wereld van paardenraces waarbij race paarden grote hoeveelheden Levamisole gebruikten en letterlijk tijdens de race dood vielen ten gevolge van een hartaanval veroorzaakt door Levamisole.
Het merendeel van de Cocaïne werd in ieder geval tot recent nog met Levamisole versneden, om een idee te geven met wat voor kankerrommel Cocaïne zoal versneden wordt. Cafeïne is natuurlijk ook een populair versnijdingsmiddel wat vergeleken met Levamisole nog een relatief onschuldig versnijdingsmiddel is maar van de combinatie cafeïne met stimulanten zoals Cocaïne en Amfetamine is ook bekend dat deze extreme cardiovasculaire bijwerkingen kan veroorzaken, denk aan verhoogde hartslag, bloekdruk, duizeligheid, etc.
Gelukkig wordt Cocaïne steeds vaker versneden met middelen zoals druivensuiker en inositol wat al een gigantische verbetering is op vele andere versnijdingsmiddelen maar versnijden blijft natuurlijk alsnog wel een indicator van het wereld dat een beetje rond cocaïne leeft.
Dat brengt een volgend punt naar voren, er zijn altijd uitzonderingen maar het gemiddeld slag volk dat Cocaïne gebruikt zijn toch vaak wel mensen waar ik met een flinke boog omheen loop. Dit zijn in de meeste gevallen simpelweg zeer instabiele mensen die je mee naar beneden trekken. Daarnaast brengen de effecten van Cocaïne vaak ook niet bepaald de beste eigenschappen in mensen naar boven. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat ik liever om ga met frequente gebruikers van Opioiden.
Dan kom je alweer op een volgend punt, namelijk dat Cocaïne een gigantische groep mens in financiële problemen brengen die vaak aan de fantasie van de meeste van ons voorbij gaat. Geld is niet alles bepalend voor geluk in het leven maar de invloed die Cocaïne op dit vlak vaak heeft is wellicht in het merendeel van de gevallen schrijnend.
En dan kom je bij het punt van SocioEconomische impact. Niet alleen in het land waar het verkocht wordt drijft het mensen in een onmenselijk en mens onterend bestaan maar de impact die de Cocaïne industrie heeft in de Zuid Amerikaanse landen van oorsprong. Er heerst in deze landen door de afzetmarkt van Cocaïne een vrijwel permanente staat van oorlog tussen verschillende groeperingen waaronder overheidsinstanties die de Cocaïne problematiek wanhopig binnen de perken te houden. En vooral de gemiddelde burger daar die helemaal niets met de Cocaïne wereld te maken willen hebben.
Als je in een van de Zuid Amerikaanse landen vraagt of je ergens Cocaïne kunt kopen mag je hopen dat deze persoon zijn of haar hooivork niet tevoorschijn haalt en je verzoeken zo rap mogelijk in te pakken en weg te wezen.
En zo valt er nog wel meer over Cocaïne te zeggen. Als jij jezelf informeert en tot diepe realisatie komt want een kankerbagger Cocaïne is en hier ook oprecht overtuigd van bent geloof ik dat het je vroeg of laat zal lukken om jezelf over een Cocaïne verslaving heen te zetten.
Jezelf over een (Cocaïne) verslaving heen zetten zal waarschijnlijk niet in één dag lukken al zijn er wel uitzonderlijke gevallen geweest waarbij dit wel mogelijk is maar een positieve afbouwende lijn lijkt mij de meest realistische eerste stap. Zet een doel voor jezelf, zelfs als je dit doel niet haalt creëer je hiermee wel een sterk referentiekader en sterke bewustzijn van gebruik en zal het makkelijker worden om een positieve lijn voort te zetten. De positieve lijn en intrinsieke motivatie, het echt zelf willen is het belangrijkst, als je de positieve trend en oprechte bereidheid kunt vasthouden zul je het gewenste punt uiteindelijk bereiken, zelfs in het vervelende geval mocht een herval plaats vinden, de realiteit is simpelweg dat dit nog wel eens gebeurd al wordt deze uiteraard liever vermeden.
