Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

HULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

68 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Meneer Koekepeer zei:
Lees zelf ff terug.
AL je punten zijn BS.

Ze gebruikt al oxazepam zei ze, ik zei dat kan een goede oplossing zijn voor korte termijn zolang je er geen gewoonte van maakt. Met verdere uitleg. Lees ff terug scheelt mij typewerk.

Nicotine en Alcohol zijn geen harddrugs. Dus waarom betrek je die erbij? We hadden het over medicatie toch? Benzos zijn evendien geen harddrugs.


Natuurlijk word coke versneden maar niet hoe jij beweert met vroeger veel levamisol en tegenwoordig veel druivensuiker.
Wederom onzin, levamisol word nog steeds heel vaak gebruikt en zolang er niet meer dan 10% in zit is het niet schadelijk als je het niet te vaak gebruikt en dat bevestigd testcentrum, die raden pas bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken. Druivensuiker juist niet dat ruikt te sterk.
Bovendien gaf ik haar het advies te laten testen om te zien wat voor rotzooi ze allemaal binnenkrijgt. Slecht advies van me weer volgens jou.

Die arme boeren zijn dolblij met coca want het brengt het meeste op. Vandaar dat ze massaal de overstap maken, cacao brengt te weinig op om van te kunnen leven coca net genoeg.
De mensen die in de koffiewereld zitten verdienen ook miljarden over de rug van die mensen. Voor hun, de boeren dus is coca een geschenk. Dan kunnen ze iig eten!

Als je info deelt deel dan correcte info gebaseerd op waarheden en niet op je eigen verzinsels of van horen zeggen maar te verifiëren info van betrouwbare bronnen.

Serieus waar haal jij je info vandaan man?

Dus ik geef je je eigen advies terug : lees eens ff goed terug.

Sorry als ik bot overkom maar ik ben hier om mensen te helpen niet om mijn tijd te verspillen.
En je noemt mij zwakzinnige redenatie geven. Heb je een spiegel? .... Vermoeiend.
Klik om te vergroten...
In deze tekst zeg je toch echt dit: "die raden pas bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken."
Het afraden het niet te gebruiken. Dan raden ze dus aan het wel te gebruiken?

Natuurlijk weten/snappen we wel wat je bedoelt. Je bedoelt dat ze afraden het te gebruiken in plaats van het afraden het niet te gebruiken.

Je Nederlandse taal klopt gewoon niet in die zin en daar is waar @Avīci het over had. Puur een grammaticale opmerking was dat, maar je bent zo druk met je gelijk dat je daar volledig overheen hebt gelezen. Best grappig om te zien als je dan zegt dat anderen goed moeten lezen. Want @Avīci deed dat dus erg letterlijk en nog zie je zelf niet wat hij bedoelde.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meneer Koekepeer zei:
We hadden het over het aanwezige percentage levamisol.
En dan zegt het testcentrum inderdaad bij een percentage van meer dan 10% adviseren we het niet te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Nu klopt het precies wat je zegt. adviseren het niet te gebruiken is goed gezegd. Allen het afraden het niet te gebruiken zeg je het tegenovergestelde.

Wees nou eens niet zo boos en lees even goed wat ik zei. Ik snap je en ook wat je bedoelde maar je zei het gewoon verkeerd. Waardoor je het tegenovergestelde zei van wat je bedoelde.
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ctrl zei:
Miriam. Hey! Eis je topic maar terug op! Ik ben blij dat je hier bent. :) ja maar zo kan je eigenlijk alles verwerpen? Als je alles weet, dan ligt het verschil misschien toch ergens in het willen?
Klik om te vergroten...

Nee in de onzekerheid en angst voor falen, willen is het laatste wat ik nog wil :(
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik persoonlijk denk dat als je als verslaafde hier hulp zoekt je blij bent met elke reactie en met iedereen die de moeite doet om jouw hulpvraag te lezen en jouw te helpen .
Zou het jammer vinden als mensen op het forum niet meer willen reageren op iemands oproep omdat hij /zij bang is om hier commentaar op te krijgen .
Ongeacht wie wat zei en of dat juist was of niet voor ons (verslaafden die hier hulp zoeken) zijn jullie allemaal even kostbaar en waarderen wij het zo bij zo van iedereen die de moeite neemt om het te lezen en er op te reageren .
Wou ik toch ff kwijt ❤
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
JustMiiriiam zei:
Op het eerste oog lijk een spontane meid die zich erg verbonden voelt met mensen en kom ik over als een vriendelijk, empathisch sterk, betrokken persoon met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Anderzijds zit er zware keerzijde aan vast, een sluipmoordenaar genaamd cocaine..verlangens en drang zijn zo groot dat enkel het gevoel van tekortschieten op het werk of thuis zorgen juist voor een sterk verlangen om te gebruiken, waarbij je telkens een grotere hoeveelheden nodig hebt om het effect nog te voelen (oftewel tolerantie).

