Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

HULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

68 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het stoppen van een verslaving zou natuurlijk bij jezelf moeten beginnen.
(Makkelijker gezegd als gedaan)
Wil je er echt vanaf dan zou dat toch moeten en wat belangerijk is, is verandering van omgeving.
Verandering van vrienden!
Het patroon doorbreken waar je nu in leeft..
Dat is de beste tip die ik je kan geven.
Het gaat vaak gepaard met de zelfde cirkel waar je in leeft, met de zelfde mensen op de zelfde plekken.
Als je stopt zou je dat ook moeten veranderen.
Succes!
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Genieter zei:
Het stoppen van een verslaving zou natuurlijk bij jezelf moeten beginnen.
(Makkelijker gezegd als gedaan)
Wil je er echt vanaf dan zou dat toch moeten en wat belangerijk is, is verandering van omgeving.
Verandering van vrienden!
Het patroon doorbreken waar je nu in leeft..
Dat is de beste tip die ik je kan geven.
Het gaat vaak gepaard met de zelfde cirkel waar je in leeft, met de zelfde mensen op de zelfde plekken.
Als je stopt zou je dat ook moeten veranderen.
Succes!
Klik om te vergroten...

Dat dus.
Gewoontes doorbreken. Een verslaving is in principe niets meer dan een gewoonte. Een uit de hand gelopen gewoonte.
Doorbreek de gewoonte dat is het begin.
Je vraagt hoe je je gedachtens kan omzetten. Heb je weleens aan meditatie gedaan? Zo niet probeer het eens. Verwacht geen direct resultaat maar bouw het op en geef het een tijdje om te zien of het helpt.
Succes !

Edit. Misschien ook een motivatie: laat je coke eens testen bij een testcentrum en zie wat je behalve de coke nog meer in je lichaam stopt.
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Genieter zei:
Wil je er echt vanaf dan zou dat toch moeten en wat belangerijk is, is verandering van omgeving.
Verandering van vrienden!
Het patroon doorbreken waar je nu in leeft..
Klik om te vergroten...
Dat is zo, in de meeste gevallen zal dit kloppen. Maar sommigen hebben geen vrienden en staan er vaak alleen voor. En verleiding ligt overal op de loer dus is het beter dat je ze leert weerstaan dan dat je er je ogen voor dicht knijpt? Lijkt mij in ieder geval toch zo
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Meneer Koekepeer zei:
. Verwacht geen direct resultaat maar bouw het op en geef het een tijdje om te zien of het helpt.
Succes !
Klik om te vergroten...
Inderdaad, wees niet te streng voor jezelf. Falen doe je via de ogen van een ander, leren doe je door de jouwe. We are only human after all.
M
Mike8070Lid
01-01-2024, 00:00
#5
JustMiiriiam zei:
Graat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten (en ja hrb al hulp hiervoor
Klik om te vergroten...
Doe wat voor jezelf
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ctrl zei:
Inderdaad, wees niet te streng voor jezelf. Falen doe je via de ogen van een ander, leren doe je door de jouwe. We are only human after all.
Klik om te vergroten...
☆Dit is heel mooi gezegd (en hou ik zeker bij de hand vanaf nu) dank je wel! Ik weet dat t tijd kost en het niet in een keer goed kan gaan, maar als je er zelf al zo klaar mee bent (hoezo kun je dan idd niet gewoon stoppen? Ja goede vraag, snap ik zelf dus ook niet:confused:), dan duurt deze lijdensweg voor mezelf al te lang.. ik ben trots op elke kleine overwinning maar kan net zo hard balen en boos zijn wanneer het fout gaat. Ik wil mezelf en mijn vriend niet teleurstellen en elke keer voelt dat wel zo.. misschien is dit anderzijds wel iets goed want dan voel je je toch al elke keer bezwaard of (NOG) slechter dat je iets doet..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan je vriend je er niet doorheen slepen dan? Of hou je het geheim? Of gebruikt hij zelf ook misschien?

Als je last van paniek hebt is op korte termijn een oxazepammetje wel een goede oplossing zolang je het niet met regelmaat gaat gebruiken en dat een gewoonte > verslaving dus gaat worden.
Hoewel een verslaving aan oxazepam altijd nog beter is dan een coke verslaving natuurlijk.