Laatste vanzelfsprekende cliché advies, probeer Cocaïne zoveel mogelijk uit handbereik te houden. Zodra het in huis ligt gaat het sowieso wel op, dat je laagdrempelig beschikbaar stellen van Cocaïne probeert te verminderen is natuurlijk ook belangrijk voor het succesvol afbouwen van gebruik.
Succes.
Ik weet precies waar je doorgaat en wat je nu bedoelt. Iemand die aan de andere kant van jouw gevoelswereld staat en in het ergste geval nog eens vingertjegewijs, geeft jou niet de goeie ondersteuning om je rust of vrede te vinden. Wie niet naast je maar boven je problematiek probeert te staan ... zit niet in je team. Want wie je vriend hoort te zijn, wordt eigenlijk ongewild je god. Ik zeg niet dat het bij jou zo is. Of ook niet dat dat met zijn bewuste bedoelingen gepaard gaat maar ik kan begrijpen dat je je dan soms alleen en maar weinig begrepen voelt. Wat het ook allemaal een stuk minder erg maakt om er dat -wik en weeg moment- uiteindelijk maar aan toe te geven. Althans op dat moment lijkt dat dan niet erg. We kennen onszelf al wat beter nu. Opmerking** je mag gerust een keer lachen met je dommigheden hoor. Je gaat blijven tegen die lamp lopen tot je dat licht gezien hebt. En je mag gerust een keer wenen hoor omdat je jezelf triestig vindt. Omdat je in drugs je vertrouwde ‘vriend’, die er altijd voor je staat als je het moeilijk hebt, vindt.Ik wil mezelf en mijn vriend niet teleurstellen en elke keer voelt dat wel zo.. misschien is dit anderzijds wel iets goed want dan voel je je toch al elke keer bezwaard of (NOG) slechter dat je iets doet..
Controle is wat je denkt dat je nodig hebt en dat verziekt het eenworden met jezef. Het is een gegeven, zoals tijd, dat gebruikt wordt om macht te hebben. Controle, das denken in het belang van de maatschaappij. Liefde staat in het belang van jezelf. Ctrl is namelijk de naam waaronder ik mij 3 jaar terug ingelogd had om met eenzelfde verhaal als jou naar buiten te komen. Ik dacht toen ook dat ik die volledig kwijt was en dat het daarom slecht ging met mij. Misschien verander ik hem wel naar liefde. ‘Ik dacht dat ik nachtvlinder was maar ik ben een mot.’ Ik geloof wel dat je het ergens terug kan vinden. En voila drie jaar later of vier ondertussen, ben ik terug om mensen te ‘helpen’ of toch een hart onder de riem te steken want ik ben hier goed ontvangen geweest.Het is zo fcking ingewikkeld omdat je weet hoe slecht het is en hoe erg het tussen de oren zit, maar toch dat doordrammertje zn zin krijgt terwijl je dit zelf niet eens wilt.. je hebt dan gewoon geen controle..
De meest gebruikte harddrug na nicotine en alcohol en dat is zonder ook maar enig inzicht op de RC benzodiazepines markt welke met monsterlijke exponentiële sprongen nog altijd lijkt te groeien. Technisch gezien zijn benzodiazepines dus ook de meest gebruikte illegale harddrugs in algemene zin, zal inderdaad wel een reden hebben.Het is overigens het meest voorgeschreven soort middel in NL naast antidepressiva dus dat zal vast zijn reden hebben.
Als je last van paniek hebt is op korte termijn een oxazepammetje wel een goede oplossing zolang je het niet met regelmaat gaat gebruiken en dat een gewoonte > verslaving dus gaat worden.
Hoewel een verslaving aan oxazepam altijd nog beter is dan een coke verslaving natuurlijk.
Misschien moet je nog eens even rustig nalezen wat je schrijft, dit is niet de eerste keer dat je benzodiazepine gebruik suggereert aan iemand die stimulant gebruik probeert af te bouwen anders was ik er niet over begonnen.Ik zie mij nergens gebruik van benzo aanraden, ik waarschuw er juist voor?