Ondanks je kennis dat voortdurend gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert. Maar het optreden van onthoudingsverschijnselen, die emotioneel als mentaal hevig aanwezig zijn, liggen mislukte pogingen om te minderen of te stoppen op de loer.
Wie kan me helpen?​
Klik om te vergroten...
Graag reacties hierop :handpointup2:, en verder niets. Kapen doen jullie maar in de Caraïben.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#6
@JustMiiriiam ben je al met meditatie begonnen?

Ik weet niet of het echt hulp zal bieden maar zoals ik zei het proberen misschien waard en net zoals jij heb ik hier ook niet echt geduld voor wat ik ook al zei denk maar ik heb wel een paar leuke meditatie oefeningen voor je die 3 tot 5 minuten duren en misschien de moeite waard zijn om het te proberen.

Ik zal even kijken of ik een downloadlink hier kan plaatsen straks of morgen ben nu nog steeds druk met werk even.

Niet geschoten altijd mis toch :) het helpt iig wel om even rust te krijgen op stressvolle of angstige momenten.
Ik hoop dat het je helpt!

Ik ga even kijken wanneer ik ze kan uploaden.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
JustMiiriiam zei:
Ik krijg binnenkort hulp voor angstklachten maar de verwijzing en het hele traject duurt erg lang, terwijl ik nu al zoveel progressie probeer te maken waar mogelijk. Het gaat zo snel of lamgzaa m als het gaat maar het lukt me niet om de standaard tips te kunne gebruiken achter een bureau... als de paniek groter wordt, wordt ook de ongewenste craving groter. Dan wil ik hukilen van boosheid en frustratie omdat k het niet wil maar toch doe
Klik om te vergroten...
Paniekaanvallen zijn echt klote en helaas kan ik daar tegenwoordig over meepraten. Ik kan nu niet te uitgebreid reageren omdat het tijd voor werk is maar ik kan je wel zeggen dat als je deze periode overwonnen hebt, je er sterker uit komt en bijna blij zal zijn dat je deze periode hebt meegemaakt. Klinkt vooral voor jou nu best stom en ongeloofwaardig want dat vond ik toen ook. Blijf doorzetten en het komt gerust allemaal weer goed. Je bent in ieder geval nu toch al op de goede weg ook zie je dat misschien niet zelf. Hulp komt er aan en ookal duurt dat (te)lang het is wel onderweg en daar heb "jij" voor gezorgd!
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#8
JustMiiriiam zei:
Nee in de onzekerheid en angst voor falen, willen is het laatste wat ik nog wil :(
Klik om te vergroten...
Hhmmmm, mss moet de focus wat verlegd worden op wat je wel wilt dan? Ik snap je best wel hoor. Ik ‘probeer’ de juiste vragen te stellen, mss dat er wat wordt getriggerd :)

Waar ben je dan als ik mag vragen? onzeker over? En wat stuurt je angst denk je?

@Meneer Koekepeer, mijn oprechte excuses, aan de andere leden ook. Ik ging er wat veel in op. On topic, back to miriam

Over :)
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk, wij , ik en @Ctrl hebben het mooi prive uitgepraat, zo hoort dat. En zonder ruzie of onrespectvol gedoe naar elkaar.

Zo hoort dat. Heeft niemand er last van en het topic blijft mooi overzichtelijk zowel voor topicstarter als anderen die dit ooit later lezen die hetzelfde probleem of een soortgelijke vraag hebben

Ik nodig heer @Jmths dan ook van harte uit met mij prive verder de discussie aan te gaan en het uit te praten. Dan heeft niemand er last van. Volwassen mensen onder elkaar. Dat is het niveau wat we hier willen lijkt me.

Geen piraterij, gewoon lekker prive de confrontatie aangaan. Streven naar een waardevol forum voor iedereen en geen gebekvecht in andermans topic.

Ik hoop je snel prive te spreken heer JMths ofwhatever je naam is. Alsjeblieft niet hier meer verder gaan daar heeft niemand wat aan en komt niemand ten goede, en vooral het forum niet.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ook mijn oprechte excuus aan vooral @JustMiiriiam . We hadden inderdaad je topic gekaapt wat natuurlijk helemaal niet netjes is. Ook vooral omdat je toch de moed had genomen om je verhaal te doen en met ons te delen.
Het is niet niks je eigen verslaving toegeven en het te delen. Wat dus al ontzettend goed en knap is en ik zie dat toch al als een eerste belangrijke stap in de strijd tegen je verslaving.