Ik blijf erbij dat gewoontes doorbreken de sleutel is. Al moet je ervoor verhuizen en een nieuwe start maken. Je zit nu in een cirkel, daar moet je uit. En er is er maar 1 die dat kan en dat ben jijzelf.
Ik weet hoe moeilijk het is als dat stemmetje in je hoofd zegt zal ik wat coke gaan halen? Of whatever. Gewoon zomaar uit het niets of omdat je boos bent, verdrietig, of wat voor reden dan ook. Als dat stemmetje komt, die gedachte dan ben je de lul.
Al roep je iedere dag ik doe het niet meer omdat je het echt niet meer wilt, of dit is de laatste keer, of morgen stop ik het is jezelf voor de gek houden.
Als je eenmaal die drempel over bent komt dat stemmetje niet meer. Je moet wel die drempel over durven te stappen.
Hoe drastisch de maatregelen ook kunnen zijn.


Maar zo te lezen ben je al op de goede weg, kwestie van nog even doorzetten! Je bent al met 1 voet over de drempel!
Nu de andere nog! Dat kun jij wel!
Wie is er nu sterker? Jij of dat stemmetje?
Jij bent de baas over je eigen gedachten!
Laat je gedachten je niet voor de gek houden en de baas spelen!


Misschien zou je iedere dag een korte oefening kunnen doen, liefst meermaals per dag. 1 minuutje even tegen jezelf zeggen dat je weer een overwinning behaalt hebt, door niet te gebruiken. En dat je trots op jezelf bent.
Dat vergt niet zoveel geduld als een meditatie sessie van een paar minuutjes en brengt toch positiviteit en wilskracht naar boven in je innerlijke zelf.
Een soort krachttraining voor je innerlijke zelf. Zodat je dat stemmetje kunt verslaan.

Succes!
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jmths zei:
Ik citeer je letterlijk op het gedeelte waar je (wederom) benzodiazepine gebruik adviseert aan iemand die een stimulant afhankelijkheid probeert af te bouwen, niet de eerste keer dat je dit advies geeft. Je voegt daar zelfs aan toe dat een Oxazepam verslaving als alternatief zo slecht niet zou wezen. Op dat moment adviseer je mensen die door stimulant ontwenning gaan benzodiazepines te gebruiken om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken, of zie ik dit verkeerd?


De initiële reactie die ik gaf was gericht op de hulpvraag van topic starter, andere reacties heb ik niet zozeer op gelet.
Het valt mij nu pas op dat meneer Koekepeer/Undercover Buster een soortgelijk verhaal mee maakt waarbij deze de meest ernstige ontwenningsverschijnselen ten gevolge van cocaïne misbruik tijdelijk dragelijker probeert te maken met Oxaezepam. Van wat ik hier zo lees heb je het duidelijk zwaar, sterkte met de cocaïne ontwenning en het herstel.

Qua inhoudelijke reactie lees ik terug:
- JustMiiriiam gebruikt Oxezepam tijdens cocäine ontwenning wat haar helpt wanneer ze in paniek schiet.
- Syl krijgt Oxazepam voorgeschreven in verband met stimulant afhankelijkheid.

Cocaïne kan ook een goede oplossing zijn voor de korte termijn als je er maar geen gewoonte van maakte en mensen gebruiken het toch al. Ik zie het inhoudelijk argument daarvan niet in. Al gebruikt de halve wereld benzodiazepines tegen stimulant ontwenning ben ik nog altijd van mening dat dit niet de meest constructieve methode van aanpak is.


Je fixeert je op de zwart wit regeltjes van het wetboek, nuance lijkt jou wel vaker tekort te schieten: "Alcohol is volgens het Trimbos Instituut een harddrug". Gezondheidsinstanties lijken het er vrij unaniem over eens dat alcohol een harddrug is.

In het geval van Nicotine ligt het wat genuanceerder, het is namelijk wel een zeer verslavende compuls inducerende drug maar de schade die het aanbrengt in verhouding met afhankelijkheid die het teweeg brengt valt zeer mee. Het is zogezegd niet de nicotine waar mensen aan dood gaan maar overwegend het as/onvolledig verbrand product dat vrij komt bij onvolledige verbranding van tabak. "Tabak valt niet onder de Opiumwet, maar onder de tabakswet. Hierdoor mag tabak legaal verkocht worden, maar er zitten tal van voorwaarden aan. Zoals al eerder beschreven staat is nicotine op heroïne, cocaïne en crack na, de meest verslavende drug die de mensheid kent." - drugsadvies.nl

Van wat ik begrijp is nuance niet je sterkste punt maar wat ik wil wou zeggen is: Nicotine kent bij verre de meeste verslaafden en veroorzaakt veroorzaakt bij verre de meeste doden. Maar Nicotine staat niet op de Opiumlijst, wat dat betreft heb je gelijk maar dat maakt de vergelijking met alcohol en benzodiazepines niet minder logisch. De reden dat ik je beperkte vermogen tot redeneren benoem is omdat je vrijwel alles door trekt in het zwart wit waarin enkel absolute waarheden bestaan en je daarmee, wanneer het jou uit komt, de overwegende relevante feiten volledig teniet doet.