Misschien moet je even Google gebruiken, er zijn concrete cijfers te vinden rond resultaten van drugs testcentra. Als je gelooft dat cocaïne niet massaal wordt versneden heb je toch echt een dikke plaat voor je hoofd. Dat je aan geeft niet te kunnen begrijpen dat ik mij negatief uit spreek over het versnijden van cocaïne is naar mijn mening en inzicht onbegrijpelijk. Het verbaast mij oprecht dat andermans mening hierin dermate haaks kan staan.versnijdingsmiddel verzinsels
Want geld gaat boven alles en van deze rijkdom geniet uiteraard iedereen, dat die arme boeren ondertussen in Lamborghinis en Ferraris rijden is ondertussen natuurlijk ook allang algemene kennis. Integriteit is daarnaast eigenlijk ook maar een verzinsel, mensen die handelen omdat ze een geweten en lange termijn redenatie vermogen hebben, kun je je haast niet voorstellen in deze goddeloze wereld.je illusie dat zuid Amerikanen zwaar tegen coke zijn
Nee, totaal niet relevant waarom cocaïne gebruik onwenselijk is en dat er gegronde redenen zijn om gebruik van cocaïne te minderen of stoppen. Er valt sowieso geen argument te voeren met dermate zwakzinnige redenaties dus laten we het hier maar bij laten ja, ik ben het met je eens dat dit oogt als verspilde moeite. Maar blijf vooral je ding doen zou ik zeggen.ga ik maar niet op in om verdere discussie te voorkomen welke resulteerd in een hijack van dit topic en topicstarter verder niet mee geholpen is.
De meest gebruikte harddrug na nicotine en alcohol en dat is zonder ook maar enig inzicht op de RC benzodiazepines markt welke met monsterlijke exponentiële sprongen nog altijd lijkt te groeien. Technisch gezien zijn benzodiazepines dus ook de meest gebruikte illegale harddrugs in algemene zin, zal inderdaad wel een reden hebben.
Misschien moet je nog eens even rustig nalezen wat je schrijft, dit is niet de eerste keer dat je benzodiazepine gebruik suggereert aan iemand die stimulant gebruik probeert af te bouwen anders was ik er niet over begonnen.
Misschien moet je even Google gebruiken, er zijn concrete cijfers te vinden rond resultaten van drugs testcentra. Als je gelooft dat cocaïne niet massaal wordt versneden heb je toch echt een dikke plaat voor je hoofd. Dat je aan geeft niet te kunnen begrijpen dat ik mij negatief uit spreek over het versnijden van cocaïne is naar mijn mening en inzicht onbegrijpelijk. Het verbaast mij oprecht dat andermans mening hierin dermate haaks kan staan.
Want geld gaat boven alles en van deze rijkdom geniet uiteraard iedereen, dat die arme boeren ondertussen in Lamborghinis en Ferraris rijden is ondertussen natuurlijk ook allang algemene kennis. Integriteit is daarnaast eigenlijk ook maar een verzinsel, mensen die handelen omdat ze een geweten en lange termijn redenatie vermogen hebben, kun je je haast niet voorstellen in deze goddeloze wereld.
Nee, totaal niet relevant waarom cocaïne gebruik onwenselijk is en dat er gegronde redenen zijn om gebruik van cocaïne te minderen of stoppen. Er valt sowieso geen argument te voeren met dermate zwakzinnige redenaties dus laten we het hier maar bij laten ja, ik ben het met je eens dat dit oogt als verspilde moeite. Maar blijf vooral je ding doen zou ik zeggen.
Wanneer is iets in jou ogen wel harddrugs dan? Dit vraag ik mij echt oprecht af..Nicotine en Alcohol zijn geen harddrugs. Dus waarom betrek je die erbij? We hadden het over medicatie toch? Benzos zijn evendien geen harddrugs.
Wanneer is iets in jou ogen wel harddrugs dan? Dit vraag ik mij echt oprecht af..
Ik ben het namelijk toch wel veel met @Jmths eens dat deze ook harddrugs zijn.
Daarom vroeg ik aan jou heel bewust... Wanneer is voor "jou" iets harddrugs?Wanneer iets op de opiumlijst 1 staat. Dan is het feitelijk harddrugs. Aldus de wet. De wet die iedere Nederlander hoort te naleven en te respecteren.
​"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."