Blijf het aub delen want wij proberen je oprecht te helpen en een luisterend oor voor je te zijn.
Dus nogmaals sorry dat (laat ik het even bij mezelf houden) ik je topic kaapte met onzin over dingen die voor jou helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Ik hoop dat dit je niet heeft afgeschrikt.
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Ook mijn oprechte excuus aan vooral @JustMiiriiam . We hadden inderdaad je topic gekaapt wat natuurlijk helemaal niet netjes is. Ook vooral omdat je toch de moed had genomen om je verhaal te doen en met ons te delen.
Het is niet niks je eigen verslaving toegeven en het te delen. Wat dus al ontzettend goed en knap is en ik zie dat toch al als een eerste belangrijke stap in de strijd tegen je verslaving.

Blijf het aub delen want wij proberen je oprecht te helpen en een luisterend oor voor je te zijn.
Dus nogmaals sorry dat (laat ik het even bij mezelf houden) ik je topic kaapte met onzin over dingen die voor jou helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Ik hoop dat dit je niet heeft afgeschrikt.
Klik om te vergroten...


Ik krijg binnenkort hulp voor angstklachten maar de verwijzing en het hele traject duurt erg lang, terwijl ik nu al zoveel progressie probeer te maken waar mogelijk. Het gaat zo snel of lamgzaa m als het gaat maar het lukt me niet om de standaard tips te kunne gebruiken achter een bureau... als de paniek groter wordt, wordt ook de ongewenste craving groter. Dan wil ik hukilen van boosheid en frustratie omdat k het niet wil maar toch doe
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Paniekaanvallen zijn echt klote en helaas kan ik daar tegenwoordig over meepraten. Ik kan nu niet te uitgebreid reageren omdat het tijd voor werk is maar ik kan je wel zeggen dat als je deze periode overwonnen hebt, je er sterker uit komt en bijna blij zal zijn dat je deze periode hebt meegemaakt. Klinkt vooral voor jou nu best stom en ongeloofwaardig want dat vond ik toen ook. Blijf doorzetten en het komt gerust allemaal weer goed. Je bent in ieder geval nu toch al op de goede weg ook zie je dat misschien niet zelf. Hulp komt er aan en ookal duurt dat (te)lang het is wel onderweg en daar heb "jij" voor gezorgd!
Klik om te vergroten...


Het klinkt helemaal niet stom en ongeloofwaardig, heb hier altijd al in mindere mate last van gehad tijdens school en studie met faalangst en perfectionisme om alles goed te willen doen. Ik weet dat fouten maken mag en dat je hier alleen maar van leert maar dit is iets waar ik al sinds middelbaar onderwijs last van heb als het al niet eerder is. Ik weet niet beter..mijn lichaam staat altijd 'aan' en stress en piekeren zijn mijn twee grootste vijanden. Ik ben alleen bang dat het om deze redenen ook langer gaat duren en idd bang dat ik er soms wel mee leer om te gaan maar dat dit niet verdwijnt en ik altijd in tweestrijd met mezelf zal zijn, of ik nu van de zooi af kom of niet..
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#13
JustMiiriiam zei:
perfectionisme om alles goed te willen doen. Ik weet dat fouten maken mag en dat je hier alleen maar van leert
Klik om te vergroten...
Perfect? Waar ligt de maatstaf? Goed? Wat is goed? Fout? Wat is fout? Presteren doe je in de verwachting of voor de erkenning van een ander. Onder dwang. Functioneren doe je in het belang van jezelf. En als dat laatste niet bepaald meezit, moet je gewoon eens jezelf van onder alle opgelegde druk uit halen. Alles op hold behalve jezelf. De rust kan je veel antwoorden geven. Even jezelf boven alles kiezen en nee, dat is niet egoistisch. Dat is nodig.
D
De La PointeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben zelf 10 jaar dagelijks gebruiker geweest van snuifcoke. Ik ben al ruim 10 jaar clean ervan. Ik ben in 1 keer gestopt m.b.v. Cocaine Anonymous. Het is een dopamine fuck-up in je hoofd als je coke verslaafd bent. Dopamine = overleven, daarom voelt het alsof je coke nodig hebt om te overleven. Ik ging ook naar meetings van de AA en NA een jaar lang soms wel 3 meetings per dag. Na 2 jaar meetings durfde ik zonder zijwieltjes te fietsen en dat is gelukt. Ik had wel een jaar lang geen vrolijke gevoelens. uitgeputte dopamine receptoren. Na 2 jaar voelde ik me weer als iemand die nog nooit coke had gebruikt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Meneer Koekepeer zei:
Lees zelf ff terug.
AL je punten zijn BS.
Klik om te vergroten...
Ik citeer je letterlijk op het gedeelte waar je (wederom) benzodiazepine gebruik adviseert aan iemand die een stimulant afhankelijkheid probeert af te bouwen, niet de eerste keer dat je dit advies geeft. Je voegt daar zelfs aan toe dat een Oxazepam verslaving als alternatief zo slecht niet zou wezen. Op dat moment adviseer je mensen die door stimulant ontwenning gaan benzodiazepines te gebruiken om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken, of zie ik dit verkeerd?