Dus nu geef je ineens aan dat wat ik zei toch geen illusie is en klopt?
Er was de laatste jaren een lichte afname in het versnijden met Levamisole en toename in het versnijden met druivensuiker. Levamisole is vele jaren het meest en in hoogst percentage versneden bijproduct geweest in cocaïne volgens testcentra. Ik had je normaal gesproken een informatief filmpje van de publieke omroep gelinkt maar ik kan de motivatie gek genoeg niet opbrengen.

Je loopt mensen uit het niets te beschuldigen en af te kankeren en vervolgens ga je lopen zeuren dat niet jij maar de ander zichzelf onvoldoende met bronnen onderbouwd. Ik doe mijn best om mijn reacties enigszins beleefd te houden waar jij dat fatsoen hier eigenlijk niet verdient. Dit hele argument ging vanaf het begin al niet om de inhoudelijke informatieve meerwaarde maar om jouw kleinzielige ego die je wanhopig poogt hoog te houden. Ik ben niet bereid onnodige energie te verspillen aan jouw persoonlijke problematiek als dit niet op een fatsoenlijke wijze mogelijk is. Ik ken de exacte context van je problematiek niet maar ik geloof niet dat ik hierin de voornaamste factor ben. Ik ben vrij zeker van de woorden die ik zeg en kan hier indien nodig prima op reflecteren. Als het dan eventueel uiteindelijk mijn woord tegen dat van jou zal worden zal ik daar niet bepaald wakker van liggen, het is de moeite simpelweg vrij letterlijk niet waard.


Je hebt wederom last van illusies meneer Koekepeer, nog nooit in mijn leven heb ik iemand af geraden om te laten testen.


Colombianen in de familie delen een heel ander verhaal, mensen die in Colombia zijn geweest delen een heel ander verhaal en er zijn meer dan genoeg documentaires die gaan over de dood en verderf die de cocaïne handel toe brengt in de landen waar het vandaan komt. De enorme welvaart die cocaïne met zich mee brengt volgens jou argument bereikt 99% van de mensen niet. Maar los van de immense rijkdom en welvaart die Colombia en aanliggende landen ervaren is het wellicht relevant om even te Googelen hoeveel bomen het kost om een kilogram cocaïne te produceren, ook de schade die cocaïne op gebied van duurzaamheid en aan leegroof van tropisch oerwoud toe brengt is significant.

Cocaïne consumeren bied geen noemenswaardige voeding. De laatste maanden is de voedselcrisis in Colombia herhaald in het nieuws geweest waaruit ik niet anders kan concluderen dan je een idioot bent die de laatste paar maanden onder een steen heeft geleefd.https://edition.cnn.com/2019/02/18/americas/venezuela-colombia-food-aid-intl/index.html

Dit is voor veel mensen nog altijd heel moeilijk te begrijpen, maar cocaïne productie heeft geen constructieve meerwaarde bij het opbouwen van een maatschappij.

Je doet mij denken aan een van de vele reacties onder het NOS nieuws waar iedereen zijn mening blaat maar geen nauwelijks weet waar het over gaat laat staan welke context er speelt. Zo'n emotie roeper die verward is en eignelijk gewoon wilt begrijpen waar mensen zo moeilijk over doen. Mensen die geleerd hebben dat een negatieve roep om aandacht meer kans geeft op reactie dan vriendelijk vragen. Als we in de Klassieke Oudheid leefden onder de wet der Spartanen was je kort na je geboorte van een rots af geworpen, puur vanuit praktische overweging. Sorry als ik bot over kom.

Ga eerst jezelf helpen, je gedachtekronkels raken kant noch wal en je dispositie ten opzichte van cocaïne en benzodiazepines gaan constructieve ontwikkeling lange termijn niet mogelijk maken. Informeren is de meest effectieve methode van preventie.
Klik om te vergroten...

1. Nee ik adviseer dat niet.lees ff terug. Moeilijk maar probeer het ff. Je zegthet zelf al, ze krijgt het al voorgeschreven en nogmaals ik zeg haar er mee uit te kijken.