Graag wat bruikbare tips hoe ik m'n gedachten kan omzetten
Klik om te vergroten...
De initiële reactie die ik gaf was gericht op de hulpvraag van topic starter, andere reacties heb ik niet zozeer op gelet.
Het valt mij nu pas op dat meneer Koekepeer/Undercover Buster een soortgelijk verhaal mee maakt waarbij deze de meest ernstige ontwenningsverschijnselen ten gevolge van cocaïne misbruik tijdelijk dragelijker probeert te maken met Oxaezepam. Van wat ik hier zo lees heb je het duidelijk zwaar, sterkte met de cocaïne ontwenning en het herstel.

Qua inhoudelijke reactie lees ik terug:
- JustMiiriiam gebruikt Oxezepam tijdens cocäine ontwenning wat haar helpt wanneer ze in paniek schiet.
- Syl krijgt Oxazepam voorgeschreven in verband met stimulant afhankelijkheid.
Meneer Koekepeer zei:
Ze gebruikt al oxazepam zei ze, ik zei dat kan een goede oplossing zijn voor korte termijn zolang je er geen gewoonte van maakt.
Klik om te vergroten...
Cocaïne kan ook een goede oplossing zijn voor de korte termijn als je er maar geen gewoonte van maakte en mensen gebruiken het toch al. Ik zie het inhoudelijk argument daarvan niet in. Al gebruikt de halve wereld benzodiazepines tegen stimulant ontwenning ben ik nog altijd van mening dat dit niet de meest constructieve methode van aanpak is.

Meneer Koekepeer zei:
Nicotine en Alcohol zijn geen harddrugs.
Klik om te vergroten...
Je fixeert je op de zwart wit regeltjes van het wetboek, nuance lijkt jou wel vaker tekort te schieten: "Alcohol is volgens het Trimbos Instituut een harddrug". Gezondheidsinstanties lijken het er vrij unaniem over eens dat alcohol een harddrug is.

In het geval van Nicotine ligt het wat genuanceerder, het is namelijk wel een zeer verslavende compuls inducerende drug maar de schade die het aanbrengt in verhouding met afhankelijkheid die het teweeg brengt valt zeer mee. Het is zogezegd niet de nicotine waar mensen aan dood gaan maar overwegend het as/onvolledig verbrand product dat vrij komt bij onvolledige verbranding van tabak. "Tabak valt niet onder de Opiumwet, maar onder de tabakswet. Hierdoor mag tabak legaal verkocht worden, maar er zitten tal van voorwaarden aan. Zoals al eerder beschreven staat is nicotine op heroïne, cocaïne en crack na, de meest verslavende drug die de mensheid kent." - drugsadvies.nl

Van wat ik begrijp is nuance niet je sterkste punt maar wat ik wil wou zeggen is: Nicotine kent bij verre de meeste verslaafden en veroorzaakt veroorzaakt bij verre de meeste doden. Maar Nicotine staat niet op de Opiumlijst, wat dat betreft heb je gelijk maar dat maakt de vergelijking met alcohol en benzodiazepines niet minder logisch. De reden dat ik je beperkte vermogen tot redeneren benoem is omdat je vrijwel alles door trekt in het zwart wit waarin enkel absolute waarheden bestaan en je daarmee, wanneer het jou uit komt, de overwegende relevante feiten volledig teniet doet.

Undercover Buster zei:
Natuurlijk word coke versneden maar niet hoe jij beweert met vroeger veel levamisol en tegenwoordig veel druivensuiker.
Klik om te vergroten...
Dus nu geef je ineens aan dat wat ik zei toch geen illusie is en klopt?
Er was de laatste jaren een lichte afname in het versnijden met Levamisole en toename in het versnijden met druivensuiker. Levamisole is vele jaren het meest en in hoogst percentage versneden bijproduct geweest in cocaïne volgens testcentra. Ik had je normaal gesproken een informatief filmpje van de publieke omroep gelinkt maar ik kan de motivatie gek genoeg niet opbrengen.