2. Je kunt lullen wat je wilt maar nicotine is zeker niet harddrugs! En alcohol ook niet. Kun je lullen wat je wilt maar dat is speculeren dan wel je mening, het zijn geen feiten dat staat ONOMSTOTELIJK vast. Dus wat lul je gast?
Even goed lezen he en niet alleen quoten wat jou best uitkomt! Wat het Trimbos instituut VIND doet er niet toe, meningen zijn niet relevant! Feiten is wat telt! Wie is het Trimbos dan? Was dat niet die instelling met die corrupte bestuurder? Die patiënten misbruikte?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Harddrug

3. Natuurlijk word er versneden dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven! Dat is geen discussie waardig! ECHTER! Er is zeker geen afname de afgelopen jaren in versnijden met levamisol, eerder een toename. Beweer je anders? Graag je bron vermelden dan en niet jou gedachtens. En druivensuiker? Alsjeblieft zeg hoe kom je er bij?
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarmee-wordt-cocaine-versneden/
Waar zie jij druivensuiker?

4. Colombianen niet blij met cocaine? Wederom graag je bron? Waarom zijn ze dan allemaal coca gaan verbouwen ipv koffie? Ik moet googelen? Google jij even. En jou familie? Laat ze even deelnemen aan dit topic. Denk je dat ik geen zuid Amerikanen ken? Hoe vaak ben jij er al geweest? Ik regelmatig, en ook ik heb familie daar wonen. Moet ik hun even hun verhaal laten doen?
https://www.colombiaans.nl/colombia-en-vn-trekken-samen-strijde-coke/
1 van de vele voorbeelden

5. Noem mij geen idioot vriend want jij hebt nog steeds nagelaten je uitspraken te onderbouwen terwijl ik ze wel kan onderbouwen en iedereen kan ze simpel nazien door even te googelen. Het enige watje plaatst is een link naar een vage website over een voedselcrisis. Google even dan zie je tal van linken van berichten dat coca het enige is waar de boeren daar wel van kunnen eten. Ook is dit terug te zien in tal van documantaires.
1 voorbeeld http://www.jurriaanvaneerten.nl/2015/02/hier-verdwijnt-wel-vaker-iemand/
Dan kun je weer heel handig wachten met een reactie tot ik geband ben maar iedereen die een klein beetje onderzoek doet weet dat ik 100% gelijk heb en jij fantasieverhalen zit te vertellen.



Feit is dat zonder coca de boeren daar hongersnood zouden lijdén. Bewijs het tegendeel dan, maak je uitspreken waar met linken naar betrouwbare bronnen?

Verder sluit ik deze discussie af want je weet absoluut niet waar je over praat. Met je zogenaamdé familie in Colombia !

Kom eerst maar eens met betrouwbare bronnen over al je punten.

Waste of my time!

Al met al, ondanks alle onzin die je hier de wereld in helpt, het ergste vind ik nog dat je mij beschuldigt van het feit dat ik gebruik van benzos stimuleer en aanmoedig terwijl iedereen met 5% zicht kan teruglezen dat ik dat NIET doe! Zeer zwak van je en waarom dringt dat niet tot je botte kop door? Kun je niet lezen? Kun j niet teruglezen? Moet ik in herhaling blijven vallen? Lees eens terug gast! En quote fan eens waarin mensen die nog geen benzos gebruiken aanmoedig benzos te gebruiken! En zonder ze te waarschuwen voor de gevolgen! Echt beroepsmongool jij gast, en ik krijg weer een ban en een idioot als jij die fantasie de wereld in helpt laten ze er mee wegkomen! Dat is het ergste nog!