Je loopt mensen uit het niets te beschuldigen en af te kankeren en vervolgens ga je lopen zeuren dat niet jij maar de ander zichzelf onvoldoende met bronnen onderbouwd. Ik doe mijn best om mijn reacties enigszins beleefd te houden waar jij dat fatsoen hier eigenlijk niet verdient. Dit hele argument ging vanaf het begin al niet om de inhoudelijke informatieve meerwaarde maar om jouw kleinzielige ego die je wanhopig poogt hoog te houden. Ik ben niet bereid onnodige energie te verspillen aan jouw persoonlijke problematiek als dit niet op een fatsoenlijke wijze mogelijk is. Ik ken de exacte context van je problematiek niet maar ik geloof niet dat ik hierin de voornaamste factor ben. Ik ben vrij zeker van de woorden die ik zeg en kan hier indien nodig prima op reflecteren. Als het dan eventueel uiteindelijk mijn woord tegen dat van jou zal worden zal ik daar niet bepaald wakker van liggen, het is de moeite simpelweg vrij letterlijk niet waard.

Undercover Buster zei:
Bovendien gaf ik haar het advies te laten testen om te zien wat voor rotzooi ze allemaal binnenkrijgt. Slecht advies van me weer volgens jou.
Klik om te vergroten...
Je hebt wederom last van illusies meneer Koekepeer, nog nooit in mijn leven heb ik iemand af geraden om te laten testen.

Undercover Buster zei:
Die arme boeren zijn dolblij met coca want het brengt het meeste op. Vandaar dat ze massaal de overstap maken, cacao brengt te weinig op om van te kunnen leven coca net genoeg.
Klik om te vergroten...
Colombianen in de familie delen een heel ander verhaal, mensen die in Colombia zijn geweest delen een heel ander verhaal en er zijn meer dan genoeg documentaires die gaan over de dood en verderf die de cocaïne handel toe brengt in de landen waar het vandaan komt. De enorme welvaart die cocaïne met zich mee brengt volgens jou argument bereikt 99% van de mensen niet. Maar los van de immense rijkdom en welvaart die Colombia en aanliggende landen ervaren is het wellicht relevant om even te Googelen hoeveel bomen het kost om een kilogram cocaïne te produceren, ook de schade die cocaïne op gebied van duurzaamheid en aan leegroof van tropisch oerwoud toe brengt is significant.
Undercover Buster zei:
Dan kunnen ze iig eten!
Klik om te vergroten...
Cocaïne consumeren bied geen noemenswaardige voeding. De laatste maanden is de voedselcrisis in Colombia herhaald in het nieuws geweest waaruit ik niet anders kan concluderen dan je een idioot bent die de laatste paar maanden onder een steen heeft geleefd.https://edition.cnn.com/2019/02/18/americas/venezuela-colombia-food-aid-intl/index.html

Dit is voor veel mensen nog altijd heel moeilijk te begrijpen, maar cocaïne productie heeft geen constructieve meerwaarde bij het opbouwen van een maatschappij.
Undercover Buster zei:
Sorry als ik bot overkom maar ik ben hier om mensen te helpen niet om mijn tijd te verspillen.
En je noemt mij zwakzinnige redenatie geven. Heb je een spiegel? .... Vermoeiend.
Klik om te vergroten...
Je doet mij denken aan een van de vele reacties onder het NOS nieuws waar iedereen zijn mening blaat maar geen nauwelijks weet waar het over gaat laat staan welke context er speelt. Zo'n emotie roeper die verward is en eignelijk gewoon wilt begrijpen waar mensen zo moeilijk over doen. Mensen die geleerd hebben dat een negatieve roep om aandacht meer kans geeft op reactie dan vriendelijk vragen. Als we in de Klassieke Oudheid leefden onder de wet der Spartanen was je kort na je geboorte van een rots af geworpen, puur vanuit praktische overweging. Sorry als ik bot over kom.

Ga eerst jezelf helpen, je gedachtekronkels raken kant noch wal en je dispositie ten opzichte van cocaïne en benzodiazepines gaan constructieve ontwikkeling lange termijn niet mogelijk maken. Informeren is de meest effectieve methode van preventie.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Ik citeer je letterlijk op het gedeelte waar je (wederom) benzodiazepine gebruik adviseert aan iemand die een stimulant afhankelijkheid probeert af te bouwen, niet de eerste keer dat je dit advies geeft. Je voegt daar zelfs aan toe dat een Oxazepam verslaving als alternatief zo slecht niet zou wezen. Op dat moment adviseer je mensen die door stimulant ontwenning gaan benzodiazepines te gebruiken om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken, of zie ik dit verkeerd?


De initiële reactie die ik gaf was gericht op de hulpvraag van topic starter, andere reacties heb ik niet zozeer op gelet.
Het valt mij nu pas op dat meneer Koekepeer/Undercover Buster een soortgelijk verhaal mee maakt waarbij deze de meest ernstige ontwenningsverschijnselen ten gevolge van cocaïne misbruik tijdelijk dragelijker probeert te maken met Oxaezepam. Van wat ik hier zo lees heb je het duidelijk zwaar, sterkte met de cocaïne ontwenning en het herstel.

Qua inhoudelijke reactie lees ik terug:
- JustMiiriiam gebruikt Oxezepam tijdens cocäine ontwenning wat haar helpt wanneer ze in paniek schiet.
- Syl krijgt Oxazepam voorgeschreven in verband met stimulant afhankelijkheid.

Cocaïne kan ook een goede oplossing zijn voor de korte termijn als je er maar geen gewoonte van maakte en mensen gebruiken het toch al. Ik zie het inhoudelijk argument daarvan niet in. Al gebruikt de halve wereld benzodiazepines tegen stimulant ontwenning ben ik nog altijd van mening dat dit niet de meest constructieve methode van aanpak is.


Je fixeert je op de zwart wit regeltjes van het wetboek, nuance lijkt jou wel vaker tekort te schieten: "Alcohol is volgens het Trimbos Instituut een harddrug". Gezondheidsinstanties lijken het er vrij unaniem over eens dat alcohol een harddrug is.

In het geval van Nicotine ligt het wat genuanceerder, het is namelijk wel een zeer verslavende compuls inducerende drug maar de schade die het aanbrengt in verhouding met afhankelijkheid die het teweeg brengt valt zeer mee. Het is zogezegd niet de nicotine waar mensen aan dood gaan maar overwegend het as/onvolledig verbrand product dat vrij komt bij onvolledige verbranding van tabak. "Tabak valt niet onder de Opiumwet, maar onder de tabakswet. Hierdoor mag tabak legaal verkocht worden, maar er zitten tal van voorwaarden aan. Zoals al eerder beschreven staat is nicotine op heroïne, cocaïne en crack na, de meest verslavende drug die de mensheid kent." - drugsadvies.nl

Van wat ik begrijp is nuance niet je sterkste punt maar wat ik wil wou zeggen is: Nicotine kent bij verre de meeste verslaafden en veroorzaakt veroorzaakt bij verre de meeste doden. Maar Nicotine staat niet op de Opiumlijst, wat dat betreft heb je gelijk maar dat maakt de vergelijking met alcohol en benzodiazepines niet minder logisch. De reden dat ik je beperkte vermogen tot redeneren benoem is omdat je vrijwel alles door trekt in het zwart wit waarin enkel absolute waarheden bestaan en je daarmee, wanneer het jou uit komt, de overwegende relevante feiten volledig teniet doet.


Dus nu geef je ineens aan dat wat ik zei toch geen illusie is en klopt?
Er was de laatste jaren een lichte afname in het versnijden met Levamisole en toename in het versnijden met druivensuiker. Levamisole is vele jaren het meest en in hoogst percentage versneden bijproduct geweest in cocaïne volgens testcentra. Ik had je normaal gesproken een informatief filmpje van de publieke omroep gelinkt maar ik kan de motivatie gek genoeg niet opbrengen.

Je loopt mensen uit het niets te beschuldigen en af te kankeren en vervolgens ga je lopen zeuren dat niet jij maar de ander zichzelf onvoldoende met bronnen onderbouwd. Ik doe mijn best om mijn reacties enigszins beleefd te houden waar jij dat fatsoen hier eigenlijk niet verdient. Dit hele argument ging vanaf het begin al niet om de inhoudelijke informatieve meerwaarde maar om jouw kleinzielige ego die je wanhopig poogt hoog te houden. Ik ben niet bereid onnodige energie te verspillen aan jouw persoonlijke problematiek als dit niet op een fatsoenlijke wijze mogelijk is. Ik ken de exacte context van je problematiek niet maar ik geloof niet dat ik hierin de voornaamste factor ben. Ik ben vrij zeker van de woorden die ik zeg en kan hier indien nodig prima op reflecteren. Als het dan eventueel uiteindelijk mijn woord tegen dat van jou zal worden zal ik daar niet bepaald wakker van liggen, het is de moeite simpelweg vrij letterlijk niet waard.