Met je Fucking druivensuiker versnijdingstoename en levamisol versnijdingsafname !
Zou fijn zijn als hier iemand van erkende testcentra even hun reactie kunnen geven dan zul je zien hoe het werkelijk zit!
Kom op zeg met je druivensuiker! Hoe verzin je het? Hoe je lekker bij de feiten aub!
En je zogenaamde Colombiaanse familie. Het is algemeen bekend dat koffie en cacao te weinig opbrengt en dat ze vandaar overstappen op coca. Wtf lul jij gast? Maar ik krijg een ban en idioten als jij die bullshit vertellen komen ermee weg. Echt slecht. Onbegrijpelijk. Maar whatever. As if i give a fuck als het zo werkt hier!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Meneer Koekepeer zei:
Hoewel een verslaving aan oxazepam altijd nog beter is dan een coke verslaving natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Ik heb je recent ook benzodiazepines zien aanraden voor stimulant afbouw en ik vind dit eerlijk gezegd toch niet het beste advies. Benzodiazepines zijn de sterkst onderschatte drugs deze tijden en kent het hoogst aantal afhankelijken na nicotine en alcohol. In de afkick en gevangeniscontext zul je aanzienlijk meer benzodiazepine (mis)bruik tegen komen dan dat van cocaïne. Natuurlijk komt dit met nuance maar wellicht relevant om toe te voegen is dat het niet ongehoord is dat afbouw van langer werkende benzodiazepines zoals Diazepam en Clonazepam in afkickklinieken soms wel 1 tot jaar jaar kan duren voordat iemand zich een beetje stabiel op baseline bevindt. Het lange termijn risico is op sommige vlakken zogezegd wel wat groter plus mensen gaan vaak ook gewoon naast elkaar gebruiken.

JustMiiriiam zei:
Graat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf niet bepaald een moreelridder, ik misbruik regelmatig drugs, maar cocaïne vind ik echt kankerrommel ondanks dat ik de effecten zeer prettig vind en zeker in staat ben cocaïne te misbruiken als deze voor handen is. Omdat ik er echter van overtuigd ben dat het zelfs voor harddrugs standaard rommel is is het voor mij vrij simpel om mijzelf te weerhouden van cocaïne gebruik. Het is mij wel eens aangeboden waar ik op in ging maar ik heb het nooit echt actief opgezocht, uitzonderlijk een paar aankopen die op 1 hand te tellen vallen zo'n 6-7 jaar geleden.

Ik denk dat het ten eerste heel belangrijk is om je te realiseren waarom cocaïne zelfs relatief bekeken rommel is, jezelf dus goed bewust maken van de nadelen hier van. Soms zie je wel eens doorgewinterde cocaïne gebruikers die hun neus kunnen platdrukken omdat het tussenschot van hun neus volledig is weg gebrand door overmatig cocaïne gebruik.

Cocaïne benodigd relatief veel volume voor effect en staat bekend om zeer sterk caustische bijwerkingen, simpel verwoord, het brand niet alleen het vlees tissue tussen je neusgaten weg. Ook in de hersens en in het hart en in de bloedvaten hebben deze caustische/brandende eigenschappen van cocaïne zeer significante invloed op de gezondheid van je lichaam.

Op drugsforum.info was er een forumlid SirErick: http://drugsforum.info/member/SirErick/
Hij sprak altijd zeer open over zijn vrij buitensporig cocaïne gebruik en welke uitwerking dit zowel op hem had. Op een gegeven moment poste hij vrij choquerende foto's waarin hij in het ziekenhuis werd geopereerd aan als ik het mij goed herinner voornamelijk zijn bloedvaten op relatief jonge leeftijd. Het was voor mijn gevoel vrij duidelijk welke boodschap hij probeerde over te brengen.

Nu praat ik ook een enkel persoon, maar gezondheidsproblematiek rond bloed- en hartvaten ter gevolg van cocaïne gebruik is een zeer bekend verschijnsel. En dan is het uiteraard ook nog maar de vraag wat het met de hersens doet wat vrij verontrustend is. En dan ben ik nog maar bij punt 1. Een bijkomend aspect dat de aanslag van cocaïne op iemand zijn gezondheid heeft is dat het een zeer sterk lokaal verdovend middel is, je lichaam is dus niet in staat de immense pijn en schade over te brengen die cocaïne op het lichaam heeft.

Als je ziet in hoe compulsief cocaïne is, ik ben geheid niet de enige die cocaïne mensen in dieren heeft zien doen veranderen met verwaarloosbaar rationeel denkvermogen. De mentale impact valt ook absoluut niet te onderschatten.

Dan heb je nog het feit dat meer dan 90% van de cocaïne versneden is, zeer vaak omdat dealers hun eigen cocaïne gebruik proberen te onderhouden al worden er natuurlijk ook massa's met geld mee verdient. Het merendeel van de geteste cocaïne wordt bijvoorbeeld versneden met Levamisole wat vooral bekend staat als ontwormingsmiddel die witte bloedcellen doet afnemen en het immuunsysteem verzwakt. Levamisole heeft echter ook amfetamine gelijkende effecten met aanzienlijk meer fysieke bijwerkingen. Ook de metabolieten van Levamisole hebben dit effect. Er zijn veel gevallen bekend in de wereld van paardenraces waarbij race paarden grote hoeveelheden Levamisole gebruikten en letterlijk tijdens de race dood vielen ten gevolge van een hartaanval veroorzaakt door Levamisole.