Je hebt wederom last van illusies meneer Koekepeer, nog nooit in mijn leven heb ik iemand af geraden om te laten testen.


Colombianen in de familie delen een heel ander verhaal, mensen die in Colombia zijn geweest delen een heel ander verhaal en er zijn meer dan genoeg documentaires die gaan over de dood en verderf die de cocaïne handel toe brengt in de landen waar het vandaan komt. De enorme welvaart die cocaïne met zich mee brengt volgens jou argument bereikt 99% van de mensen niet. Maar los van de immense rijkdom en welvaart die Colombia en aanliggende landen ervaren is het wellicht relevant om even te Googelen hoeveel bomen het kost om een kilogram cocaïne te produceren, ook de schade die cocaïne op gebied van duurzaamheid en aan leegroof van tropisch oerwoud toe brengt is significant.

Cocaïne consumeren bied geen noemenswaardige voeding. De laatste maanden is de voedselcrisis in Colombia herhaald in het nieuws geweest waaruit ik niet anders kan concluderen dan je een idioot bent die de laatste paar maanden onder een steen heeft geleefd.https://edition.cnn.com/2019/02/18/americas/venezuela-colombia-food-aid-intl/index.html

Dit is voor veel mensen nog altijd heel moeilijk te begrijpen, maar cocaïne productie heeft geen constructieve meerwaarde bij het opbouwen van een maatschappij.

Je doet mij denken aan een van de vele reacties onder het NOS nieuws waar iedereen zijn mening blaat maar geen nauwelijks weet waar het over gaat laat staan welke context er speelt. Zo'n emotie roeper die verward is en eignelijk gewoon wilt begrijpen waar mensen zo moeilijk over doen. Mensen die geleerd hebben dat een negatieve roep om aandacht meer kans geeft op reactie dan vriendelijk vragen. Als we in de Klassieke Oudheid leefden onder de wet der Spartanen was je kort na je geboorte van een rots af geworpen, puur vanuit praktische overweging. Sorry als ik bot over kom.

Ga eerst jezelf helpen, je gedachtekronkels raken kant noch wal en je dispositie ten opzichte van cocaïne en benzodiazepines gaan constructieve ontwikkeling lange termijn niet mogelijk maken. Informeren is de meest effectieve methode van preventie.
Klik om te vergroten...
J, inhoudelijk ben ik het helemaal met je eens maar ik zou het op prijs stellen als je de discussie voort kunt zetten zonder de ad hominem-argumentatie tussendoor te retourneren. Uitspraken als "Als we in de Klassieke Oudheid leefden onder de wet der Spartanen was je kort na je geboorte van een rots af geworpen, puur vanuit praktische overweging. Sorry als ik bot over kom." zijn misschien komisch, maar niet nodig en niet gewenst. :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fenrir zei:
zijn misschien komisch, maar niet nodig en niet gewenst. :)
Klik om te vergroten...
Was een typfoutje maar daarvoor kan ik altijd een moderator er bij roepen is mij verteld.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil me alleen even in dit gedeelte van de “discussie” mengen. Alcohol is wel degelijk een harddrug. Het staat niet op de opiumlijst dat is waar. Maar dat is alleen zo omdat de overheid dik, en heel dik verdiend aan alcohol verkoop. Als je jezelf er echt in verdiept WAT een drug een harddrug maakt zou je alcohol er zeker onder scharen, ongeacht het lijstje wat de overheid heeft bedacht. Het gaat niet om wat de overheid ons wil laten geloven want hun redenatie klopt sowieso niet. Alcohol geeft meer schade, ziektekosten, doden dan alle andere drugs bij elkaar op de wereld.

https://www.drugsinfo.nl/publiek/vraag-en-antwoord/resultaten/antwoord/?vraag=10774

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-is-alcohol-geen-harddrug/

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Harddrug

https://www.thecabinnetherlands.nl/is-alcohol-de-meest-gevaarlijke-drug-ter-wereld/

https://hetantwoordopjouwvraag.user...ticles/740733-waarom-is-alcohol-geen-harddrug

Jammer dat er alleen word gekeken naar wat de “overheid” zegt. Nee ik wil niet eigenwijs zijn of doen maar dit zijn toch echt feiten...
Lees de links hierboven eerst even voor je een tegenreactie geeft.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
Undercover Buster zei:
Dus wat lul je gast?
Klik om te vergroten...
Undercover Buster zei:
Zeer zwak van je en waarom dringt dat niet tot je botte kop door?
Klik om te vergroten...
Undercover Buster zei:
Echt beroepsmongool jij gast
Klik om te vergroten...
Undercover Buster zei:
Wtf lul jij gast? Maar ik krijg een ban en idioten als jij die bullshit vertellen komen ermee weg. Echt slecht. Onbegrijpelijk. Maar whatever. As if i give a fuck als het zo werkt hier!
Klik om te vergroten...
Het eerste bericht na je zevendaagse ban... lekkere binnenkomer. Als je nog steeds niet inziet dat dit soort uitspraken niet acceptabel zijn, óók niet in een verhitte discussie, dan gaat het niet lang meer duren voor je een permanente ban te pakken hebt.
Bij dezen een officiële waarschuwing: elke volgende overtreding of confrontatie kan aanleiding zijn voor zwaardere sancties aangezien waarschuwingen en korte bans kennelijk niet helpen. Je goodwill staat bij alle mods in het rood. Het is aan jou om te kiezen of je er iets aan doet.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fenrir zei:
Het eerste bericht na je zevendaagse ban... lekkere binnenkomer. Als je nog steeds niet inziet dat dit soort uitspraken niet acceptabel zijn, óók niet in een verhitte discussie, dan gaat het niet lang meer duren voor je een permanente ban te pakken hebt.
Bij dezen een officiële waarschuwing: elke volgende overtreding of confrontatie kan aanleiding zijn voor zwaardere sancties aangezien waarschuwingen en korte bans kennelijk niet helpen. Je goodwill staat bij alle mods in het rood. Het is aan jou om te kiezen of je er iets aan doet.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je punt.
Het is echter Fucking irritant als mensen of in dit geval 1 persoon je woorden gaat verdraaien.
Daarbovenop allerlei fabeltjes de wereld in gooit.
Dat is frustrerend.
Maar nogmaals ik begrijp je punt en ik respecteer die en zal er rekening mee houden.
Bedankt dat ik niet al een ban te pakken had want dat had ik eigenlijk wel verwacht.
Ik had volgens mij gevraagd aan heer JMths om mij prive te spreken om de discussie verder te bespreken.
Kijk, druivensuiker bijvoorbeeld, allemaal leuk en aardig, zal best voorkomen af en toe maar het is niet gebruikelijk. Dat zal ieder testcentrum beamen.

Buiten dat, alcohol oke daarvan zou men kunnen zeggen dat men meent dat het harddrugs is.
Helemaal mee eens gezien alle ellende die het veroorzaakt. Feit blijft dat het dat niet is volgens de wet, en we horen de wette accepteren en ook te respecteren.
Echter, nicotine? Kom op he. Hoezo is dat hard drugs dan? Ik begrijp dat het voor veel ziektes zorgt en veel vermeende sterfgevallen maar buiten dat, geeft het ellende? In de privésfeer of maatschappij he? Niet echt. Maakt het mensen dermate afhankelijk dat ze gaan stelen etc? Lichamelijk afhankelijk? Nee toch? Dat valt niet in de categorie alcohol.
Men zegt dat nicotine lichamelijk verslaafd is, toch kunnen tal van mensen stoppen met roken van de ene op de andere dag zonder nicotine pleisters etc. Integenstelling tot andere hard drugs, en ook alcohol. In die zin kun je dus echt niet stellen dat nicotine harddrugs is toch? Wiet is softdrugs, en dan zou nicotine harddrugs zijn? Nee, dat weet je zelf ook wel toch..
Dat iemand van mening is dat dat welzo is, oke dat kan. Maar dat is een mening he. Ik onderbouw net mijn mening waarom nicotine geen harddrugs is, laat hun of hem dan onderbouwen waarom wel?
Mijn opa is 98 geworden en rookte volle bak. Fietste tot zijn laatste jaren nog dagelijks kilometers, om maar een voorbeeld te geven. Snap je. Edit: en dronk ook nog dagelijks wat biertjes dat even terzijde haha

Anyway ik was gefrustreerd, ik uitte die frustratie hier voluit en daarvoor bied ik mijn oprechte excuses aan.
Maareerlijk is eerlijk, mensen moeten wel een beetje bij de feiten blijven en geen verzinsels gaan verspreiden als waarheden, en wat mij dus dwarszat, woorden gaan verdraaien. Allemaal duidelijk terug te lezen, het raakt mij persoonlijk als men zegt dat ik mensen aanmoedig benzos te gebruiken terwijl duidelijk terug te lezen dat dat niet zo is.

Bedankt voor het niet bannen.
Ik was door diens reactie eigenlijk klaar met dit forum maar besloot toch even terug te kijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."