Het merendeel van de Cocaïne werd in ieder geval tot recent nog met Levamisole versneden, om een idee te geven met wat voor kankerrommel Cocaïne zoal versneden wordt. Cafeïne is natuurlijk ook een populair versnijdingsmiddel wat vergeleken met Levamisole nog een relatief onschuldig versnijdingsmiddel is maar van de combinatie cafeïne met stimulanten zoals Cocaïne en Amfetamine is ook bekend dat deze extreme cardiovasculaire bijwerkingen kan veroorzaken, denk aan verhoogde hartslag, bloekdruk, duizeligheid, etc.

Gelukkig wordt Cocaïne steeds vaker versneden met middelen zoals druivensuiker en inositol wat al een gigantische verbetering is op vele andere versnijdingsmiddelen maar versnijden blijft natuurlijk alsnog wel een indicator van het wereld dat een beetje rond cocaïne leeft.

Dat brengt een volgend punt naar voren, er zijn altijd uitzonderingen maar het gemiddeld slag volk dat Cocaïne gebruikt zijn toch vaak wel mensen waar ik met een flinke boog omheen loop. Dit zijn in de meeste gevallen simpelweg zeer instabiele mensen die je mee naar beneden trekken. Daarnaast brengen de effecten van Cocaïne vaak ook niet bepaald de beste eigenschappen in mensen naar boven. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat ik liever om ga met frequente gebruikers van Opioiden.

Dan kom je alweer op een volgend punt, namelijk dat Cocaïne een gigantische groep mens in financiële problemen brengen die vaak aan de fantasie van de meeste van ons voorbij gaat. Geld is niet alles bepalend voor geluk in het leven maar de invloed die Cocaïne op dit vlak vaak heeft is wellicht in het merendeel van de gevallen schrijnend.

En dan kom je bij het punt van SocioEconomische impact. Niet alleen in het land waar het verkocht wordt drijft het mensen in een onmenselijk en mens onterend bestaan maar de impact die de Cocaïne industrie heeft in de Zuid Amerikaanse landen van oorsprong. Er heerst in deze landen door de afzetmarkt van Cocaïne een vrijwel permanente staat van oorlog tussen verschillende groeperingen waaronder overheidsinstanties die de Cocaïne problematiek wanhopig binnen de perken te houden. En vooral de gemiddelde burger daar die helemaal niets met de Cocaïne wereld te maken willen hebben.

Als je in een van de Zuid Amerikaanse landen vraagt of je ergens Cocaïne kunt kopen mag je hopen dat deze persoon zijn of haar hooivork niet tevoorschijn haalt en je verzoeken zo rap mogelijk in te pakken en weg te wezen.

En zo valt er nog wel meer over Cocaïne te zeggen. Als jij jezelf informeert en tot diepe realisatie komt want een kankerbagger Cocaïne is en hier ook oprecht overtuigd van bent geloof ik dat het je vroeg of laat zal lukken om jezelf over een Cocaïne verslaving heen te zetten.

Jezelf over een (Cocaïne) verslaving heen zetten zal waarschijnlijk niet in één dag lukken al zijn er wel uitzonderlijke gevallen geweest waarbij dit wel mogelijk is maar een positieve afbouwende lijn lijkt mij de meest realistische eerste stap. Zet een doel voor jezelf, zelfs als je dit doel niet haalt creëer je hiermee wel een sterk referentiekader en sterke bewustzijn van gebruik en zal het makkelijker worden om een positieve lijn voort te zetten. De positieve lijn en intrinsieke motivatie, het echt zelf willen is het belangrijkst, als je de positieve trend en oprechte bereidheid kunt vasthouden zul je het gewenste punt uiteindelijk bereiken, zelfs in het vervelende geval mocht een herval plaats vinden, de realiteit is simpelweg dat dit nog wel eens gebeurd al wordt deze uiteraard liever vermeden.

Laatste vanzelfsprekende cliché advies, probeer Cocaïne zoveel mogelijk uit handbereik te houden. Zodra het in huis ligt gaat het sowieso wel op, dat je laagdrempelig beschikbaar stellen van Cocaïne probeert te verminderen is natuurlijk ook belangrijk voor het succesvol afbouwen van gebruik.

Succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."